Урок "Метали і неметали"

Про матеріал
Урок з хімії з використанням інтерактивних та здоров'язберігаючих технологій
Перегляд файлу

Тема: Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Метали і неметали

Мета: поглибити знання учнів про класифікацію речовин за складом їх молекул, дати визначення понять «проста речовина», «складна речовина», «метал», «неметал»; розвивати логічне мислення, вміння аналізувати якісний і кількісний склад речовин; виховувати інтерес до вивчення хімії на основі лабораторних досліджень

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний етап

 Мобілізуюче дихання: вільний вдих 3с і подовжений видих 6с. Одночасно напружити м’язи рук, грудей і живота. Повторити 5-6 разів. (Сухоруков «Средства, активизирующие познавательную деятельность школьников и повышающие их умственную деятельность») 

ІІ.  Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів

  1. Учні називають своє ім’я і назву хімічного елемента, який починається на першу букву їх прізвища й імені (Робота по парам) На аркушах паперу пишуть символи хімічних елементів і відкладають їх  на край парти.
  2. Хімічний диктант (2 учнів працюють за дошкою, решта на листочках, потім обмінюються роботами і перевіряють їх).

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Повідомлення теми уроку
  2. Складання ментальної мапи
  3. Перед вами є зразки металів і неметалів у лотках, при виконанні лабораторного досліду ми визначимо різницю між ними (робота в парах)

 

Лабораторний дослід №2. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин

Характеристика

Неметал (сірка)

Метал (цинк)

Агрегатний стан

 

 

Колір

 

 

Блиск

 

 

Твердість

 

 

Електропровідність

 

 

Теплопровідність

 

 

 

Працюючи над таблицею, учні доповнюють ментальну мапу

Розповідь учителя: Якщо через періодичну системі від Бору до Астату провести уявну лінію, то в нижньому лівому куті розташовуються метали, а у верхньому правому – неметали. Прості речовини можуть бути утворені не тільки атомами, але й молекулами (водень, азот, кисень, фтор, хлор, бром, йод).

  1. Складання інфографіки, використовуючи ПК

 

Ag

Au

Cu

Hg

Pb

Sn

S

Fe

срібло

золото

мідь

ртуть

свинець

олово

сірка

залізо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 IV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. До ментальної мапи прикріплюємо написані учнями хімічні елементи, класифікуючи їх як метали і неметали.
  2. Зліпити із пластиліну молекули H2O, CH4, O3, H2, CO2, SiO2, Cl2, NH3, N2, MgCl2.

V. Домашнє завдання: опрацювати §12, впр. 2 і 3 с. 89

VI. Рефлексія

Виконання дихальних вправ на розслаблення і зняття тривожності (4 рахунки вдих – 2 затримка – 4видих – 2 затримка)

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Прості та складні речовини. Метали і неметали

Номер слайду 2

Хімічний диктант1. Написати українські назви елементів, що позначаються символами: Fe, Cu, N, Ca, Cl, Zn (3 бали)2. Записати символи хімічних елементів: Натрій, Оксиген, Алюміній, Гідроген, Бор, Сульфур, Фосфор, Силіцій, Аргентум, Карбон (5 балів)

Номер слайду 3

3. Випишіть назви чистих речовин: Мінеральна вода, цукор, кисень, дистильована воді, молоко, золото, нафта (3 бали)4. Записати хімічні формули: Ен два, аш два о, ферум три о чотири, аш два о два, силіцій о два, це о два (3 бали)

Номер слайду 4

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Характеристика Неметал (сірка)Метал (цинк)Агрегатний стан  Колір   Блиск   Твердість   Електропровідність   Теплопровідність   Лабораторний дослід №2. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин

Номер слайду 5

Назви простих речовин{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Ag. Au. Cu. Hg

Номер слайду 6

Назви простих речовин{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Pb. Sn. SFe

Номер слайду 7

Домашнє завдання. Опрацювати §12, впр. 2 і 3 с. 89

zip
Додав(-ла)
Фірсова Юлія
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
18 лютого 2021
Переглядів
733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку