Розробка містить цікаві інтерактивні вправи, які можна використати як під час вивчення теми "Людина в суспільстві", так і для проведення першого уроку в новому навчальному році.
Тема уроку: Ми – майбутнє твоє, Україно!
Мета уроку: Довести до свідомості дітей, що кожен з них є маленькою частинкою великої держави – України, і від того, яка буде їх життєва позиція, поведінка, ставлення до навколишнього середовища, оточуючих їх людей і самих себе, залежить майбутнє кожного і добробут всієї держави.
Завдання уроку:
1). спонукати учнів до обміну враженнями від літніх канікул;
2). вчити ділитися приємними спогадами, радіти успіхам тих людей, котрі поруч;
3). виробляти вміння працювати в групі, створювати спільний малюнок;
4). розвивати аналітико-синтетичні вміння, вчити порівнювати, узагальнювати і робити відповідні висновки.
Обладнання уроку: листки фліпчарта, різнокольорові картки для кожного учня, геометричні фігури для поділу на групи, кольорові олівці, фломастери, відеоматеріали.
Тип уроку: інтерактивний урок з елементами тренінга.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Вправа «Здравствуй, друг!»
Учні стають в два круги обличчям один до одного, утворюючи пари.
Вправа повторюється 2-3 рази. За кожним разом діти роблять крок вправо.
2. « Кошик побажань»
Опис:
Вчитель роздає дітям стікери і пропонує написати на них свої найкращі побажання однокласникам. По завершенні роботи стікери збираються в кошик. В кінці уроку кошик проноситься по класу, діти беруть з нього стікери. За бажанням побажання зачитуються вголос присутнім.
ІІ. Побудова асоціативного куща «Літо»
ІІІ. Робота в групах. Створення колективної композиції «Літо нашого класу»
Клас ділиться на групи по 5-6 чоловік. Завдання: створити спільний малюнок про найяскравіші враження літніх канікул.
По закінченні вправи всі роботи розміщуються на дошці.
Рефлексія. Запитання до груп:
ІV. Вправа «Шкала настрою»
Опис:
На підлозі розкладаються картки зі значеннями температури від +40° до -40°. Дітям треба стати до позначки, яка відображує їх стан на сьогоднішньому уроці.
Рефлексія
VІ. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
початок нового навчального року. Попереду вас чекає багато нового і цікавого. Звичайно, будуть і труднощі, але, я сподіваюсь, ми з ними справимося, адже ми з вами всі разом, а коли ми разом, нам ніякі біди не страшні.
А розпочати розмову за темою першого уроку я б хотіла з перегляду невеличкого відеоролика.
«Неймовірне відео про Україну»
Рефлексія
неймовірне і помріємо.
VІІ. Інтерактивна вправа «А що, якщо…»
Завдання пропонуються для продумування індивідуально(1-2 хв), потім діти об’єднуються в трійки (за кольором карток), пізніше – в шестірки. Великі групи записують спільні тези на листках фліпчарта.
А що, якщо…
парку або на вулиці.
цього місця.
ретельно збирати і здавати в пункти збору макулатури.
Рефлексія
(Формулюється і записується на дошці висновок: Наше майбутнє в наших руках. Україна – це ми).
VІІІ. Рефлексія «Так»
неї подумки все те, з чим ви прийшли на сьогоднішній наш перший в цьому навчальному році урок.
сьогодні на уроці і взвгалі за весь перший ваш шкільний день.
скажу слово «Готово!», ми разом плеснемо в долоні і скажемо: «Так!»
Пауза.
Всі: - Так!
ІХ. «Кошик побажань»