Урок математикив 6 класі "Дріб від числа"

Про матеріал
Розробка уроку з теми " Дріб від числа". Тип уроку: урок засвоєння нових знань. (моделювання методу знаходження дробу від числа
Перегляд файлу

04.11.2021 Математика 6 клас

Тема уроку: «Знаходження дробу від числа».

Мета уроку:

Навчальна: навчити учнів знаходити дріб від числа і вміти його застосовувати в процесі розв’язування задач;

Розвивальна: розвивати навички множення звичайних дробів; розв’язування задач, обчислювальні навички, математичну мову; вміння працювати в групі, парі;

Виховна: виховувати працьовитість, самостійність, увагу, толерантність, культуру спілкування.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організаційний етап

Організація уваги учнів.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Прокоментувати моделі      ;   2)      ;   3)  С*
  2. Перевірити правильність виконання ( відповідь обґрунтувати):

4*;                4*;

;            *;

               *;

3.Прийом «Назви відповідь»

  1. · ;         2) · ;     3) · 63=;           4) 84· .

 

                                Відповіді:

Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Розв’яжіть задачу.

  1. Яку відстань проїде на велосипедист за год, якщо буде їхати зі швидкістю 16 км/год?
  2. До їдальні привезли 405 кг овочів: капусту, моркву та картоплю. Морква становила від маси капусти, картопля – 138% від маси капусти. Скільки кілограмів капусти привезли до їдальні?

 

Що спільного в цих задачах?   ( знаходити частину від цілого)

Проблемне питання. Як розв’язати такі задачі?

Саме сьогодні ми навчимося розв’язувати такі задачі без проблем і головоломки. Знання, отримані на уроці, стануть у пригоді при вирішенні задач не тільки з математики, а й з інших шкільних предметів та у повсякденному житті.

ІІІ. Формування мети і завдань уроку

Вправа «Записка для шпигуна»

Методизнаходженняскарбівдробусамвіднайбільшогочисла

- Закресліть зайві слова і дізнаєтесь тему уроку

Методизнаходженняскарбівдробусамвіднайбільшогочисла

Запитання до класу

Як знайти дріб від числа?

Як знайти відсотки від числа?

 

ІV. Вивчення матеріалу

В 5 класі вивчали правила знаходження дробу від числа. Прокоментуйте модель:

 

  від                 =        : З *Ч                        - дріб                - ціле                - частина від цілого       

 

Чи завжди зручно її використовувати?

 

Робота з підручником ( А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір «Математика 6 клас»)  стор 99

 

Знайти правило знаходження дробу (%) від числа  і створити модель (робота в парах) :

 

Результати роботи груп коментують біля дошки

 

                     від                         =         *

 

 

% від                         =           *   %

 

Міні-конспект

  • Для того, щоб знайти дріб від числа, треба число помножити на цей дріб.
  • Якщо дріб менше 1, тоді дріб від числа буде менше цього числа.
  • Якщо дріб більше 1, тоді дріб від числа буде більше цього числа.
  • Щоб знайти відсотки від числа, можна подати відсотки у вигляді дробу й помножити число на цей дріб.

Досліджуємо

  • Знайти    від 12

Міркуємо:  < 1,        за моделлю:        = 12· = = 9,         дійсно 9 < 12.

  • Знайти 1 від 18

Міркуємо: 1 > 1,      за моделлю           =18 · 1 = 18 · = = 33,        звідси 33 > 18.

 

V. Відпрацювання навичок

Усні вправи

1) Знайдіть: ;      від 120 см3.

2) Знайдіть: 1 %; 5%; 200%     від 800 г.

 

№ 384 Знайти:                                         

№ 385 Знайти:      40% від 32 ;       8% від ;                 180% від 3

 

Задача 1 Полуниці містять  6%  цукру. Скільки кілограмів цукру міститься в 15 кг полуниць?

 

Міркуємо: 6% = = 0,06

15 · 0,06 = 0,9 (кг)   або  15 · = = = 0,9 (кг) – міститься в 15 кг полуниць.

Відповідь: 0,9 кг.

 

Задача 2 У саду 40 дерев. Серед них є яблуні й груші. Скільки в саду яблунь, якщо:

а) яблунь усіх дерев;

б) груш усіх дерев;

в) яблуні станов­лять 20 % усіх дерев;

г) груші становлять 40 % усіх дерев?

 

Розв'язування   задач, в яких розглядається частина від цілого, що зводиться до 1.

  1. Велосипедист за першу годину подолав 40 % дистанції, а за другу — 70% решти дистанції. Скільки відсотків дистанції проїхав велосипе­дист за ці 2 год?

 

  1. Автотуристи Екскаватор вирив траншею завдовжки 150 м за 3 дні. За перший день він вирив 40 % траншеї, а за другий — тієї частини, що залишилася. Скільки метрів траншеї вирив екскаватор за третій день?
  2.  Автотуристи проїхали 520 км за 4 дні. За перший день вони проїхали , за другий — усього шляху, а за третій — на 40 км менше, ніж за ІІІ. Скільки кілометрів проїхали автотуристи за четвертий день?

Розв’язування коментуються біля дошки

 

VІ. Домашнє завдання

§ 12, №№ 387, 389,394    додаткове 402

 

VІІ. Підсумки уроку
Що нового дізнався на уроці?

Що сподобалося найбільше?

Що було найскладнішим при виконанні завдань?

Що треба ще вивчити вдома?

 

 

doc
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку