Тема: Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули метану, поширення у природі.
Цілі уроку: формувати знання учнів про молекулярну, електронну й структурну формули метану; ознайомити учнів з поняттям «гібридизація електронних орбіталей» на прикладі sp3 –гібридизації електронів у атомі Карбону; поглибити знання про поширення органічних сполук у природі на прикладі метану; ознайомити з фізичними властивостями метану, показати зв’язок будови та властивостей молекули метану.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Форми роботи: фронтальна бесіда, розповідь учителя з елементами бесіди, перегляд відеоматеріалів, самостійна робота із підручником, складання та запис у зошит опорного конспекту, виготовлення моделі молекули метану.
Основні поняття і терміни: вуглеводні, метан, природний газ.
Міжпредметні зв’язки: географія, геометрія.
Обладнання: відеоматеріали на відповідну тематику, таблиця «SP- гібридизація», кульки та стержні для побудови моделі молекули метану.
Хід уроку.
Узагальнення вчителя. Карбон—особливий елемент. Жоден інший хімічний елемент не здатен утворювати таку кількість сполук. Причина цього розмаїття полягає в тому, що атоми карбону здатні:
План.
Бесіда. До складу якої корисної копалини більше як на 90%входить метан? Які країни мають багато родовищ природного газу? А які родовища та нафтогазоносні провінції є в Україні? Пригадайте з курсу географії. Що вам відомо про цей газ? Як люди використовують цей газ?
Запис у зошит опорного конспекту.
Як ви вважаєте, чому біля газових плит і котлів витяжки роблять вгорі приміщення? Подумайте, чому, коли метан є основою природного газу, не має запаху, але коли виходить газ із газової плити, то він має запах? Що робити, коли ви відчули запах газу у приміщенні?
5.Домашнє завдання. Параграф …(до «Гомологів метану»), опорний конспект.