Урок "Мій дім. Моя кімната."

Про матеріал
Урок для учнів 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів для розвитку комунікативних навичок
Перегляд файлу

Дата:______ Урок №___ Клас:_______

 

Тема: Мій дім. Моя кімната

Мета:

Практична: закріпити вивчені лексичні одиниці з теми ( назви кімнат, меблів,прийменники місця); вживання to be (Present Simple);

Розвивальна: розвивати навички монологічного мовлення, культуру праці та спілкування учнів на уроці; швидкість та критичність мислення учнів, їх довільну пам’ять, мовленнєву реакцію, стійку увагу, вміння переносити знання та навички в нову мовну ситуацію, фонематичний слух та правильну вимову.

Виховна: виховувати у дітей охайність, естетичні смаки, дбайливе ставлення до речей; прищеплювати інтерес до вивчення англійської мови.

Тип уроку: урок повторення і закріплення вивченого матеріалу.

Обладнання: картки, малюнки, підручники, зошити, наочний матеріал, технічні засоби навчання, таблиці із словами, граматичні структури.

Перебіг уроку:

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

1. Greeting.

2. Aim.

Teacher:  We have finished learning the topic “My room”. At the end of the semester you are going to have a test. One of the tasks is to describe your room. Which words should we revise? Your  ideas? (Pupils’ answers)

3. Phonetic drills.

Teacher: Let’s repeat some sounds first! Are you ready?

[w]- wall, wardrobe, window, where

[ð]- this, that, those, there

[r]- room, right, there is, there are

[ʧ]- chair, armchair, kitchen, picture

4. Warming-up.

Повторення лексики (меблі)

1.  Repeat the words. 

Teacher: But before speaking about rooms let’s remember the words.

Look at the pictures and name them.

Teacher: What’s this?

Ps. This is a table (chair, sofa, armchair, shelf, bookcase, wardrobe, window, carpet, clock).

2. Pair work. Match the beginning and the end of the words.

 

Повторення лексики (кімнати)

  1. Teacher: Now I propose you to guess the riddles

 

 

 

It is a room, where you can have a rest, watch TV, read books. What room is this? (living-room)

It is a room, where you can wash your hands, your face, clean your teeth, take a shower. What room is this? (bathroom)

It is a room, where you can keep your shoes, your warm clothes, you can meet guests. What room is this? (hall)

It is a room, where you can have your breakfast, dinner, supper. What room is this? (dining-room)

It is a room, where you can sleep. What is this? (bedroom)

It is a room, where you can cook meals. What room is this? (kitchen) +2

 

Повторення прийменників

Repeat the prepositions. 

  1. Video
  2. Catch the fly

ІI. Основна частина уроку

  1. Reading

Teacher: Rooms are very important. Do you like your room? Let’s read about Ann’s room. Open your books on page 95, ex.4

She likes her room.

It’s time to have a rest. ……….

 

  1. Speaking

Teacher: Look at the pictures. Do you like the rooms?

Is the kitchen big?

What colour is the sofa?

Where is the TV set?

 

Teacher: Describe a piece of furniture on the plan.

What is it?

What colour is it?

Where is it?

 

  1. Writing

Teacher: Write sentences about any room in your exercise-books.

Read your stories.

ІІІ. Заключна частина уроку

Summary

Teacher: Was our today’s lesson interesting for you? Were the tasks difficult or easy?

Hometask

Teacher: Your hometask is to describe your own room ex.5 p.95

Teacher: That’s all for today. Be happy all the time. Our lesson is over. See you next time. Goodbye, children!

 

docx
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку