Урок Міжнародні відносини в 1930-ті роки.doc

Про матеріал
Розробка уроку "Міжнародні відносини в 1930-ті роки" стане в нагоді вчителям історії шкіл та викладачам вузів І-ІІ рівня акредитації. Розробка характеризує агресивні плани Японії, Німеччини, Італії; показує, що названі держави готувалися розв'язати нову війну; розкриває роль Ліги Націй в умовах загрози нової війни; формує вміння працювати в групах.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

з історії для 10 класу

для студентів І курсу

ВНЗ І-ІІ рівня акредитації

 

На тему «Виникнення двох вогнищ війни»

 

 

 

 

 

Розробила викладач суспільних дисциплін Костюченко К. М.

ВП НУБіП України  „Немішаївський

агротехнічний коледж ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018


Тема. Виникнення двох вогнищ війни.

Мета: схарактеризувати агресивні плани Японії, Німеччини, Італії; показати, що названі держави готувалися роз­в'язати нову війну; показати роль Ліги Націй в умовах загрози нової війни; формувати вміння працювати в гру­пах, добирати й систематизувати історичний матеріал, аналізувати події, робити висновки.

Поняття і терміни: агресія, мілітаризм, вогнище війни, «Вісь Бер­лін-Рим», «Антикомінтернівський пакт», «Вісь Берлін-Рим-Токіо ».

Основні дати іі події: 1931 – 1932 pp. – японська агресія у Північно-Східному Китаї, у Маньчжурії та створення маріо­неткової держави Маньчжоу-го; 27 березня 1933 р. – вихід Японії з Ліги Націй; 19 жовтня 1933 р. – вихід Німеччини з Ліги Націй; листопад 1936 р. – підпи­сання «Антикомінтернівського пакту» Німеччиною та Японією; жовтень 1936 р. – підписання італо-німецького договору («Вісь Берлін-Рим»); листопад 1937 р. – приєднання Італії до «Антикомінтернівського пакту».

Обладнання уроку: підручник, політична карта світу, атлас.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Форма уроку: групова.

Структура уроку

  1. Організаційний момент
  2. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3.           Мотивація навчальної діяльності учнів
  4.          Вивчення нового матеріалу
    1.               Зростання агресивності Японії. Загарбання Маньчжурії.
    2.               Підготовка Німеччини до війни.
    3.               Підготовка Італії до війни.
    4.               Діяльність Ліги Націй в умовах зростання воєнної загрози.
  5.   Закріплення нових знань і вмінь учнів
  6. Підсумки уроку
  7.       Домашнє завдання

            ХІД УРОКУ

  1.      ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
  2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Бесіда. 

Чому Версальсько-Вашингтонська система договорів зазнала краху?

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

  Слово вчителя.

 Розглядаючи матеріал уроку, ми зможемо переконатися, що в середині 1930-х рр. загроза нової світової війни стала очевидною.  Виникли два вогнища війни: Японія вела агресію в Азії, а Німеччина й Італія прагнули по-своєму «переконати» карту Європи.

  1. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Проблемне запитання.

Чи можна було уникнути виникнення  двох вогнищ війни?

Вивчення питань теми в групах.

Поділ учнів на групи.

Формулювання завдання.

Учитель об'єднує учнів у чотири групи ,за кількістю питань для розгляду. На попередньому уроці учні одержали завдання підготувати й принести додаткову літературу з теми  уроку для використання в ході розгляду нового матеріалу.             

Кожна група представляє певну країну чи організацію

Група 1 — Японію («перше вогнище війни)

Група 2 — Німеччину.

Група 3 — Італію.

Група 4 — Лігу Націй.

Мета роботи груп 1 – 3: показати агресивні задуми своїх країн, шляхи їх реалізації.             

Мета групи 4: аналіз діяльності Ліги и загрози війни. 

Усі групи одержують картки із завданням.

Завдання груп 13.

1.Визначте пріоритети зовнішньої політики країн, обґрунтувавши цілі політики

2. Яким чином проходила реалізація зовнішньополітичного курсу?

3. Які договори було укладено з метою координації дій на міжнародній арені? Якими були їхній зміст і значення?

4. Визначте позицію держави щодо громадянської війни 1939 рр. в Іспанії. 

5. Доведіть, що країна готувалася до нової світової війни.

Завдання групи 4.

1. Проаналізуйте діяльність Ліги Напій в умовах зростанню світової воєнної загрози.

2. Укажіть на помилки і прорахунки в діях Ліги Націй. Чому це стало можливим?

3. Запропонуйте «власний план» дій Ліги Націй у досліджуваний період із метою запобігання виникненню двох вогнищ війни.

Учні в групах під час підготовки відповідей вивчають матеріал підручника і додаткову літературу.

Перевірка виконання завдань.

Представники груп доповідають про результати виконаної робо­ти. Учителі, аналізує відповіді учнів і оцінює активність кожного учасника групи.

  1.   ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ

Бесіда. 

  1. Виділіть причини політичних розбіжностей держав у 1930-ті pp.
  2. Чому Німеччину вважають головним винуватцем розв'язуван­ня нової світової війни?
  3. У чому виявилася неспроможність Ліги Націй? Чому?
  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель підводить підсумки уроку, аналізує роботу учнів у групах.

  1.      ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
    1.     Опрацювати параграф підручника.
    2.     Підготувати одне-два повідомлення про Мюнхенську конферен­цію 1938 р.
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кобец Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
30 січня 2019
Переглядів
2225
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку