активізувати та закріпити вивчений лексичний матеріал з теми «My day".
тренувати навички вживання вивчених лексичних одиниць та мовних структур в усному мовленні;
розвивати в учнів комунікативну активність: правильно та швидко реагувати на репліку співрозмовника та підтримувати бесіду;
навчати учнів розповідати про свій робочий день,;
розвивати в учнів вміння сприймати на слух та розуміти прослухане;
тренувати навички письма;
розвивати позитивну мотивацію до вивчення англійської мови;
План-конспект відкритого уроку з англійської мови у 4-Г класі.
Підсумковий урок з теми «My day».
Вчитель: Грищук І.В.
Тема:
My day
Мета уроку:
Наскрізні лінії :
Тип уроку: урок узагальнення та застосування знань, умінь та навичок.
Обладнання: проектор, слайдова презентація, наочний матеріал.
І. Вступ. Організаційний етап.
1.1. Привітання.
Teacher:
- Good morning, pupils!
Pupils:
- Good morning, good morning to you!
Good morning, good morning! We are glad to see you!
Teacher:
T: Nice to see you!
T: How are you?
Ps: We are fine, thanks. And you?
T: I am fine, thank you. Let’s start our lesson.
Let’s sing the song “Hello! Hello!”
Мотивація навчальної діяльності. Motivation
3. Повідомлення теми та мети уроку.
T: Today we have an unusual lesson, lesson-travelling. I think it’s a beautiful day
today, so it’s a good time for travelling. Do you like travelling?
First of all let guess a rebus and find out what is it! Look! There are 5 pictures. Name the first letters of these pictures and make up words.
Ps: M – monkey
Y – yellow
D – dog
A – apple
Y – yo-yo
So, the topic of our lesson is “ MY DAY”.
During the lesson you will speak, read, write and sing.
Let’s repeat the words on the topic. Read and translate it.
to get up – прокидатися
to have breakfast – снідати
to have lunch – обідати
to have supper – вечеряти
to go to school – іти до школи
to come home – приходити додому
to go to bed – лягати спати
to play games– гратися в ігри
to do homework – робити уроки
to watch TV- дивитися телевізор
T: Look at the pictures. What part of the day is it (morning, afternoon, evening)?
So, our day consists of morning, afternoon and evening.
Day
4. Повторення теми « What the time?»
We can’t live without clocks. Because it tells us the time.
Let’s sing a song “What time is it?”
T: Let’s start our trip. We’ll have several stops.
Oh, it’s 7 o’clock.. So, the first stop is “Morning”.
What do you do in the morning?
Match the words and write down missing letter.
W…sh g…t c...ean sch…ol |
a) go to b) teeth c ) up d) face
|
T: Children, it’s 2 o’clock. Our next stop is “Afternoon”
What do you do at home?
Let’s play game “ Broken sentence” . Make up three groups and make sentences with words .
5. Фізкультхвилинка.
Le’t have a rest , sing and actions.
6. Reading.
T: Oh, It’s 7 o’clock. Our next stop is “Evening”
T: Do you like to read in the evening?
T: I’ve got a letter. It’s from Ann. Let’s read it and change the words.
Choose and write
1) I___ at seven o`clock in the morning.
a) have dinner b) get up c) do lessons
2) I ___ at 8.00 in the morning.
a) have breakfast b) have lessons c) have lessons
3) I ___ at 10 o`clock.
a) get up b) clean teeth c) have lunch
4) I ___ at 4 o`clock.
a) have supper b) do lessons c) make my bed
5) I ___ at 9 o`clock in the evening.
a) go to bed b) wash my face c) do lessons
7. Now let’s play the game “Find the words?”
dfkglmorningskdlfuifh
Fpkahbmbreakfastkltalf
hAjsklgurbclwash
Bcmldclean
Lfjdtemlhomeworknm
Djgloclockmvklflm
Ehflawatchlgdhkl
8.Заключна частина
Повідомлення домашнього завдання
Open your day books and write down your homework:
Your homework will be: to write about your day and complete the clock.
9. Підсумки уроку
T: Well done! You have made a very good trip.
You are good pupils. Thank you for your work Good-bye
Рефлексія настрою
How are you feeling after the lesson?
1