Урок математики за технологією критичного мислення.

Про матеріал
Урок математики за технологією критичного мислення. 3 клас Тема: Порівнюємо частини цілого Мета: формувати уявлення про дроби із чисельником 1; удосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; актуалізувати спосіб практичного одержання частин, запис числа, що відповідає заштрихованій частині фігури на рисунку; вчити досліджувати залежність між величиною однієї частини і кількістю рівних частин у цілому; формувати вміння порівнювати частини на основі наочності; вдосконалювати навички заміни складеного іменованого числа простим, простого — складеним, вміння розв’язувати задачі на конкретний зміст дії множення (таблична форма короткого запису), складати й розв’язувати взаємно обернені задачі; формувати вміння розв’язувати прості та ускладнені рівняння.
Перегляд файлу

3 клас

Тема: Порівнюємо частини цілого

Мета: формувати уявлення про дроби із чисельником 1; удосконалювати обчислювальні навички табличного множення та ділення; актуалізувати спосіб практичного одержання частин, запис числа, що відповідає заштрихованій частині              фігури на рисунку; вчити досліджувати залежність між величиною однієї частини і кількістю рівних частин у цілому; формувати вміння порівнювати частини на основі наочності; вдосконалювати навички заміни складеного іменованого числа простим, простого — складеним, вміння розв’язувати задачі на конкретний зміст дії множення (таблична форма короткого запису), складати й розв’язувати взаємно обернені задачі; формувати вміння розв’язувати прості та ускладнені рівняння.

 

Хід уроку

  1. Емоційне налаштування та мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
  2. Розминка.

Геометрична хвилинка. Розгляньте рисунок

 

- Що ви бачите на рисунку? Як називають зелені лінії?

[Пряма AR, пряма MP].

- Що  ви можете розказати про пряму лінію?

[Пряма лінія не має ані початку, ані кінця].

- Що можна сказати про зображені прямі?

[Прямі AR і MP перетинаються в точці D].

- Назвіть точки, які належать прямій AR .

[Точки: A, O, R, D.]. 

- Назвіть точки, що не належать прямій MP.

[Точки C, F, K, A, O, R, N, Т.].

- Як називають червону замкнену криву?

[Це коло].

  1. Обґрунтування.

Численні історичні дослідження свідчать, що дроби з’явилися у різних народів услід за натуральними числами. Появу дробів пов’язують із практичними потребами людини, адже задачі, в яких потрібно виконувати ділення цілого на рівні частини,  були дуже поширеними.

Крім того, у повсякденному житті людині потрібно було вміти лічити не лише предмети, а й вимірювати величини: довжину, масу тощо. При цьому могло статися так, що вимірювана велична була меншою за мірку, тож виникла  потреба у введенні нової дрібнішої мірки. Таким чином, в усіх цивілізаціях поняття дробу виникло в результаті поділу цілого на рівні частини.

Термін «дріб» походить від лат. fractura, що, у свою чергу, є  перекладом арабського терміна зі значенням «ламати», «дробити».

Тому, найімовірніше, першими дробами всюди були дроби з чисельником 1 (єгипетські). Першим дробом, із яким познайомилися люди, була половина, її назва в усіх мовах не має нічого спільного зі словом «два»,

тоді як усі назви інших частин цілого пов’язані із назвами  їх знаменників (три — третина; чотири — чверть тощо).

Отже, сьогодні на уроці ми продовжуємо вивчати дроби з чисельником 1, будемо  порівнювати їх між собою. Ви дізнаєтесь, яка частина цілого є найбільшою.

  1. Актуалізація.

“Мозковий штурм”

-         Що ми вивчали на минулому уроці?

-         Що означає риска дробу?

-         Що таке чисельник?

-         Що таке знаменник?

-         Як знайти половину від числа?

-         Як знайти третину?

-         Як знайти число за його чвертю?

  1. Усвідомлення змісту.

Визнач за малюнками, на скільки рівних частин поділено кожний торт. Запиши відповідні дроби та порівняй їх.

Що можна сказати про знаменник меншого дробу? більшого дробу? Що цікаве можна помітити?

 

-         Якого висновку можна дійти?

(Якщо знаменники двох дробів рівні, то більший із них той дріб, у якого чисельник більший).

Розв’язування завдань

5. Рефлексія

Оберіть відповідну цеглинку лего.

 

 

 

 

 

 

2. Використовуючи таксономію Б. Блума, проаналізуйте завдання 1-го з

підручників з математики (клас виберіть самостійно). Результати оформіть

у вигляді таблиці (для підтвердження результатів можна додатково

створити діаграму з результатами дослідження у відсотках)

 

Підручник,

автор, клас

Приклади завдань

на здобуття,

розуміння,

використання

Приклади

завдань на

аналіз, синтез,

оцінювання

Висновок: рівень

якого мислення

формують

автори

підручника

 

Скворцова С., Онопрієнко О.

3 клас

Здобуття інформації:

с. 4 №1

Наведи приклади кількох натуральних чисел…

Розуміння інформації:

с. 39 №4

Поясни, як міркували діти, відтворюючи табличні результати…

Використання інформації:

с.13 №4

Знайди значення виразів

Аналіз:

с.14 №3

Закінчи розв’язання. Зістав вирази попарно. У чому їх відмінність? Як ця відмінність впливає на розв’язання?

Синтез:

с. 24-25 №2

Поясни, як треба змінити схему прямої задачі…

Оцінювання:

№3 с. 6

Сашко виділив вирази, значення яких знаходять на основі нумерації чисел. Чи погоджуєшся ти з ним?

Автори підручника формуюють низький (знання, розуміння, використання) і

високий (аналіз, синтез, оцінювання) рівні. Цей процес відбувається у кожній темі за принципом поступовості (від легшого - до складнішого).

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Savchuk Oleksandra Ruslanivna
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
25 березня
Переглядів
106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку