Урок міні-проєкт"“ Які трав’янисті рослини називають першоцвітами” 2клас ЯДС

Про матеріал

Урок – проєкт допоможе знайомити учнів з першими весняними квітами навчить робити висновки, спостерігати, донесе до учнів важливість і необхідність охорони та збереження природи, зокрема первоцвітів.

Перегляд файлу

 

   Я досліджую світ  2 клас

Урок    міні-проєкт “ Які трав’янисті рослини називають першоцвітами”

 

  Урок – проєкт допоможе знайомити учнів з першими весняними квітами навчить робити висновки, спостерігати, донесе до учнів важливість і необхідність охорони та збереження природи, зокрема первоцвітів.

Мета. ознайомити учнів з першими весняними квітами , формувати вміння розрізняти види квіткових рослин; розвивати зв’язне мовлення, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати та систематизувати; сприяти розвитку уваги, пам’яті, творчої уяви і фантазії; створити емоційне середовище, виховувати в учнів почуття доброзичливості.

Обладнання. Крісло автора, повідомлення учнів,скринька, кубик цікавих запитань, малюнки первоцвітів, пазли малюнків квітів, таблиця «Квітковий годинник», мішечки з секретом, літери української абетки, картки з квітами.

І.Вітання

  1. «Коло первоцвітів».

Діти стають навколо килимка за допомогою обраної квітки-первоцвіту: підсніжники, проліски, фіалки, ряст, сон-трава,гіацинтів, крокусів, киваючи голівкою.

Стали дружно всі у коло.

Тихо ходимо навколо.

Вгору тягнемось усі,

Мов квітки в дрібній росі.

Потім легко всі присіли,

Наче ноги заболіли.

Потім встали, руки в боки

І зробили два підскоки.

Каблучками цок-цок-цок.

Та й почнемо наш деньок.

  1. Ранкове привітання в колі друзів.

Я всміхаюсь сонечку:

Здрастуй, золоте.

Я всміхаюсь квіточці:

Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику:

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся:

Зичу їм добра.

 

  1. Побажання вчителя на позитивний настрій на роботу.

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

     Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

 

ІІ. Групове заняття

  1. «Загадкова скринька»

А) Дослідження

  • Діти, сьогодні ви будете вчитись проводити дослідження та вирішувати проблеми.
  • В руках у мене скринька, в ній загадковий предмет. Вам потрібно визначити, що це може бути. 
  • Повторимо правила.
  1. Скриньку не можна відкривати.
  2. Її можна трусити.

3) Кожен може поставити одне запитання про об'єкт усередині.

Скринька передається доти, доки хтось не відповість, що там лежить.

(цибулинка первоцвітів підсніжника чи гіацинта…)

Б) Бесіда

  • Що ви знаєте про цей предмет?
  • Де бачили ці квіти?
  • Як називають людей, які вирощують квіти?
  • Де ростуть первоцвіти?
  • Чому їх так називають?

III.  Захист проєкту.

 

Вчитель: Квіти дарують нам насолоду несуть позитив, але квіти теж хочуть поділитися своїми почуттями, думками.

 

Інсценізація 1 (Учні виступають у ролі квітів)

 

Підсніжник 1. Ми з’являємося найпершими, коли ще лежить сніг. Нас вважають сміливими і сильними. Але тільки-но ми зацвітаємо, нас зривають. Нам сумно.

Слайд

 

Підсніжник 2. Через те ми потрапили до Червоної Книги України. Але від цього нас не стало більше. Ось чому ми не радіємо! Надія лише на тебе, друже!

Слайд

 

Пролісок 1. Іще сніг не зійшов із землі,

А ми вже визираємо,

Весняне сонечко вітаємо,

Синім цвітом зацвітаємо.

Якщо рідну природу ти знаєш,

То одразу нас ти впізнаєш.

 

Пролісок 2. Ми – проліски, не тільки прегарні декоративні квіти, ми маємо також цілющі лікарські властивості, адже лікуємо хвороби дихальних шляхів. Нас теж стає все менше і менше. Нам сумно. Надія лише на тебе, друже!

 

Сон – трава. Я –  сон-трава маю ніжну світло-рожеву квітку, що схожа на келих. Я дуже тонко відчуваю зміну погоди: на дощ чи негоду стуляю пелюстки і схиляюсь до землі… Засинаю … звідси і назва моя – “Сон” або ще “Сон-трава”. Я можу будь-кого приспати, бо маю снодійну силу.

Слайд

 

 

 

 

 

Через красу та лікування властивості нас  стали нещадно винищувати. А як хочеться, щоб збереглися на завжди наші чудові фіолетово-лілові килими! Надія лише на тебе, друже!

 

Ряст. Вітерець зиму розтряс.

І в лісочку на горбочку

Виріс ряст, синій ряст.

Слайд

 

Я дуже ніжний, швидко в’яну, тому не рвіть мене! А крім того мої квіти дуже люблять бджоли, та і людям я проношу користь: з моїх бульб виготовляють цінні ліки. Надія лише на тебе, друже!

 

Конвалія. Ми квіточки ніжні, тендітні,білосніжні.

Послухай, як срібно дзвенить наш голосок:

“Не треба, не треба  зривати квіточок!”

Надія лише на тебе, друже!

 

2.Вправа-руханка «Як зростають квіти?».

Учитель ставить запитання. Учні імітують рухи, промовляючи: «Ось так».

  • Як з земельки проростають?
  • Як з під снігу виглядають?
  • Як пелюстки розкривають?
  • Як кружляють у танку?
  • Як співають про весну?

3.Вправа- руханка «Ось які ми первоцвіти!».

Підсніжники - плесніть двічі у долоні,

проліски – стрибніть тричі на одній нозі,

фіалки – доторкніться правою рукою до лівого вуха,

рясти – присядьте стільки разів, скільки вам років,

сон-трава- обійдіть навколо ціле коло,

гіацинти – покрутіться,

ну а крокуси – руки в боки всі візьміть два притопи ви зробіть.

4.Гра «Кубування».

На гранях куба завдання – запитання. Діти кидають куб, даючи відповіді на запитання:

  • Квітка з під снігу? (Підсніжник.)
  • Синя квітка? (Пролісок.)
  • Найсонливіша рослина? (Сон-трава.)
  • Рослина, що кусає? (Кропива.)
  • Квітка-друг Бога Гермеса? (Крокус.)
  • Квітка на воді? (Лілія.)
  • Які із цих рослин ми відносимо до первоцвітів?

5.Гра  «Чи знаю я первоцвіти?».

Учитель називає різні види назви квітів. Учні мають «зловити» назву первоцвіту одним оплеском у долоні,а назву інших квітів – одним оплеском по килиму.

( Ромашка, кульбаба, мак, пролісок, крокус, підсніжник, троянда,жоржина,  і т. д.)

6.Гра «Квіти на  килимку».

          Листочків на деревах ще немає,
         Дерева в лісі голі всі стоять.
         А килим з квітів землю покриває,

         Несе усім красу навкруг.
        Робота з пазлами. Діти в парі складають малюнки квітів-первоцвітів.

 

7.Танок квітів

Дітям пропонується уявити себе на квітковому танцмайданчику.

Щось наскучило сидіти, треба трохи відпочити.

Політати, покружляти, гарний танець станцювати.

ІІІ. Обмін інформацією

Презентація повідомлення в кріслі автора.

А чи можна виростити первоцвіти у кімнаті? Що для цього потрібно?

  • Розповіді учнів.
  • Фотосесія квітів, які вирощує мама.

Запитання для обговорення: «Чи можуть первоцвіти зникнути на землі?»

ІV .  Щоденні новини

Робота з календарем.

  1. Фронтальна бесіда про погоду. Обмін новинами.
  2. Математичні запитання.

Хвилинка – цікавинка «Квітковий  годинник».

Робота в парах. Обчислити математичний вираз , результатом буде час, коли прокидається рослина, зображена на малюнку картки.

 Прокидаються:

  • 4год   шипшина;
  • 5 год  кульбаба, мак;
  • 6 год  тюльпан, гвоздика польова;
  • 7 год   дзвоники;
  • 8 год  водяна лілія, берізка;
  • 9 год  нагідки;
  • 21 год  горицвіт, нічна фіалка.
  1. Лінгвістичні запитання.
  2. Гра «Азбука квітів».

Кожен учень витягує картку з літерою та називає на неї слово – назву квітки.

  1. Природничні запитання.

Повідомлення про первоцвіти, які занесені до  Червоної книги.

V.   Підсумок зустрічі.

 

Наприкінці діти утворюють коло, беруться за руки, стискають їх легенько і усміхаються одне одному, а потім дарують свою усмішку .

 

Гра «Пальчики».

  • Уявіть собі, що ваш кулачок - це пелюстки квіточки, яка буде розкриватися з кожним твердженням, на яке ви погодитися.
  • У мене зараз гарний і піднесений настрій.
  • Сьогодні я ще більше дізнався про рослини.
  • Я хотів би побачити як ростуть первоцвіти.
  • Я хочу спробувати виростити їх.
  • Вдома я поділюся враженнями про набуті знання з батьками.

У кого розкрилася долонька – квіточка, прошепотіть їй ласкаве і тепле слово та одним подихом подаруйте її своєму товаришеві.

     Гра «Кому і за що…»

Діти стоять у колі та по черзі передають  квітку  і говорять, кому і за що дарують її. Наприклад: «Я хочу передати цю квітку Тетянці за те, що вона гарно співає». «Я хочу подарувати цю квітку Іванкові просто так» тощо.

 

Заключне слово вчителя.(звучить ніжна мелодія)

Багата і квітуча наша земля.  Куди б ми не пішли: в ліс чи в поле – всюди нас зустрічають рослини:  зелені друзі. Кожна квіточка, кожне деревце – то загадка природи, сповнена краси і довершеності.

Слайд

 

 

Кажуть, що краса врятує світ. Наше довкілля, рідна природа чарує нас в усі пори року. Ми,українці, маємо гордитися тим, що доля подарувала нам це диво – чарівну й неповторну красу природи. Та багатства природи небезмежні. Маємо їх  дбайливо оберігати, як порядні господарі. Адже природа – це наше життя, наше здоров’я.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Наталія Черно
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 лютого 2021
Переглядів
2091
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку