Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.
Спілкування державною мовою – одна з ключових компетентностей майбутніх випускників школи. Про її сформованість свідчить ціла низка чинників, серед яких такі: наявність необхідного лексичного запасу; правильна вимова всіх звуків; дотримання нормативного наголошування; вживання частин мови відповідно до законів граматики; уміння доречно використовувати лексику і фразеологію; володіння різноманітними техніками спілкування; вправність у побудові монологів і діалогів, а також у роботі з текстом.
ознайомити учасників майстер-класу з шляхами впровадження компетентного підходу на уроках української мови, формувати та розвивати компетентність “Спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами”, практикувати у вирішенні вправ, задач на уроках, використовуючи нові стратегії викладання, виховувати любов та шанобливе ставлення до мови, країни, в якій проживаємо. Мета:
1. Інтерактивна вправа “Сенкан”. Що таке сенкан? Це неримований вірш з п’яти рядків, слово «сенкан» походить від французького слова «п’ять». Мета якого – спонукати учнів до розмірковування над будь-яким словом до теми: “Мова”. Він складається за схемою: 1- й рядок – одне слово – тема ( іменник ) 2- й рядок – два слова – означення ( прикметники ) 3-й рядок – три слова – активність, дія ( дієслово ) 4- й рядок – фраза з чотирьох слів, яка виражає ставлення до теми 5- й рядок – одне слово – асоціація до теми ( іменник ).
3. Асоціативний кущ (тезаурус). Робота в групах. Поділ на три групи по п’ять учасників. Добір якнайбільшої кількості слів, асоціативно пов’язаних із запропонованим учителем. Перемагає той, чий асоціативний ряд буде найдовшим, окремо можна відзначити тих, чиє завдання якісніше, тобто слова є художнішими, образнішими, асоціативний зв’язок є оригінальнішим. Оголошуючи слова, учні мають пояснити зв’язок між ними. Приклади завдань: 1. Мова … 2. Небо … 3. Україна … Гра може мати зворотній характер: учитель подає перелік слів – асоціацій, а учні встановлюють висхідне слово.