Урок мистецтва на тему "Гучність та динаміка музики"

Про матеріал

Тема: Гучність та динаміка музики

Мета: Дати уявлення про динаміку в музиці, познайомити дітей з тихими і гучними музичними звуками у зв'язку з життєвими і художніми асоціаціями далекого і близького простору, вчити розрізняти на слух та виконання інтонацій, музичних фраз і творів з різною динамікою;

Розвивати навички використовувати ці кошти музичної виразності в читанні віршів, в співі, в музикуванні на дитячих музичних інструментах, вміння висловлювати власне ставлення до музики;

Виховувати зацікавленість та любов до музики, бажання слухати її та виконувати.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Жанр уроку: інтегрований.

Вид уроку: урок-прогулянка

Обладнання: підручник для 1класу «Мистецтво» Л.М.Масол, презентація
Перегляд файлу

Тема: Гучність та динаміка музики

Мета: Дати уявлення про динаміку  в музиці, познайомити дітей з тихими і гучними музичними звуками у зв'язку з життєвими і художніми асоціаціями далекого і близького простору, вчити розрізняти на слух та виконання інтонацій, музичних фраз і творів з різною динамікою;

Розвивати навички використовувати ці кошти музичної виразності в  читанні віршів, в співі, в музикуванні на дитячих музичних інструментах, вміння висловлювати власне ставлення до музики;

Виховувати   зацікавленість та любов до музики, бажання слухати її та виконувати.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Жанр уроку: інтегрований.

Вид уроку: урок-прогулянка

Обладнання: підручник для 1класу «Мистецтво» Л.М.Масол, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

СЛАЙД 1, 2

Музичне вітання:

(на мелодію української народної пісні «Ой є в лісі калина»)

Вчитель - Урок музики почався, кожен з нас приготувався

Ми готові вже співати, грати й навіть танцювати !

H:\DCIM\101MSDCF\DSC03769.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

СЛАЙД 3

Вчитель -Добрий день, діти! Я рада вас бачити на уроці, який продовжить нашу прогулянку  в країну Музики.

 

  1. Повторення про довгі та короткі звуки

СЛАЙД 4

Вчитель -Ми з вами вже говорили про звуки. Про те, що таке звуки, які звуки бувають, як ми їх чуємо.  Пригадаємо,  що звуки по тривалості бувають короткі та довгі (звичайно бувають ще звуки середньої довжини). СЛАЙД 4.1, 4.2Ось, наприклад, ведіть очима (або пальчиком) по лінії і співайте звук:

                                  

СЛАЙД 5

  1. Заспівка

Вчитель -Давайте заспіваємо заспівку про вас – першокласників  і  відзначимо  довгі та короткі звуки рухом руки: горизонтально коротким рухом и довгим перед грудьми.   

                         

          Ра           - дос           -ті            та             -ко                      
         Не              бу             -ло           ні             -ко                     - ли –
                    

            Це            О             -лен         -ка             ни                       -ні

                

       Впер          -ше            йде          до           шко                      -ли.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

СЛАЙД 6

Вчитель -Діти, всі знають. Що звуки по своїй природі бувають ще тихими і голосними, і їх ніколи ніхто не переплутає.

СЛАЙД 6.1, 6.2

  1. Творче завдання «Що зайве?»

Вчитель -Подивіться, який красивий та різнобарвний світ навколо нас . Розгляньте   малюнки. Назвіть предмети, які звучать голосно.

                                       

СЛАЙД 7

  1. Відгадування  загадки

Вчитель -Живу лише влітку,  шовкові крильця маю.
Із квіточки на квітку  в садочку я літаю.

СЛАЙД 7.1

Діти – Це метелик.

Вчитель - Як  літає метелик, голосно чи тихо?

  1. Слухання й усвідомлення вірша

Вчитель - Послухайте , як змалювала метелика у своєму вірші Наталя Забіла.

Вірш «Метелик» (Н.Забіла)

Я біжу, біжу по гаю,
Я метелика впіймаю.
А метелик не схотів —
Геть від мене полетів.

Сів метелик на травичку,
Може, думав — не помічу?
Блиснуть крилечка ясні —
Зразу видно вдалині.

Сів метелик на листочок —
Може, там сховатись хоче?
Блиснуть крилечка рябі —
Не сховатися тобі!

Полетів він на лужок,
Заховався між квіток.
Я іду, іду, іду —
Метелика не знайду.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

СЛАЙД 8

Вчитель -Сьогодні ми продовжимо знайомитися з помічниками музики, які допомагають  їй змінюватися, розвиватися, звучати цікаво, яскраво та виразно.

Вчитель -Зараз ми послухаємо  дві музичні п’єси, а ви по інтонаціям повинні здогадатися, СЛАЙД 9 метелика чи  джмеля  зображує музика.

                                                                                        

 

 

 

 

 

 

 

  1. Метод «Музичний олівець»

Вчитель - Нехай вам підкаже  музичний олівець, який  буде  слідкувати за рухом головної думки та мелодії  твору .

  1. Слухання  фрагменту  п’єси  М.Равеля «Нічні  метелики»

Вчитель - Кого почули?

Діти - В музиці ми почули метелика.

СЛАЙД 9.1

Вчитель - Так, п’єса так і називається «Нічні метелики» Моріса Равеля - французького композитора

Вчитель - Якими змалював метеликів М.Равель? Як рухався музичний олівець?  

Діти - Метелики були плавними та легкими. Олівець зупинявся та спокійно підіймався до гори.

Вчитель - Правильно, музика звучить то швидко, тихо, ніжно, то заспокоюється, наче метелик  знайшов  на  квіточку, склав свої крильця і сів, а потім швидко спурхнув і полетів.

  1. Слухання  фрагменту   М.А.Римський-Корсаков «Політ джмеля»

 

Вчитель - А тепер послухайте, як у музиці зображено джмеля.

СЛАЙД 9.2

Вчитель - Композитор  М.Римський-Корсаков зобразив джмеля швидкою мелодією, яка  дзижчить і  крутиться на місці.  Сила звуку змінювалася протягом всього твору .  І «чим ближче  наближався джміль - тим голосніше» звучала музика,  і навпаки, «чим далі - тим тихіше».

СЛАЙД 9.3

Вчитель - Яку лінію нагадала вам мелодія твору?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Творче завдання

СЛАЙД 10

Вчитель - Простежте на малюнку за допомогою пальчика, як літає бджілка від однієї квітки до іншої.

Діти - Бджілка віддаляється і наближається.

 

 

 

 

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\zvetyki.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЛАЙД 10.1

Вчитель - Музика, як і людська мова наповнена  безліччю звукових відтінків. Чим більше таких відтінків, тим вона більш виразніша. Ці звукові відтінки називаються динамічними - це своєрідні фарби, які розфарбовують мову або музику в різні кольори.

 

  1. Сценка «Барвик та Лясолька»

Барвик : Одна пєса  прозвучала не дуже голосно, а інша – голосно.
Лясолька: Пригадайте музичний інструмент фортепіано. Знаєш, чому його так називають?

Барвик: Навіть й гадки не маю

Лясолька: Слова голосно і тихо нам знайомі. Щоб позначити на письмі різну силу гучності, музиканти користуються спеціальними позначками: f (форте – гучно) та р (піано – тихо). Від цих слів й утворилася назва фортепіано, тому що цей музичний інструмент може звучати і голосно, і тихо.
Барвик:  Чудово, ми з першокласниками дізналися ще один музичний секрет

Лясолька:  Я відкрию вам багато музичних секретів. А зараз  розгляньте   позначки динаміки.                                                       f      и      p

Барвик: Лясолько, мені не зрозуміле слово «динаміка»

Лясолька:   Динаміка в музиці – це сила звука.   Голосне  або тихе  звучання  музики  впливає  на музичний образ.

СЛАЙД 11

Вчитель - Розгляньте ілюстрації. Кого  із клоунів  чути  далі,  Антона  чи  Бориса? Поясніть, чому?

              

 Фізкультхвилинка      

V. Вокально-хорова робота

СЛАЙД 12

  1. Розспівка-гра  «Відлуння»
    Учитель співає звук голосно. Учні 1-го ряду повторюють цей же звук не дуже голосно. За ними діти 2-го ряду повторюють цей звук не дуже тихо. А учні з 3-го ряду повторюють дуже тихо. Таким чином, діти закріплюють  поняття «динамічні відтінки», та їх  умовні позначення.

СЛАЙД 12.1

2.Розучування пісні  Ф.Колеси «Мій метелику» (вчитель співає пісню)

H:\DCIM\101MSDCF\DSC03768.JPG

Вчитель - Про що співається в пісні? (відповіді дітей)

Розучування слів та мелодії пісні.( Педагог слідкує за правильним звукоутворенням та диханням)

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

 

  1. Гра в парах

 

Вчитель - Один співає голосно, тихо, а інший – вгадує, де знаходиться метелик  (далеко, близько, наближається, віддаляється)

 

СЛАЙД 13

 

Вчитель -Чи доводилось вам чути як наближається поїзд?

 

  1. Гра «Голосніше і тихіше»

 Дітям роздаються музичні інструменти: дзвіночок,  трикутник.    

 

Вчитель - Зараз ви допоможете мені створити музичну картину наближення і видалення поїзда.

                                        

Вчитель - На ваших столах лежать музичні інструменти.  Спочатку дзвонить дзвіночок, потім трикутник. Здалеку чути стукіт коліс поїзда «чук, чуки-чук».  Чим ближче  - тим гучніше.

(Діти вимовляють ці слова, відтворюючи їх ритм на ударних інструментах: спочатку тихо, потім все голосніше і голосніше. Головне - навчити поступово посилювати звук.)

Вчитель - Звуки трикутника означають видалення поїзда.  (Діти грають все тихіше й тихіше). Дзвонить дзвіночок - це означає кінець гри.

 

СЛАЙД 14

 

 VІІ. Підсумок уроку

 

  • Де можна почути гучні й тихі звуки?
  • Про що може розповісти гучна і тиха музика?
  • Чи цікавою буде музика однакової динаміки?
  • А як ви думаєте, чи  існують динамічні відтінки в образотворчому мистецтві, в явищах природи? Але це, діти, зовсім інша історія.

 

Вчитель -До побачення, спасибі за урок!

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
6198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку