Тема:Письмове виконання суміжних дій додавання і віднімання. Задача на три дії (різницеве порівняннядвох сум)
Мета: удосконалення вміння учнів виконувати письмове додавання і віднімання трицифрових чисел, розв'язувати складені задачі на різницеве порівняння; формувати вміння розв'язувати задачі на три дії; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.
Тип уроку:узагальнення та систематизації знань учнів
Обладнання: підручник з математики; іграшка Динозаврик; коробочок з балами; ілюстрації до задачі; приклади для усного рахунку; робочі зошити учнів.
Методична література: підручник з математики 3 клас,автор М.В. Богданович, Г.П.Лишенко.
Тема:Письмове виконання суміжних дій додавання і віднімання. Задача на три дії (різницеве порівняннядвох сум)
Мета: удосконалення вміння учнів виконувати письмове додавання і віднімання трицифрових чисел, розв’язувати складені задачі на різницеве порівняння; формувати вміння розв’язувати задачі на три дії; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.
Тип уроку:узагальнення та систематизації знань учнів
Обладнання: підручник з математики; іграшка Динозаврик; коробочок з балами; ілюстрації до задачі; приклади для усного рахунку; робочі зошити учнів.
Методична література: підручник з математики 3 клас,автор М.В. Богданович, Г.П.Лишенко.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Візуальна перевірка готовності учнів до уроку
2. Привітання
Вч: Доброго дня, діти!
Д:Добрий день!
Вч: Сідайте. Мене звати Дар'я Олексіївна. Сьогодні урок математики проведу у вас я.
Продзвенів дзвінок.
Ми розпочинаємо наш урок.
Допитливі в класі діти
Про все хочуть знати на світі.
Зараз, поверніться один до одного та посміхніться! Ну що ж, а тепер до роботи.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Вч: Діти, сьогодні до нас на урок завітав Динозаврик, він хоче так само як і ви вправно вирішувати задачі й приклади. А ще Динозаврик приготував вам сюрприз, він приніс ваші бали. Хто буде себе добре поводити, не викрикувати, правильно розв'язувати приклади і задачі, той буде отримають бал, хто назбирає найбільше балів , той отримає в кінці уроку гарну оцінку.
Вч: А зараз, давайте разом усно порахуємо. Зверніть увагу на дошку, там ви бачите приклади, які нам потрібно вирішити й віднести до правильної відповіді. Я буду вам зачитувати приклад, а ви відповідатимете. Але не забувайте про дисципліну, подавайте гарний приклад нашому Динозаврику. Слухаємо уважно:
225+745= (970) 375+275= (650)
|
777-435=(342) 960-111=(849) |
853+200=(1053) 125+635=(760) |
|
|
|
Молодці, діти, ви вправно впоралися. Той, хто відповідав, отримує бали від Динозаврика.
Вч: Тепер відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота. Сьогодні в нас 31 січня. Я вам, зараз, буду читати задачі, а ви будете записувати відразу відповідь, в рядок через кому . Кожну задачу ми будемо перевіряти. Слухайте уважно!
Д: 430 кг. моркви
Вч:Як ти дізнався?
Д:160 + 270 = 430
Вч:Так, добре, наступна задача, слухаємо.
Д: 420кг.овочів завезли
Вч:Звідки ми отримали таку відповідь?
Д:140 + 280 = 420
Вч:Дуже добре! Остання задача.
Д: на 130 метрів меньше
Вч:Поясни, чому саме так?
Д:290 – 160 = 130
Вч:Молодці, Динозаврику подобається ваша робота на уроці.
ІІІ. Узагальнення й систематизація здобутих знань
Вч:Діти, сьогодні на уроці ми узагальнимо ваші знання щодо письмового додавання і віднімання трицифрових чисел. Для цього, давайте розв'яжемо задачу. Відкривайте підручник на стр.109, знаходьте задачу під № 705. Знайшли? Слухайте уважно задачу… Хто вже знає як вирішити цю задачу однією дією?... Записуємо швиденько номер задачі, та розв'язок з дошки.
Вч:А тепер прочитайте уважно задачу під №707... Про що йдеться в задачі?
Д: В задачі йдеться про зерно, яким годували птахів.
Вч:Ачи відомо скільки витратили ячменю?
Д:Так, 324кг.
Вч:А проса?
Д:380 кг.
Вч:А чи відомо про кукурудзу?
Д: Невідомо.
Вч:Що ми можемо дізнатися в першій дії?
Д:Скільки кілограмів кукурудзи витратили.
Вч:Добре, а другою дією що нам стане відомо?
Д:Скільки всього кілограм зерна витратили на годування пташок.
Вч: Правильно, молодці! Але це ще не все, тепер вам потрібно скласти власну подібну задачу в зошиті. Пишемо № 707 та складаємо швиденько власну задачу, не забувайте, що за вами пильно дивиться наш гість. Поки всі складають задачі, я хочу викликати 2 чоловіка до дошки. Хто бажає? (Виконання вправи №708)…Завершуємо! Ваші задачі Динозаврик прочитає,коли перевірятиме ваші зошити, а зараз давайте перевіримо чи правильно виконано завдання біля дошки…Запишіть розв'язок у свої зошити, поставивши №708 і написавши Обчислити…
Вч:Динозаврик пропонує вам відпочити, тож виходьте із-за парт, проведемо фізкультхвилинку, слухаємо й повторюємо за мною:
Всі піднесли руки - раз,
І навшпиньки став весь клас.
Два – присіли, руки вниз.
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Хто старався присідати –
Може тихенько за парти сідати.
ІV. Закріплення знань учнів
Вч: Відкриваємо підручник на стр.110 та дивимося задачу під № 709. Прочитайте задачу. Про що запитується в задачі?
Д:На скільки більше курчат, ніж індичат виростили за два квартали.
Вч: Чи можемо ми відповісти на питання задачі?
Д: Ні
Вч: Чому?
Д:Не знаємо, скільки всього виростили індичат і скільки всього виростили курчат.
Вч: Чи можемо ми дізнатися, скільки індичат виростили за два квартали?
Д:Так.
Вч: Якою дією?
Д:Додавання.
Вч: Чи можемо ми дізнатися, скільки курчат виростили за два квартали?
Д:Так, знову треба додати.
Вч: Яку дію використаємо для відповіді на головне питання задачі?
Д: Віднімання
Вч: Добре, вирішуємо задачу біля дошки і в зошитах. Пишемо задача №709…Записали, молодці! Знаходимо задачу №710. Прочитайте задачу.Іїпотрібно вирішити двома способами: перший спосіб ми вирішемо разом, а другий ви зробите самостійно. Тож повернаємося до змісту задачі, скільки деталей обробляли на верстаті за 1 годину спочатку?
Д:7 деталей.
Вч: Скільки деталей почали обробляти за 1 годину післявдосконалення?
Д: 9 деталей.
Вч: Чиможемо ми дізнатися, на скількибільше деталей почали обробляти на верстаті за 1 годину? за 8 годин?
Д: Так. Треба1) 9 – 7 = 2 (д.)
2) 2 • 8 = 16 (д.)
Вч:Правильно! А тепер вирішуємо задачу другим способом самостійно. Молодці, дуже добре!
V. Підсумок уроку
Вч: Отже, діти, ми з вами виконали всі завдання, всі хто активно працював отримали свої бали, а ще ми продемонстрували Динозаврику як треба вчитися! Вам сподобався урок?
Д: Так, дуже.
Вч:А зараз відкриваємо щоденники і записуємо домашнє завдання: № 711, 712 та 713. Всі хто отримав сьогодні бали, підійдіть до мене з щоденниками... Наш урок закінчено, до побачення!
Д: До побачення!