Урок "Мої основні права та обов’язки в сім’ї."

Про матеріал

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про роль сім'ї у їхньому житті; удосконалювати способи взаємин з членами сім'ї; закріпити уявлення про права та обов'язки дитини в сім'ї; розвивати творчі здібності, самостійність суджень, уміння робити висновки; виховувати почуття самоповаги і поваги до членів сім'ї

Перегляд файлу

 

Тема. Мої основні права та обов’язки в сім’ї.

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про роль сім'ї у їхньому житті; удосконалювати способи взаємин з членами сім'ї; закріпити  уявлення про права та обов’язки дитини в сім'ї; розвивати творчі здібності, самостійність суджень, уміння робити висновки; виховувати почуття самоповаги і поваги до членів сім'ї

Обладнання:  малюнки за темою уроку; картки для роботи в парах; групах, презентація. плакати.

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

Психоформула

Люблю я свій розум, увагу та пам’ять.

 Працює мій мозок, і вчусь я старанно.

Сприймаю все нове і мислю логічно.

А нові знання застосую практично

ІІ. Підготовка учнів до активного, свідомого засвоєння знань.

Вступне слово вчителя з одночасним переглядом фото сюжетів.

Як багато на світі чудес! Дерева-гіганти, фантастичні водоспади, химерні палаци, неймовірні печери, величні храми, які  викликають подив у того, кому поталанило їх побачити. Але ні одне із чудес світу не можна порівняти з тим, що завжди поруч з нами.

Це диво – ми самі!

Фотосюжет: (показ учнів класу, які працюють, слухають, думають, посміхаються.)

Декламація уривка вірша В.Симоненка.

Ти знаєш, що ти – людина?

Ти знаєш про це чи ні?

Усмішка твоя – єдина,

Мука твоя – єдина,

Очі твої – одні.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.

1.Вправа «Уяви себе» 

  • Так, кожен з нас неповторний, унікальний, єдиний.
  • Уявіть собі, що ви опинились на острові, де ніхто не живе. Ви на ньому одні.
  • Чого вам бракуватиме над усе? (Телевізора, їжі, друзів, спілкування…)

Проте всіх нас об’єднує бажання, щоб нас любили, цінували, оберігали. У кожного з нас є найдорожчі нам люди. Хто це?

Звичайно ж, тато, мама, сестричка, братик – це найрідніші на світі люди, які один одного шанують, люблять і є членами єдиної сім’ї.

Сім’я, мов сонечко, зігріває кожну дитину від народження і до кінця життя. Сім’я  – це гніздечко любові й тепла для кожного з нас.

Словникова робота

(із двох запропонованих тез вибрати ту, яка пояснює значення слова).

Сім`я –                                               Рід –

  • Група людей, що складається з чоловіка, жінки, дітей та інших близьких родичів, які живуть разом.
  • Кілька поколінь, що походять від одного предка.

Робота в парах

Щоб дізнатися, як Василь Олександрович Сухомлинський писав про сім'ю, роз'єднайте слова та прочитайте їх. Сім'яцепервиннесередовище,основналанкавсистемі,дедитинаповиннавчитисяробитидобро.

(Сім'я — це первинне середовище, основна ланка в системі, де дитина повинна вчитися робити добро.)

  Яке поняття ширше: сім’я чи родина? Порівняйте:

Спільне

Відмінне

Група близьких родичів

 

 

Сім`я – це родичі, які проживають разом.

Родина – це родичі, які проживають окремо.

 

  •  
  • За допомогою кругів Ейлера покажіть поняття «сім’я», «родина», «рід».

 

  • Поміркуйте: коли бабуся буде членом сім`ї, а коли – родини?

– Що означає для мене моя сім`я?

Фізхвилинка

Всі вдихніть на повні груди,

Потягніться догори. (Вдих)

Хай з вас вийдуть добрі люди

Раз, два, три; раз, два, три  (Видих)

 

ІV. Засвоєння нових знань

А ще у кожній сімї  складаються свої правила. З дня вашого народження ви вступаєте зі своїми батьками у правові відносини. Вони формуються у вигляді взаємних прав і обов’язків між батьками і дітьми.

Робота з підручником с.43-44

Висновок: між членами родини повинні бути доброзичливі і турботливі стосунки. Дорослі піклуються про дітей, а діти з повагою та пошаною ставляться до старших, прислухаються до їхніх порад. Потрібно знати свої права, але не уникати обов'язків

А так, як сьогодні ми говоримо про права, то до нас на урок завітала давньогрецька богиня правосуддя Феміда

  • Діти, подивіться уважно і скажіть, що тримане в руках богиня Феміда? 

(Меч і терези.)

  • Тому, що вона завжди стоїть на варті Закону. мечем вона карає тих, хто завинив перед законом. А тримаючи терези вона хоче нагадати, що ваше життя, життя кожної людини поставлено на вагу і якщо воно для вас щось значить, то дії і вчинки ваші повинні бути обдумані. Ви маєте пам’ятати не тільки про права, але і про свої обов’язки.
  • Називаємо права і обов’язки.

 

Гра «Так чи ні!»

(зміст Конвенції про права дитини)

  1. Усі діти мають право на любов і піклування. (Так)
  2. Кожна дитина має право їсти цукерки, чіпси.(Ні)
  3. Усі діти рівні в своїх правах.(Так)
  4. Жодна дитина не повинна мити посуд.(Ні)
  5. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.(Так)
  6. Кожна дитина має право відмовитись від обіду.(Ні)
  7. Усі діти мають право на повноцінне харчування.(Так)
  8. Усі діти мають право на освіту.(Так)
  9. Жодна дитина не повинна прибирати свою кімнату.(Ні)
  10. Жодна дитина не повинна стати жертвою насильства.(Так)

V  Підсумок уроку, оцінювання результатів, рефлексія.

Технологія «Незакінчене речення» (Продовж речення)

  • Сьогодні на уроці я зрозумів …
  • До найрідніших людей буду ставитися з…
  • Хочу бути…

  Права дитини – це певні можливості, що надаються вам, дітям, для того, щоб жити і дорослішати. Інакше кажучи те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити, щоб повноцінно жити. Але не слід забувати, що в кожного з вас ще є й певні обов’язки. Тож не забувайте їх дотримуватися щодня. Вони допоможуть вам бути доброзичливими, охайними, ввічливими, мати багато друзів, гарно вчитися. Зроблять ваше дитинство яскравим і незабутнім! 

 

«Права чи обов´язки»

 

Учитель називає перелік прав і обов’язків. Коли називаються права, діти плескають в долоні. Коли називають обов’язки, діти крокують на місці.

 

  • Берегти шкільне майно.

 

  • Лікуватися.

 

  • Відпочивати.

 

  • Старанно вчитися.

 

  • Допомагати рідним.

 

  • Жити у сім’ї.

 

  • Безкоштовно навчатися.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    3.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    3.0
docx
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
9200
Оцінка розробки
3.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку