Розробка інструкції до практичної роботи №3 на тему «Дослідження фізичних та хімічних явищ на прикладі побутових хімікатів та харчових продуктів»
Пригадаймо?
Хімія є наукою експериментальною, і в процесі її вивчення виконується велика кількість лабораторних і практичних робіт, які дозволяють краще усвідомити сутність того чи іншого процесу.
Крім того, ми не повинні забувати, що хімія – одна з небезпечних наук, тому існують правила, яких необхідно дотримуватися, щоб уникнути нещасних випадків. Правила ці досить прості, але дотримуватись їх слід дуже суворо, особливо під час виконання експерименту. Слід пам’ятати, що нехтування правилами техніки безпеки може призвести до матеріальних утрат (псування одягу) і завдати шкоди здоров'ю (хімічні й термічні опіки, погіршення зору).
Тема:Практична робота № 3 «Дослідження фізичних та хімічних явищ на прикладах побутових і харчових продуктах»
Мета: навчитися розрізняти за характерними ознаками хімічні та фізичні явища, закріпити на практиці поняття хімічної реакції та фізичного явища; удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами та нескладним обладнанням.
Обладнання та реактиви:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Хід роботи:
Хід роботи |
Спостереження, висновок |
І. Поставте на лабораторне кільце чашу для випарювання. Покладіть до неї шматочок парафіну. Нагрійте парафін у полум’ї спиртівки. |
Спостереження
Висновок Назвіть явище: |
ІІ. Поставте порцелянову чашу на кільце лабораторного штативу і налийте в неї приблизно 3 мл води. Нагрійте воду на полум’ї спиртівки.
|
Спостереження |
ІІІ. Розжарьте у полум’ї спиртівки мідну дротину. Охолодіть і зчистіть з дроту шар нальоту. |
Спостереження |
ІV. Помістіть у пробірку шматок крейди налийте кілька крапель розчину хлоридної кислоти |
Спостереження |
V. Помістіть у пробірку трішки харчової соди налийте кілька крапель розчину оцту |
Спостереження |
VІ.Додаткове завдання для учнів достатнього та високого рівня навчальних досягнень. У пробірку налийте води і олії. Додайте краплю мийного засобу і перемішайте вміст пробірки Відзначте вплив мийного засобу на речовини з досліду |
Спостереження |
Висновок: (Порівняйте ознаки фізичних та хімічних явищ)
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завершіть речення:
– Сьогодні під час роботи я навчився…..
– Мені було цікаво…..
– Тепер я краще знаю що……….
Любий друже, якщо ти під час виконання практичної роботи ти трішки втомився, перепочинь і виконай вправи для профілактики гостроти зору та постави:
Крок 1.
Крок 2.