Урок математики на тему "Письмове виконання суміжних дій додавання і віднімання. Задача на три дії (різницеве порівняннядвох сум)"

Про матеріал

Тема:Письмове виконання суміжних дій додавання і віднімання. Задача на три дії (різницеве порівняннядвох сум)

Мета: удосконалення вміння учнів виконувати письмове додавання і віднімання трицифрових чисел, розв'язувати складені задачі на різницеве порівняння; формувати вміння розв'язувати задачі на три дії; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Тип уроку:узагальнення та систематизації знань учнів

Обладнання: підручник з математики; іграшка Динозаврик; коробочок з балами; ілюстрації до задачі; приклади для усного рахунку; робочі зошити учнів.

Методична література: підручник з математики 3 клас,автор М.В. Богданович, Г.П.Лишенко.

Перегляд файлу

Тема:Письмове виконання суміжних дій додавання і віднімання. Задача на три дії (різницеве порівняннядвох сум)

Мета: удосконалення вміння учнів виконувати письмове додавання і віднімання трицифрових чисел, розв’язувати складені задачі на різницеве порівняння; формувати вміння розв’язувати задачі на три дії; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.

Тип уроку:узагальнення та систематизації знань учнів

Обладнання: підручник з математики; іграшка Динозаврик; коробочок з балами; ілюстрації до задачі; приклади для усного рахунку; робочі зошити учнів.

Методична література: підручник з математики 3 клас,автор М.В. Богданович, Г.П.Лишенко.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Візуальна перевірка готовності учнів до уроку

2. Привітання

Вч: Доброго дня, діти!

Д:Добрий день!

Вч: Сідайте. Мене звати Дар'я Олексіївна. Сьогодні урок математики проведу у вас я.

Продзвенів дзвінок.

Ми розпочинаємо наш урок.

Допитливі в класі діти

Про все хочуть знати на світі.

Зараз, поверніться один до одного та посміхніться! Ну що ж, а тепер до роботи.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Мотивація навчальної діяльності

Вч: Діти, сьогодні до нас на урок завітав Динозаврик, він хоче  так само як  і ви вправно вирішувати задачі й приклади. А ще Динозаврик приготував вам сюрприз, він приніс ваші бали. Хто буде себе добре поводити, не викрикувати, правильно розв'язувати приклади і задачі, той буде отримають бал, хто назбирає найбільше балів , той отримає в кінці уроку гарну оцінку.

  1. Усний рахунок

Вч: А зараз, давайте разом усно порахуємо. Зверніть увагу на дошку, там ви бачите приклади, які нам потрібно вирішити й віднести до правильної відповіді. Я буду вам зачитувати приклад, а ви відповідатимете. Але не забувайте про дисципліну, подавайте гарний приклад нашому Динозаврику.  Слухаємо уважно:

225+745= (970)

375+275= (650)

 

777-435=(342)

960-111=(849)

853+200=(1053)

125+635=(760)

 

 

 

Молодці, діти, ви вправно впоралися. Той, хто відповідав, отримує бали від Динозаврика.

  1. Математичний диктант

Вч: Тепер відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота. Сьогодні в нас 31 січня. Я вам, зараз, буду читати задачі, а ви будете записувати відразу відповідь, в рядок через кому . Кожну задачу ми будемо перевіряти. Слухайте уважно!

  1. Школярі зібрали в перший день 160 кг моркви, а в другій — 270 кг. Скільки кілограмів моркви зібрали школярі за два дні?

Д: 430 кг. моркви

Вч:Як ти дізнався?

Д:160 + 270 = 430

Вч:Так, добре, наступна задача, слухаємо.

  1. У дитячий садок завезли овочі. За день витратили 140 кг, залишилося ще 280 кг. Скільки кілограмів овочів завезли в дитячий садок?

Д: 420кг.овочів завезли

Вч:Звідки ми отримали таку відповідь?

Д:140 + 280 = 420

Вч:Дуже добре! Остання задача.

  1. У першомурулонібуло 160 м тканини, а в другому — 290 м. На скількименшеметрівтканинибули в першомурулоні, ніжу другому?

Д: на 130 метрів меньше

Вч:Поясни, чому саме так?

Д:290 – 160 = 130

Вч:Молодці, Динозаврику подобається ваша робота на уроці.

ІІІ. Узагальнення й систематизація здобутих знань

  1. Повідомлення теми, мети та завдань уроку

Вч:Діти, сьогодні на уроці ми узагальнимо ваші знання щодо письмового додавання і віднімання трицифрових чисел. Для цього, давайте розв'яжемо задачу. Відкривайте підручник на стр.109, знаходьте задачу під № 705. Знайшли? Слухайте уважно задачу… Хто вже знає як вирішити цю задачу однією дією?... Записуємо швиденько номер задачі, та розв'язок з дошки.

  1. Усний розбір задачі

Вч:А тепер прочитайте уважно задачу під №707... Про що йдеться в задачі?

Д: В задачі йдеться про зерно, яким годували птахів.

Вч:Ачи відомо скільки витратили ячменю?

Д:Так, 324кг.

Вч:А проса?

Д:380 кг.

Вч:А чи відомо про кукурудзу?

Д: Невідомо.

Вч:Що  ми можемо дізнатися в першій дії?

Д:Скільки кілограмів кукурудзи витратили.

Вч:Добре, а другою дією що нам стане відомо?

Д:Скільки всього кілограм зерна витратили на годування пташок.

  1. Самостійна робота

Вч: Правильно, молодці! Але це ще не все, тепер вам потрібно скласти власну подібну задачу в зошиті. Пишемо № 707 та складаємо швиденько власну задачу, не забувайте, що за вами пильно дивиться наш гість. Поки всі складають задачі, я хочу викликати 2 чоловіка до дошки. Хто бажає? (Виконання вправи №708)…Завершуємо! Ваші задачі Динозаврик прочитає,коли перевірятиме ваші зошити, а зараз давайте перевіримо чи правильно виконано завдання біля дошки…Запишіть розв'язок у свої зошити, поставивши №708 і написавши Обчислити…

  1. Фізкультхвилинка

Вч:Динозаврик пропонує вам відпочити, тож виходьте із-за парт, проведемо фізкультхвилинку, слухаємо й повторюємо за мною:

Всі піднесли руки - раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може тихенько за парти сідати.

ІV. Закріплення знань учнів

  1. Робота над задачами

Вч: Відкриваємо підручник на стр.110 та дивимося задачу під № 709. Прочитайте задачу. Про що запитується в задачі?

Д:На скільки більше курчат, ніж індичат виростили за два квартали.

Вч: Чи можемо ми відповісти на питання задачі?

Д: Ні

Вч: Чому?

Д:Не знаємо, скільки всього виростили індичат і скільки всього виростили курчат.

Вч: Чи можемо ми дізнатися, скільки індичат виростили за два квартали?

Д:Так.

Вч: Якою дією?

Д:Додавання.

Вч: Чи можемо ми дізнатися, скільки курчат виростили за два квартали?

Д:Так, знову треба додати.

Вч: Яку дію використаємо для відповіді на головне питання задачі?

Д: Віднімання

Вч: Добре, вирішуємо задачу біля дошки і в зошитах. Пишемо задача №709…Записали, молодці! Знаходимо задачу №710. Прочитайте задачу.Іїпотрібно вирішити двома способами: перший спосіб ми вирішемо разом, а другий ви зробите самостійно. Тож повернаємося до змісту задачі, скільки деталей обробляли на верстаті за 1 годину спочатку?

Д:7 деталей.

Вч: Скільки деталей почали обробляти за 1 годину післявдосконалення?

Д: 9 деталей.

Вч: Чиможемо ми дізнатися, на скількибільше деталей почали обробляти на верстаті за 1 годину? за 8 годин?

Д: Так. Треба1) 9 – 7 = 2 (д.)

        2) 2 • 8 = 16 (д.)

Вч:Правильно! А тепер вирішуємо задачу другим способом самостійно. Молодці, дуже добре!

V. Підсумок уроку

Вч: Отже, діти, ми з вами виконали всі завдання, всі хто активно працював отримали свої бали, а ще ми продемонстрували Динозаврику як треба вчитися! Вам сподобався урок?

Д: Так, дуже.

  1. Домашнє завдання

Вч:А зараз відкриваємо щоденники і записуємо домашнє завдання: № 711, 712 та 713. Всі хто отримав сьогодні бали, підійдіть до мене з щоденниками... Наш урок закінчено, до побачення!

Д: До побачення!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
1331
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку