Тип уроку: | Комбінований |
Цілі уроку: | познайомити з новою величиною – масою та одиницею її вимірювання – кілограмом;розвивати вміння розв'язувати задачі та приклади вивчених видів; вчити робити висновки, аналізувати прості задачі, приймати участь в обговоренні виконання конкретного завдання; створювати умови для формування позитивного ставлення до навчання та не боятися особистих помилок , вміти їх виправляти; розвивати вміння слухати, розуміти один одного, працювати в парі та групі; вчити висловлювати свою думку; оцінювати свою роботу на уроці. |
Основні терміни та поняття: | цифра, число, маса, кілограм. |
Форми роботи: | - індивідуальна - фронтальна |
Етап використання ЕОР: | -актуалізація та корекція опорних знань, умінь і навичок -закріплення, узагальнення та систематизація вивченого |
Мета використання ЕОР: | активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів. |
Технологічна карта
уроку математики з використанням ЕОІР у 1-му класі
(автор: Солдатко В.В., вчитель Сєвєродонецької школи І-ІІІ ступенів № 10 Луганської області).
Тема розділу: |
Множини. Геометричні фігури. Натуральні числа 1 – 10 і число 0. |
||||||||||||||||||||||
Тема уроку: |
Маса. Кілограм – одиниця вимірювання маси тіл(за малюнками). Порівняння виразів та чисел. |
||||||||||||||||||||||
№ уроку в розділі |
Урок №75 |
||||||||||||||||||||||
Тип уроку: |
Комбінований |
||||||||||||||||||||||
Цілі уроку: |
познайомити з новою величиною – масою та одиницею її вимірювання – кілограмом;розвивати вміння розв’язувати задачі та приклади вивчених видів; вчити робити висновки, аналізувати прості задачі, приймати участь в обговоренні виконання конкретного завдання; створювати умови для формування позитивного ставлення до навчання та не боятися особистих помилок , вміти їх виправляти; розвивати вміння слухати, розуміти один одного, працювати в парі та групі; вчити висловлювати свою думку; оцінювати свою роботу на уроці.
|
||||||||||||||||||||||
Основні терміни та поняття: |
цифра, число, маса, кілограм. |
||||||||||||||||||||||
Форми роботи: |
- індивідуальна - фронтальна |
||||||||||||||||||||||
Етап використання ЕОР: |
|
||||||||||||||||||||||
Мета використання ЕОР: |
активізувати пізнавальну активність учнів; вдосконалювати обчислювальні навички першокласників; закріпити вивчений матеріал; формувати ІК-компетентність учнів. |
||||||||||||||||||||||
Хід уроку І Організаційний момент.
А працювати будемо в групах. (3 групи – по 1 ряду). Яка група більше назбирає чеків, та перша зробить покупку. ПРАВИЛА РОБОТИ В ГРУПІ (повторення) Якщо ми прийшли до магазину робити покупки , то хто ми з вами?
ІІ Актуалізація знань.
Завдання 1.З’єднати номер стійки з виразом на візку .Якщо відповідь правильна, то візок повертається на своє місце. (Відповіді груп по черзі)
(Слайд)
І група
ІІ група
Завдання 2. Згадаємо як називаються числа при додаванні. Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6. Кілограм. Задачі на вимірювання маси в кілограмах. Діти коментують хід виконання завдань. Виходять до дошки по черзі по одному представнику з групи.
Завдання 6.1.
ІІІ Робота над новим матеріалом. Робота над задачами На дошці розташовано два вирази (вчитель читає задачу , учні обирають вираз, який є розв’язанням і пояснюють свій вибір)
В магазині можна почути розмови на всілякі теми. * Вчора температура повітря на вулиці була 7 градусів , а сьогодні на 2 градуси тепліша. Яка сьогодні температура повітря? ( 7+3=10) * Довжина олівця – 7 см , а гумки – 3 см . На скільки сантиметрів олівець довший, ніж гумка? ( 7 – 3 = 4 ) * Бабуся зібрала 7 стаканів смородини , а онучка – на 3 стакани менше . Скільки стаканів зібрала онучка? ( 7 – 3 = 4) * Дідусь купив 7 кг картоплі та 3 кг цибулі. Скільки кілограмів овочів купив дідусь? ( 7 + 3 = 10) - Які величини ми порівнювали в задачах? - В чому виміряли температуру? ( В градусах) - В чому виміряли кількість смородини? ( В стаканах) - В чому виміряли довжину олівця та гумки? ( В сантиметрах) - В чому виміряли масу овочів? ( В кілограмах)
(Продавець на протязі уроку видає чеки ) Постановка проблеми (знайомство з основним питання уроку.)
Вчитель з продавцем ставлять на парту кожної групи 2 однакові за розміром коробки , одна порожня , а інша заповнена . - Чим одна коробка відрізняється від іншої? (Учні не знаходять чим відрізняються предмети зовні) . Так, діти, зовні предмети не відрізняються. Але все ж вони відрізняються. Візьміть (1 учень з групи) коробки в руки.
Ось питання , на які ми з вами повинні отримати відповіді: 1.Як можна визначити масу предметів? 2.В яких одиницях будемо вимірювати масу ? 3.Як їх записувати? 4.Як порівнювати маси предметів? Фізкультхвилинка « Веселий ведмедик» (відео) Практична робота ( В групах ) Вчитель пропонує дітям взяти до рук два підручника , які незначно відрізняються масою.
Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6.
Завдання 6.2. Теорія
Вчитель та продавець показують різні терези , пояснюють принцип зважування , різні гирі та як можна досягти принципу рівноваги.
Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6 Діти коментують хід виконання завдань. Завдання 6.3.
Для вимірювання маси існує спеціальна одиниця вимірювання – КІЛОГРАМ. (Слайд) Продається в пакетах цукор, сіль, крупа по 1 кг.(Показ та зважування у кожній групі.) Хвилинка каліграфії Вчитель пояснює як записується слово кілограм повністю та скорочено. 1 кілограм – 1 кг
Ось свій зошит я відкрию, Пропишемо красиво, охайно один рядочок. Фізкультхвилинка (сидячи) Руки сонцю підставляйте, З сонцем в піжмурки пограйте. До вподоби нам ця гра. Любить сонце дітвора.
ІV Закріплення матеріалу
Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6 Діти коментують хід виконання завдань.
Завдання 6.12.
Завдання 6.4.
Запишемо в зошит правильне розв’язання задач.
Фізкультхвилинка У володарки Зими Трішечки замерзли ми. Грудень каже: «Пострибай!» Січень просить: «Присідай!» Встали — сіли, встали — сіли, Розігріли наше тіло. Лютий місяць нагадав: Час нам братися до справ. Сіли, дітки, всі гарненько. Спинки держимо рівненько.
Застосовуємо нові знання Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6 Самостійна робота. Самостійно ми працюєм, Помилок не буде — факт! Ми уважно поміркуєм, Щоб вийшов добрий результат.
Завдання 6.7.
Завдання 6.8.
Завдання 6.9.
Вправи для очей (закрийте оченята та напишіть у повітрі 1 кг ) - Бачу ви впорались! Молодці! Підсумок уроку - Чи на всі запитання ми знайшли відповіді? - Хто з товаришів допоміг тобі у відкритті нових знань? - Як працював ти? - Яке завдання було найцікавішим? - Підрахуємо чеки, отримані на уроці . Визначимо переможців та надамо їм право зробити покупку ! Виконання завдання на інтерактивній дошці. Робота з ЕОІР «Математика, 1 клас, частина 6.Тема 6 Виконують учні з групи, яка зібрала найбільше чеків. Інші учні контролюють виконання. Завдання 6.14.
Рефлексія "Сонячні промінці" Учні в групах простягують руки вперед і з’єднують їх в центрі кола, намагаються відчути себе теплим сонячним промінцем. - Ось і пролунав дзвінок — закінчився наш урок. За роботу — по заслузі! Щиро дякую вам, друзі!
|