Тема: Металургійне виробництво в Україні
Цілі уроку: розвивати географічну компетентність учнів з теми Металургійне виробництво в Україні, критичне мислення та навики самостійної роботи, вміння аргументувати і висловлювати свої думки, вдосконалювати навики використання набутих знань. розвивати екологічну компетентність школярів.
Обладнання: презентація «Металургійне виробництво в Україні», атласи, контурні карти
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ Актуалізація опорних знань
2.1. Виконання тестових завдань
1.Вкажіть країну, яка є найбільшими виробником сталі в світі
А. Японія; Б. США; В. Україна; Г. Китай
2.Традиційно великою є частка виробництва тонколистового прокату (для автомобілебудування та побутової техніки) в країнах:
А.США; Б.Японія; В.Китай; Г.Україна
3.Виробництво чорних металів має такі стадії:
А.видобуток руди - виробництво чавуну - виробництво сталі - виробництво прокату.
Б.видобуток руди - виробництво сталі- виробництво чавуну - виробництво прокату.
В.видобуток руди - виробництво чавуну - виробництво прокату.
Г.виробництво чавуну - виробництво сталі - виробництво прокату.
4.90 % усіх металів, що застосовують у сучасному виробництві - це...
А.чорні метали; Б.кольорові метали
5.Установіть відповідність між залізнорудними басейнами та країнами, в межах яких вони розташовані?
1. Лотарингія А) Україна
2. Приозер'я Б) Німеччина
3. Кривий Ріг В) Росія
4.Урал Г) США Д) Франція
А). 1.Д, 2 Г, 3 А, 4 В; Б). 1 Б, 2 В, 3 Д, 4 А; В). 1 А, 2 Г, 3Б, 4 В;
Г). 1 Д, 2 Г, 3 Б, 4 А
6."Сталевим герцогством" називають європейську країну-карлик, де виробляють 3,7 т сталі на душу населення:
А.Люксембург; Б.Ліхтенштейн; В.Монако; Г.Андорра
2.2. Гра «ТАК – НІ»
1. Найбільшою металургійною компанією світу є ArcelorMittal /Люксембург/
2. Лідером у світі з виробництва сталі є США
3. У своєму розміщенні металургійні комбінати орієнтуються на кваліфіковані кадри.
4. Потужні металургійні підприємства Японії розташовані в морських портах
5. Майже ¾ всієї виробленої сталі припадає на країни Європи
6. Майже 90% чавуну переробляють на сталь.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
3.1. Перегляд мотиваційного відео-ролику
Металургія в Україні є основою розвитку промисловості країни і складає майже 25% обсягу всього експорту. Саме тому, справжні патріоти нашої країни мають не тільки пишатись цим фактом, але й добре знати особливості розвитку металургії в Україні.
3.2. Запис теми та ознайомлення із цілями уроку.
3.3. Розгляд проблемного питання: Чи може Україна стати лідером металургії в Європі?
3.4. Перегляд презентації з коментарями вчителя/повторення – сировинна база розвитку металургії, акцент на чинниках розміщення виробництв/.
3.5. Самостійна робота /за картами та текстом підручника скласти таблицю:
Назва металургійного району |
На базі чого сформувався |
Найбільші центри |
Придніпровський Донецький Приазовський |
|
|
3.6.Перевірка виконання завдання самостійної роботи.
3.7. Перегляд презентації з коментарями вчителя /акцент на технологіях виробництва чавуну та сталі та екологічні проблеми виробництва.
IV. Закріплення.
4.1. Займи позицію.
Україна лідер металургії в Європі. Так чи ні.
Коментування сприятливих чинників розвитку та проблемних моментів.
4.2. Що дізнались на цьому уроці.
V. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф 25. Оформити практичну роботу с.141. в контурній карті. Виконання тестів на платформі «На урок».