Урок. Майстер-клас. "Спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами

Про матеріал
Презентація. Ознайомлення учнів з шляхами впровадження компетентного підходу на уроках української мови та організацією освітнього процесу, використання нових стратегій викладання. Формування та розвивання компетентності "Спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами ".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування.

Номер слайду 2

Спілкування державною мовою – одна з ключових компетентностей майбутніх випускників школи. Про її сформованість свідчить ціла низка чинників, серед яких такі: наявність необхідного лексичного запасу;  правильна вимова всіх звуків; дотримання нормативного наголошування;  вживання частин мови відповідно до законів граматики; уміння доречно використовувати лексику і фразеологію;  володіння різноманітними техніками спілкування; вправність у побудові монологів і діалогів, а також у роботі з текстом.

Номер слайду 3

ознайомити учасників майстер-класу з шляхами впровадження компетентного підходу на уроках української мови, формувати та розвивати компетентність “Спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами”, практикувати у вирішенні вправ, задач на уроках, використовуючи нові стратегії викладання, виховувати любов та шанобливе ставлення до мови, країни, в якій проживаємо. Мета:

Номер слайду 4

Хід виконання Зібратися разом – це початок, Триматися разом – це прогрес, Працювати разом – це успіх. Генрі Форд

Номер слайду 5

1. Інтерактивна вправа “Сенкан”. Що таке сенкан? Це неримований вірш з п’яти рядків, слово «сенкан» походить від французького слова «п’ять». Мета якого – спонукати учнів до розмірковування над будь-яким словом до теми: “Мова”. Він складається за схемою: 1- й рядок – одне слово – тема ( іменник ) 2- й рядок – два слова – означення ( прикметники ) 3-й рядок – три слова – активність, дія ( дієслово ) 4- й рядок – фраза з чотирьох слів, яка виражає ставлення до теми 5- й рядок – одне слово – асоціація до теми ( іменник ).

Номер слайду 6

Наприклад: Мова Чарівна, милозвучна. Розвиває, збагачує, надихає. Найцінніший скарб народу. Багатство. (Орієнтований час проведення: 5 хв.).

Номер слайду 7

2. Уважно прослухайте стильний реп-мультик про українську мову (https://www.youtube.com/watch?v=b_svQytv1jU). Розділити по п’ять учасників на три групи та виписати якнайбільше слів. Перша команда записує іменники жіночого роду, друга – чоловічого, третя – середнього родів. (6 хв.).

Номер слайду 8

3. Асоціативний кущ (тезаурус). Робота в групах. Поділ на три групи по п’ять учасників. Добір якнайбільшої кількості слів, асоціативно пов’язаних із запропонованим учителем. Перемагає той, чий асоціативний ряд буде найдовшим, окремо можна відзначити тих, чиє завдання якісніше, тобто слова є художнішими, образнішими, асоціативний зв’язок є оригінальнішим. Оголошуючи слова, учні мають пояснити зв’язок між ними. Приклади завдань: 1. Мова … 2. Небо … 3. Україна … Гра може мати зворотній характер: учитель подає перелік слів – асоціацій, а учні встановлюють висхідне слово.

Номер слайду 9

3. Гра “Утвори нові слова” із букв слів ведмідь, дівчина та склади з утвореними словами два речення. Робота в парах. (2 хв.)

Номер слайду 10

4. Метод «Словоблискавка». (Усне виконання гри). Вимовити якомога більше слів, які починаються на літеру В (3 хв.)

Номер слайду 11

5. Гра «Я знаю…». (4 хв.). Учасники майстер-класу повинні вибрати 14 надрукованих слів з апострофом і 14 без апострофа. Перемагає той, хто швидче та правильно виконає завдання. Це завдання можна виконати і в групах і колективно.

Номер слайду 12

6. «Вільне письмо». Невеликий твір – асоціація за епіграфом, цитатою Франсуа Вольтера: “Чужу мову можна вивчити за шість років, а свою треба вчити все життя”.

Номер слайду 13

7. Інтерактивна вправа-гра “Лексичний аукціон” За 5 хвилин добери та з’єднай якомога більше іншомовних слів зі словами українського аналогу та запам’ятай.

Номер слайду 14

ppt
Додано
12 грудня 2021
Переглядів
883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку