Урок "Поняття про закони поширення світла. Як діє лінза? Як виникає зображення в оці?"

Про матеріал
Урок на тему: "Поняття про закони поширення світла. Як діє лінза? Як виникає зображення в оці?" , 6 клас, Пізнаємо природу, НУШ. Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.
Перегляд файлу

Урок №   13                                          Дата                                                Клас 6

Тема уроку: Поняття про закони поширення світла. Як діє лінза? Як виникає зображення в оці?

Формування предметних компетентностей: Пояснює значення гігієни зору та профілактики його вад;  відбивання, заломлення і розсіювання світла

Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної – відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально-трудової – вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної – вміння працювати в групі.

Тип  уроку: формування компетентностей

Методи  та  прийоми:

a) інформаційно-рецептивний:  словесний, наочний (демонстрація  роздаткового матеріалу),  розповідь, бесіда

б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані  завдання;

в) пошукові: групові  форми  роботи, взаємопов’язані  запитання.

Міжпредметні  зв’язки: історія, біологія, географія, хімія, фізика,

Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна

Наскрізні змістові лінії

Екологічна безпека та сталий розвиток (орієнтує на усвідомлення необхідності збереження навколишнього середовища)

Здоров'я і безпека (сприяє усвідомленню значення матеріалу для зміцнення здоров’я)

Підприємливість і фінансова грамотність (сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань)

Обладнання: атлас, підручник, таблиці, зошити.

Хід уроку

 I.    Організаційний    момент.

Намалюйте смайликові ротика, що символізує ваш настрій на початку  уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань, повідомлення теми й мети

Завдання  “Калейдоскоп”

Скласти із складів слова, які б означали фізичні терміни.

 

ВЕ

ОС

ДЕ

ТИ

ЗИ

ТИ

СВІТ

ФІ

ЛО

РІ

СЕЛ

ВІТ

ЛО

ОП

МЕТ

КА

ЛЕ

ФО

МІНЬ

КА

ПРО

НІСТЬ

Я

ТО

КА

ДЗЕР

ЛА

КА

 

      1. Веселка                        4. Дзеркало                   7. Фотометрія                      

      2. Промінь                       5. Світло                        8. Фізика

      3. Освітленість                6. Оптика                          

     

ІІІ. Вивчення нового  матеріалу

Закон прямолінійного поширення світла         У однорідному прозорому середовищі світло поширюється прямолінійно.

Принцип дії сонячного годинника базується на тому, що тінь від вертикально розташованого об'єкта, освітлюваного сонцем, змінює свою довжину та розміщення протягом дня

Прямолінійністю поширення світла можна пояснити те, що будь-яке непрозоре тіло, освітлене джерелом світла, відкидає тінь.

Якщо джерело світла є точковим, тінь від предмета буде чіткою. У цьому випадку утворюється тільки повна тінь.

Повна тінь - це область простору, на яку не потрапляє світло від джерела.

Якщо тіло освітлене протяжним джерелом світла, то утворюється тінь із нечіткими контурами, тобто утворюється не тільки повна тінь, а ще й півтінь.

Півтінь - це область простору, освітлена деякими з наявних точкових джерел світла або частиною протяжного джерела.

Робота з підручником  стор  50

 

Зір - це чудовий дар природи. Недарма говорять про найдорожче “Бережи, як зіницю ока”.

Око - дивовижний, незвичайний орган. Завдяки очам людина отримує до 95% інформації з оточуючого середовища, вони дають до тисячі відчуттів за хвилину.

 Робота з підручником  стор  51

Як же утворюються зображення в оці? Розглядаємо хід променів і будуємо в зошиті.

Світло, яке потрапляє в око, заломлюється в рогівці, кришталику та склистому тілі. Зображення, яке утворюється на сітківці ока, – дійсне, зменшене, обернене.

 

 

V. Узагальнення і систематизація знань

кросворда  «Заломлення»

Опрацювання фізичних  понять  у формі  кросворда «Заломлення». Сітка  кросворда  і запитання демонструються через комп’ютер на  екран

  1. Відбивання, що дає полірована поверхня тіла, нази­вається...
  1. Штучне джерело світла.
  1. Яке тіло дає зменшене зображення за рахунок відби­вання променів?
  2. Точка, в якій збираються промені, що падають на увіг­нуте дзеркало паралельно головній оптичній осі.
  3. Лінія, вздовж якої поширюється світло.
  4. Хто за допомогою телескопа відкрив гори і кратери на Місяці?
  5. Прилад для спостереження за поверхнею моря з не­великої глибини.
  6. Зображення, яке дає плоске дзеркало, називаєть­ся...
  7. Природне джерело світла.
  8.    Кут відбивання дорівнює куту...

 

1 д

З

е

р

к

а

л

ь

н

и

м

л

А

м

п

а

 

3 о

п

у

к

Л

е

 

4 ф

О

к

у

с

 

5 п

р

о

М

і

н

ь

 

6 Г

а

Л

і

л

е

й

 

7 п

Е

р

и

с

к

о

п

8 у

я

в

Н

и

м

 

9 с

о

Н

ц

е

10 п

а

д

і

н

н

Я

 

 

1. Біле світло розкладається за допомогою призми в спектр а) Правильно б) Неправильно

2. Найбільше заломлюються червоні промені, найменше фіолетові а) Правильно б) Неправильно

3. Чим далі від отвору розташовано екран, тим більшим за розмірами буде зображення на ньому а) Правильно б) Неправильно

4. Камера-обскура формує перевернуте зображення а) Правильно б) Неправильно

5. Завдяки зору можна побачити тільки фізичні тіла, які випромінюють світло а) Правильно б) Неправильно

6. Дзеркальні поверхні поглинають світлові промені а) Правильно б) Неправильно

7. Кут падіння світлових променів НЕ дорівнює куту їхнього відбивання а) Правильно б) Неправильно

8. На межі двох однорідних прозорих середовищ світлові промені заломлюються, але їхній напрямок не змінюється а) Правильно б) Неправильно

VI. Підбиття підсумків

«Плюс, мінус, цікаво»

Можна використовувати на уроці як письмово, так і усно, в залежності від наявності часу.

Учням пропонується написати (сказати) в таблиці, які позитивні моменти були на уроці, «мінуси» у роботі на уроці, та усе, що хотілося б дізнатися .

D:\Загрузки хром\+ (1).png

 

VIІ.  Домашнє завдання

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 січня
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку