Інструкція до практичної роботи №3 "Дослідження фізичних та хімічних явищ на прикладі побутових хімікатів та харчових продуктів"

Про матеріал
Інструкція розроблена з використанням мобільного додатку доповненої реальності LICo, яку можна використовувати в умовах змішаного навчання, як онлайн так і офлайн.
Перегляд файлу

Розробка інструкції до практичної роботи №3 на тему «Дослідження фізичних та хімічних явищ на прикладі побутових хімікатів та харчових продуктів»

Пригадаймо?

  1. Продовжить речення...
  • Всі зміни, які відбуваються у навколишньому середовищі називають…
  • Явище, під час якого не змінюється речовина називають …
  • Під час хімічного явища речовина …
  • Під час фізичного явища в речовині змінюється …
  • Все те, що ми спостерігаємо під час хімічної реакції називають…
  • Ознаками реакції можуть бути…
  • Умовами перебігу реакції є …
  1. Інструктаж з техніки безпеки:

Хімія є наукою експериментальною, і в процесі її вивчення виконується велика кількість лабораторних і практичних робіт, які дозволяють краще усвідомити сутність того чи іншого процесу. 

Крім того, ми не повинні забувати, що хімія – одна з небезпечних наук, тому існують правила, яких необхідно дотримуватися, щоб уникнути нещасних випадків. Правила ці досить прості, але дотримуватись їх слід дуже суворо, особливо під час виконання експерименту. Слід пам’ятати, що нехтування правилами техніки безпеки може призвести до матеріальних утрат (псування одягу) і завдати шкоди здоров'ю (хімічні й термічні опіки, погіршення зору).

  • Робота із скляним посудом вимагає обережності і неквапливості;
  • Робота із спиртівкою повинна бути повільною, пам’ятаючи як її запалювати, нагрівати над нею і гасити;
  • Робота з розчинами кислот та лугів найбільш небезпечна, адже це їдкі речовини, якщо на вашу шкіру потрапили краплини цієї рідини – промийте її струменем води та зверніться до вчителя чи батьків.

 

  1. Виконання практичної роботи

Тема:Практична робота № 3 «Дослідження фізичних та хімічних явищ на прикладах побутових і харчових продуктах»

Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища, закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного явища; удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами та нескладним обладнанням.

Обладнання та реактиви:

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Хід роботи:

  1. Увімкніть програму LICo та направте камеру телефона або планшета на малюнок.
  2. Переглядаючи хімічні досліди заповніть таблицю.

 

C:\Users\user\Desktop\20210220_165432.jpg

 

Хід роботи

Спостереження, висновок

І.  Поставте на лабораторне кільце чашу для випарювання. Покладіть до неї шматочок парафіну. Нагрійте парафін у полум’ї спиртівки.

Спостереження
 

Висновок
Чи утворилася нова речовина?
 

Назвіть явище:

ІІ.  Поставте порцелянову чашу  на кільце лабораторного штативу і налийте в неї приблизно 3 мл води. Нагрійте воду на полум’ї спиртівки.

 

Спостереження

Висновок
Чи утворилася нова речовина?

Назвіть явище:

ІІІ. Розжарьте у полум’ї  спиртівки мідну дротину. Охолодіть і зчистіть з дроту шар нальоту.

Спостереження

Висновок
Чи утворилася нова речовина?

Назвіть явище:

ІV. Помістіть у пробірку шматок крейди налийте кілька крапель розчину хлоридної кислоти

Спостереження

Висновок
Чи утворилася нова речовина?

Назвіть явище:

V. Помістіть у пробірку трішки харчової соди налийте кілька крапель розчину оцту

Спостереження

Висновок
Чи утворилася нова речовина?

Назвіть явище:

VІ.Додаткове завдання для учнів достатнього та високого рівня навчальних досягнень.

У пробірку налийте води і олії. Додайте краплю мийного засобу і перемішайте вміст пробірки

Відзначте вплив мийного засобу на речовини з досліду

Спостереження

Висновок
Чи утворилася нова речовина?

Назвіть явище:

 

Висновок: (Порівняйте ознаки фізичних та хімічних явищ)

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Завершіть речення:

– Сьогодні під час роботи я навчився…..

– Мені було цікаво…..

– Тепер я краще знаю що……….

 

Любий друже, якщо ти під час виконання практичної роботи ти трішки втомився, перепочинь і виконай вправи для профілактики гостроти зору та постави:

Крок 1.

 

C:\Users\user\Desktop\01007u7t-0c12-300x168.jpg

 

Крок 2.

C:\Users\user\Desktop\142042.002.png

docx
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку