Гайдук Н.П.
Хімічні диктанти як метод контролю знань учнів
Методичні рекомендації
Сватки 2021
Гайдук Н.П.
Хімічний диктант як метод контролю знань учнів
Методичні рекомендації. – Сватки, 2021.
Посібник містить рекомендації з досвіду роботи вчителя хімії
Сватківського ЗЗСО І-ІІІступенів Краснолуцької сільської ради Гадяцького району Полтавської області з питання «Хімічні диктанти як засіб контрлю знань учнів».
Матеріали посібника можуть бути використані вчителями хімії та учнями у практичній діяльності як для індивідуальної, так і колективних форм роботи у закладах загальної середньої освіти.
ЗМІСТ
1. Хімічні диктанти як метод контролю знань учнів ......................................................... 4
2. Календарно-тематичне планування з хімії для 7 класу ( Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія 7-9 класи, затверджена наказом МОН від 07.06.2017 №804) відповідно до підручника Ярошенко О. Г. – Хімія: підруч. для 7 кл.загальноосвіт. навч. закладів – Харків : СИЦИЯ.) .......................................................................................... 5 - 8
3. Вступ. Графічні, термінологічні диктанти. ............................................................... 9 - 11
4. Тема 1. Початкові хімічні поняття. Графічні, вибіркові, термінологічні диктанти . 12 - 32
5. Тема 2. Кисень. Графічні, вибіркові, термінологічні диктанти ................................. 33 - 43
6. Тема 3. Вода. Графічні, вибіркові, термінологічні диктанти ..................................... 44 - 53
Хімічні диктанти як метод контролю знань учнів
Контроль результатів навчання – важлива частина процесу навчання. Його завдання полягає в тому, щоби визначити ступінь досягнення мети навчання.
Хімічний диктант – метод письмової форми контролю знань учнів. Під час хімічних диктантів активізується розумова діяльність учнів, вони мимоволі запамʼятовують спеціальні відомості з хімії. Хімічний диктант надає додаткові відомості з досліджуваної теми, допомагає зрозуміти застосування хімічних знань у виробництві, медицині, побуті. Він підтверджує звʼязок науки з життям, здійснює міжпредметні звʼязки, розвиває кругозір, широту й науковість поглядів, підсилює мотивацію на вивчення предмета.
В рамках уроку хімічні диктанти використовують з такою метою: перевірки знань учнів, актуалізація знань, вироблення навичок самостійної роботи, повторення і закріпленя знань учнів, отримання зворотнього звʼязку щодо навченості учнів.
Хімічні диктанти можна використовувати на різних етапах уроку: актуалізації опорних знань учнів, засвоєнні нових знань, закріпленні отриманих знань. Хімічні диктанти можна використовувати і на узагальнюючих уроках. Такі диктанти можна використовувати як для індивідуального так і для групового контролю знань.
Методично обгрунтоване проведення хімічних диктантів дозволяє вчасно виявити пробіли в знаннях учнів, і при цьому не потрібно спеціальних занять для перевірки і закріплення вивченого матеріалу.
Пропоновані диктанти з неорганічної хімії призначені для фронтального опитування учнів сьомого класу. У матеріалі зібрані питання, які передбачені для учнів нині чинною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів (Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія 7-9 класи, затверджена наказом МОН від 07.06.2017 №804) відповідно до підручника Ярошенко О. Г. – Хімія: підруч. для 7 кл.загальноосвіт. навч. закладів, і вимагають відповіді у вигляді формул, одного-двох слів чи невеликого речення.
Використовуючи добірку, учителі хімії матимуть можливість перевірити рівень засвоєння базових знань учнів на кожному уроці, витрачаючи при цьому небагато часу. Це можна здійснювати як у письмовій формі, так і в усній, у вигляді «Мозкового штурму».
Користування пропонованою добіркою дозволить учителю суттєво економити час для підготовки до уроків, оптимізувати навчальний процес, сприятиме реалізації особистісно-зорієнтованого підходу до учнів, дасть змогу перевірити на уроці рівень знань більшої кількості учнів.
Календарно-тематичне планування з хімії 7 клас
Хімія 7 клас (51 год.); І семестр
№п.п |
Тема і зміст уроку |
К-ть год. |
Дата провед. |
1 |
Вступ (3 год) Інструктаж з БЖД. Хімія – природнича наука. Речовини. Речовини та їх перетворення в навколишньому світі. Короткі відомості з історії розвитку хімії. (§1) Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди з оцетом. 2. Зміна забарвлення індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів Навч проект № 1 «Хімічні речовини довколо нас»
|
1 |
|
2 |
Правила поведінки в хімічному кабінеті. Ознайомлення із обладнанням кабінету та лабораторним посудом, маркуванням небезпечних речовин. (§2) Інструктаж з БЖД. Л д.№1 «Будова полумя», Л. Д. №2 «Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин.», Навчальний проект № 2 «Історичне значення вогню».
|
1 |
|
3 |
Інструктаж з БЖД П.Р. №1 «Правила безпеки в кабінеті хімії. Прийоми поводження з лабораторним посудом, нагрівальними приладами, штативом. Будова полум'я.» (§3,4)
|
1 |
|
4 |
Початкові хімічні поняття (21 год.) Фізичні тіла. Матеріали. Речовини, молекули, атоми. Як вивчають речовини. Спостереження і експеримент в хімії. (§5)
|
1 |
|
5 |
Фізичні властивості речовин. (§6,7) Інструктаж з БЖД Л.Д.№3 «Ознайомлення із фізичними властивостями речовин.»
|
1 |
|
6 |
Чисті речовини і суміші. Способи розділення сумішей. (§8)
|
1 |
|
7 |
Інструктаж з БЖД П.Р.№2 «Розділення неоднорідних сумішей.» (§9)
|
1 |
|
8 |
Атом, його склад.Хімічні елементи : назви і символи. Ознайомлення із періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. (§10.11) Демонстрації.Періодична таблиця хімічних елементів
|
1 |
|
9 |
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. (§11) |
1 |
|
10 |
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. (§13)
|
1 |
|
11 |
Метали і неметали. Металічні і неметалічні елементи.Складні речовини. Багатоманітність речовин (§14,15)
Демонстрації. Зразки металів і неметалів Інструктаж з БЖД Л.Д.№4«Ознайомлення із зразками простих та складних речовин.»
|
1 |
|
12 |
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю хімічних елементів. (§17)
|
1 |
|
13 |
Визначення валентності атомів хімічних елементів за формулами бінарних сполук. (§18)
|
1 |
|
14,15 |
Розв'язування задач і вправ. Самостійна робота. Т.О.
|
2 |
|
16 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Роз. зад. «Обчислення за хімічною формулою.» (§16)
|
1 |
|
17 |
Масова частка елемента в речовині. (§16)
|
1 |
|
18 |
Роз. зад . «Обчислення масової частки елемента в речовині.» (§16)
|
1 |
|
19 |
Роз. зад . «Обчислення маси елемента в речовині за його масовою часткою (§16)
|
1 |
|
20 |
Фізичні та хімічні властивості речовин. Хімічні реакції і явища , що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. (§19) Інструктаж з БЖД. Л д №5-9 «Хімічні реакції,що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду,зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом»
|
1 |
|
21 |
Розвʼязування задач і вправ. Навч. проект 3.4 «Хімічні явища в природі», «Хімічні явища в побуті»
|
1 |
|
22 |
Інструктаж з БЖД. П.Р.№3 «Дослідження фізичних і хімічних явищ». (§20)
|
1 |
|
23 |
. Контрольна робота
|
1 |
|
24 |
Аналіз контрольної роботи . Навчальні проекти 5.6 «Використання хімічних явищ у художній творчості і народних ремеслах», «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості» Т.О. |
1 |
|
Контрольних робіт – 1
Практичних робіт – 3
Хімія 7 клас ІІ семестр
№п.п. |
Тема і зміст уроку |
К-ть год. |
Дата |
25 |
Тема 2. Кисень (15 год.) Повітря і його склад. (§21)
|
1 |
|
26 |
Оксиген. Поширення Оксигену в природі. Кисень, склад молекули, поширення в природі. Фізичні властивості кисню. (§22)
|
1 |
|
27 |
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. (§23) Демонстрації. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний чи віртуальний).
|
1 |
|
28,29 |
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. (§24)
|
2 |
|
30 |
Добування кисню в лабораторії та в промисловості. Реакції розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню та доведення його наявності. (§25) Демонстрації. 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. 7. Збирання кисню кисню витісненням води та повітря. 8. доведення наявності кисню.
|
1 |
|
31 |
Інструктаж з БЖД. П.Р.№ 4 «Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності.» . (§26)
|
1 |
|
32,33 |
Хімічні властивості кисню. Реакції сполучення. (§27) Демонстрації. 9. Спалювання простих і складних речовин.
|
2 |
|
34 |
Поняття про оксиди. Окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння. (§28)
|
1 |
|
35 |
Колообіг оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. (§29,30) Проект №7 «Проблема забруднення повіпря та способи її усунення»
|
1 |
|
36,37 |
Розвязування задач і вправ. Проект № 8 «Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять»
|
2 |
|
38 |
Узагальнення вивченого з теми «Кисень». Контрольна робота.
|
1 |
|
39 |
Аналіз контрольної роботи. Т.О.
|
1 |
|
40 |
Тема 3. Вода (10 год.) Вода. Склад молекули, поширення в природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. (§31)
|
1 |
|
41 |
Розчин і його компоненти: розчинник і розчинена речовина. (§32)
|
1 |
|
42 |
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.Розрахункові задачі « Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині і обєму води в розчині» (§33,34)
|
1 |
|
43 |
Виготовлення розчину. (§35) Демонстрації 10. Виготовлення водних розчинів із заданою масовою часткою розчиненої речовини
|
1 |
|
44 |
.Інструктаж з БЖД, П.Р.№ 5 «Виготовлення водних розчинів із заданою масовою часткою розчиненої речовини.» (§35)
|
1 |
|
45,46 |
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів. Поняття проіндикатори. (§36) Демонстрація. 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробовування водних розчинів добутої речовини індикатором.) 12. Взаємодія карбон (ІV) оксиду з водою. Випробовування водних розчинів добутої речовини індикатором.) Інструктаж з БЖД, Л.Д. №5 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.»
|
2 |
|
47 |
Значення води і водних розчинів у природі і житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення . очищення води на водоочисних станціях. (§37) Навчальний проект № 9 «Дослідження якості води з різних джерел»
|
1 |
|
48 |
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення . Очищення води на водоочисних станціях. (§38) Навчальний проект № !0,11 «Способи очищення води в побуті.», «Збереження чистоти водойм – розвязання проблем у своїй місцевості».
|
1 |
|
49 |
Контрольна робота.
|
1 |
|
50 |
Аналіз контрольної роботи. Навч.проект № 13 «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет» Т.О.
|
1 |
|
51 |
Узагальнення ісистематизація вивченого з курсу хімії за 7 клас.
|
1 |
|
Контрольних робіт – 1
Практичних робіт - 2
Вступ
Урок №1
Тема: Хімія – природнича наука. Короткі відомості з історії розвитку хімії.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
- |
«Закінчи речення»
Урок №2
Тема: Правила поводження в хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету, лабораторним посудом та маркуванням небезпечних речовин.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
«Закінчи речення»
Урок №3
Тема: Правила роботи з пробірками лабораторним штативом і нагрівальними приладами.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
- |
- |
- |
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
+ |
«Закінчи речення»
Тема 1. Початкові хімічні поняття
Урок №4
Тема: Фізичні тіла. Речовини.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
Вибірковий диктант
Фізичне тіло –
Речовина –
1.Відро; 2.Олівець; 3.Пляшка; 4.Скло; 5.Вода; 6.Скляна паличка; 7.Краплина води; 8.Цвях; 9.Лопата; 10.Сода; 11.Іграшка; 12.Сіль; 13.Склянка; 14.Залізо;
15.Капрон; 16.Поліетилен; 17.Лінійка; 18.Кислота; 19.Алюмінієвий дріт;
20 Алюміній.
«Закінчи речення»
Урок №5
Тема: Властивості речовин. Фізичні властивості речовин.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
Вибірковий диктант
1. Крейда білого кольору; 2.Метали мають металічний блиск; 3.Магній згорає в кисні; 4.Залізо притягується магнітом; 5.Натрій сполучається з хлором; 6.Температура плавлення вольфраму рівна 3600°; 7.Цинк витісняє водень з кислот; 8.Цукор солодкий; 9.Мідь взаємодіє з киснем; 10.Вода має густину 1г/см3; 11.Температура кипіння води 100°; 12.Цукор добре розчинний у воді; 13.Залізо на повітрі окиснюється; 14.Крейда при нагріванні розкладається з виділенням вуглекислого газу; 15.Нашатирний спирт має різкий запах; 16.Алюміній проводить електричний струм; 17.Лужні метали легкі; 18.Оцет має кислий смак; 19.Твердість алмазу висока; 20.Графіт мʼякий; 21.Срібло повільно окиснюється; 22.Повітря погано проводить тепло; 23. Каучук еластичний; 24.Сірка жовтого кольору.
«Закінчи речення»
Урок № 6
Тема: Чисті речовини і суміші
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
«Закінчи речення»
Урок № 7
Тема: Практична робота №1 «Розділення неоднорідної суміші»
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
1) фільтрування, 2)дія магніту, 3)випарювання.
Урок № 8
Тема: Структурні частинки речовини. Хімічні елементи: символи і назви.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
- |
+ |
- |
«Закінчи речення»
Урок № 9
Тема: Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
«Закінчи речення»
(Аr (Е) = ma(Е) / 1/12 С).
Урок №
Тема: Ознайомлення з періодичною таблицею хімічних елементів Д.І.Менделєєва
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
- |
«Закінчи речення»
Урок № 10
Тема: Хімічні формули. Прості і складні речовини.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
Вибірковий диктант
Прості речовини...................................
Складні речовини.................................
Cl2, HNO3, O2, O3, CaO, H2, HCl, N2, H2O, Zn, P4, CuO, Ca, CuCl2, H2S, Cu, S, HBr.
«Закінчи речення»
Урок № 11
Тема: Хімічні формули. Прості і складні речовини. Багатоматність речовин.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
Вибірковий диктант
Металічні елементи і метали...........................
Неметалічні елементи і неметали....................
Органічні речовини...............................................
«Закінчи речення»
Урок № 12
Тема: Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
1 Елементи Ca, Mg, Zn, Al мають постійну валентність.
2. Елементи Na, K, Li, H мають змінну валентність.
3. Елементи В, Al мають постійну валентність ІІІ.
4. Валентність Гідрогену – І.
5. Валентність елементів ІА групи постійна і дорівнює – І..
6. Вища валентність Нітрогену – VІ.
7. Вищу валентність за Оксигеном для елементів головних підгруп визначають за номером групи.
8. Формула Карбон(ІV) оксиду – СО2.
9. Формула Карбон(ІІ) оксиду – СО.
10. Н2О – гідроген оксид.
11. Mg2O – магній оксид.
12. Формула вищого оксиду Сульфуру – SO2.
«Закінчи речення»
Урок № 13
Тема: Визначення валентності атомів хімічних елементів за формулами бінарних сполук.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
- |
«Закінчи речення»
Урок № 14, 15
Тема: Розвязування задач і вправ по темі: «Валентність. Складання формул за валентністю. Визначення валентності атомів хімічних елементів у бінарних сполуках».
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
«Закінчи речення»
Урок № 16
Тема: Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
«Закінчи речення
Урок № 17
Тема: Масова частка елемента в речовині
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
W(Е) = Аr(Е)×n/Мr(реч).
«Закінчи речення
( W(Е) = Аr(Е)×n/Мr(реч).
Урок № 18, 19
Тема: Масова частка елемента в речовині. Виведення формули речовини за масовими частками елемента в речовині.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
( W(Е) = Аr(Е)×n/Мr(реч).
«Закінчи речення
( W(Е) = Аr(Е)×n/Мr(реч).
Урок № 20
Тема: Фізичні і хімічні властивості і явища що їх супроводжують
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
Вибірковий диктант
Фізичні явища........................
Хімічні явища.........................
Вибірковий диктант
Фізичні властивості ........................
Хімічні властивості .........................
«Закінчи речення»
Урок № 21
Тема: Обчислення за хімічними формулами. Розвʼязування задач і вправ.
«Закінчи речення»
1. Серед речовин O2, H2O, NaCl, H2, NaOH, Al, K2CO3 до простих речовин належать ... (O2, H2, Al ).
2..Запис 5Н2О означає ... (5 молекул води).
3. Запис 5Н означає ... (5 атомів Гідрогену).
4. Відносна молекулярна маса сульфатної кислоти Н2SO4 дорівнює … (98).
5. Відносна молекулярна маса речовини до складу якої входить 6 атомів Карбону, 12 атомів Карбону, 6 атомів Оксигену дорівнює ... (180).
6. Співвідношення мас елементів у молекулі вуглекислого газу СО2 дорівнює ... (12: 32= 3 :4 ).
7. Співвідношення мас елементів у молекулі магній оксиду MgO дорівнює … (3:2).
8. Масова частка Оксигену у чадному газові СО дорівнює ... (40%).
9. Масова частка Оксигену у алюміній оксиді Al2O3 ... (53%).
10. Формула речовини до складу якої входить 40% Сульфуру і 60% Оксигену ... (SO3).
Урок № 22
Тема: Практична робота «Дослідження фізичних і хімічних явищ»
«Закінчи речення»
Тема 2. Кисень
Урок № 25
Тема: Повітря і його склад
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
«Закінчи речення»
Урок № 26
Тема: Оксиген. Поширення Оксигену в природі. Кисень, склад молекули, поширення в природі. Фізичні властивості кисню.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
Вибірковий диктант
Оксиген – проста речовина .................
Кисень – проста речовина ...................
Озон – прста речовина .........................
«Закінчи речення»
Урок № 27
Тема: Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
+ |
«Закінчи речення»
А. Лавуазьє).
Урок № 28, 29
Тема: Хімічні реакції. Хімічні рівняння.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
- |
+ |
- |
9 . Наведені нижче рівняння хімічних реакцій зрівняні: 2Р + 3Cl2 = 2PCl5
10. Na + S = Na2S
11. 2CO + O2 = 2CO2
12. K + H2O = KOH + H2
«Закінчи речення»
Урок № 30
Тема: Добування кисню в лабораторії. Реакції розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
«Закінчи речення»
Урок № 31
Тема: Практична робота №1 «Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності»
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
Урок № 32,33
Тема: Хімічні власивості кисню. Реакції сполучення.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
- |
+ |
фосфор (ІІІ) оксид.
«Закінчи речення»
( оксиди).
(S + O2 = SO2).
8. Червоний колір міді при при прожарюванні над полумʼям пальника змінюється на чорний згідно рівняння ... (2Cu +O2 =2CuO).
9. Реакція взаємодії водню з киснем ... (2Н2 + О2 = 2Н2О).
10. Реакції під час яких з двох чи більше речовин утворюється одна – це реакції ... (сполучення).
11. При взаємодії кисню з метаном утворюються СН4 + О2 = ... + ... (СО2, Н2О).
12. При взаємодії цинк сульфіду з киснем утворюються ZnS + O2 = SO2 + … (ZnO).
Урок № 34
Тема: Поняття про оксиди. Окиснення. Умови виникнення і припинення горіння.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
«Закінчи речення»
Урок № 35
Тема: Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря.
Застосування та біологічна роль кисню.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
«Закінчи речення»
Урок № 36, 37
Тема: Розвязування задач і вправ з теми «Кисень»
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
+ |
- |
Тема 3. Вода
Урок № 40
Тема: Вода, склад молекули, фізичні властиості, поширення в природі. Вода – розчинник.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
«Закінчи речення»
Урок № 41
Тема: Розчини і його компоненти: розчинник і розчинена речовина.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
«Закінчи речення»
Урок № 42
Тема: Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
Диклофенак 5%.
«Закінчи речення»
(Диклофенак 5%).
Урок № 43
Тема: Виготовлення розчину.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
m(розчину) = m(речовини) / W (речовини).
«Закінчи речення»
1. Масова частка речовини в розчині визначається за формулою ...
(W (речовини) = m(реч) / m(розч)).
2. Маса речовини, яка необхідна для приготування розчину, визначаємо за формулою ... (m(реч) = m(розч) × W (реч)).
3. Для приготування розчину воду відміряємо за допомогою ... (мірного циліндра, стакана).
4. Речовину зважуємо за допомогою ... (терезів).
5. Перемішуємо суміш за допомогою ... (скляної палички).
6. Послідовність дій при виготовленні розчину з певною масовою часткою ... (проведення обчислень маси речовини і маси розчинника, зважування речовини і відмірювання обʼєму розчинника, змішування).
7. Маса солі, що необхідна для приготування 20г 10% розчину ... (2г).
8. Обʼєм води. який необхідний для приготування 100г 10% розчину ... (90г).
Урок № 44
Тема: Практична робота «Виготовлення розчину з заданою масовою часткою розчиненої речовини».
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
6. Масова частка речовини в розчині визначається за формулою ...
(W (речовини) = m(реч) / m(розч)).
7. m (води) = V(води).
8. Під час розчинення речовини відбуваються лише фізичні явища змішування речовин.
9. Вода – універсальний розчинник.
10. Із збільшенням температури розчинність речовин збільшується.
11. Із збільшенням ступеня подрібнення розчинність речовин збільшується.
Урок № 45
Тема: Взаємодія води з оксидами металів. Поняття про індикатори.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
«Закінчи речення»
Урок № 46
Тема: Взаємодія води з оксидами неметалів.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
- |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
«Закінчи речення»
SO2 + … = H2SO3 … (O2, H2O).
Урок № 47
Тема: Значення води і водних розчинів у природі і житті людини. Кислотні дощі.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
«Закінчи речення»
( переохолодження).
Урок № 48
Тема: Проблеми чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях.
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
«Закінчи речення»
Урок № 49
Тема: Узагальнення знань і вмінь по темі «Вода».
Графічний диктант
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
+ |
+ |
+ |
+ |
- |
+ |
- |
- |
- |
+ |
+ |
+ |
1