Урок на тему: Прості та складні речовини. Метали і неметали

Про матеріал
До розробки уроку входить 1. Конспет уроку 2. Презентація до уроку 3. Доаток " Лабораторний дослід" 4. Тест на тему " Назви та символи хімічних елементів" ( My TestX)
Зміст слайдів
Номер слайду 1

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомич. Вч. Хімії Верес О. В. Як настрій?

Номер слайду 2

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Пригадаємо та подумаємо. Що таке речовини?Як поділяють речовини?Як називаються ознаки за якими відрізняють речовини?Які ми знаємо фізичні властивості речовини?Які ми знаємо частинки речовини?Чи можна якось поділити чисті речовини?

Номер слайду 3

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Тема уроку: Прості та складні речовини. Метали і неметали

Номер слайду 4

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. ВМета: Ознайомитись з поділом речовин. Навчитись розрізняти метали та неметали. Розвивати вміння проводити лабораторний дослід. Виховувати вміння спостерігати

Номер слайду 5

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. РечовинипростіскладніМетали. Неметали

Номер слайду 6

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Запишемо. Прості речовини — це речовини молекули яких складаються з атомів одного хімічного елемента. Складні речовини — це речовини молекули яких складаються з атомів різних хімічних елементів

Номер слайду 7

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. ВДіагональ B,Si,As,Te,At

Номер слайду 8

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В.Інколи  проста  речовина  має  ту  ж  назву,  що  і  хімічний  елемент,  але часто просту  речовину  називають  так,  як це склалося традиційно.  Наприклад:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва простої речовини Назва відповідного хімічного елемента. Азот. Нітроген. Хлор. Хлор. Водень. Гідроген. Кальцій. Кальцій. Кисень. Оксиген. Алюміній. Алюміній. Залізо. Ферум. Фосфор. Фосфор. У яких реченнях іде мова про хімічний елемент, а в яких про просту речовину: A) Сірка легко плавиться. Б) Посуд виготовлений з алюмінію. B) Алюміній входить до складу глини. Г) Пластинка виготовлена з міді. Д) Купрум входить до складу малахіту.

Номер слайду 9

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Лабораторний дослід №2 Ознайомлення зі зразками простих та складних речовин. Повторіть правила безпеки життєдіяльності під час виконання досліду!!!Хід досліду. Розгляньте видані для досліду речовини. За формулами розділіть їх на прості та складні. Розгляньте їх фізичні властивості. Результати внесіть до таблиціЗробіть висновок

Номер слайду 10

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Речовини для досліду: Вугілля (С)Сірка (S)Залізо (Fe)Сіль (Na. Cl)Вода (H2 O)

Номер слайду 11

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Завдання:1. Визначте, де на малюнку зображено просту речовину, складну речовину, суміш: А)Б)В)Складна. Проста. Суміш2. Позначте в таблиці суміш, просту речовину і складну речовину навпроти переліченню назв. З одержаних літер складіть назву металу, що на думку алхіміків мав зв'язок і Місяцем.{616 DA210-FB5 B-4158-B5 E0-FEB733 F419 BA}Назва. Суміш. Складна речовина. Проста речовина. Водамсд. Фруктовий сікроп. СіркааєіМолокобяв. Залізонжл. Кухонна сільоои. Срібло

Номер слайду 12

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Підсумки. Поміркуй над питаннями: Що з почутого на уроці, я знав?Що дізнався нового?Чи досягли ми своєї мети. Чи змінився мій настрій і у який бік?Висновки. За якісним складом усі речовини поділяються на прості та складні. Складні речовини істотно відрізняються від суміші речовин. Складні та прості речовини відрізняються за фізичними й хімічними властивостями.

Номер слайду 13

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Дякую за увагу

Перегляд файлу
Перегляд файлу тимчасово недоступний.
Перегляд файлу

Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомич                                                                                          вч. хімії Верес О.В.

 

Урок №_______                                                                  Дата________________

 

Тема уроку. Прості та складні речовини. Метали і неметали.

Мета уроку: поглибити знання учнів про класифікацію речовин, сформувати  поняття про прості та складні речовини; ознайомити з поділом простих речовин на метали та  неметали; показати істотну відмінність будови та фізичних властивостей металів  і  неметалів; розвивати вміння розрізняти поняття «проста речовина» і «хімічний елемент», «складна речовина» та «суміш»; виховувати спостережливість.

Тип уроку:  комбінований.

Форми  роботи:  бліц -опитування; бесіда; розповідь учителя; робота з таблицями; виконаннявправ; лабораторний дослід.

Обладнання: ПК, проектор, періодична система хімічних елементів Д.І. Менделеєва, дидактичні картки, зразки простих та складних речовиню

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Учням пропонується на полях замалювати «смайлик» , яких характеризує іхній настрій на початку уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.

бліц –опитування

  • Що таке речовини?
  • Як поділяють речовини?
  • Як називаються ознаки за якими відрізняють речовини?
  • Які ми знаємо фізичні властивості речовини?
  • Які ми знаємо частинки речовини?
  • Чи можна якось розділити чисті речовини?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу.

розповідь учителя

За складом речовиниподіляються на прості та складні. Прості в свою чергу поділяються на метали неметали.

Прості— речовини, молекулиякихскладаються з атомів одного хімічногоелемента.

O2, H2, С, S8, Fe

(Індексунизуправоручуказує на число атомів у молекулі.)

Складні-речовини, молекулиякихскладаються з атомівдвох і більшехімічнихелементів.

FeS, CO2, H2SO4 ,CaCO3

Прості в свою чергу поділяються на метали неметали.  Для того щоб розділити елементи метали та не неметали потрібно в періодичній системі провести уявну діагональ через комірки таких хімічних елементів: B, Si, As, Te, At. Хімічні елементи головних підгруп, що лежать на діагоналі та знаходяться нижче діагоналі, а також Гідроген – неметали. Хімічні елементи що лежать нижче діагоналі та всі елементи побічних підгруп – метали.

Інколи  проста  речовина  має  ту  ж  назву,  що  і  хімічний  елемент,  алечасто просту  речовину 

називають  так,  як  це  склалосятрадиційно.  Наведемо  приклади.

Робота за таблицею.

 

Назвапростоїречовини

 

Назва відповідного хімічного елемента

Азот

Нітроген

Хлор

Хлор

Водень

Гідроген

Кальцій

Кальцій

Кисень

Оксиген

Алюміній

Алюміній

Залізо

Ферум

Фосфор

Фосфор


Ви  повинні  завжди  пам’ятати,  що  хімічний  елемент   це вид  атомів;

 проста  речовина   це  сукупність  атомів,  з’єднаних між  собою хімічними зв’язками.
Хімічні  елементи-метали  утворюють  прості  речовини   метали,  а  хімічні  елементи-неметали  утворюють  прості  речовини  —неметали.

Потріно розуміти коли мова йде про хімічний елемент, а коли про просту речовину.

Вправа 1

У яких реченнях мова йде про хімічний елемент, а у яких про просту речовину:

A) Сірка легко плавиться.

Б) Посуд виготовлений з алюмінію.

B) Алюміній входить до складу глини.

Г) Пластинка виготовлена з міді.

Д) Купрум входить до складу малахіту.

V. Закріплення і поглибленнязнань

 

 

 

 

ЛАБОРАТОРНИЙ ДОСЛІД № 2

Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин

Мета: Ознайомитись із фізичними властивостями простих та складних речовин.

Повторіть правила безпеки життєдіяльності під час виконання досліду!!!

Хід досліду

  1. Розгляньте видані для досліду речовини.
  2. За формулами розділіть їх на прості та складні.
  3. Розгляньте їх фізичні властивості.
  4. Результати внесіть до таблиці
  5. Зробіть висновок

Речовина

Тип речовини

Фізичні властивості

Агрегатний стан

Колір

Запах

Блиск

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Висновок________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Завдання 2. Визначте, де на малюнкузображенопростуречовину, складнуречовину, суміш:

 

Завдання3. Позначте в таблиці суміш, просту речовину і складну речовину навпроти переліченню назв. З одержаних літер складіть назву металу, що на думку алхіміків мав зв'язок і Місяцем.

Назва

Суміш

Складна речовина

Проста речовина

Вода

м

с

д

Фруктовий сік

р

о

п

Сірка

а

є

і

Молоко

б

я

в

Залізо

н

ж

л

Кухонна сіль

о

о

и

 

VI. Оцінювання роботи на уроці, підбиття підсумків

Бесіда

Поміркуй над питаннями:

  • Що з почутого на уроці, я знав?
  • Що дізнався нового?
  • Чи досягли ми своєї мети
  • Чи змінився мій настрій і у який бік?

 

Висновки:

  • За якісним складом усіречовиниподіляютьсянапрості та складні.
  • Складніречовиниістотновідрізняютьсявідсумішіречовин.
  • Складні та простіречовинивідрізняються за фізичними й хімічнимивластивостями.

VII. Домашнє завдання

 

Перегляд файлу

Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомич                                                                                    Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомич

 

ЛАБОРАТОРНИЙ ДОСЛІД № 2

Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин

Мета: Ознайомитись із фізичними властивостями простих та складних речовин.

Повторіть правила безпеки життєдіяльності під час виконання досліду!!!

Хід досліду

  1. Розгляньте видані для досліду речовини.
  2. За формулами розділіть їх на прості та складні.
  3. Розгляньте їх фізичні властивості.
  4. Результати внесіть до таблиці
  5. Зробіть висновок

Речовина

Тип речовини

Фізичні властивості

Агрегатний стан

Колір

Запах

Блиск

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Висновок___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ЛАБОРАТОРНИЙ ДОСЛІД № 2

Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин

Мета: Ознайомитись із фізичними властивостями простих та складних речовин.

Повторіть правила безпеки життєдіяльності під час виконання досліду!!!

Хід досліду

  1. Розглянте видані для досліду речовини.
  2. За формулами розділіть їх на прості та складні.
  3. Розглянте їх фізичні властивості.
  4. Результати внесіть до таблиці
  5. Зробіть висновок

Речовина

Тип речовини

Фізичні властивості

Агрегатний стан

Колір

Запах

Блиск

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Висновок___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Зміст слайдів
Номер слайду 1

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомич. Вч. Хімії Верес О. В. Як настрій?

Номер слайду 2

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Пригадаємо та подумаємо. Що таке речовини?Як поділяють речовини?Як називаються ознаки за якими відрізняють речовини?Які ми знаємо фізичні властивості речовини?Які ми знаємо частинки речовини?Чи можна якось поділити чисті речовини?

Номер слайду 3

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Тема уроку: Прості та складні речовини. Метали і неметали

Номер слайду 4

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. ВМета: Ознайомитись з поділом речовин. Навчитись розрізняти метали та неметали. Розвивати вміння проводити лабораторний дослід. Виховувати вміння спостерігати

Номер слайду 5

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. РечовинипростіскладніМетали. Неметали

Номер слайду 6

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Запишемо. Прості речовини — це речовини молекули яких складаються з атомів одного хімічного елемента. Складні речовини — це речовини молекули яких складаються з атомів різних хімічних елементів

Номер слайду 7

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. ВДіагональ B,Si,As,Te,At

Номер слайду 8

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В.Інколи  проста  речовина  має  ту  ж  назву,  що  і  хімічний  елемент,  але часто просту  речовину  називають  так,  як це склалося традиційно.  Наприклад:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Назва простої речовини Назва відповідного хімічного елемента. Азот. Нітроген. Хлор. Хлор. Водень. Гідроген. Кальцій. Кальцій. Кисень. Оксиген. Алюміній. Алюміній. Залізо. Ферум. Фосфор. Фосфор. У яких реченнях іде мова про хімічний елемент, а в яких про просту речовину: A) Сірка легко плавиться. Б) Посуд виготовлений з алюмінію. B) Алюміній входить до складу глини. Г) Пластинка виготовлена з міді. Д) Купрум входить до складу малахіту.

Номер слайду 9

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Лабораторний дослід №2 Ознайомлення зі зразками простих та складних речовин. Повторіть правила безпеки життєдіяльності під час виконання досліду!!!Хід досліду. Розгляньте видані для досліду речовини. За формулами розділіть їх на прості та складні. Розгляньте їх фізичні властивості. Результати внесіть до таблиціЗробіть висновок

Номер слайду 10

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Речовини для досліду: Вугілля (С)Сірка (S)Залізо (Fe)Сіль (Na. Cl)Вода (H2 O)

Номер слайду 11

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Завдання:1. Визначте, де на малюнку зображено просту речовину, складну речовину, суміш: А)Б)В)Складна. Проста. Суміш2. Позначте в таблиці суміш, просту речовину і складну речовину навпроти переліченню назв. З одержаних літер складіть назву металу, що на думку алхіміків мав зв'язок і Місяцем.{616 DA210-FB5 B-4158-B5 E0-FEB733 F419 BA}Назва. Суміш. Складна речовина. Проста речовина. Водамсд. Фруктовий сікроп. СіркааєіМолокобяв. Залізонжл. Кухонна сільоои. Срібло

Номер слайду 12

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Підсумки. Поміркуй над питаннями: Що з почутого на уроці, я знав?Що дізнався нового?Чи досягли ми своєї мети. Чи змінився мій настрій і у який бік?Висновки. За якісним складом усі речовини поділяються на прості та складні. Складні речовини істотно відрізняються від суміші речовин. Складні та прості речовини відрізняються за фізичними й хімічними властивостями.

Номер слайду 13

четвер, 5 жовтня 2017 р. Людинська ЗОШ І-ІІІ ст. ім. К. Хомичвч. хімії Верес О. В. Дякую за увагу

zip
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
2004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку