Цілі уроку: | Вдосконалювати навички швидко, правильно лічити, обчислювати приклади табличного множення на 2,3; розвивати математичне логічне мислення, вміння діяти в нестандартній ситуації; виховувати бажання здобувати знання, охайність у написанні, любов до рідної землі, рідного краю. |
Основні терміни та поняття: | цифра, число, маса, кілограм. |
Форми роботи: | - індивідуальна - фронтальна - групова |
Етап використання ЕОР: | -актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок; -закріплення, узагальнення та систематизація вивченого. |
Мета використання ЕОР: | активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів. |
Технологічна карта
уроку математики з використанням ЕОІР у 1-му класі
(автор: Солдатко В.В., вчитель Сєвєродонецької школи І-ІІІ ступенів № 10 Луганської області).
Тема розділу: |
Додавання в межах 10. Складання таблиць додавання та віднімання. |
|||||||||||||||||||
Тема уроку: |
|
|||||||||||||||||||
№ уроку в розділі |
Урок №74 |
|||||||||||||||||||
Тип уроку: |
Комбінований |
|||||||||||||||||||
Цілі уроку: |
Вдосконалювати навички швидко, правильно лічити, обчислювати приклади табличного множення на 2,3; розвивати математичне логічне мислення, вміння діяти в нестандартній ситуації; виховувати бажання здобувати знання, охайність у написанні, любов до рідної землі, рідного краю.
|
|||||||||||||||||||
Основні терміни та поняття: |
цифра, число, маса, кілограм. |
|||||||||||||||||||
Форми роботи: |
- індивідуальна - фронтальна - групова |
|||||||||||||||||||
Етап використання ЕОР: |
-актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок; -закріплення, узагальнення та систематизація вивченого. |
|||||||||||||||||||
Мета використання ЕОР: |
активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів. |
|||||||||||||||||||
Хід уроку
Вчитель: -Любі діти! Добрий день! Зичу праці і пісень. А ще, друзі, всім бажаю Сил, натхнення на весь день!
-Хочу побажати вам гарного уроку, Щоб було цікаво всім нам працювати, Щоб хотіли дуже всі відповідати. Щоб допомагало вам вміння міркувати
2.Мотивація навчальної діяльності. -У нас сьогодні буде незвичайний урок . Я запрошую вас у морську подорож. А зараз ми уявимо себе справжніми моряками! (Вчитель роздає морські комірці дітям) Перевіримо чи всі готові до уроку?
Девіз уроку : Міркуємо – швидко! Відповідаємо – правильно! Лічимо – точно! Пишемо – гарно! -Ми попливемо на дивовижний острів , господарка якого – наука МАТЕМАТИКА! Тому що тільки вона може оцінити ваші знання та чому ви навчились на її уроках . -Математику називають королевою всіх наук , нема такої професії , де б не застосовувались знання з математики. -Щоб наша подорож була цікавою та безпечною , нам необхідно показати всі свої знання та вміння , тому що на шляху можуть бути труднощі . -Найшвидшим , уважним , кмітливим учням я буду вручати золоті рибки за -успіхи в математиці , а вкінці уроку, підведемо підсумки та визначимо кому золота рибка виконає бажання! -Вирушаємо! -Сідаємо зручніше!
-Ось наш корабель! - Як він називається? («Розумники» ) -Щоб він вирушив у подорож, необхідно виконати завдання. Усний рахунок — Дівчинка на морі знайшла 5 великих мушель, а хлопчик їй подарував ще 3. Скільки в дівчинки стало мушель? (8) — Діти побачили на морі 5 дельфінів, потім ще 2. Скільки всього було дельфінів?( 7) — На острові жили 6 черепах. Якось до них припливла ще 1 черепаха. Скільки стало черепах? ( 7) (Основи здоров’я)
Основні правила поведінки біля води:
-Дякую, діти, за розповідь. Будемо дотримуватись цих правил. А зараз нам потрібно допомогти дітям на рятівних кругах. До-речі, а що таке рятівний круг? Рятівний круг — рятувальний засіб, що запобігає утопленню людини у воді.
2.Робота в парі. З’єднати приклади на рятувальному крузі з правильною відповіддю на ілюмінаторі (віконці) кораблика.
Перевірка за допомогою сигналів (зелене та червоне світло). -Молодці! Ви допомогли дітлахам! Подали рятівний круг! Нехай з вами ніколи не трапляється біда!
Фізкультхвилинка ( шум моря) — Купаємося в морі (пливемо кролем, брасом, по-собачому, дельфіном, пірнаємо — виринаємо, уявіть себе медузою, рибкою). -Скажіть, яке число залишилось зайвим? ( 1 ) -Вірно, 1. -Сьогодні ми з вами працюємо над такою темою : «Складання таблиці додавання та віднімання числа 1 . Вправи та задачі на закріплення складу чисел 7 і 8. Хвилинка каліграфії -Моряки повинні знати особливу азбуку – азбуку Морзе. Азбука Морзе (телеграфна азбука) — назване за ім'ям розробника Семюела Морзе відтворення графічних знаків комбінацією крапок і тире. За одиницю часу приймається тривалість однієї точки. Тривалість тире дорівнює трьом точкам. Пауза між елементами одного знака — одна точка, між знаками в слові — 3 точки, між словами — 7 точок. Ось погляньте на екран телевізора.
-А ми повинні вміти красиво та каліграфічно писати цифри. -Пропишемо рядочок цифри 1 . -Тепер погляньте на ілюмінатори (віконечка) пароплава і запишіть числа в порядку зростання. (8 7 4 1 ) -Візьмемо олівець однією лінією підкреслимо непарні числа, двома – парні. (Перевірка) - Молодці ! А тепер , члени морської команди «РОЗУМНИКИ» , увага на дошку! Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 5.Тема 2.
Тема 2. Додавання й віднімання числа 1.
Завдання 2.2. Теорія
Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 5.Тема 2. Діти коментують хід виконання завдань.
-Діти, члени морської команди «РОЗУМНИКИ»! Давайте спробуємо виконати ці завдання. А капітан «Мудра сова» буде спостерігати!
Завдання 2.3.
Завдання 2.4.
Завдання 2.5.
Вчитель відкриває на дошці таблицю додавання числа 1. Повторюють разом та бажаючі учні ( 1 – 2 ). - Молодці! Вирушаємо далі!
Фізкультхвилинка «Каченята»
Раз-два — всі пірнають,
-Відпочили та знову за роботу! -Мої РОЗУМНИКИ дуже трудолюбиві! Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 5.Тема 2.
Завдання 2.11. Теорія
Закріплення матеріалу. -Як називаються числа при відніманні? -Спробуйте, мої юнги - розумнички, виконати завдання самостійно! 1.Самостійна робота.
Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 5.Тема 2.
Завдання 2.13.
Завдання 2.10.
Перевірка. - У кого з’явилося 2 совенятка? Молодці! (Решту запросити до коментування). -Щоб юнгам стати капітанами, потрібно бути розумним! І нам це вдається! Фізкультхвилинка
Очі щільно ми закрили –
2.Робота над задачами .
3.Робота з підручником. Аналіз та розв’язання задачі. ( с.53 № 3)
На набірному полотні викладаємо розв’язання задачі. ( 9 – 1 = 8 )
4. Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 5.Тема 2.
Робота в парі. Взаємоперевірка. І варіант
Завдання 2.9.
Робота в парі. Взаємоперевірка. ІІ варіант
Завдання 2.17.
-Дякую за роботу, командо! Наша мандрівка підходить до кінця. Ви – РОЗУМНИЧКИ! 5.Робота з геометричним матеріалом. Графічний диктант
-Ми причалюємо знову до свого порту, 1 класу, повертаємося до свого дому, свого рідного краю. -Подивіться, діти, що то нам рибки знайшли? -Це лист! Прочитаємо! (Вчитель дістає з пляшки лист та читає його.)
-Мої любі мандрівники , давайте підведемо підсумок нашої подорожі ! - Порахуйте рибок та покажіть на віялі їх кількість . - Молодці! Я сподіваюсь, що ваші рибки обов’язково виконають ваші бажання , бо ви – справжні розумники! - Тепер ми можемо кинути якір , щоб відпочити на перерві та підкріпитися . - Сюрприз від рибок – смачне печиво у формі якоря. - Пригощайтеся!
|