Урок"Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Місцевий, поясний та літній час. Особливості регулювання системи часу в країнах світу. Час в Україні."

Про матеріал
  • üЗнаннєвий компонент: ознайомити учнів з міжнародною системою відліку часу, пояснити відмінності між місцевим, поясним та літнім часом, виявити особливості відліку часу в Україні;
  • üДіяльнісний компонент: розвивати вміння учнів працювати з картою годинних поясів, навчити їх визначати різницю в часі між окремими географічними об'єктами;
  • üЦіннісний компонент: виховувати любов і повагу до своєї країни, робити висновки про місце свого населеного пункту на карті годинних поясів, оцінювати значення поясного та літнього часу для життя і здоров'я людей,
Перегляд файлу

 

Географія 8 клас   

Урок № 14

Тема: Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси.  Місцевий, поясний  та літній час. Особливості регулювання системи часу в країнах світу. Час в Україні.

Очікуванні результати навчально-пізнавальної діяльності учнів: 

  • Знаннєвий компонент:  ознайомити учнів з міжнародною системою відліку часу, пояснити відмінності між місцевим, поясним та літнім часом, виявити особливості відліку часу в Україні;
  • Діяльнісний компонент: розвивати вміння учнів працювати з картою годинних поясів, навчити їх визначати різницю в часі між окремими географічними об’єктами;
  • Ціннісний компонент: виховувати любов і повагу до своєї країни, робити висновки про місце свого населеного пункту на карті годинних поясів, оцінювати значення поясного та літнього часу для життя і здоров’я людей,

Тип уроку: засвоєння нових знань (за В.Онищуком).

Ключові компетентності, які формуються на уроці: спілкування державною мовою, компетентності у природничих науках, соціальна і громадянська компетентності, математична компетентність, компетентність здорового життя.

Наскрізні змістові лінії: здоров’я і безпека.

Методи та прийоми, що використовуються на уроці: проблемний, частково-пошуковий, пояснювально-ілюстративний, репродуктивний, гра  «Коректор», прийом «Картографічна естафета», складання ЛОС, гра «Щасливий квиток», прийом «Карта настрою».

Засоби навчання: глобус, карта годинних поясів, підручник, годинники, квитки.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний етап

Налаштування учнів на роботу.

 

ІІ. Актуалізація знань, умінь, навичок учнів

Гра «Коректор»

/Учням зачитується текст по темі попереднього уроку, в якому допущені помилки, завдання учнів – виправити їх./

Формування території України процес недовготривалий. 1929 р. було підписано Акт злуки ЗУНР і УНР. У 1922 році територія УРСР увійшла до складу Польщі. У 1954 р. до території України було повернуто Бессарабію. У місті Сімферополь знаходиться російський  флот, який орендував порт на 40 років. Анексія Криму відбулась у березні 2016 року, а у листопаді того ж року було захоплено частину Донецької та Хмельницької областей. ДНР і ЛНР є квазі-державами, їх визнала світова спільнота. Сучасний адміністративно-територіальний устрій України це – 28 областей, АРК, 3 міста державного підпорядкування: Харків, Львів і Київ.

 

Прийом «Картографічна естафета»

Учні діляться на 2 команди, учитель їм по черзі називає адміністративні області, учні мають знайти їх на карті та назвати їх адміністративні центри. Працюють ланцюжком,  по черзі.

 

ІІІ. Повідомлення теми й мети уроку

 

ІV. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності

 

Проблемні питання:

? Чому Магеллан і його супутники, обігнувши Землю під час навколосвітнього плавання, загубили одну добу?

 ? Чи можна відсвяткувати Новий рік двічі або тричі?

 

V. Сприймання та первинне усвідомлення матеріалу

1. Місцевий час

/пояснення вчителя зі складанням ЛОС/

Обертаючись навколо своєї осі у напрямі із заходу на схід, Земля за добу робить один оберт. Сонце послідовно освітлює всю поверхню земної кулі. Куляста форма Землі та її обертання навколо своєї осі зумовлюють у кожний момент однаковий час доби для всіх точках, що розташовані на одному меридіані від Північного полюса до Південного.

Місцевий час — це час меридіана даного місця, що визначається положенням Сонця.

Географічна задача

 (розв’язується з учнями)

Якщо Земля робить повний оберт навколо своєї осі за 24 години, тобто будь-яка точка, що розташована на її поверхні, проходить коло довжиною 360°. Отже, за годину Земля повертається на 15°.

? За який час Земля здійснює оберт на 1°? (4 хв.)


2.  Поясний час

У 1878 році канадський інженер С. Флемінг запропонував поділити Землю на 24 годинні пояси (від 0 до 23). У межах одного поясу люди користуватимуться однаковим часом. Такий час назвали поясним. Як же визначити цей час?

Поясний час – це місцевий сонячний час середнього основного географічного меридіана даного годинного поясу.

Для 0 годинного поясу поясним часом буде місцевий час нульового меридіана, для І поясу - 15° сх.д., ІІ - 30°, ІІІ- ?, ІV-?

Час Гринвіцького меридіана називають Всесвітнім.

 

Відлік часових поясів ведеться від нульового (Гринвіцького) меридіана, а початок нової доби - на 180-му меридіані (лінії зміни дат).

Рухаючись на схід, час додають, на захід – віднімають.

 

Лінія зміни дат проходить по найменш заселених територіях Землі.

3. Літній час

В деяких країнах світу з метою кращого використання світлової частини доби впроваджують літній час. З кінця березня по кінець жовтня стрілки годинників переводять на одну годину вперед.

? Чи є літній час в Україні?

? На думку лікарів, перехід на літній час і наступне повернення до поясного часу погано впливає на самопочуття людей, в яких порушується звичний ритм життя (біоритм). Що б ви запропонували для подолання цієї проблеми?

4. Час в Україні

Самостійна робота учнів

Виявлення за матеріалами підручника, картою годинних поясів розміщення території України відносно годинних поясів.

 

VІ. Узагальнення та систематизація вивченого, первинне застосування знань

 

Частково-пошуковий метод

Використовуючи знань, отримані на сьогоднішньому уроці, чи можемо ми вияснити котру годину показує зараз годинник:

*  учня, який сидить зараз на уроці  у Каїрі;

* британської королеви;

* учня японської школи;

* німецького фермера;

* Біла Гейтса, який знаходиться зараз у Нью-Йорку.

 

Гра «Щасливий квиток»

/Учні у довільному порядку витягають зі скриньки квитки на літак. У квитках вказані місце вибуття, прибуття та час польоту. Учням потрібно правильно перевести свої годинники/.

 

Квиток 1.

Рейс «Делі - Київ». Час польоту – 4 години.

 

Квиток 2.

Рейс «Нью-Йорк - Гонолулу». Час польоту – 3 години.

 

Квиток 3.

Рейс «Львів - Каїр». Час польоту – 2 години.

 

Квиток 4.

Рейс «Мадрид - Пекін». Час польоту – 5 годин.

 

Квиток 5.

Рейс «Сідней – Лос-Анжелес». Час Польоту – 10 годин.

 

Квиток 6.

Рейс «Якутськ - Париж». Час польоту – 9 годин.

 

Квиток 7.

Рейс «Мехіко - Токіо». Час польоту – 11 годин.

 

VІІ. Підсумок уроку.

Чи можете тепер ви з впевненістю відповісти на питання, задані вам на початку уроку:

? Чому Магеллан і його супутники, обігнувши Землю під час навколосвітнього плавання, загубили одну добу?

 ? Чи можна відсвяткувати Новий рік двічі або тричі?

 

Прийом «Карта настрою»

Учні на дошці замальовують смайли зі своїм настроєм, оцінюють свою роботу на уроці.

 

 

VІІІ. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 13. Виконати дослідження. Планування маршруту мандрівки країнами світу з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Квиток 1.

Рейс «Делі - Київ». Час польоту – 4 години.

 

 

 

 

Квиток 2.

Рейс «Нью-Йорк - Гонолулу». Час польоту – 3 години.

 

 

 

 

Квиток 3.

Рейс «Львів - Каїр». Час польоту – 2 години.

 

 

 

 

Квиток 4.

Рейс «Мадрид - Пекін». Час польоту – 5 годин.

 

 

 

 

Квиток 5.

Рейс «Сідней – Лос-Анджелес». Час Польоту – 10 годин.

 

 

 

 

 

 

 

 

Квиток 6.

Рейс «Якутськ - Париж». Час польоту – 9 годин.

 

 

 

 

 

Квиток 7.

Рейс «Мехіко - Токіо». Час польоту – 11 годин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Авраменко Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Боровська Юлія Павлівна
    Змістовно і зрозуміло. Дякую!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Боднар Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
10864
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку