Урок : "Множення і ділення на одноцифрове число"

Про матеріал
Мета уроку : закріплювати знання та вміння учнів множити і ділити числа в межах 10 000 на одноцифрове число ; закріплювати знання учнів таблиці множення та ділення . Розвивати : пізнавальні інтереси ; вміння логічно мислити ( аналізувати , порівнювати , узагальнювати ) ; розвивати кмітливість і спостережливість ; збагачувати словниковий запас учнів математичними термінами . Виховувати : зацікавленість учнів до предмету математики , самостійність , організованість , навички колективної та групової співпраці .
Перегляд файлу

Урок з математики у 6  класі « Чарівні стежини »

з теми : « Множення і ділення на одноцифрове число »

    Мета : закріплювати знання та вміння учнів множити і ділити

числа в межах 10 000 на одноцифрове число ; закріплювати знання

учнів  таблиці множення та ділення .

    Розвивати : пізнавальні інтереси ; вміння логічно мислити

 ( аналізувати , порівнювати , узагальнювати ) ; розвивати

кмітливість і спостережливість ; збагачувати словниковий запас учнів

математичними термінами .

    Виховувати : зацікавленість учнів до предмету математики ,

самостійність , організованість , навички колективної та групової

співпраці .

    Обладнання : математична скарбничка , брама ,ключі, опорні

планшети .

Тип уроку : урок застосування знань та вмінь учнів .

Хід уроку :

 І . Вступна частина .

  1. Нервово-психологічна підготовка .

 

Математика – наука

Точна і серйозна .

І прожить без неї нам

Навіть дня не можна .

 

Вчитель .  Діти , чому без математики нам не можна прожити і дня ?

( Діти дають відповіді )

 

 

 

 

 

  1. Організація класу .

 

Посміхнемося ще раз ,

Бо у нас найкращий клас .

  1. Мотивація уроку .

 

Вчитель . Посмішка і хороший настрій будуть вам сьогодні

 

дуже потрібні . Бо йтимемо ми чарівними стежинами до

 

математичної скарбнички . Якісь із них будуть вам знайомі , а

 

інші ще зовсім не звідані . Дорогою ми повинні відшукати п’ять

 

ключів від чарівної скриньки . Стежинки знаходяться за цією

 

брамою .

 

( демонстрація малюнку з зачиненою брамою )

 

 

 

  1. Нервово-дидактична підготовка .

Вчитель . Щоб  браму відчинити потрібно розв’язати таку задачу .

Мама  принесла яблука двом синам . Перший узяв половину яблук і пішов на прогулянку . Тим часом прийшов другий син і , не знаючи , що перший уже одержав частину яблук , узяв половину від решти . Після цього залишилось 4 яблука . Скільки яблук принесла мама ?

Відповідь : 16 яблук .

 

Вчитель . Порівняємо число вашої відповіді із числом , яке знаходиться  на замку брами . ( Брама відчиняється )

 

 

    Розбір назв чарівних стежин , які потрібно пройти учням до математичної скарбнички .

    Щоб впевнено йти чарівними стежинами разом пригадаємо

наш девіз :

 

Міркуємо – швидко !

Відповідаємо – правильно !

Лічимо – точно !

Пишемо – гарно !

 

ІІ . Основна частина .

  1. Вчитель . Першою стежиною , яка називається стежинка-розминка , ми повинні показати свої знання і відшукати перший ключ .

 

Усний рахунок .

а) Прочитати записані на дошці числа :

 

     5 183 ;     9 036 ;     4 005 ;     1 299 ;     7 084 .

 

    Розібрати дані числа за розрядними одиницями , називаючи «сусіди»  кожного числа .

б) Збільшити число 7 у 6 разів ; ( 42 )

    знайти частку чисел 18 і 3 ; ( 6 )

    зменшити 24 у 8 разів ; ( 3 )

    знайти добуток чисел 6 і 9 ; ( 54 )

    зменшити 24 на 8 одиниць ; ( 16 )

    збільшити 12 на 9 одиниць ; ( 21 )

 

г) знайти перший ключ – відгадати зашифроване слово .

 

1

 

П

2

 

І

3

 

Ф

4

 

А

5

 

Г

6

 

О

7

 

Р

 

 

Коротка розповідь про Піфагора , таблицю множення .

 

  1. Наступна стежина , якою ми будемо крокувати це – стежинка рахунку  .

          ( чому навчилися ? )

          Розв’язання прикладів на порядок дій ( х ) , ( : ) , ( + )  та ( - ) .

 

          а) Пригадати правило визначення послідовності розв’язання      

               дій у  прикладах з дужками і без дужок .

          б) Пригадати назви компонентів дій множення та ділення .

          в) Визначення кількості цифр у частці

          г) Випадки , коли в частці одержуються нулі .

         Словникові слова : Ділене , дільник , частка , множене ,

         множник , добуток .

          Письмово за підручником № 720 ( 1 ) стор. 140

         3 010 – 7 035 : 5 =

         ( 7 415- 5 655 ) : 4 =

          5 190 : 5 х 7 =

          9 849 : 7 х 6 =

          І гр.. – у дошки з поясненням ;

          ІІ гр.. – списує .

             З відповідей прикладів беруться останні цифри , що є кодом

           від другого замку .

  1. Стежинка відпочинку .

 

Фізкультхвилинка .

 

     Встаньте всі і гарно потягніться . Давайте спробуємо у таємничій спосіб перетворити класну кімнату на чудовий ліс , де співають пташки , літають метелики , де всім лісовим мешканцям спокійно і затишно .

Ми йдемо лісом по вузенькій стежці . ( Ланцюжком діти пересуваються по класу ) . Ось через стежку мурашки повзуть . Обережно переступить через них. А ось ямка . Перестрибніть через неї . А тут кущ шипшини . Зупиніться , понюхайте , який ніжний аромат у квітів . Ідемо далі . Тут прямо на стежку після дощу равлик виповз . Не наступіть на нього , піднімайте ніжки вище . А ось чистий струмочок . Нахиліться , наберіть у долоні водички , обмийте нею своє обличчя . Якщо бажаєте , подякуйте струмочку за прохолодну водичку .

   Перестрибнути на камінець , під яким захований третій ключ .

  1. Стежинка логіка .

 

Розв’язання задачі .

             Для озеленення  свого міста юннати посадили 2600 тополь ,

         лип у 8 разів менше , ніж тополь і 1075 беріз .  Скільки всього

         дерев посадили юннати ?

Тополь – 2 600 дерев

Лип - ? , у 8 разів менше , ніж тополь

Беріз  – 1 075 дерев

Всього - ? дерев

 

Розв’язання

  1. Скільки посадили лип ?

2 600 : 8 = 325 ( дерев )

  1. Скільки всього посадили дерев ?

2 600 + 1 075 + 325 = 4 000 ( дерев )

          Відповідь : всього посадили 4 000 дерев .

           Словникове слово : юннати

 

          Відповідь задачі порівняти з трьома конвертами , на яких

          записані різні  відповіді . В одному конверті знаходиться 

          четвертий ключ .

  1. Стежинка цікавинка .

 

Розгадати математичне дерево .

Відгадати ребуси :

 

С 3 Ж ;          40 А .

    ІІІ. Заключна частина .

  1. Ми відшукали всі п’ять ключів від математичної скарбнички та

можемо зараз її  відкрити ( відкриваємо скарбничку , в якій

знаходяться медалі для учнів за гарну роботу на уроці )

 

  1. Оцінювання учнів .

 

  1. Рефлексія .

 

Чи сподобався вам урок ?

 

Що найбільше запам’яталося ?

 

Що не сподобалось ?

 

  1. Знаття нервово-психологічної напруги .

 

Учні розповідають вірші про математику .

Математика навчає                               Щоб розумними зростати,

І наш розум розвиває.                          Слід її нам всім вивчати ,

Все, що вивчили з нею ми ,                 Бо без неї не прожити

Знадобиться нам в житті .                    Будем з нею ми дружити .

docx
Пов’язані теми
Математика, 6 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
635
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку