Дану розробку можна використати під час вивчення теми "Людина і світ". Цікаві інтерактивні вправи та різноманітний наочний матеріал допомагає розкрити перед учнями різноманітність народів світу і водночас формувати почуття поваги до представників інших націй та народностей, толерантне ставлення до їх звичаїв та традицій.
Тема уроку: Різноманітність народів світу. Вчимося жити в мирі і злагоді.
Завдання уроку:
1). Продовжити знайомство учнів з різноманітністю народів світу, особливостями їх звичаїв та традицій.
2). Викликати інтерес до інформації про різноманітність інших культур і народів.
3). Виховувати толерантне ставлення до думок і культури землян.
4). Вчити конструктивній взаємодії, спільній роботі в групі, в парі.
Обладнання: картки кількох видів, презентація до уроку, аркуші А4 для роботи в парах, серветки.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вправа «Шифрувальники»
н |
м |
з |
о |
с |
і |
ь |
т |
р |
а |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
Завдання на картці:
19 |
16 |
13 |
11 |
14 |
12 |
20 |
11 |
16 |
18 |
11 |
16 |
15 |
18 |
17 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ. Складання асоціативного куща - різноманітність
ІІІ. Вправа «Знайди відповідність»
Вчитель: На минулому уроці ми познайомилися з різноманітністю звичаїв та обрядів народів нашої планети. Пропоную вам згадати це. На картках на дошці записано назви країн та звичаї та обряди, характерні для народів цієї країни. Ваше завдання – знайти відповідності, поєднати їх в пари.
Близький Схід – паранджа.
Фіни – сауна.
Турція – хаман.
Іспанія День невинних немовлят – 28 грудня, вівторок 13.
ІV. «Читання з позначками» - робота з текстом підручника «Ми всі такі різні», с. 147 – 148
Завдання:
Прочитати текст, маркуючи його позначками:
V – відома інформація
+ - нове
? – не зрозумів (-ла)
! – дуже цікаво.
V. Складання кластера, формулювання висновку:
Народи світу різноманітні, вони мають особливості, свої звичаї та традиції, але спільне для них те, що всі вони – люди, жителі планети Земля, тобто – земляни, мають однакові права. А, отже, кожен з нас повинен з повагою ставитися до інших жителів нашої планети, поважати їх звичаї, традиції та культуру.
VІ. Вправа «Сніжинка»
Опис:
Всім присутнім роздаються паперові серветки.
Вчитель попереджає, щоб кожен учень робив вправу самостійно, уважно виконуючи інструкції. Далі пропонується:
1) Візьміть серветку, складіть її вдвоє і відірвіть верхній правий
ріжок.
2) Знову складіть серветку вдвоє і відірвіть верх правого ріжечка.
3) Знову складіть серветку вдвоє і відірвіть верх правого ріжечка.
4) Востаннє складіть серветку вдвоє і відірвіть верхній правий ріжок.
5) Розгорніть свою серветку.
Рефлексія
– Чи можете ви сказати, що серветка у когось відірвана неправильно? Чому?
– Чому серветки надірвані по-різному?
– Якщо хтось надірвав серветку не так, як ви, чи означає це, що вона/він
погана людина?
– Чи буває, що ми вважаємо людину гарною чи поганою залежно від
того, чи робить вона щось так, як ми?
– Яким був би світ, коли б ми всі бачили все однаково?
VІ. Інтерактивна вправа «Броунівський рух» (Привітання у різних народів)
Опис:
Діти отримують різнокольорові картки з описом привітань у різних народів. Вправа виконується в 5 етапів:
Картки:
Традиційне привітання в Індії має назву «Намаз».
Під час привітання слід зупинитися, скласти руки на рівні грудей, притулити долоні одну до одної, легко поклонитися ( схилити голову).
Під час привітання японці ввічливо кланяються. Причому, чим більша повага до гостя, тим нижче уклін.
Зверніть увагу: під час поклону чоловіки тримають руки вздовж тіла, а жінки – на рівні бедер, а пальці рук стикаються.
Привітання таіландців називається «вай».
Під час привітання долоні слід скласти разом, прижати спочатку до лоба, до носа, потім до грудей. Положення рук визначається статусом того, з ким вітаються.
Чим вище статус особи, тим вище долоні і тим довше продовжується «вай».
Жителі самоа під час вітання обнюхують один одного, намагаючись вияснити, звідки прибула людина.
Ескімоси-чоловіки під час вітання легенько ударяють один одного ку лаком по голові, а потім – по плечах.
Замбезійці під час вітання зупиняються, хлопають в долоні та роблять реверанс.
Під час вітання полінезійці труться носами та гладять один одного по спині
VІІ. Вправа «Малюнок вдвох»
Слово вчителя:
народам світу.
Але завдання це виконуватимете в парах. Причому, під час його виконання вам забороняється розмовляти, а малюнок слід виконувати одним олівцем: хто сидить справа, малює лівою рукою, хто зліва – правою.
Рефлексія:
Висновок:
Повага до інших людей, налагодження гарних відносин між народами світу починається з малого: налагодження взаємин між однокласниками, членами родини, сусідами по дому, вулиці. Якщо буде лад в сім’ї, школі, місті та селі, країні – буде й лад в усьому світі.
VІІІ. Рефлексія «Так!»
Дітям пропонується зігнути руки в ліктях, направивши долоні вперед і вгору. Потім вчитель промовляє інструкцію: "Подумки візьміть в ліву руку все те, що ви сьогодні отримали від заняття, в праву - те, що було вашим власним внеском в роботу. І коли я скажу: "Готово" Ви всі одночасно плесніть в долоні та голосно скажіть: "Так!"