«Урок мистецтва, 9 клас. Мінливість вражень імпресіоністів»

Про матеріал
«Урок мистецтва, 9 клас. Мінливість вражень імпресіоністів» Тема: Мінливість вражень імпресіоністів. Мета: - визначити умови формування та розвитку стилю імпресіонізм; познайомити з художніми особливостями стилю на конкретних прикладах живопису; проаналізувати найкращі зразки стилю імпресіонізм; - розвивати індивідуальний естетичний досвід та усвідомлене естетичне сприйняття учнів шляхом залучення учнів до інтерпретації творів мистецтва; - виховувати ініціативу, творчість, осмислення своєї відповідальності за збереження художніх цінностей минулого і сьогодення, бережливе ставлення до природи, формувати особистість як суб’єкт культури.
Перегляд файлу

 «Урок мистецтва,  9 клас. Мінливість вражень імпресіоністів» 

 

Тема: Мінливість вражень імпресіоністів.

Мета:

  • визначити умови формування та розвитку стилю імпресіонізм; познайомити з художніми особливостями стилю на конкретних прикладах живопису; проаналізувати найкращі зразки стилю імпресіонізм;
  • розвивати індивідуальний естетичний досвід та усвідомлене естетичне сприйняття учнів шляхом залучення учнів до інтерпретації творів мистецтва;
  • виховувати ініціативу, творчість, осмислення своєї відповідальності за збереження художніх цінностей минулого і сьогодення, бережливе ставлення до природи, формувати особистість як суб’єкт культури.

Тип уроку: 1. Урок засвоєння нових знань

                    2. Урок  інтегрований

                    3.Урок на свіжому повітрі (аероклас)

 

Наочність: підручник,  відео- та аудіоматріал на ноутбуці (репродукції картин та музичні фонограми).

Хід уроку.

І. Організаційний  момент. (2 хв.)

  Вітання. Зручне розміщення дітей в аерокласі. Перевірка наявності здобувачів освіти на уроці.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. (3 хв.)

Повідомляю дітям, що сьогодні на уроці ми починаємо вивчати тему „Франція" і будемо працювати над темою „Імпресіонізм — напрям у мистецтві останньої третини ХІХ ст. - початку XX століття". Тему записую на дошці, а учні — у зошити. Розкриваю план уроку: 1. Історія виникнення імпресіонізму як течії в образотворчому мистецтві XIX століття. 2. Секрети художнього методу імпресіоністів. Художники-імпресіоністи та їх твори. 3. Імпресіонізм у скульптурі Огюста Родена. Дана тема присвячена напрямку , який виник наприкінці XIX століття в капіталістичній Франції і безпосередньо проіснував лише 12 років ( саме стільки часу пройшло від першої виставки в 1874 р. до останньої в 1886 р.) і був останнім етапом, що завершає реалістичну лінію розвитку французької художньої культури XIX століття.

 Підкреслюю , що сьогодні на уроці учні набудуть знань про виникнення імпресіонізму, про творчість художників-імпресіоністів, уміння аналізувати художні твори митців і визначати їх місце у світовій культурі . Учні також зможуть розвинути такі свої якості як увага, аналітичні здібності, наочнообразне мислення, естетичний смак.

ІІІ. Актуалізація опорних знань. (5 хв.)

(Кросенс)

         Уявіть, що ви опинились у Франції в останній третині ХІХ століття на бульварі Капуцинок в майстерні фотографа Надара (1874 рік) на художній виставці. Вам пощастило побачити картини і почути негативні відгуки публіки про представлені роботи художників, а потім прочитати  в одному гумористичному виданні Парижу статтю під назвою: «Виставка імпресіоністів».

         Давайте переглянемо деякі з тих картин, що були на виставці. Переглядаючи, спробуйте висловити свої враження від картин. (Репродукції картин імпресіоністів на ноутбуці, підручник, стор. 39)

IV. Повідомлення нового матеріалу. (3 хв.)

Методом розповіді повідомляю, що сьогодні творіння художників-імпресіоністів сприймаються нами як частка великого світового мистецтва. Але так було не завжди. Були часи, коли їх картини не допускались на офіційні виставки, висміювались в пресі, відмовлялись купувати навіть за безцін. Були роки відчаю і нужди. І боротьби за право зображувати світ таким, яким вони його бачили. Знадобилось декілька десятиліть, щоб цей світ зміг зрозуміти і прийняти художню естетику імпресіоністів, побачити себе їх очима. Згадайте, яким же був той світ, в який на початку 1860-х років увірвався імпресіонізм, наче свіжий вітерець, що несе зміни. Звертаю увагу учнів на те, що разом із соціальними потрясіннями на мистецтво XIX століття в значній мірі вплинули і наукові відкриття. 1839 рік - Луї Датерр в Парижі і Генрі Фокс Тальбет в Лондоні, незалежно один від одного, демонструють фотографічні апарати. Винахід фотографії звільнив художників від необхідності просто малювати людей, місця, події. Звільнившись від необхідності копіювання натури, багато художників  звернулися до зображення особистого, суб'єктивного, передаванню емоцій на полотні. Фотооб'єктив надав фрагментарний принцип композиції, можливість змінювати кут зйомки підказала художникам нові композиційні рішення принципів нової течи. 1839 рік - хімік Мішель Ежен Шеврьоль вперше оприлюднив пояснення сприйняття кольору людським оком, а також теорію змішування фарб. 1841 рік - американський учений і художник Джон Ренд запатентував винайдені ним олов'яні тюбики для фарб, що сприяло виходу художників на пленер). Даю поняття „пленер" - живопис на відкритому просторі. Нагадую, що однак саме імпресіоністи вперше вийшли на пленер, представили колір в усій його чистоті, в повній силі. Вони володіли високою, досконалою культурою етюду, в якому вражають надзвичайна влучність спостережень, сміливість і несподіваність композиційних рішень. Усе це надзвичайно збагатило мову мистецтва і справило величезний вплив на всі наступні течії, напрями та ідеологічні платформи.

      V. Сходинка творчості. (15 хв.)

      (Арт-терапія)

      Пропоную дітям провести  міні-пленер та створити замальовку ‘’Пейзаж навколо мене’’ на тему: Музика Дебюссі ‘’Море ’’, ‘’Післяполудневий відпочинок фавна’’( запис творів лунає з ноутбука )  . По закінченню здобувачі освіти оцінюють роботи один одного в парах.

VI. Повідомлення нового матеріалу. (2 хв.)

У чому ж секрети художнього методу імпресіоністів? Методом розповіді повідомляю, що художники прагнули передати у своїх творах безпосереднє враження від середовища, що їх оточувало, і передовсім від сучасного міста з його рухливим, імпульсивним, різноманітним життям; від пейзажу з його швидкоплинністю, мінливістю, барвистістю. Ці враження художники втілювали в картинах, створюючи засобами живопису ілюзію світла і повітря. Вони розкладали основні кольори спектра і почали писати чистими кольором, не змішуючи його на палітрі, використовуючи оптичне сприйняття ока, що на певній відстані зливає окремі мазки в єдиний живописний образ. Імпресіоністи намагалися бути максимально наближеними до того, як той чи інший предмет людина бачить у натурі - в усій складній взаємодії зі світло повітряним середовищем. Розчинивши колір у світлі на повітрі, позбавивши предмети матеріальної форми, імпресіоністи тим самим фактично зруйнували матеріальність світу. Наприклад, у славнозвісній серії лондонських пейзажів Моне ця розчинність була зумовлена вологістю атмосфери місць, зображуваних художником. Проте у гонитві за враженнями, короткими та гострими, вони природно дійшли того, що картину практично не можна було завершити: враження весь час змінювалися, і зупинити цей процес було неможливо.

VII. Творче завдання (7 хв.)

(Творча діяльність)

Даю можливість здобувачам освіти створити фото-малюнок в стилі імпресіонізму (сфотографувати смартфонами навколишню природу, враховуючи гру світла, розмазані контури, нечіткі забарвлення).

        VIII. Узагальнення і оцінювання (5 хв.)

        Методом бесіди перевіряю рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу. Ставлю питання: - Які наукові відкриття XIX ст. мали вплив на мистецтво? - Коли виник напрям імпресіонізм? - Чому він має саме таку назву? - Які особливості художнього методу імпресіоністів? - Яких видатних художників-імпресіоністів ви знаєте? - Які найвідоміші їх роботи?

При підведенні підсумків оцінюю правильність та обсяг усних відповідей учнів,  враховую творчі завдання, повідомляю оцінки

Натомість пропоную здобувачам освіти звичним способом анонімно проголосувати веселими чи сумними нотками ( видані попарно заздалегідь ), оцінивши цікавість сьогоднішнього уроку.

        IX. Домашнє завдання (2 хв.)

  Опрацювати с.38-43.  Здійснити віртуальну мандрівку музеями, де зберіглися картини імпресіоністів. Про творчість Родена самостійно підібрати матеріал.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

Ілюстрації до урока

1. Клод Моне Тераса у Сент-Адрессе. 1866

Терраса в Сент-Адресс — Клод Моне                    </div>
                </div>
                                                                                                            </div>
                    

                    

                                    </div>

                <div class=

docx
Додано
18 січня 2021
Переглядів
2905
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку