5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок "Метан. Молекулярна, електронна та структурна формули метану. Поширення у природі.

Про матеріал
Запропонований урок може бути використаний під час ознайомлення учнів з органічними речовинами і метаном як найпростішим вуглеводнем. Даний конспект уроку розроблений для класів інтенсивної педагогічної корекції.
Перегляд файлу

Тема: Метан. Молекулярна, електронна і структурна формули метану, поширення у природі.

Цілі уроку: формувати знання учнів про молекулярну, електронну й структурну формули метану; ознайомити учнів з поняттям «гібридизація електронних орбіталей» на прикладі sp3 –гібридизації електронів у атомі Карбону; поглибити знання про поширення органічних сполук у природі на прикладі метану; ознайомити з фізичними властивостями метану, показати зв’язок будови та властивостей молекули метану.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форми роботи: фронтальна бесіда, розповідь учителя з елементами бесіди, перегляд відеоматеріалів, самостійна робота із підручником, складання та запис у зошит опорного конспекту, виготовлення моделі молекули метану.

Основні поняття і терміни: вуглеводні, метан, природний газ.

Міжпредметні зв’язки: географія, геометрія.

Обладнання: відеоматеріали на відповідну тематику, таблиця «SP- гібридизація», кульки та стержні для побудови моделі молекули метану.

                                      Хід уроку.

  1. Організація класу.
  2. Актуалізація опорних знань. (фронтальна бесіда). Яку валентність проявляє в органічних сполуках атом Карбону? Завдяки якому  стану атома Карбону він чотиривалентний?. На схему будови атома Карбону. З якими особливостями будови атома Карбону пов»язане розмаїття органічних сполук?

Узагальнення вчителя. Карбон—особливий елемент. Жоден інший хімічний елемент не здатен утворювати таку кількість сполук. Причина цього розмаїття полягає в тому, що атоми карбону здатні:

  • З»єднуватися один з одним у ланцюги різної будови—відкриті(нерозгалужені, розгалужені) та замкнені
  • Утворювати не лише прості (одинарні), але і подвійні чи потрійні зв»язки.
  • Утворювати міцні зв»язки майже з будь-яким іншим елементом.

 

  1. Вивчення нового матеріалу. (розповідь учителя з елементами бесіди, перегляд відеоматеріалів, самостійна робота із підручником, складання та запис у зошит опорного конспекту.)

                     План.

  1. Що таке вуглеводні.
  2. Молекулярна, електронна і структурна формули метану.
  3. Фізичні властивості.
  4. Поширення метану.

 

Бесіда. До складу якої корисної копалини більше як на 90%входить метан? Які  країни мають багато родовищ природного газу? А які родовища та нафтогазоносні провінції  є в  Україні? Пригадайте з курсу географії. Що вам відомо про цей газ?  Як люди використовують цей газ?

Запис у зошит опорного конспекту.

  • Велика група органічних речовин, яка утворена атомами карбону та гідрогену називається вуглеводні.
  • Метан –це найперший і найпростіший представник вуглеводнів.
  • Молекулярна, електронна і структурна формули метану…… (самостійно знайти у підручнику та виписати)
  • Метан є основою природного газу, газувата речовина без кольору, без запаху, легша за повітря, погано розчинна у воді, горючий, вибухонебезпечний.
  1. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу. Побудуйте                            кулестержневу модель молекули метану. Як називається така геометрична фігура?

 Як ви вважаєте, чому біля газових плит і котлів витяжки роблять вгорі приміщення? Подумайте, чому, коли метан є основою природного газу, не має запаху, але коли виходить газ із газової плити, то він має запах? Що робити, коли ви відчули запах газу у приміщенні?

5.Домашнє завдання. Параграф …(до «Гомологів метану»), опорний конспект.

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Хімія 9 клас (Гранкіна Т.М.)
Додано
16 січня
Переглядів
361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку