Тема уроку: Множення раціональних чисел
Мета: сформувати уявлення учнів про зміст дії множення раціональних
чисел та відповідного алгоритму розв’язання завдань; виробити вміння його застосовувати на практиці,удосконалити вміння виконувати множення раціональних чисел, розв’язувати вправи, що передбачають множення, додавання та віднімання раціональних чисел; виховання самостійності, взаємоповаги, інтересу до математики; розвиток пізнавального інтересу, логічного мислення, культуру математичного мовлення.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організація класу (1 хв)
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Два учні біля дошки виконують завдання із домашньої роботи. Інші учні перевіряють в зошиті правильність їх виконання.
ІІІ.. Актуалізація опорних знань
IV Мотивація навчальної діяльностіСьогодні ми з вами повинні навчитися застосовувати правила множення раціональних чисел до розв’язування задач, рівнянь, обчислення числових виразів.
Історична довідка
Від’ємні числа довгий час проникали в математику. Німецькі релігійні фанатики називали їх «числами від сатани, породженням диявола». А виникли вони в Китаї в І ст.. до н.е. Додатними числами позначали майно, готівку, прибуток. Їм раділи і зображали їх червоним кольором. Від’ємні числа позначали борг, збиток, зображали їх чорним кольором.
Сучасне позначення додатніх і від'ємних чисел знаками «+» і «-» ввів наприкінці XV сторіччя німецький математик Ян Відман.
V. Вивчення нового матеріалу.
Якщо один із множників дорівнює 0, то добуток 0.
VI. Pозв язування вправ.
-5 на -8;
-7 на -9
- на -4
- 0,4 на 10
-6 на 9
0 на -10,98
-3,5 на 6,7
0,5 на -2
- на -
-345 на -100
3. Заповніть таблицю:
а |
-25 |
-3 |
-12 |
0 |
0,7 |
-0,4 |
-2,7 |
-1,7 |
в |
4 |
27 |
-5 |
-18 |
-0,05 |
-2,5 |
3 |
-2,4 |
а*в |
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
Знайдіть значення виразу:
4) 4х – 3у, якщо х = , у =
Розв’яжіть рівняння:
3) (х+7,2)(х-8,2) = 0
4) 23,5 = 0
Знайдіть усі натуральні значення х, при яких буде правильною нерівність:
Додатнім чи від’ємним є значення виразу?
VІ. Підсумки уроку
1. Замість … поставте знаки «+» або «-», щоб утворилась правильна рівність:
а) …5*…2=-10 б) …5*…2=10 в) (-5)*(-2)=…10
2. Знайдіть помилку:
а) якщо -5*х=-35, то х=-7;
б) якщо -7*х=42, то х=-8;
в) якщо 4*х=-3,6, то х= 0,9.
VІІ. Домашнє завдання за підручником.
Список використаних джерел