Тема «Мистецтво та здоров’я. Високий або низький горизонт. Краєвиди України. Поняття колаж, фотоколаж. Створення колажу «Україна в моєму серці»
Мета: розкрити поняття колаж, ознайомити з видами колажу (фото колаж, бріколаж), з поняттям високий/низький горизонт; розвивати просторове мислення, уміння виявляти зв’язки мистецтва з природою та соціокультурним середовищем, творчий самовияв через мистецтво, формувати уміння презентувати власну творчість; плекати пошану до національної спадщини, державних символів, країни.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: зразок послідовного малювання , презентація(слайди), ватман, клей , ножиці, олівець, лінійка (та ін.)
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
Привітання
Добрий ранок, любі діти!
Хай вам щастя в житті буде,
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік.(слайд 2)
Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань. Повторення вивченого
- В якій країні ми з вами живемо?
- Які три основні національні символи України?
- Як виглядає наш герб?
- Що означає народне розшифрування нашого герба?
- Які кольори має національний прапор України? Що вони означають? (слайд 3)
Золотий тризуб на блакитному тлі (фоні) як символ влади – дуже давній знак. Його запровадив київський князь Володимир Великий ще 1000 років тому. Він зображений на монетах того часу.
Народне розшифрування нашого герба означає «воля».
Отже, жовтий - колір хліба, життя, а блакитний – це колір неба, джерельної води. Тому народ України обрав поєднання цих кольорів для свого національного прапора.
Гімн звучить на ознаменування сили, слави і могутності держави. Слухати гімн треба стоячи, мовчки, з гордо піднятою головою.
Наша мальовнича Україна має красиві краєвиди. (слайд 4)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Буває, часом сліпну від краси.
Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси,
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе як є – дорога, явори,
Усе моє, все зветься Україна.
Л.Костенко (слайд 5)
Природа нашої Батьківщини надзвичайна, красива і просто казкова. Вона дарує безліч позитивних емоцій, а це, як відомо, покращує здоров'я.
Наші друзі: Барвик з Лясолькою та Мед-Артом у своїх мандрах Україною зібрали колекцію світлин приголомшливих краєвидів і створили фотоколаж.(Слайд 6)
Чи знайомі вам ці краєвиди? Чи знаєте у яких куточках України вони розташовані? Відповіді дітей.
Мукачівській замок (замок Паланок) – м. Мукачево (Закарпаття)
Озеро Синевир – найбільше озеро Карпат (Закарпаття), (національний заповідник)
Ластівчине гніздо – Крим, м. Ялта (Південь)
Музей «Писанка» - м. Коломия Івано-Франківська обл. (національний музей, єдиний у світі музей писанки, писанка 13,5 м заввишки).
Парк «Софіївка» - м. Умань (національний дендрологічний парк)
Софія Київська – м. Київ (національний заповідник).
ІV. Повідомлення теми уроку.
Так, це «Поняття колаж, фотоколаж. Створення колажу «Україна в моєму серці». (слайд 7,8, 9)
V. Сприйняття та аналіз матеріалу.
Учні, як ви розумієте вислів «Україна в моєму серці»?
Побудова асоціативного куща.
- Учні, а що для вас означає слово Батьківщина? Спробуйте дібрати слова, які для вас характеризують Батьківщину.
(Примітка: в центрі дошки – слово «Батьківщина» , від якого відходять промені. На них діти записують підібрані слова.)
Фотоколаж - техніка створення картини шляхом застосування різних фотографій, наклейок, тканини, вирізки з газет і кольорового паперу і т.д.).
Ефект колажу досягається за допомогою накладення одного зображення на інше, поєднання декількох зображень в одному, іноді навіть з елементами графіки (мозаїка) .
Бріколаж - колаж із предметів. (слайд 13)
До бріколажу зараховуються такі види ручної роботи, як в'язання, вишивання, плетіння, різьблення, карбування, художнє лиття, ковальство і т. д. Бріколажем може бути нова річ, конструкція, іграшка, ідея, техніка творчості, навіть цілий напрям мистецтва. Бріколажем є кулінарна справа, оскільки з кількох різних продуктів створюються оригінальні страви.
- Отже, нові слова на сьогоднішньому тижні: колаж, фотоколаж, бріколаж (стіна слів). (слайд 14)
- Ще раз розглянемо краєвиди, проаналізуємо та передамо їх зміст.
Лінія горизонту в пейзажі розміщується на рівні очей. Залежно від цього можна визначити, з якого місця ти спостерігаєш (фотографуєш або малюєш) - з висоти чи знизу. (слайд 15)
Ластівчине гніздо – горизонт далекий і низький, ця світлина зроблена згори, вдалині – гори, навкруги - бурхливе Чорне море. (слайд 16)
Парк «Софіївка» – знято згори, горизонт низький, праворуч вгорі – фонтан. (слайд 17)
Софія Київська – поверх за поверхом піднімається в небо, її бані яскраво виблискують золотом на сонці. (слайд 18)
VІ. Фізкультхвилинка «Перлина Україна» (слайд 19)
VІІ. Формування вмінь та навичок
Практична робота (слайд 20)
Завдання: використовуючи світлини створимо на ватмані колективний фото колаж «З Україною в серці». Після завершення роботи ми презентуємо колаж нашим гостям. (слайд 21 - 37)
VІ. Підсумки.
1. Презентація роботи.
2. Який вид творчої роботи ви сьогодні опанували? (фотоколаж)
Що таке колаж? Які види колажу ви знаєте? (слайд 38)
3. Рефлексія. «Потяг вражень». (слайд 39)
На дошці розташований потяг з вагончиками, які символізують етапи уроку. У вас є по два смайлики (веселий і сумний). Кожен з вас повинен розподілити їх по вагончиках, зазначивши, чи сподобалася подорож чи ні.