Урок "Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі"

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про часи дієслів, удосконалити вміння й навички визначати час дієслів і відрізняти минулий час від інших; розвивати творчі вміння доцільно використовувати дієслова минулого часу в монологічних висловлюваннях; виховувати повагу до видатних українців.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок на основі повторення

Обладнання: мультимедійна дошка.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

Оголошення епіграфа уроку

Відшукаю найдужчих і з ними у завтра піду,

І в обійми візьму всіх, що долі дістали тернові…

Л.Забашта

Перегляд файлу

Урок №6

Тема. Минулий час. Зміна дієслів у минулому часі

Мета: поглибити знання учнів про часи дієслів, удосконалити вміння й навички визначати час дієслів і відрізняти минулий час від інших; розвивати творчі вміння доцільно використовувати дієслова минулого часу в монологічних висловлюваннях; виховувати повагу до видатних українців.                                                                                                                         

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок на основі повторення

Обладнання: мультимедійна дошка.

                                                      Перебіг уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку.

       Оголошення епіграфа уроку

                                                 Відшукаю найдужчих  і з ними у завтра піду,

                                              І в обійми візьму всіх, що долі дістали тернові…

                                                                                                              Л.Забашта

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

      1.Пояснювальний диктант

Народ не забув про славного опришка Довбуша й оспівав його в найкращих своїх піснях, овіяв поезією, чарівними легендами. В очах народу він став героєм, який боровся з багатіями. Не вірять люди в смерть народного захисника, його іменем святять кожне примітне місце, гору, дорогу, криницю.

Пояснити правопис НЕ з дієсловами, виписати дієслова. Визначити час.

V. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи, удосконалення загально пізнавальних і творчих умінь з теми

1. Вибіркова робота (за варіантами)

Випишіть дієслова, розподіливши їх за часами і видами.

   Остап Вересай

Остап Вересай першим серед українських кобзарів вийшов на широку світову арену. У багатьох європейських країнах і в Америці наприкінці ХУІІІ століття з’явилися статті про

унікального співака, фольклорні джерела мелосу, своєрідність пісенного багатства українського народу. Постать Остапа Вересая яскраво виокремлюється в духовному житті нашого народу.                                                                                                                         

2.Творча робота

 

До дієслів дописати всі можливі форми минулого часу. Виділити суфікси, характерні для дієслів минулого часу.

 Вести, гасити, дивитися, здійснювати, куштувати.

Дібрати до дієслів синоніми. З окремими скласти речення. Виділити граматичні основи.

3.Логічний диктант

До фразеологічних зворотів дібрати відповідні сполучення слів, виділити в них дієслова минулого часу. Назвати суфікси.

1.Піймав облизня.                  1. Робити щось без бажання.

2. Гаплик пришити.                2. Накинувся з погрозами.                             

3. Розводити кислиці.             3. Знайти співчуття.

4. Накрив  мокрим рядном.    4. Залишився ні з чим.

5. Як мокре горить.                 5. Зробити дошкульне зауваження.

6. Нагріти душу.                      6. Плакати.

  4. Творче конструювання

 1. Від поданих дієслів утворити форми минулого часу. Увести у словосполучення, виділити головне і залежне слова.

Плести, перемогти, лягти, запрягти, берегти, допомогти, пливти.

  1. До утворених дієслів минулого часу дібрати, де можна, слова-синоніми.

VІ.Систематизація й узагальнення знань

Подумати і дати відповіді на запитання:

1.Що нового ви дізналися про дієслова?

2.Як змінюються дієслова минулого часу?

3.Як творяться дієслова минулого часу? Навести приклади.

4.Де і з якою метою використовуються дієслова минулого часу?

VІІ. Підсумок уроку

Рефлексія.

VІІІ. Домашнє завдання                                                                                                                      

     1.Скласти і записати розповідь про відомого науковця (автора, співака), використовуючи дієслова минулого часу. Визначити вид дієслів.

  1. Виконати вправу з підручника.

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
13459
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку