Тема. Розв’язування вправ з теми «Множення та ділення алгебраїчних дробів. Тотожні перетворення раціональних виразів. Раціональні рівняння »
Формування
предметних компетентностей: систематизувати та узагальнити знання і способи дій, які опанували учні під час вивчення теми «Множення та ділення дробів. Перетворення раціональних виразів. Раціональні рівняння»;
ключових компетентностей:
• спілкування державною мовою — грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
• уміння вчитися впродовж життя — визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети;
• соціальна та громадянська компетентності — аргументувати та відстоювати свою позицію, виховувати творчість, самостійність, любов до математики.
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань і вмінь.
Наочність та обладнання: кросворд, мікрофон, дидактичний матеріал, підручник О.С. Істер Алгебра 8.
Мета навчання – зростати, і наш розум,
на відміну від нашого тіла, може зростати
все життя.
Мортімер Адлер
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
Перевіряємо акровірші ( початкові букви складають математичні терміни, які ми використовували при вивченні цієї теми) учнів, які вони підготували вдома.
Наприклад.
Рівності знак ми запишемо,
Ікси в лівій частині залишимо,
Вирази, що змінних не містять
Нам треба в ліву частину помістить.
Якщо є подібні члени,
Необхідно всіх їх звести
На кінець – корінь знайти,
Якщо він, звичайно,є.
III. Формулювання мети і завдань уроку, мотивація навчальної діяльності учнів
Розгадавши ключове слово цього кросворда, ви взнаєте, що ми будемо робити на цьому уроці.
По горизонталі
1 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
3 |
|
|
|
|||||||||||||||||
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||
5 |
|
|
|
|||||||||||||||||
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||
8 |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Відповіді
IV. Повторення та систематизація знань
« Мікрофон»
V. Повторення та систематизація вмінь
(клас ділиться на малі групи диференційовано)
Завдання для першої групи (середній рівень)
: ;
= .
Завдання для другої групи (достатній рівень)
- = .
Завдання для третьої групи (високий рівень)
- = .
Розв’яжіть рівняння:
VI. Підсумки уроку
Так, як реклама в нашому житті відіграє дуже велику роль спробуйте прорекламувати рівняння (І варіант) і тотожність ( ІІ варіант).
Зразки реклами:
В нього є ліва і права частини.
Воно може бути як цілим, так і дробовим.
За його допомогою легше і простіше розв’язувати задачі.
В нього є певні властивості.
Воно має корені.
Воно – це рівняння.
Якщо хочете добре знати математику, то вивчайте рівняння.
Вона, як і рівняння, має і ліву і праву частини.
Вона сполучена знаком рівності.
Її треба доводити.
Її частини є раціональними виразами.
Щоб її довести треба показати, що її ліва частина дорівнює правій.
Вона – це тотожність.
Дружіть з тотожністю! Вона навчить вас логічно мислити.
VII. Домашнє завдання
Розв’язати домашню самостійну роботу №2 с. 67.