Розробка уроку
з історії для 10 класу
для студентів І курсу
ВНЗ І-ІІ рівня акредитації
На тему «Виникнення двох вогнищ війни»
Розробила викладач суспільних дисциплін Костюченко К. М.
ВП НУБіП України „Немішаївський
агротехнічний коледж ”
2018
Тема. Виникнення двох вогнищ війни.
Мета: схарактеризувати агресивні плани Японії, Німеччини, Італії; показати, що названі держави готувалися розв'язати нову війну; показати роль Ліги Націй в умовах загрози нової війни; формувати вміння працювати в групах, добирати й систематизувати історичний матеріал, аналізувати події, робити висновки.
Поняття і терміни: агресія, мілітаризм, вогнище війни, «Вісь Берлін-Рим», «Антикомінтернівський пакт», «Вісь Берлін-Рим-Токіо ».
Основні дати іі події: 1931 – 1932 pp. – японська агресія у Північно-Східному Китаї, у Маньчжурії та створення маріонеткової держави Маньчжоу-го; 27 березня 1933 р. – вихід Японії з Ліги Націй; 19 жовтня 1933 р. – вихід Німеччини з Ліги Націй; листопад 1936 р. – підписання «Антикомінтернівського пакту» Німеччиною та Японією; жовтень 1936 р. – підписання італо-німецького договору («Вісь Берлін-Рим»); листопад 1937 р. – приєднання Італії до «Антикомінтернівського пакту».
Обладнання уроку: підручник, політична карта світу, атлас.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Форма уроку: групова.
Структура уроку
ХІД УРОКУ
Бесіда.
Чому Версальсько-Вашингтонська система договорів зазнала краху?
Слово вчителя.
Розглядаючи матеріал уроку, ми зможемо переконатися, що в середині 1930-х рр. загроза нової світової війни стала очевидною. Виникли два вогнища війни: Японія вела агресію в Азії, а Німеччина й Італія прагнули по-своєму «переконати» карту Європи.
Проблемне запитання.
Чи можна було уникнути виникнення двох вогнищ війни?
Вивчення питань теми в групах.
Поділ учнів на групи.
Формулювання завдання.
Учитель об'єднує учнів у чотири групи ,за кількістю питань для розгляду. На попередньому уроці учні одержали завдання підготувати й принести додаткову літературу з теми уроку для використання в ході розгляду нового матеріалу.
Кожна група представляє певну країну чи організацію
Група 1 — Японію («перше вогнище війни)
Група 2 — Німеччину.
Група 3 — Італію.
Група 4 — Лігу Націй.
Мета роботи груп 1 – 3: показати агресивні задуми своїх країн, шляхи їх реалізації.
Мета групи 4: аналіз діяльності Ліги и загрози війни.
Усі групи одержують картки із завданням.
Завдання груп 1– 3.
1.Визначте пріоритети зовнішньої політики країн, обґрунтувавши цілі політики
2. Яким чином проходила реалізація зовнішньополітичного курсу?
3. Які договори було укладено з метою координації дій на міжнародній арені? Якими були їхній зміст і значення?
4. Визначте позицію держави щодо громадянської війни 1939 рр. в Іспанії.
5. Доведіть, що країна готувалася до нової світової війни.
Завдання групи 4.
1. Проаналізуйте діяльність Ліги Напій в умовах зростанню світової воєнної загрози.
2. Укажіть на помилки і прорахунки в діях Ліги Націй. Чому це стало можливим?
3. Запропонуйте «власний план» дій Ліги Націй у досліджуваний період із метою запобігання виникненню двох вогнищ війни.
Учні в групах під час підготовки відповідей вивчають матеріал підручника і додаткову літературу.
Перевірка виконання завдань.
Представники груп доповідають про результати виконаної роботи. Учителі, аналізує відповіді учнів і оцінює активність кожного учасника групи.
Учитель підводить підсумки уроку, аналізує роботу учнів у групах.