Тема: Мінна НЕбезпека
Мета: ознайомити учнів з вибухонебезпечними предметами; закріпити знання про правила поводження з ВНП, допомогти реально оцінити ступінь небезпеки знахідки і результати некоректного з нею поводження; дати поради щодо дій при знаходженні вибухових пристроїв виховувати почуття відповідальності за своє життя та життя інших людей розсудливість, обережність.
Обладнання: мультимедійна презентація.
Хід заняття:
І. Організація класу
Привітання вчителя.
Перевірка готовності до заняття.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Нова реальність, в якій ми тепер живемо, вимагає від нас нових знань. Ми постійно повинні дбати про безпеку. А зараз ще й маємо вміти розпізнавати вибухонебезпечні предмети і знати правила поведінки з ними.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми та мети заняття
- Зараз всі ми допомагаємо нашій армії. Ворог може завдавати шкоди, навіть, коли ми не бачимо його поруч. Ми зараз у безпеці, але нам важливо бути пильними та уважними і допомагати і собі та іншим.
- Пам'ятаєте песика Патрона?
- Ви знаєш, чим він займається?
- Він допомагає знаходити вибухонебезпечні предмети. Вибухонебезпечні – це коли існує небезпека від вибуху.
- Уявіть, що ми проходимо підготовку разом із Патроном.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Чи знаєте ви, які бувають небезпечні предмети?
- Що це? На що схожі ці предмети?
- Це – міни і вони дуже небезпечні. У них захований механізм, що вибухає. - -- Звикаймо – ні в якому разі, навіть на картинці ми не торкаємося. Не чіпаємо!
- Ми зараз в безпеці. І будемо в безпеці. Ми вивчаємо це, щоб наші прогулянки були веселими і безпечними.
- Пам’ятаєте, під час карантину у нас були правила – носити маску, дотримуватись дистанції. А зараз – під час війни і після війни будуть деякий час нові правила. Бути уважними і пильними.
- Міни можуть сховатися у траві, кущах, під деревами, біля будинків та парканів, можуть бути приклеєні до стовбурів дерев чи причаїтись у лісах, парках чи дитячих майданчиках у тих містах, де велись бойові дії.
- Нам потрібно вивчити головне правило - не підходь, не чіпай, телефонуй 101.
- Нам усім треба бути дуже уважними. Якщо ви побачили якийсь невідомий предмет:
- Діти, пам’ятайте, що невиконання цих правил може призвести до тяжких наслідків.
V. Закріплення вивченого матеріалу
- Давайте навчимося розпізнавати вибухонебезпечні предмети.
- Чи знає, що це?
- Це граната.
- На що їй схожий цей предмет. (Відповіді можуть бути найрізноманітніші — груша, лампочка, брязкальце
- Цей предмет називається граната, бо схожа на фрукт — гранат, який ми добре знаємо. Тільки ця граната небезпечна для людей, адже замість ягідок у неї — механізм, що вибухає. Такі гранати не ростуть на деревах як плоди, але їх можуть приклеїти до стовбурів, заховати серед трави, кущів в парках, лісах, на майданчиках чи навіть у побутових предметах у тих містах, де велись бойові дії.
- На картинці ви бачите фугасну протипіхотну міну.
- Чи знаєте ви, що це?
- Це міна.
- На що схожий цей предмет?
- Хоч нам це нагадує красивого метелика, це дуже небезпечна міна. Вона невелика, розміром як долоня, може бути зеленою або коричневою. Ця міна може вибухнути, якщо до неї хтось доторкнеться, або навіть сама по собі - раптово. Тому наближатись до такого поганого “метелика” дуже небезпечно. Ця міна може сховатись у траві, біля кущів чи під будинком у тих містах, де була війна.
- На картинці ви бачите протипіхотну осколкову міну направленої дії.
- Чи знаєте ви, що це?
- Це міна.
- На що схожий цей предмет?
- Цей предмет називається «міна», вона дуже небезпечна. Хоча схожа на безпечні предмети — музичну колонку, старий телевізор на ніжках, радіоприймач, маленьку сумочку, гаманець. Варіантів для порівнянь може бути багато.
- Ця міна розміром з книжку, зеленого кольору. Вона може бути на землі чи деревах, чи навіть парканах. Наголосіть — підходити до такої міни й тим паче чіпати не можна в жодному разі. Потрібно обережно відійти назад та повідомити дорослих.
- На картинці — протипіхотна осколкова міна направленої дії МОН-50.
- Чи знаєте ви, що це?
- Це міна.
- Предмет на картинці називається «міна». Вона може бути темно-зеленого або темно-коричневого кольору. За розміром — як невелика банка з варенням, зеленим горошком чи газованим напоєм.
- Міни — дуже небезпечні і можуть сильно нашкодити. Цю, до прикладу, закопують повністю у ґрунт, ззовні залишається тільки пристрій для підриву. Якщо його зачепити, міна вистрибує догори, як жабка, вибухає та вражає множинними дрібними осколками. Тож варто завжди уважно дивитись під ноги.
VІ. Узагальнення і систематизація
- Діти, зараз об'єднаємося в групи. Завдання для груп: самостійно створити пам'ятки «Дії, у разі виявлення незнайомих предметів або схожих на вибухонебезпечних предметів».
- Працюючи в групах врахуйте 3 простих правила:
бачиш міну — 1. Не підходь!
2. Не чіпай!
3. Повідом дорослих чи 101.
Зразок пам’ятки.
У разі виявлення незнайомих предметів або схожих на вибухонебезпечні:
1. Зупинись, озирнись, не панікуй!
2. Попередь інших голосом чи знаком!
3. Не чіпай, не дзвони!
4. Відійди по своїм слідам назад в безпечне місце і познач місце знахідки.
5. Попередь службу порятунку 101!
VІІ. Підбиття підсумків
- Пограймо з кубиком Блума:
Назви – Назви, що таке вибухонебезпечний предмет?
Поясни – Поясни, чим небезпечні міни?
Чому – Чому важливо дотримуватися встановлених правил поведінки, при виявленні підозрілих предметів?
Придумай – Придумай, як можна інформувати дітей про мінну безпеку.
Поділись – Поділись своїм ставленням: чи ваажливо говорити про мінну Небезпеку?
Запропонуй – Запропонуй, як можна інформувати населення про правила поведінки при виявленні мін та невідомих предметів.
- Перегляньте урок з мінної безпеки для початкової школи — https://bit.ly/3EY7aQr
Джерело: unicef