Урок "Механічні явища Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія"

Про матеріал
Урок до теми №2 з Пізнаємо природи НУШ. На тему: "Механічні явища. Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія". Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.
Перегляд файлу

Тема 1. Пізнаємо фізичні явища

 

Урок № 2                                            Дата                                                Клас 6

Тема уроку: Механічні явища

Механічний рух тіл. Відносність руху і спокою. Траєкторія

Формування предметних компетентностей: Пояснює умови виникнення та перебігу механічних  явищ, їхні ознаки; відносність механічного руху ; вивчені механічні явища; називає поняття, що характеризують механічний рух; види механічного руху;

Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.

Тип  уроку: формування компетентностей

Методи  та  прийоми:

a) інформаційно-рецептивний:  словесний, наочний (демонстрація  роздаткового матеріалу),  розповідь, бесіда

б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані  завдання;

в) пошукові: групові  форми  роботи, взаємопов’язані  запитання.

Міжпредметні  зв’язки: історія, біологія, географія, хімія, фізика,

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на усвідомлення необхідності збереження навколишнього середовища)

Здоров'я і безпека (сприяє усвідомленню значення матеріалу для зміцнення здоров’я)

Підприємливість і фінансова грамотність (сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань)

Обладнання: атлас, підручник, таблиці, зошити.

Хід уроку

 I.    Організаційний    момент.

«Мордашкі»

Учні малюють «мордочки», які відповідають їх настрою або вибирають з наявних.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\З Інтернету\img7.jpg

ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми й мети

На сьогоднішньому уроці ми пригадаємо, які науки вивчають природу, що таке явища, які існують явища в природі, їх значення. Більш детальніше зупинимося на механічних явищах, розглянемо їх суть.

 

ІІІ. Вивчення нового  матеріалу

Кожна з наук про природу вивчає конкретні зміни довкілля, так: фізика – фізичні явища, хімія - хімічні, астрономія – астрономічні, географія – географічні, біологія – біологічні тощо. Так чи інакше, кожна наука вивчає певні зміни довкілля, які ми і називаємо явищами природи.

Прикладом механічних явищ є механічний рух. 

- Які рухомі тіла ви спостерігали, ідучи до школи? (Автомобіль, крапля дощу, літак, птах, гілка дерева, людина, собака …)

- Як би ви довели, що автомобіль рухається? (Бо він минає будівлі, дерева, що стоять обабіч дороги).

- Як довести, що ця машинка (іграшка) рухається? (Учитель рухає іграшкову машинку по поверхні стола).

-  Наведіть приклади нерухомих тіл.

 

Усі тіла в довкіллі рухомі, в тому числі відносно Сонця, відносно Місяця…

Механічні явища зв’язані з механічним рухом – переміщенням тіл у просторі.

Вони спостерігаються у неживій та живій природі; рухаються машини і механізми, створені людиною.

Механічний рух — це зміна положення тіла чи його частин у просто¬рі з часом. Якщо тіло не змінює свого положення - воно називається нерухомим, знаходиться у стані спокої. При зміні положення, тіло стає рухомим. 

Шлях — це довжина траєкторії. S = [1 м].

Приклади механічного руху: рух планет навколо Сонця, хмар у небі, води в річках та океанах, різних частин машин і верстатів, людей, тварин...

А чи будуть тіла, які ви вважаєте нерухомими, перебувати у стані спокою відносно Сонця?

Відносно Сонця тіла, які ми вважаємо нерухомими будуть рухомими і швидкість їх руху буде рівна швидкості обертання Землі навколо Сонця (середня швидкість 29,765 км/с)

Можна зробити такі висновки:

-                     Усі тіла природи перебувають у русі, тому будь-який рух або спокій є відносним.

-                     Стан тіла залежить від того, відносно якого тіла його розглядають.

Однак, механічний рух відносний. Принцип відносності: одне й те саме тіло в один і той самий час стосовно різних тіл може перебувати в русі або бути нерухомим. (Напри¬клад, пасажир, що їде в автобусі стосовно водія нерухомий і стосовно зупинки рухається (під час пояснення учні складають опорну схему).

Траєкторія руху — це уявна лінія, яку описує в просторі точка, що рухається. За формою траєкторії рух тіл поділяють на прямолінійний і криволінійний.

 

Робота з підручником стор 20

 

Шлях — це фізична величина, яка дорівнює довжині траєкторії.

Шлях позначають символом l (ель). Одиниця шляху в СІ — метр:

[ l ]= м.

 

V. Узагальнення і систематизація знань

VI. Підбиття підсумків

Рефлексійна вправа «Долонька»

Кожен палець — це місце, де записують відповіді на запитання. Великий палець — «Мій настрій», вказівний палець — «Що цікавого я вивчив сьогодні?», середній — «Що було важко? Які я мав труднощі?», безіменний — «Мені не сподобалося сьогодні», мізинець — «Що б я хотів ще вивчити? Що мені було б цікаво?»

VIІ.  Домашнє завдання

 

 

docx
Додано
13 січня
Переглядів
226
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку