Конспект
відкритого уроку з математики
для 1 класу
«Перевіряємо свої досягнення з теми «Прийоми додавання і віднімання чисел у межах 10.»
Підготувала та провела вчитель 1 класу
Воронова Катерина Володимирівна.
2021 р.
Тема: Перевіряємо свої досягнення з теми «Прийоми додавання і
віднімання в межах 10.
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про дії додавання і віднімання в межах 10; розвивати логічне мислення, обчислювальні вміння, самостійність, увагу, пам’ять; виховувати акуратність, старанність, працьовитість.
Обладнання: мультимедійний проектор, предметні та сюжетні малюнки, олівці, цеглинки LEGO, картки.
Тип уроку : узагальнення і закріплення знань.
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ.
Після цього уроку учні зможуть:
Хід уроку
І. Організаційна частина.
– Діти, я рада вас вітати на нашому уроці математики. Сьогодні до нас завітали гості. А гостям завжди ми раді.
То ж давайте розпочнемо наш урок з побажання у дружньому крузі.
1. Побажання учнів.
Діти: Ми вам раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
Вчитель: Всі почули ви дзвінок
Він покликав на урок!
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
Зараз ми усі разом покажемо з яким настроєм ми сьогодні прийшли на урок.
2.Психологічне настроювання.
Налаштуємося на роботу.
Очі дивляться-(діти) та все бачать.
Вуха слухають – (діти) та все чують.
Голова – (діти) думає.
Яким буде урок (діти) – цікавим!
Які у мене діти? – (діти) найкращі!
Нехай мої та ваші надії здійсняться.
-Тож часу не гаєм
І урок розпочинаєм.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Асоціативний кущ
- З чим в нас асоціюється слово ліс?( багато дерев, квіти, гриби, спів птахів, тварини).
2. Повідомленя теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми повторимо прийоми додавання і віднімання в межах 10. Але урок буде не звичайний, тому що до нас з лісу завітали у гості його мешканці. Наші гості дуже розумні, тому що їм подобається математика. Вони приготували для вас цікаві завдання. Щоб отримати ці завдання вам потрібно відповісти на декілька запитань.
3. Гра – тестування «Так чи ні»
Робота з екраном. Назви сусідів чисел.
Молодці. А ось і ЗАЙЧИК. Він хоче віддати вам перше завдання. (конверт, а в ньому карточка «Гра «Мікрофон». Зайчик бажає з вами поспілкуватися та задати декілька питань.
4. Гра «Мікрофон»
– Як називаються числа при додаванні?
– Яку дію виконуємо, шукаючи суму?
– Як називаються числа при відніманні?
– Яку дію виконуємо, визначаючи різницю?
Дякуємо зайчику за таке опитування.
5. Усна лічба. (приклади написані на морквинках та капусті).
Зайчик прийшов до нас зі своїми улюбленими ласощами. Він хоче нас пригостити.
Ой, діти, тільки погляньте, на цих овочах ї вирази! Давайте усно їх порахуємо!
6. Гра «Віднови числовий ряд».
(Учні виходять до дошки і по черзі записують фломастером пропущені числа. Дівчатка підкреслюють найменше число, а хлопчики найбільше).
7. Обчисли ланцюжок.
Завдання на екрані.
Дякуємо, тобі, зайчику за цікаві завдання!
Хвилинка каліграфії.
До нас на урок завітала мудра СОВА Відгадайте її загадку. (конверт)
1.Загадка. Сова задумала число, до нього додала 3 і в сумі стало 10. Яке число задумала Сова?
2. Задача (Екран)
Учні, сова пропонує вам розв’язати ось таку задачу. Увага на екран.
(Учні згадують правило як знайти невідомий доданок. Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.
Робота з карточками С-5 К-2
2. Накресли відрізок (Екран)
Вправи для очей (екран)
III. Розвиток математичних умінь.
А до нас завітав ЇЖАЧОК. Він приніс цікаве завдання. (конверт з карточками, можна використовувати лего)
1.Самостійна робота. Робота з картками за малюнком.( C-1 К-1)
2. Діти давайте звернемо увагу на екран та назвемо вирази з однаковим значенням
Слайд з котиком та клубочком. (Екран.)
РУХАНКА
3. Робота в парі. Обчисли нерівності. (робота з карточками).
Учні, а до нас вже завітав ПАВУЧОК.
Він пропонує вирішити його завдання в парі. Давайте розділимось.
4. Математичні пазли.
5. Гра «Павучок помилився» (Екран)
Молодці ви впорались з завданням. А тепер зверніть увагу на екран. Там вас також чекає завдання від павучка. Молодці! Ви гарно впорались з цим завданням! Подякуємо павучку!
6. Колективна робота над завданням. (Екран)
Діти чаклун перетворив числа на літери. Спробуйте роз чаклувати їх. Знайдіть значення виразів.
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.
- Що повторили на уроці?
- З яким настроєм ви завершуєте урок? (Учні «малюють» настрій, пояснюють свій вибір.)
1