Урок "Множення одиниці на число. Множення та ділення на 1. Ділення числа самого на себе"

Про матеріал

Тема. Множення одиниці на число. Множення та ділення на 1. Ділення числа самого на себе

Мета: ознайомити учнів із множенням одиниці на число, множенням та діленням на 1 та діленням числа самого на себе; вдосконалювати вміння розв'язувати прості задачі способом складання рівняння; продовжити розв'язувати математичні вирази та задачі; розвивати логічне мислення, зв'язне мовлення, математичну пам'ять; виховувати позитивне ставлення до предмету математики

Обладнання: коротка умова до задач (2), підручник, презентація, предметні малюнки, формули для правил, приклади, зірочки з відповідями, зразки каліграфічного написання цифр

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Перегляд файлу

Тема. Множення одиниці на число. Множення та ділення на 1. Ділення числа самого на себе

Мета: ознайомити учнів із множенням одиниці на число, множенням та діленням на 1 та діленням числа самого на себе; вдосконалювати вміння розв’язувати прості задачі способом складання рівняння; продовжити розв’язувати математичні вирази та задачі; розвивати логічне мислення, зв’язне мовлення, математичну пам'ять; виховувати позитивне ставлення до предмету математики

Обладнання: коротка умова до задач (2), підручник, презентація, предметні малюнки, формули для правил, приклади, зірочки з відповідями, зразки каліграфічного написання цифр

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

 

Хід уроку

І Організація класу

1. Привітання

День добрий, друзі! Ще один урок

Прийшов до нас за розкладом сьогодні.

Отож давайте зробимо ще крок

У математику. Всі згодні?

 

2. Настанова на роботу

- А щоб краще справитись із завданнями цього уроку проведемо хвилинку психонастрою: 
Я міркую, я працюю, 
Все обчислюю, мізкую. 
Все сьогодні розв’яжу, 
Всі задачі порішу. 
Розум свій я розвиваю 
Й перемог собі бажаю.

 

ІІ Актуалізація опорних знань

1. Усний рахунок

- А зараз ми пограємо у гру «Зірочки».

- Ви маєте усно знайти значення поданих виразів. Правильна відповідь знаходиться на зірочках поруч, ми перегортаємо їх і дізнаємося чи правильно ви обчислили вирази чи ні.

2*7+6

2+16:2

36+8:2

14:2-7

18:2-5

10:2+8

 

2. Каліграфічна хвилинка

Зошит свій я відкриваю.
Правильно його кладу.
Сяду рівно, не зігнувшись.
Ручку я ось так держу.

  •              А зараз ви маєте продемонструвати своє вміння гарно та охайно писати цифри.

-       А чи знали ви, що найважчий пінгвін на планеті важить близько 40 кг.

    -       Запишіть у зошиті каліграфічно число 40.

-      Подивіться на зразок,  представлений на дошці.

 

3. Математичний диктант 

  •              Знайдіть різницю чисел 82 та 9.
  •              Знайдіть суму чисел 62 та 13.
  •              Зменшуване 34, від’ємник 9. Знайдіть різницю.
  •              Перший доданок – 62, другий доданок – 28. Знайдіть суму.
  •              Збільште 87 на 5.
  •              Збільште 2 у 3 рази.
  •              Зменште 28 на 9.
  •              Зменште 12 у 2 рази.
  •              Збільште 2 в 1 раз.

 

4. Перевірка математичного диктанту

- Обмінялися зошитами, взяли в руки олівець. Уважно слухаємо правильні відповіді.

Відповіді: 73, 75, 25, 90, 92, 6, 19, 6, 2

  •              Хто не припустився жодної помилки?

 

ІІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку

  •              Ось сьогодні ми знову опинились у чудовій країні, яка носить назву Математика. 
    - Подорожуючи сьогодні, ви дізнаєтесь багато чого нового про множення одиниці на число, множення та ділення на 1 та ділення числа самого на себе. Тож не гаймо часу і починаємо поповнювати свою скарбничку знань.

 

ІV Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення вчителя

- Відкрийте свої підручники на сторінці 106 та подивіться на №620.

- Розгляньте перших два приклади зліва.

- Що цікавого ви помітили у цих прикладах?

- Який результат ми одержимо, якщо одиницю помножимо на будь-яке число? (Одержимо те саме будь-яке число.)

- Який висновок ми можемо зробити? ( При множенні одиниці на будь-яке число у добутку отримаємо те саме число.)

- Розгляньте наступних два приклади праворуч.

- Що цікавого ви помітили у цих прикладах?

- Який результат ми одержимо при множенні будь-якого числа на 1? (Ми одержимо те саме будь-яке число.)

- Який висновок ми можемо зробити? ( При множенні будь-якого числа на 1 у добутку отримаємо те саме число.)

 

2. Опрацювання правила

1) читання правила вчителем

- Подивіться на правила у першій зеленій рамочці.

- Уважно прослухайте їх, слідкуючи пальчиком за словами, що я вимовляю. Всі поставили пальчик на правило.

2) самостійне опрацювання правила

- Прочитайте правила самостійно.

3) переказ правила учнями

- Закрийте правило долонькою. Хто може відтворити правила?

- Подивіться на дошку, математика відкриває нам невеличкий секрет і робить нам підказочку у вигляді формул, які ми з вами будемо використовувати при розв’язуванні прикладів: 1*а = а, а*1 = а, де а – це будь-яке число.

 

 

3. Перевірка первинного усвідомлення

Виконання №621 за підручником ст. 106

  •              Запишіть у зошиті «Приклади».
  •              Подивіться на номер 621.
  •              З нового рядочка записуємо перший приклад. ( Учні по черзі виконують приклади біля дошки)
  •              Олівчиком можна вгорі записувати проміжні обчислення.

      12          9

12 х 1 + 1 х 9 = 21 

               8       

97 – 4 х 2 х 1 = 89 

       34               17 

34 х 1 – 17 х 1 = 17

  • Тепер повернулися до першого прикладу, відступили три клітинки праворуч і записуємо наступний приклад.

    14             47

7 х 2 + 47 х 1 = 61

    87

1 х 87 – 69 = 18

            28

62 – 28 х 1 = 34

 

4. Пояснення вчителя

- Подивіться на номер 622.

- Розгляньте подані у цьому номері приклади.

- Що цікавого ви помітили у цих прикладах?

- Який результат ми одержимо при діленні будь-якого числа на 1? (Одержимо те саме будь-яке число.)

- Який висновок ми можемо зробити? ( При діленні будь-якого числа на 1 отримаємо те саме число.)

 

5. Опрацювання правила

1) читання правила вчителем

- Подивіться на правило у зеленій рамочці нижче.

- Уважно прослухайте його, слідкуючи пальчиком за словами, що я вимовляю. Всі поставили пальчик на правило.

2) самостійне опрацювання правила

- Прочитайте правила самостійно.

3) переказ правила учнями

- Закрийте правило долонькою. Хто може відтворити правило?

- Подивіться на дошку, математика знову відкриває нам невеличкий секрет і робить нам підказочку у вигляді формули, яку ми з вами будемо використовувати при розв’язуванні прикладів: а:1 = а , де а – це будь-яке число.

 

6. Пояснення вчителя

- Подивіться на номер 623 на наступній сторінці.

- Розгляньте подані у цьому номері приклади.

- Що цікавого ви помітили у цих прикладах?

- Який результат ми одержимо при діленні будь-якого числа самого на себе? (Отримаємо 1)

- Який висновок ми можемо зробити? ( При діленні будь-якого числа самого на себе отримаємо 1.)

 

7. Опрацювання правила

1) читання правила вчителем

- Подивіться на правило у зеленій рамочці нижче.

- Уважно прослухайте його, слідкуючи пальчиком за словами, що я вимовляю. Всі поставили пальчик на правило.

2) самостійне опрацювання правила

- Прочитайте правила самостійно.

3) переказ правила учнями

- Закрийте правило долонькою. Хто може відтворити правило?

- Подивіться на дошку, математика вже втретє сьогодні відкриває нам невеличкий секрет і робить нам підказочку у вигляді формули, яку ми з вами будемо використовувати при розв’язуванні прикладів: а:а = 1 , де а – це будь-яке число.

 

8. Тренувальні вправи

№624 на ст. 107

  •              Подивіться на номер 624.
  •              Нам потрібно порівняти подані вирази, застосовуючи правила та формули, які ми вивчили сьогодні. Кожне розв’язування виразу має супроводжуватися коментуванням вивченого сьогодні правила.(Учні по черзі виконують біля дошки, промовляючи правила вголос.)
  •              Олівчиком можна вгорі записувати обчислення виразів.

     45          34      23    23     1 3

451 > 34 : 1 23 : 1 = 231  6 : 6 < 3 : 1

     87         78        5     10      1    5

87 : 1 > 178 10 : 2 < 10 : 1  5 : 5 < 51

 

9. Фізкультхвилинка (супроводжується рухами вчителя та учнів)

Встаньте, діти, посміхніться,
Нахиліться, уклоніться.
Всі до сонця потягніться,
Вліво, вправо нахиліться,
Веретенцем покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте
І за парти тихо сядьте.

 

V Розвиток математичних знань учнів

1. Робота над задачею № 625

а) читання задачі учителем вголос

- Вчителька роздала учням 23 зошити по 1 зошиту кожному. Скільки учнів отримали по 1 зошиту?

 

б) самостійне читання задачі учнями

- Самостійно прочитайте умову задачі.

 

в) коротка умова

1 уч. – 1 з.

? уч. – 23 з.

г) робота над текстом

- Про що задача? (Про зошити)

- Скільки зошитів вчителька роздала кожному учневі? ( Одному учню – один зошит.)

- Скільки зошитів всього роздала вчителька? (23 зошити)

- Про що запитується в задачі?

 

д) аналіз задачі

  •    Знаючи кількість зошитів, що роздала вчителька і по скільки вона роздала зошитів кожному учневі, чи можна дати відповідь на питання задачі? (Так, можна.)
  •    Якою дією? (Діленням)
  •    У скільки дій задача? (Задача в одну дію)

 

е) запис розв’язку задачі

Розв’язання:

1). 23 : 1 = 23 (уч.)

Відповідь: 23 учні отримали по 1 зошиту.

 

2. Робота над задачею № 627

а) читання задачі учителем вголос

- Мама купила 3 сорти яблук по 1 кг кожного і 2 кг груш. Скільки кілограмів фруктів купила мама?

 

б) самостійне читання задачі учнями

- Самостійно прочитайте умову задачі.

 

в) коротка умова

 

3 с. по 1 кг  

1 с.    2 кг

 

г) робота над текстом

- Про що задача? ( Про фрукти)

- Скільки сортів яблук купила мама? (3 сорти)

- Скільки кілограмів кожного сорту купила мама? (1 кг)

- Скільки кілограмів груш купила мама? (2 кг груш одного сорту)

- Про що запитується в задачі?

 

д) аналіз задачі

- Знаючи по скільки кілограм кожного сорту купила мама і кількість сортів,  що можна знайти? ( Скільки кілограмів яблук купила мама)

- Якою дією? (Множенням)

- Знайшовши скільки кілограмів яблук купила мама і знаючи скільки вона купила кілограмів груш, чи можна дати відповідь на питання задачі? (Так, можна)

- Якою дією? ( Додаванням)

- У скільки дій задача? ( Задача в дві дії)

- Що знаходимо в першій дії? ( Скільки кілограмів яблук купила мама.)

- Що знаходимо в другій дії? ( Скільки всього кілограмів фруктів купила мама.)

- Давайте запишемо розв’язок цієї задачі одним виразом.

- Який вираз ми складемо? ( (1*3) + 2 = 5 (кг) )

 

е) запис розв’язку задачі

(1*3) + 2 = 5 (кг)

Відповідь: 5 кг фруктів купила мама.

 

3. Розв’язування прикладів

№626 на ст. 107

  •    Подивіться на номер 626.
  •    Наше завдання – розв’язати подані приклади з коментуванням біля дошки. .(Учні по черзі виконують біля дошки, промовляючи правила вголос.)
  •    Олівчиком вгорі можна надписувати проміжні значення виразів.

 

    3

3 * 1 + 58 = 61

                37

93 – 37 * 1 = 56

            17

48 – 17 : 1 = 31

             1

50 + 11 : 11 = 51

            29

21 + 29 * 1 = 50

   18

2 * 9 : 1 = 18

 

VI Підсумок уроку

1. Підсумкова бесіда

- Яка була тема нашого сьогоднішнього уроку?

- Який результат отримаємо при множення 1 на будь-яке число?

- Який результат отримаємо при множенні будь-якого числа на 1?

- Який результат отримаємо при діленні будь-якого числа на 1?

 

2. Оцінювання

 

3. Домашнє завдання

 

4. Прощання

- Дякую вам за урок!

- До побачення, діти!

 

 

docx
Додано
19 серпня 2018
Переглядів
4209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку