Урок "Різноманітність народів світу. Вчимося жити в мирі та злагоді"

Про матеріал

Дану розробку можна використати під час вивчення теми "Людина і світ". Цікаві інтерактивні вправи та різноманітний наочний матеріал допомагає розкрити перед учнями різноманітність народів світу і водночас формувати почуття поваги до представників інших націй та народностей, толерантне ставлення до їх звичаїв та традицій.

Перегляд файлу

Тема уроку: Різноманітність народів світу. Вчимося жити в мирі і злагоді.

Завдання уроку:

1). Продовжити знайомство учнів з різноманітністю народів світу, особливостями їх звичаїв та традицій.

2).  Викликати інтерес до інформації про різноманітність інших культур і народів.

3). Виховувати толерантне ставлення до думок і культури землян.

4). Вчити конструктивній взаємодії, спільній роботі в групі, в парі.

Обладнання: картки кількох видів, презентація до уроку, аркуші А4 для роботи в парах, серветки.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент. 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вправа «Шифрувальники»

н

м

з

о

с

і

ь

т

р

а

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

 

Завдання на картці:

19

16

13

11

14

12

20

11

16

18

11

16

15

18

17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Складання асоціативного куща - різноманітність

ІІІ. Вправа «Знайди відповідність»

 

Вчитель: На минулому уроці ми познайомилися з різноманітністю звичаїв та обрядів народів нашої планети. Пропоную вам згадати це. На картках на дошці записано назви країн та звичаї та обряди, характерні для народів цієї країни. Ваше завдання – знайти відповідності, поєднати їх в пари.

 

  1. Туркменія – багато кіс у жінок.

Близький Схід – паранджа.

  1. Казахи – розрізання пут.

Фіни – сауна.

Турція – хаман.

  1. Росія – баня, віник, чай.
  2. Кімоно – японія.

Іспанія День невинних немовлят – 28 грудня, вівторок 13.

  1. Болгари – «так – ні».
  2. Шотландія – кілт, волинка, метання стовпів.
  3. Корова – священна тварина, їдять руками, сарі.
  4. Китай – число 4, зміна імені, їдять паличками.
  5. Україна – борщ, сало, Різдво, рушники.

ІV. «Читання з позначками» - робота з текстом підручника «Ми всі такі різні», с. 147 – 148

 

Завдання:

Прочитати текст, маркуючи його позначками:

V відома інформація

+ - нове

? – не зрозумів (-ла)

! – дуже цікаво.

 

V. Складання кластера, формулювання висновку:

Народи світу різноманітні, вони мають особливості, свої звичаї та традиції, але спільне для них те, що всі вони – люди, жителі планети Земля, тобто – земляни, мають однакові права. А, отже, кожен з нас повинен з повагою ставитися до інших жителів нашої планети, поважати їх звичаї, традиції та культуру.

 

VІ. Вправа «Сніжинка»

Опис:

 Всім присутнім роздаються паперові серветки.

Вчитель попереджає, щоб кожен учень робив вправу самостійно, уважно виконуючи інструкції. Далі пропонується:

1) Візьміть серветку, складіть її вдвоє і відірвіть верхній правий

ріжок.

2) Знову складіть серветку вдвоє і відірвіть верх правого ріжечка.

3) Знову складіть серветку вдвоє і відірвіть верх правого ріжечка.

4) Востаннє складіть серветку вдвоє і відірвіть верхній правий ріжок.

5) Розгорніть свою серветку.

Рефлексія

– Чи можете ви сказати, що серветка у когось відірвана неправильно? Чому?

– Чому серветки надірвані по-різному?

– Якщо хтось надірвав серветку не так, як ви, чи означає це, що вона/він

погана людина?

– Чи буває, що ми вважаємо людину гарною чи поганою залежно від

того, чи робить вона щось так, як ми?

– Яким був би світ, коли б ми всі бачили все однаково?

 

VІ. Інтерактивна вправа «Броунівський рух» (Привітання у різних народів)

Опис:

Діти отримують різнокольорові картки з описом привітань у різних народів. Вправа виконується в 5 етапів:

  1. Кожен учень індивідуально читає інструкцію.
  2. Вільно рухаючись по  класові, знайти пару з карткою іншого кольору, обмінятися інформацією.
  3. Знайти учнів з картками такого ж кольору, показати практично привітання народу, який представляєте.
  4. Презентація. (Паралельно – слайдшоу)
  5. Рефлексія
  • Чи легко вам було виконувати завдання?
  • Хто легко з ним справився?
  • Чому було важко?
  • Як ви гадаєте, для чого вам слід знати традиції привітання в різних народів?

Картки:

  1. Індія

Традиційне привітання в Індії має назву «Намаз».

Під час привітання слід зупинитися, скласти руки на рівні грудей, притулити долоні одну до одної, легко поклонитися ( схилити голову).

 

  1. Японія

Під час привітання японці ввічливо кланяються. Причому, чим більша повага до гостя, тим нижче уклін.

Зверніть увагу: під час поклону чоловіки тримають руки вздовж тіла, а жінки – на рівні бедер, а пальці рук стикаються.

 

  1. Таіланд

Привітання таіландців називається «вай».

Під час привітання долоні слід скласти разом, прижати спочатку до лоба, до носа, потім до грудей. Положення рук визначається статусом того, з ким вітаються.

Чим вище статус особи, тим вище долоні і тим довше продовжується «вай».

 

  1. Самоа

Жителі самоа під час вітання обнюхують один одного, намагаючись вияснити, звідки прибула людина.

 

  1. Ескімоси

Ескімоси-чоловіки під час вітання легенько ударяють один одного ку лаком по голові, а потім – по плечах.

 

  1. Замбезія

Замбезійці під час вітання зупиняються, хлопають в долоні та роблять реверанс.

 

  1. Полінезія

Під час вітання полінезійці труться носами та гладять один одного по спині

 

VІІ. Вправа «Малюнок вдвох»

Слово вчителя:

  • Зараз я пропоную вам намалювати своєрідну емблему, символ, побажання

народам світу.

Але завдання це виконуватимете в парах. Причому, під час його виконання вам забороняється розмовляти, а малюнок слід виконувати одним олівцем: хто сидить справа, малює лівою рукою, хто зліва – правою.

Рефлексія:

  • Як працювалося?
  • Коли завдання було виконувати важко?
  • Коли стало легше?

Висновок:

Повага до інших людей, налагодження гарних відносин між народами світу починається з малого: налагодження взаємин між однокласниками, членами родини, сусідами по дому, вулиці. Якщо буде лад в сім’ї, школі, місті та селі, країні – буде й лад в усьому світі.

 

VІІІ. Рефлексія «Так!»

Дітям пропонується зігнути руки в ліктях, направивши долоні вперед і вгору. Потім вчитель промовляє інструкцію: "Подумки візьміть в ліву руку все те, що ви сьогодні отримали від заняття, в праву - те, що було вашим власним внеском в роботу. І коли я скажу: "Готово" Ви всі одночасно плесніть в долоні та голосно скажіть: "Так!"

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбачова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 липня 2018
Переглядів
3884
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку