Маса. Кілограм – одиниця вимірювання маси тіл(за малюнками). Порівняння виразів та чисел.

Про матеріал

Тип уроку:

Комбінований

Цілі уроку:

познайомити з новою величиною – масою та одиницею її вимірювання – кілограмом;розвивати вміння розв'язувати задачі та приклади вивчених видів; вчити робити висновки, аналізувати прості задачі, приймати участь в обговоренні виконання конкретного завдання; створювати умови для формування позитивного ставлення до навчання та не боятися особистих помилок , вміти їх виправляти; розвивати вміння слухати, розуміти один одного, працювати в парі та групі; вчити висловлювати свою думку; оцінювати свою роботу на уроці.

Основні терміни та поняття:

цифра, число, маса, кілограм.

Форми роботи:

- індивідуальна

- фронтальна

Етап використання ЕОР:

-актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок

-закріплення, узагальнення та систематизація вивченого

Мета використання ЕОР:

активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.

Перегляд файлу

 

Технологічна карта

уроку математики з використанням ЕОІР у 1-му класі

(автор: Солдатко В.В., вчитель Сєвєродонецької школи І-ІІІ ступенів № 10 Луганської області).

 

Тема розділу:

Множини. Геометричні фігури. Натуральні числа 1 – 10 і число 0.

Тема уроку:

Маса. Кілограм – одиниця вимірювання маси тіл(за малюнками). Порівняння виразів та чисел.

№ уроку в розділі

Урок №75

Тип уроку:

Комбінований

Цілі уроку:

познайомити з новою величиною – масою та одиницею її вимірювання – кілограмом;розвивати вміння розвязувати задачі та приклади вивчених видів; вчити робити висновки, аналізувати прості задачі, приймати участь в обговоренні виконання конкретного завдання; створювати умови для формування позитивного ставлення до навчання та не боятися особистих помилок , вміти їх виправляти; розвивати вміння слухати, розуміти один одного, працювати в парі та групі; вчити висловлювати свою думку; оцінювати свою роботу на уроці.

 

Основні терміни та поняття:

цифра, число, маса, кілограм.

Форми роботи:

- індивідуальна

- фронтальна

Етап використання ЕОР:

  •                   актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок
  •                   закріплення, узагальнення та систематизація вивченого

Мета використання ЕОР:

активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів.

 

 

 

Хід уроку

І Організаційний момент.

  • Добрий день, діти!
  • Сьогодні у нас незвичайний урок . Ми з вами вирушимо в магазин!

 

 

 

  • Подивіться хто нас зустрічає?  Олена Сергіївна , так це мама Настусі Загоруйко , але її професія – продавець ! (Слайд  телевізор).
  • А сьогодні вона завітала до нас в гості , щоб допомогти  вивчити нову тему.За правильні відповіді вона буде вам видавати чеки . На них, в кінці уроку ,ви зможете зробити покупки.

           А працювати будемо в групах. (3 групи – по 1 ряду). Яка група більше назбирає чеків, та перша зробить покупку.

ПРАВИЛА РОБОТИ В ГРУПІ (повторення)

Якщо ми прийшли до магазину робити покупки , то хто ми з вами?

  • Покупці!
  • А якими повинні бути покупці?
  • Уважними, вихованими , активними.

ІІ Актуалізація знань.

  1. Усний рахунок.


- В магазині покупець може користуватися кошиком або візком для покупок. Але коли він виходить , необхідно повернути їх на місце до спеціальної стійки.

Завдання 1.Зєднати номер стійки з виразом на візку .Якщо відповідь правильна, то візок повертається на своє місце. (Відповіді груп по черзі)

 

(Слайд)

 

І група

Картинки по запросу візок в магазиніКартинки по запросу візок в магазиніКартинки по запросу візок в магазині

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ група

 

Картинки по запросу візок в магазиніКартинки по запросу візок в магазиніКартинки по запросу візок в магазині

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 2. Згадаємо як називаються числа при додаванні.

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6. Кілограм. Задачі на вимірювання маси в кілограмах.

Діти коментують хід виконання завдань. Виходять  до дошки по черзі по одному представнику з групи.

 

Завдання 6.1.

Заповни пропуски. Добери відповідні числа.

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ Робота над новим матеріалом.

Робота над задачами

На дошці розташовано два вирази  (вчитель читає задачу , учні обирають вираз, який є розв’язанням і пояснюють свій вибір)

 

 

 

 

 

В магазині можна почути розмови на всілякі теми.

* Вчора температура повітря на вулиці була 7 градусів , а сьогодні на 2 градуси тепліша. Яка сьогодні температура повітря? ( 7+3=10)

* Довжина олівця – 7 см , а гумки – 3 см . На скільки сантиметрів олівець довший, ніж гумка? ( 7 – 3 = 4 )

* Бабуся зібрала  7 стаканів смородини , а онучка – на 3 стакани  менше . Скільки стаканів зібрала  онучка? ( 7 – 3 = 4)

* Дідусь купив 7 кг картоплі та 3 кг цибулі. Скільки кілограмів овочів купив дідусь? ( 7 + 3 = 10)

- Які величини ми порівнювали в задачах?

- В чому виміряли температуру? ( В градусах)

- В чому виміряли кількість смородини? ( В стаканах)

- В чому виміряли довжину олівця та гумки? ( В сантиметрах)

- В чому виміряли масу овочів? ( В кілограмах)

(Продавець на протязі уроку видає чеки )
 

Постановка проблеми (знайомство з основним питання уроку.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • За якими ознаками можна поділити ці предмети?
  • Назвіть велику червону фігуру.
  • Якого кольору маленький трикутник?
  • Чим відрізняються один від одного квадрати?

 

Вчитель з продавцем ставлять на парту кожної групи 2 однакові за розміром коробки , одна порожня , а інша заповнена .
- Роздивіться коробки. Опишіть їх. Які властивості предметів ви знаєте?

- Чим одна коробка відрізняється від іншої? (Учні не знаходять чим відрізняються предмети зовні) .

Так, діти, зовні предмети не відрізняються. Але все ж вони відрізняються. Візьміть (1 учень з групи) коробки в руки.

  • Що ви помітили? (Одна важча (легша) іншої.)
  • Словами «легше» та «важче» характеризують таку властивість предметів , як МАСА.

Ось питання , на які ми з вами повинні отримати відповіді:

1.Як можна визначити масу предметів?

2.В яких одиницях будемо вимірювати масу ?

3.Як їх записувати?

4.Як порівнювати маси предметів?

 Фізкультхвилинка

« Веселий ведмедик» (відео)

Практична робота ( В групах )

Вчитель пропонує дітям взяти до рук  два підручника , які незначно відрізняються масою.

  • Чи завжди можна порівняти предмети за масою, взявши їх до рук?
  • Чи знаєте ви, як називається пристрій, за допомогою якого вимірюють масу предметів?

 

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6.

 

Завдання 6.2. Теорія

Масу визначають зважуванням.

 

Вчитель та продавець показують різні терези , пояснюють принцип зважування  , різні гирі та як можна досягти принципу рівноваги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6

Діти коментують хід виконання завдань.

Завдання 6.3.

Вибери хто важчий, зайчик чи їжачок?

 

  • Часто в житті потрібно дізнатися точну масу предмета .

Для вимірювання маси існує спеціальна одиниця вимірювання – КІЛОГРАМ.

(Слайд)

Продається в пакетах цукор, сіль, крупа по 1 кг.(Показ та зважування у кожній групі.)

Хвилинка каліграфії

Вчитель пояснює як записується слово кілограм повністю та скорочено.

1 кілограм – 1 кг

Ось свій зошит я відкрию, 
Так, як вчили, покладу. 
Сяду рівно, не зігнуся, 
За роботу я візьмуся. 

Пропишемо  красиво, охайно один рядочок.

Фізкультхвилинка (сидячи)

Руки сонцю підставляйте,

З сонцем в піжмурки пограйте.

До вподоби нам ця гра.

Любить сонце дітвора.

 

ІV Закріплення матеріалу

 

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6

Діти коментують хід виконання завдань.

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 6.12.

Визнач вагу коробки з товаром. Добери відповідне число.

(2 сцени)

 

Завдання 6.4.

Добери до задачі розв’язання.

Завдання 6.15.

Добери до задачі розв’язання.

 

 

 

 

Запишемо в зошит правильне розвязання задач.

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.

Грудень каже: «Пострибай!»

Січень просить: «Присідай!»

Встали — сіли, встали — сіли,

Розігріли наше тіло.

Лютий місяць нагадав:

Час нам братися до справ.

Сіли, дітки, всі гарненько.

Спинки держимо рівненько.

 

Застосовуємо нові знання

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6

Самостійна робота.

Самостійно ми працюєм,

Помилок не буде — факт!

Ми уважно поміркуєм,

Щоб вийшов добрий результат.

 

 

Завдання 6.7.

Встав знак «більше», «менше» або «дорівнює». (2 сцени)

 

Завдання 6.8.

Склади короткий запис та розв’яжи задачу.

 

Завдання 6.9.

Обчисли. Добери відповідні числа.

 

Вправи для очей (закрийте оченята та напишіть у повітрі 1 кг )

- Бачу ви впорались! Молодці!

Підсумок уроку

- Чи на всі запитання ми знайшли відповіді?

- Хто з товаришів допоміг тобі у відкритті нових знань?

- Як працював ти?

- Яке завдання було найцікавішим?

- Підрахуємо чеки, отримані на уроці . Визначимо переможців та надамо їм право зробити покупку !

Виконання завдання на інтерактивній дошці.

Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6

Виконують учні з групи, яка зібрала найбільше чеків. Інші учні контролюють виконання.

Завдання 6.14.

Набери 10 кг. (3 сцени)

  • Діти, подякуйте один одному за урок!

Рефлексія "Сонячні промінці"

 Учні в групах простягують  руки вперед і з’єднують їх в центрі кола, намагаються  відчути себе теплим сонячним промінцем.

- Ось і пролунав дзвінок — закінчився наш урок.

  За роботу — по заслузі!

 Щиро дякую вам, друзі!

 

 

 

docx
Додано
15 вересня 2018
Переглядів
9522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку