Урок "Множення звичайних дробів. Знаходження дробу від числа "

Про матеріал
Після цього уроку учні зможуть: розв'язувати вправи і задачі на множення звичайних дробів; повторять закони множення звичайних дробів; запам'ятають основні чинники здоров'я; будуть відповідально ставлення до власного здоров'я; ознайомляться з практичним застосуванням математики в нашому житті.
Перегляд файлу

Тема:Множення  звичайних дробів. Знаходження дробу від числа

Мета уроку:

навчальна: вдосконалювати навички розв’язування  вправ  і задач на множення звичайних дробів;

розвивальна:розвивати інтерес учнів до задач практичного спрямування, навички усної лічби, логічне мислення,  сприяти активізації розумової та пізнавальної діяльності.  

виховна :виховувати відповідальне ставлення до власного здоров*я ,   почуття відповідальності, впевненості в собі, вміння   працювати в групі,показати математику як цікаву науку, перетворити заняття в незвичайний урок, де може проявити себе кожен учень,  виховувати повагу один до одного.

Тип уроку:застосування знань, навичок та вмінь.

Обладнання:інтерактивна дошка, презентація до уроку,  картки, малюнок сонця і промінців. 

Очікуванірезультати:: після цього уроку учні зможуть: розв'язувати вправи і задачі на множення звичайних дробів;  повторять закони множення звичайних дробів; запам'ятають основні чинники здоров'я; будуть відповідально ставлення до власного здоров'я;  ознайомляться з практичним  застосуванням математики в нашому житті.                                   

                                              Девіз уроку

Блаженство тіла полягає в здоров 'ї,

                                                                   Блаженство розуму - у знанні

                                                              (Фалес-давньогрецький вчений)

Хід  уроку

І. Організаційна частина уроку.

Слайд

 Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

А здорових і веселих - щастя не мине!

Яке ключове слово у вірші?

ІІ .Мотивація навчальної діяльності .

Діти. Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми будемо говорити про здоров'я мовою математики.Одного разу запитали Сократа: « Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті - багатство чи слава? »Великий мудрець відповів:« Ні багатство, ні слава не роблять ще людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший хворого короля! ».

Здоров'я людини залежить від цілого комплексу певних факторів: це і куріння, алкоголь, лінь, неправильне харчування, комп'ютерна залежність, погана екологія, спадковість).

Слайд

Вдумайтеся в цифри - 65% чоловіків і  -25% жінок курять,   -70% чоловіків і -40% жінок вживають алкоголь,    -40%  хлопчиків і  - 60%  дівчаток не займаються спортом.      

Тому мета нашого уроку- не тільки удосконалювати вміння і навички множити звичайні дроби,  а й дійти висновку, як математика може допомогти зберегти та зміцнити здоров'я.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

1). Пропоную дітям перевірити правильність виконання домашнього завдання, звіривши свої відповіді з відповідями на дошці.

2).Три  учні працює з індивідуальними картками (картки різнорівневі ,одна картка-підказка)

Картка 1-підказка (робота на місці)   

 

 

 

.9 =1 

 

Картка 2(робота на місці) Тестові завдання

Обчислити: самоперевірка 11 балів

1.                                    а)    ;  б)  ;  в)  ;  г) 21.

2                                          а) ;         б)   ; в)  ;  г)   .

3.                                    а) ;  б)  ;  в) ;         г) .

4.                               а) 2; б) ;  в) ;  г)

5.    36.                   а)162;  б) 8;  в) 648;  г) 2.

 

6.Обчисліть:        а) ;    б) ;          

 

Картка 3.(на дошці)

Встановити відповідність:
 

1)                     А)   

2)                            Б)

 3)                       В)  

                       Г)  

                     Д) 

6)                             Е) 

                      Є)  24

  8)                      К) 

ІV. Актуалізація опорних знань.

Здоров`я, діти , не купується , не продається, воно дається природою. Нашими друзями є повітря і сонце.

Слайд №

Прийом «Незакінчене речення»

1.Добутком двох звичайних дробів є ... , чисельник якого дорівнює добутку...,а знаменник добутку їх … .

2.Щоб помножити дріб на натуральне число, треба дане число перетворити… потім помножити за правилом… .

3.При множенні мішаного числа на мішане число треба ... їх у неправильний …, потімпомножити за правилом… .

4.Для числа 1 оберненим є число…

5. Для множення дробів виконуються такі закони множення  ....

6. Щоб знайти дріб від числа треба …

7. Два числа називаються взаємно оберненими, добуток яких дорівнює …,

Скласти слово із виділених букв.

- Молодці. Справились з першим завданням, отримуємо перший промінчик. Давайте прочитаємо, що на ньому написано.  «Любов».Отже, одна складова здоров`я – любов.

                                       Мені здається, може я не знаю. –

                                        Було і буде так у всі часи:

                                      Любов, як сонце світу відкриває

Безмежну велич людської краси

 

ІІІ.  Формування вмінь і навичок 

Дата ,Класна робота.

Тема: Множення звичайних дробів Розв*язування вправ.

Слайд № 

Виконаємо вправи на множення дробів. За знайденими результатами відкриємо букву, яка відповідає одержаному числу.(письмово).

1.Обчисліть:

а) ;   б) ;   в) .

2.Знайдіть площу прямокутника зі сторонами см і см.

3.  Знайдіть добуток чисел: а)   і 0,5      б)   і

4.Знайдіть значення виразу, якщо.

 Слайд № 

Відповідь:

1. а) ;  (Д)б) ;  (О)

в) . (Б);

2. (см2). (Р)

3. Знайдітьдобуток числа а)  і = 1(О) ;б) 1  ( Т)

4. .(А)

-   Молодці.

 - «Доброта»

 -   Спокій і душевна рівновага є запорукою доброго здоров`я.

Ми ознайомились з двома   факторами зміцнення здоров'я.

Слайд № 

Пора нам відпочити.«Активний відпочинок».   Фізкульхвилинка.

Слайд № 

Розв*яжемо задачі усно.

Чи знаємо ми своє тіло?  

Задача1. Вага серця дорослої людини 300 г, а дитяче серце до року становить    дорослого.  Скільки   важить серце дитини?(30г)

Задача2:Здоровий сон підлітка - 10 годин. Він спить   доби.Скільки годин спить підліток? І чи буде його сон здоровим?

Задача3:У людини 600 м'язів. Коли людина посміхається, у неї працює вс м'язів. Скільки різних м'язів працює, коли  сміється людини ?(6)

Молодці, справились і з цим завданням. А зараз подивіться на дошку. 

Слайд № 

Гарний настрій + ? = здоров`я

 - Як ви думаєте, який другий доданок можна поставити на місце знака запитання?

Правильно, сміх .  Сміх продовжує життя людини, точніше 1 хвилина сміху продовжує 15 хвилин життя.

Слайд № 

 «Здорове харчування». « Вітаміни»

                Щоб мати здоров`я – слід правильно харчуватись,

                 Вживати поживне, і тільки корисне,

                 Не їсти надміру, не шкодити тілу,

                 І пам`ятати про вітаміни.

Деякі хвороби розвиваються через нестачу поживних речовин - вітамінів Вітаміни роблять сильний вплив на ріст, розвиток, обмін речовин.

Розглянемо декілька задач (колективно)

Задача1.У 100 г капусти броколі міститься 120 мг вітаміну С, а у звичайній квашеної 2/3 цієї кількості. Скільки мг вітаміну міститься в такій же порції квашеної капусти?

Задача2. Для приготування чаю мама використала  3/20 г липи.
М’яти - в 5 разів більше ніж липи, а шипшини стільки скільки  м’яти та липи разом. Скільки грамів шипшини використала  мама для приготування чаю?

 

  Слайд № 

На нас чекає декілька задач « Відмова від шкідливих звичок»

(самостійно, з наступною перевіркою.)

Знайди помилку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд № 

Знайти зайве слово . Знайдене слово вкаже наступний шлях до здоров'я«Гігієна». Гігієна-це чистота,запорука здоров'я.

Слайд №

ІV. Підсумок уроку

Подивіться на таблицю,в якій відображено основні чинники нашого здоров'я.  Давайте разом із вами визначимо, яка доля кожного чинника в нашомуздоров’ї.

 

Чинники здоров’я

 Доля чинника
(величина дробу)

Спадковіст

2/10

Рівень медицини

1/10

Екологія

2/10

Спосіб життя

5/10

 

   Який чинник найбільше впливає на наше здоров'я?(на наше здоров'я найбільше впливає останній: спосіб життя). Спосіб життя – це той чинник, який майже цілком залежить від нашої поведінки. Отже, половина здоров’я залежить від вас, тому своє здоров’я можна поліпшувати або псувати.(Думки учнів)

Секрети здорового способу життя вказав також сьогоднішній урок.

 Чи може математика допомогти здоров'ю?

«Треба уникати всіма способами , відтинаючи вогнем і мечем, і усім чим можна, від тіла - хворобу , від душі - неуцтво , від  шлунка - надмірність.»

Піфагор

 Нехай це  висловлення Піфагора, давньогрецького вченого, який жив у 6 столітті до н. е.. слугуватиме вам прикладом для наслідування свого організму та здорового способу життя. 

 

V.  Рефлексія:

Запитання до учнів:

1. Що нового ви довідались на уроці?

2.  Що залишилось незрозумілим з даної теми

 

VІ.  Домашнє завдання.

Складіть режим дня   за скороченим записом .

 

            Задача про режим дня

Відповіді

1.

Сон   -   1   рази більше

 

2.

Заняття в школі  -     доби 

 

3.

Прогулянка        - доби

 

4.

Підготовка до уроків  -

від занять у школі

 

5.

Дозвілля - 1  від підготовки до уроків

 

6.

Перегляд телевізора    -    від дозвілля

 

 

            Задача про режим дня

Відповіді

1.

Сон   -   1   рази більше

9 год.

2.

Заняття в школі  -     доби 

6 год.

3.

Прогулянка        - доби

2 год.

4.

Підготовка до уроків  -

від занять у школі

1год

5.

Дозвілля - 1  від підготовки до уроків

3год

6.

Перегляд телевізора    -    від дозвілля

год

 

doc
Додано
12 серпня 2020
Переглядів
2405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку