Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про роль сім'ї у їхньому житті; удосконалювати способи взаємин з членами сім'ї; закріпити уявлення про права та обов'язки дитини в сім'ї; розвивати творчі здібності, самостійність суджень, уміння робити висновки; виховувати почуття самоповаги і поваги до членів сім'ї
Тема. Мої основні права та обов’язки в сім’ї.
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про роль сім'ї у їхньому житті; удосконалювати способи взаємин з членами сім'ї; закріпити уявлення про права та обов’язки дитини в сім'ї; розвивати творчі здібності, самостійність суджень, уміння робити висновки; виховувати почуття самоповаги і поваги до членів сім'ї
Обладнання: малюнки за темою уроку; картки для роботи в парах; групах, презентація. плакати.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент
Психоформула
Люблю я свій розум, увагу та пам’ять.
Працює мій мозок, і вчусь я старанно.
Сприймаю все нове і мислю логічно.
А нові знання застосую практично
ІІ. Підготовка учнів до активного, свідомого засвоєння знань.
Вступне слово вчителя з одночасним переглядом фото сюжетів.
Як багато на світі чудес! Дерева-гіганти, фантастичні водоспади, химерні палаци, неймовірні печери, величні храми, які викликають подив у того, кому поталанило їх побачити. Але ні одне із чудес світу не можна порівняти з тим, що завжди поруч з нами.
Це диво – ми самі!
Фотосюжет: (показ учнів класу, які працюють, слухають, думають, посміхаються.)
Декламація уривка вірша В.Симоненка.
Ти знаєш, що ти – людина?
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя – єдина,
Мука твоя – єдина,
Очі твої – одні.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.
1.Вправа «Уяви себе»
Проте всіх нас об’єднує бажання, щоб нас любили, цінували, оберігали. У кожного з нас є найдорожчі нам люди. Хто це?
Звичайно ж, тато, мама, сестричка, братик – це найрідніші на світі люди, які один одного шанують, люблять і є членами єдиної сім’ї.
Сім’я, мов сонечко, зігріває кожну дитину від народження і до кінця життя. Сім’я – це гніздечко любові й тепла для кожного з нас.
Словникова робота
(із двох запропонованих тез вибрати ту, яка пояснює значення слова).
Сім`я – Рід –
Робота в парах
Щоб дізнатися, як Василь Олександрович Сухомлинський писав про сім'ю, роз'єднайте слова та прочитайте їх. Сім'яцепервиннесередовище,основналанкавсистемі,дедитинаповиннавчитисяробитидобро.
(Сім'я — це первинне середовище, основна ланка в системі, де дитина повинна вчитися робити добро.)
– Яке поняття ширше: сім’я чи родина? Порівняйте:
Спільне |
Відмінне |
Група близьких родичів
|
Сім`я – це родичі, які проживають разом. Родина – це родичі, які проживають окремо. |
– Що означає для мене моя сім`я?
Фізхвилинка
Всі вдихніть на повні груди,
Потягніться догори. (Вдих)
Хай з вас вийдуть добрі люди
Раз, два, три; раз, два, три (Видих)
ІV. Засвоєння нових знань
А ще у кожній сім’ї складаються свої правила. З дня вашого народження ви вступаєте зі своїми батьками у правові відносини. Вони формуються у вигляді взаємних прав і обов’язків між батьками і дітьми.
Робота з підручником с.43-44
Висновок: між членами родини повинні бути доброзичливі і турботливі стосунки. Дорослі піклуються про дітей, а діти з повагою та пошаною ставляться до старших, прислухаються до їхніх порад. Потрібно знати свої права, але не уникати обов'язків
А так, як сьогодні ми говоримо про права, то до нас на урок завітала давньогрецька богиня правосуддя Феміда
(Меч і терези.)
Гра «Так чи ні!»
(зміст Конвенції про права дитини)
V Підсумок уроку, оцінювання результатів, рефлексія.
Технологія «Незакінчене речення» (Продовж речення)
Права дитини – це певні можливості, що надаються вам, дітям, для того, щоб жити і дорослішати. Інакше кажучи те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити, щоб повноцінно жити. Але не слід забувати, що в кожного з вас ще є й певні обов’язки. Тож не забувайте їх дотримуватися щодня. Вони допоможуть вам бути доброзичливими, охайними, ввічливими, мати багато друзів, гарно вчитися. Зроблять ваше дитинство яскравим і незабутнім!
«Права чи обов´язки»
Учитель називає перелік прав і обов’язків. Коли називаються права, діти плескають в долоні. Коли називають обов’язки, діти крокують на місці.