Урок Мистецтва 3 клас

Про матеріал
Розробка уроку Мистецтва на тему "Малювання композиції Гарна хата" - 3 клас
Перегляд файлу

Тема: Малювання композиції «Гарна хата».

Мета: ознайомити учнів з народним мистецтвом настінного розпису в Україні; формувати навички роботи з пензлем; ритм як засіб організації фризової композиції, орнамент; викликати естетичні переживання, захоплення красою природи; формувати  спостережливість, уміння бачити багатство кольору в навколишньому світі;виховувати любов до природи, до рідного краю, творів декоративно – прикладного мистецтва.

Обладнання: демонстраційний матеріал до теми, альбом-посібник, пензлик, краски, зразки мазків.

Тип уроку: комбінований

План уроку:

1. Організація класу до уроку.

1.1.  Привітання та створення психологiчного комфорту на

        уроцi .

1.2. Перевірка готовності учнiв до уроку .

2.Актуалiзацiя опорних знань учнiв.

2.1.Вступна бесiда.

2.2. Оголошення теми i мети уроку.

3.Вивчення нового мaтерiалу .

3.1.Бесіда з учнями по темі уроку з елементами розповіді.

3.2.Робота з додатковою наочністю (таблиця «Красива хата»).

3.3.Робота з альбомом-посібником.

4.Вступний iнструктаж щодо створення готової 

    композицiї.

4.1. Демонстрацiя поетапностi створення готового малюнка.

4.2.Практична робота учнiв.

4.2.1 Інструктаж щодо правил роботи з фарбами та пензлем.

4.2.1 Iндивiдуальна допомога окремим учням.

4.3. Оцiнюваня та коментування робiт учнiв.

4.3.1 Виставка дитячих робіт

5.Пiдсумок уроку.

5.1. Пiдсумкова бесіда.

5.2 Прощання з класом.

 

Хід уроку.

 1. Організація класу до уроку.

  •          1.1 Створення психологічного комфорту на уроці.

            Ось дзвінок нам дав сигнал

            Працювати час настав

            Тож і ми часу не гаймо

            Наш урок розпочинаймо.

  •          1.2 Перевірка готовності учнів до уроку.

- Діти, погляньте, чи все у вас є на партах необхідне для уроку образотворчого мистецтва. У вас повинні бути: простий олівець, гумка, альбом, фарби, пензлик, підручник, стаканчик для води, палітра.

2. Актуалізація опорних знань учнів.

2.1. Вступна бесіда.

- Діти, давайте пригадаємо, які види мистецтва вам відомі? (Архітектура, скульптура, графіка, живопис, декоративно -

прикладне мистецтво).

  • Що таке архітектура?
  • А що таке графіка?
  • Який вид образотворчого мистецтва ми називаємо графікою?
  • А що таке декоративно-прикладне мистецтво?
  • Молодці.

2.2. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогоднішній наш урок буде присвячений творам декоративно-прикладного мистецтва, а саме ми з вами поговоримо про українську хату. 

- Тож темою нашого уроку є «Малювання композиції «Красива хата».

3. Вивчення нового матеріалу.

3.1 Бесіда з учнями по темі уроку з елементами розповіді.

- Діти, може хтось з вас знає, чим характеризується давня українська хата?

Давні українські хати... На увесь світ уславилися вони своєю ошат­ністю, кольоровим оздобленням стін, мистецькими обладунками.

З давніх-давен людина прикрашала розписами своє житло. Оздоблені малюнками, такі хати мали вигляд чарівних казкових картин. Осередком народного настінного розпису — "мальовки" — стало село Петриківка на Дніпропетровщині.

Петриківський розпис — самобутня галузь українського мистецтва. Названо його так давно, бо мешканці села Петриківка з незапам'ятних часів розписували стіни своїх хат яскравими узорами. Як фарби викорис­товували кольорову глину, сажу, сік рослин. Спочатку селянки вимальо­вували чудові квіти. З часом узори розвивалися, спліталися в орнаменти.

Традиційно хата прикрашалась орнаментом попід стріхою і по краях стін, розписувались карнизи і рами. Наличники вікон і дверей розмальо­вувалися рослинним орнаментом. Різноманітні квіти, листя, грона виног­раду, ягоди калини майстри зображували не такими, як вони виглядають насправді, а стилізовано, декоративно. Такі розписи хат поширювались у сусідніх селах і навіть на Полтавщині. З покоління в покоління переда­валися його особливості і, як бачите, ця традиція збереглася до наших днів. А вчилися вони у природи.

У деяких регіонах України селяни і сьогодні охоче прикрашають стіни своїх домівок розписом. Погляньте, як гарно можуть виглядати прикра­шені візерунками хати в сільських місцевостях.

- А чи бачили ви такі хати у своїх дідусів чи бабусь?

Для опанування технікою петриківського розпису необхідно оволод­іти чотирма типами мазка, традиційні назви яких — "гребінчик", "зер­нятко", "горішок" і "перехідний мазок".

"Гребінчик" — мазок, що починається з потовщення. Його роблять на­тиском пензля і закінчують "тоненьким вусиком", який передають за до­помогою легкого дотику кінчика пензля. Покладені поряд кілька таких мазків нагадують гребінець. (Демонструємо зображення мазка.)

"Зернятко" — мазок, який накладається переходом від найлегшого дотику до найбільшого натискання. Коли такі мазки покладено по обид­ва боки стеблини вістрям назовні, зображення нагадує колосок. (Демон­струємо накладання мазків — "зернятко ".)

"Горішок " утворюється двома мазками, вигнутими півлунками й по­ставленими один проти одного. (Демонструється зображення мазків — "го­рішок ".)

"Перехідний мазок "накладається одним пензлем, але двома фарбами. При цьому сухий пензель вмочують в одну фарбу (наприклад, у червону), а потім в іншу (наприклад, у синю). На папері залишається слід від червоної фарби, який плавно переходить у синій. (Демонструємо "перехідний мазок ".)

 

3.2 Робота з додатковою наочністю таблиця «Красива хата»).

  • Діти, головне, що привертає увагу у творах живопису-це колір. Колір допомагає художникові створити у своїй картині певний настрій, відобразити стан природи.
  • А хто з вас може назвати основні кольори ? (червоний, жовтий, синій).
  • А які кольори належать до похідних ? (Зелений, фіолетовий, оранжевий).
  • Як отримати похідні кольори з основних ? (Шляхом змішування основних).
  • Які кольори належать до теплих? (Червоний, жовтий, оранжевий).
  • А які кольори належать до похідних? (Синій, блакитний, фіолетовий).
  • Які кольори переважають на даній картині? (Теплі).
  • Спочатку роздивіться малюнки на яких зображено українську хату: у неї солом’яний або очеретяний дах-стріха. Передня стіна має форму видовженого прямокутника.
  • Зверніть увагу на вікна та двері. Яку вони мають особливість.

Отже, як ви бачите, колір надає малюнку колориту, забарвлення. Вдало підібраний колір допомогає створити чудову композицію.

4.Вступний інструктаж щодо створення готового малюнка.

4.1. Демонстрація поетапності створення малюнка.

  • Зараз відкрийте свої альбоми і ми з вами будемо

створювати композицію «Красива хатка». Кожен з вас буде зображувати ту композицію, яка вам найбільше подобається.

  • Композицію спочатку будемо зображувати олівцем.
  • Перш за все вам потрібно відокремити небо від землі.
  • Далі зобразіть на землі хатку.
  • Потім оздобите хатку: домалюйте вікна, двері.
  • Далі кожен з вас може за своїм бажанням домалювати дерева, квіти, сонце, зорі, кущі.
  • Коли зобразите композицію олівцем композицію можете зображувати фарбами.
  • Не забудьте прикрасити хату орнаментом, щоб вона краще виглядала.

4.2 Практична робота учнів.

4.2.1 Інструктаж щодо правил роботи з фарбами та пензлем.

  • Але перш ніж почати працювати давайте повторимо правила роботи з фарбами та правила користування пензлем.
  • Отже, погляньте на дошку, я вам зачитаю ці правила.

Правила роботи з фарбами:

  1. Перед собою покладіть альбом.
  2. Вище – коробочку фарб і пензлик.
  3. Праворуч від фарб ставлять пластмасову склянку з водою.
  4. Палітру кладуть праворуч від аркуша.

Правила користування пензлем:

  1. Акуратно брати фарбу кінчиком пензлика.
  2. Набирати фарбу тільки промитим пензликом. Для змішування кольорів використовувати палітру.
  3. Не можна пензлик терти об папір.
  4. Щоб пензлик не втрачав форму , не можна його довго тримати опущеним у воду.

- А зараз починайте працювати.

4.2.1 Індивідуальна допомога окремим учням.

4.3 Оцінювання та коментарій робіт учнів.

- Діти, закінчуємо працювати. Зараз я роботу кожного оціню, а хто недопалював, той закінчить дома. Оцінювання кожного учня:

9б. – робота виконана неохайно без прикладання особливих                         

          зусиль.

10б. – в роботі допущені деякі неточності, але малюнок

           виконаний на належному рівні.

11б. – робота виконана на високому рівні, малюнок

          охайний, правильно підібрані кольори.

12б. – робота виконана на творчому рівні, учень

           запропонував свій варіант композиції.

4.3.1 Виставка робіт учнів.

5. Підсумок уроку.

5.1 Підсумкова бесіда.

- Діти, яку композицію ми зображували на сьогоднішньому уроці?

- А хто мені скаже, що таке декоративно-прикладне мистецтво?

- Яку хатку ти зображував (ла)? Чому?

- Що вам було найважче малювати?

5.2 Прощання з класом.

- Мені було дуже приємно з вами працювати. Дякую вам за співпрацю. Ви були дуже активними і уважними.

До побачення!

 

 

 

1

 

doc
Додав(-ла)
Колотило Лєна
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
25 лютого 2023
Переглядів
426
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку