Тренінг "Коло друзів сіх єднає"

Про матеріал

Максимова Ю.В.

ТРЕНІНГ

Тема: Коло друзів всіх єднає

Мета:

-розкрити значення дружби в житті кожної людини; вчити дітей будувати дружні стосунки, цінувати своїх друзів, знайомитися з новими друзями;

-розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку;

-виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, доброзичливість.

Обладнання та матеріали: емблеми 3 види , 2 скриньки, дзеркало, іграшка, плакат «Берега надій», картки з літерами, предметні малюнки, аплікація «серце», смужки «промінці» з розрізаними словами, кораблики, наліпки, білий папір, клей, фломастери, ноутбук, мультимедійний проектор, відео кліп про дружбу . «Друзья навсегда» О.Молчанової /mol4alena/www.Klipariki.net

Хід тренінгу:

І. Організаційна частина.

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям .

І тоді обов`язково

День тобі - веселим буде !

Діти стають в коло. «Таємнича хвилина»

- У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля.

Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати,

кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші

не зазирнуть на дно скриньки. (Діти по черзі заглядають у скриньку).

- То кого ви побачили у чарівній скриньці?

(Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).

- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина – найцінніший

скарб. (Розподіл у групи за емблемами)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Дорогі діти! Сьогодні на нас з вами чекає незвичайне заняття. А допоможе мені провести його ось цей казковий герой, якого звуть Дружок. Він житель незвичайної країни Дружляндії, де живуть справжні друзі. Для вас він приніс найбільший скарб своєї країни. Проте отримати його непросто. Дружок хоче перевірити вас, чи вмієте ви дружити.

Для початку, давайте поєднаємось у групи. Оберіть собі емблеми і сідайте за столи з вашою емблемою.

ІІІ. Повідомлення теми тренінгу.

Коло друзів всіх єднає

1. Знайомство.

Мета. Підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприяти згуртованості групи.

Ви знаєте, як звати нашого гостя, проте він не знає ваших імен. Давайте познайомимось з ним, на рахунок 1,2,3, кожен вголос промовить своє ім'я.(Діти разом промовляють)

- Як ви думаєте, чи зрозумів наш гість, як кого звати? А чому? Треба говорити по черзі.

- Отже, під час нашого незвичного заняття-подорожі ми повинні дотримуватися певних правил. Тож перше, мабуть, правило – говорити по черзі.

Вправа «Мікрофон»

- А тепер по черзі промовимо кожен своє ім'я, при цьому ще давайте назвемо свою найкращу рису характеру, щоб сподобатись Дружкові. Наприклад, мене звати Юлія Володимирівна, я завжди намагаюсь допомагати людям.(Далі кожен по черзі бере в руки іграшку, промовляє ім'я, свою рису і передає далі)

- Що ж, тепер Дружок знає ім'я кожного із вас.

2. Складання правил тренінгу.

Вправа «Сонечко». Мета. Скласти правила поведінки під час заняття.

- У нас є перше правило – говорити по черзі. Проте я думаю, потрібно ще підібрати деякі правила щодо нашої співпраці під час сьогоднішнього заняття. Давайте спробуємо відшукати їх на промінцях. Із них ми складемо сонечко, яке освітить нам правильний шлях до скарбу. Виберіть промінці із потрібними правилами. ( На партах знаходяться промінці з різними правилами, які розрізані. Діти вибирають ті, які підходять до заняття: не перебивати товариша, не боятись висловлювати свої думки, вислуховувати товариша до кінця, брати активну участь у розмові, бути доброзичливим, поважати думку товариша, говорити коротко. Діти називають по черзі правила, вчитель прикріплює до дошки промінці у вигляді сонечка.)

- Погляньте, яке яскраве гарне сонечко вийшло. Якщо ви будете дотримуватися цих правил, що є на його промінчиках, то наше заняття обов'язково буде хорошим і сонячним

3. Очікування. Мета. Визначити сподівання й очікування від тренінгу.

- Що ж, з таким яскравим сонечком можна і помандрувати. Вирушимо від «Берега надій». Візьміть кораблики і запишіть на них те, чого надієтесь навчитись, дізнатись на сьогоднішньому занятті, або який би ви скарб хотіли отримати від Дружка. (Діти записують на корабликах свої надії: Знайти друзів. Дізнатися, який справжній друг? Які є правила товаришування? Отримати скарб. Що таке дружба? Як перевірити справжню дружбу? Кого можна назвати справжнім другом? Більше дізнатись про дружбу. Зрозуміти, яким має бути друг? Чому в однієї людини багато друзів, а в іншої ні? Дізнатись про правила товаришування. На дошці висить малюнок-плакат. Діти виходять і зачитують, перед тим,як повісити на плакаті.)

4. «Калейдоскоп запитань»

Ну, що ж, ось і перше завдання від Дружка.

- Що не можна купити за гроші? (Відповіді дітей)

- Чиє у тебе друзі?

- Кого ти вважаєш своїм найкращим другом?

- Кращий друг – це той, хто … .

- Я переживаю, коли мій друг… .

- Я радію, коли мій друг … .

- Мені приємно, коли мій друг … .

- Мені не приємно, коли мій друг … .

- Мені хотілося, щоб мій друг … .

- Коли я виросту, я хочу, щоб мій друг … .

- Коли я виросту, я не хочу, щоб мій друг … .

5. Гра « Розсипанка »

Мета: Визначити що значить дружити.

Наступне завдання від Дружка: треба пояснити, що означає слово «дружити»

- Щоб дізнатись, що означає слово «ДРУЖИТИ» ми пограємо у гру «Розсипанка». (Кожній групі пропонується з розрізаних літер скласти слова)

ДРУЖИТИ – це …

Піклуватися, співчувати, допомагати, провідувати, прощати, турбуватися, гратися, ділитися, підтримувати, радіти, не битися, не обманювати, підбадьорювати, радити.

( Кожна група дітей складає своє слово, потім називає його)

- Так, діти. Друг завжди вислухає, допоможе виконати роботу, скаже про те, чого ми самі за собою не помічаємо, поділиться своїм досвідом.

Треба відповідально ставитися до дружби. Необхідно пам'ятати про своїх товаришів, іноді брати ініціативу у свої руки. Не треба чекати, поки приятель зателефонує першим, зроби першим це сам, поділись секретом або напиши коротеньку записку.

Запам'ятайте: нічим не підтримана дружба живе рівно стільки, скільки кімнатна рослина без води. Щоб дружба міцніла, її необхідно підтримувати.

Запроси першим свого приятеля до себе, усміхнись, помахай рукою, привітай із днем народження, займи йому місце у шкільній їдальні,поділись новиною. Але не будь нав'язливим.

6. Вправа «Бінго»

Мета: Визначити такі риси характеру, які хотіли б бачити у друга.

Чи добре мати друзів? Чому? Чи з усіма ви хотіли б дружити?

- Якого друга ви хотіли б мати?

- Давайте спробуємо його створити? (Кожній групі дається аркуш паперу. Необхідно скласти аркуш вертикально навпіл, а потім без ножиців «вирізати» фігурку «Бінго» - силует людини. Потім написати на різних частинах фігурки ті риси, які ви хотіли б бачити у своєму другові.) Після того діти називають по черзі записані риси і вивішують чоловічків навколо напису «Справжній друг» Погляньте, який круг справжніх товаришів вийшов у нас. - А яких друзів потрібно остерігатися? (Хитрунів, брехух, задавак, задирак, забіяк)

- Так, а хто такий друг?

- Друг – це той, хто тебе любить таким, яким ти є. Це може бути хлопчик чи дівчинка. Інколи ти не знаєш, хто твої друзі. Вони поруч з тобою, але ти проходиш повз них, і не помічаєш, що вони люблять тебе кожен по – своєму. І тобі сумно, що в тебе немає друзів. Зупинися тоді. Не бігай, не метушись, а йди поволі й пильнуй, щоб угледіти друга, який усміхається до тебе.

- Діти, світом править дружба, а дружити допомагає правильне виховання.

7. Руханка

А тепер нам треба трішки відпочити, стаємо всі в коло

«Ми йдемо шукати друга! (впевнений хід по колу).

Не боїмося нікого! (заперечу вальні рухи руками).

Ой, а це що? Це болото! Чав! Чав! Чав! (хід, високо піднімаючи коліна).

Ой, а це що? Це море! Буль! Буль! Буль! (імітація плавання)

Ой, а це що? Це поле! ТУП! ТУП! ТУП! (гучне тупотіння)

Ой, а це що? Такий великий, такий пухнастий, такий м'якенький (показують , який) Ой, так це ж лев! (показують, як злякалися, далі рухи повторюються)

Побігли додому!

Через, поля! ТУП! ТУП! ТУП!

Через моря! Буль! Буль! Буль!

Через болото! Чав! Чав! Чав!

Побігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці! Які ми хоробрі (показують мімікою). Похвалимо себе (погладжують себе по голові). А де ж друг? Та ось він! (діти обіймають сусіда»

8. Вправа «Гарячий стілець»

Мета: Швидко оцінити ситуацію, знайти вихід із неї.

Наш гість, Дружок, пропонує вам ще одне завдання

- Уявіть, що ви сидите на гарячому стільці. Швиденько спробуйте дати відповідь.

- Як ти поведешся, коли...... приятель двічі підвів тебе?.

.. друг робить тобі зауваження?

... товариш просить сказати неправду?

... коли товариш просить дати списати домашнє завдання?

... коли товариш просить допомоги, а ти зайнятий?

9. Вправа «Мирилка»

Мета: Пригадати вірші-мирилки, які допомагають відновити дружбу, помиритися з товаришем, вчити планувати свої дії.

- А чи буває, що часом друзі сваряться, ображаються, коли програють у грі, змаганні? А як цьому завадити?

А якщо ж сварка все ж таки відбулася, що будемо робити?

(Діти згадують мирилки. Хтось один із групи «мириться» із кимось з іншої групи.) Мир – миром, пироги з сиром,Вареники в маслі, ми дружечки красні:Не сварімося – помирімося. Мир-миром, пироги з сиром,Вареники в маслі, ми друзі найкращі. Не сварімося, помирімося.

Мирилка летіла, на плече сіла,Сказала тихенько: «Мирімось швиденько» Досить дутись та сердитись. Ну давай скоріш миритись! Геть образа, відійди, Жде нас дружба назавжди. Мирись, мирись, мирись і більше не сварись.

10. Читання віршів про дружбу

- А чи знаєте ви, вірші про дружбу? Давайте розкажемо їх Дружкові та нашим гостям. Читання віршів.

А вірний друг — це та людина,

Яка не кине у біді.

І як прийде лиха година,

Пізнаєш друга ти тоді.

Він захистить і допоможе,

Й не вимагатиме подяк.

І сонце вигляне погоже,

І сонечку зрадіє всяк.

А душу затишок обійме,

Бо поруч тебе — вірний друг.

Схопиш ти його в обійми,

І стане світлим все навкруг.

11. Гра «Так» чи «Ні»

- Тепер ми дізнались про ваших друзів. А ще Дружок пропонує зіграти у гру «Так», чи «Ні».

Коли вам краще жити, Коли сміються діти? (так)

А чи тоді, як всі кричать і їм не можна ради дать? (ні)

Бабусі допоміг хлопчина, Він, діти, добра є дитина? (так)

Тепер скажіть усі мені, У сварці добре жити? (ні)

А як немає забіяк, Тоді усім прекрасно? (так)

А як серця у всіх ясні, То вам погано, діти? (ні)

Співає хлопчик гарно так! А вам подобається? (так)

А як обличчя всі пісні, Похмурі, злі, вам добре? (ні)

Реве і трощить все чудак, Це теж погано, діти? (так)

Тоді іще скажіть мені, Як діти б'ються, добре? (ні)

Звичайно краще в мирі жити І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були, У мирі й злагоді жили.

- Я думаю, що тепер кожен знає, який він справжній друг. Тож давайте жити дружно, як казав герой мультика - кіт Леопольд. Адже з друзями набагато краще.

- Ви показали на сьогоднішньому занятті, що вмієте дружити, тож Дружок з радістю віддає вам свій скарб. Давайте подивимось, що там у цій чарівній скрині?(Діти відкривають «скриню», в якій лежить велике серце із надписом «Дружба – найбільший скарб»

- Чи погоджуєтеся ви з цим? Ми знайшли хороший скарб. Я думаю, що кожен з вас зрозумів це.

V. Рефлексія.

- Підходить до завершення наше заняття. Чи досягли ви того, чого очікували? Давайте поглянемо. ( зачитуються очікування від уроку та діти висловлюють думки чи збулися вони.)

- Дорогі діти! Будьте чемними, дружними, поважайте один одного, виручайте з біди. Щоб усім жилося весело й цікаво. Дотримуйтесь прислів'я: «Один за всіх, і всі за одного» . І знайте, що: «Дружба – найбільший скарб»

- Діти, Ніколо Макіавеллі сказав: «Хороші друзі дістаються тому, хто сам уміє бути хорошим другом.»

- А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш

про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете

добирати самі в риму.


Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

І запам'ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... (будь)!

Й ще одне запам'ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!


І на завершення Дружок пропонує переглянути відео «Дружба»

На цьому наше заняття завершено. Дякую за участь

Література

1. Поліщук Н.М. основи здоров'я: Підручник для загальноосвітніх

навчальних закладів.-К.:Генеза, 2006

2. Словарь психолога – практика /Сост.С. Ю. Головин.-2-е изд., перераб. И

доп.-Мн.: Харвест, 2005.

3. Уроки з психології/Упорядник О. Главник.-К.:Шкільний світ, 2002.

4. Бібік Н.П., Бойченко Т.Є., Коваль Н.С., Манюк О.І. «Основи здоров'я»,

підручники для 3кл., 4 кл. .

5. Володарська М.О.. Усі уроки з курсу «Основи здоров'я»1 – 4 класи.__

6. Інтернет ресурси:

Тренінгові заняття «Справжній друг. Який він?» Пасічник Л.І.

Урок – тренінг з курсу « ХОУП» «Ти і твої друзі. Ставлення до самого себе і до оточуючих».

Тренінг «Як знайти друга»

7. Відео кліп за мультфільмом «Друзья навсегда» О.Молчанової /mol4alena/www.Klipariki.net

Перегляд файлу

ТРЕНІНГ

Тема: Коло друзів всіх єднає

Мета:

  • розкрити значення дружби в житті кожної людини; вчити дітей будувати дружні стосунки, цінувати своїх друзів, знайомитися з новими друзями;
  • розвивати уміння дітей спілкуватися та підтримувати товариські стосунки, співпрацювати, слухати, висловлювати свою думку;
  • виховувати тактовне ставлення до людей, потребу в друзях, доброзичливість.

Обладнання та матеріали: емблеми 3 види , 2 скриньки, дзеркало, іграшка, плакат «Берега надій», картки з літерами, предметні малюнки, аплікація «серце», смужки «промінці» з розрізаними словами, кораблики, наліпки, білий папір, клей, фломастери, ноутбук, мультимедійний проектор, відео кліп про дружбу . «Друзья навсегда» О.Молчанової  /mol4alena/www.Klipariki.net

Хід тренінгу:

І. Організаційна частина.

Усміхнися всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям .

І тоді обов`язково

День тобі - веселим буде !

Діти стають в коло. «Таємнича хвилина»

- У мене в руках чарівна скринька, у ній – найцінніший скарб планети Земля.

Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати,

кого він там побачив і мовчати аж доки всі найдопитливіші та найсміливіші

не зазирнуть на дно скриньки. (Діти по черзі заглядають у скриньку).

- То кого ви побачили у чарівній скриньці?

(Діти називають себе, бо на дні скриньки – дзеркало).

- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе. Людина – найцінніший

скарб. (Розподіл у групи за емблемами)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Дорогі діти! Сьогодні на нас з вами чекає незвичайне заняття. А допоможе мені провести його ось цей казковий герой, якого звуть Дружок. Він житель незвичайної країни Дружляндії, де живуть справжні друзі. Для вас він приніс найбільший скарб своєї країни. Проте отримати його непросто. Дружок хоче перевірити вас, чи вмієте ви дружити.

Для початку, давайте поєднаємось у групи. Оберіть собі емблеми і сідайте за столи з вашою емблемою.

ІІІ. Повідомлення теми тренінгу.

Коло друзів всіх єднає

1. Знайомство.

Мета. Підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприяти згуртованості групи.

Ви знаєте, як звати нашого гостя, проте він не знає ваших імен. Давайте познайомимось з ним, на рахунок 1,2,3, кожен вголос промовить своє ім’я.(Діти разом промовляють)

- Як ви думаєте, чи зрозумів наш гість, як кого звати? А чому? Треба говорити по черзі.

- Отже, під час нашого незвичного заняття-подорожі ми повинні дотримуватися певних правил. Тож перше, мабуть, правило – говорити по черзі.

Вправа «Мікрофон»

- А тепер по черзі промовимо кожен своє ім’я, при цьому ще давайте назвемо свою найкращу рису характеру, щоб сподобатись Дружкові. Наприклад, мене звати Юлія Володимирівна, я завжди намагаюсь допомагати людям.(Далі кожен по черзі бере в руки іграшку, промовляє ім’я, свою рису і передає далі)

- Що ж, тепер Дружок знає ім’я кожного із вас.

 2. Складання правил тренінгу.

Вправа «Сонечко». Мета. Скласти правила поведінки під час заняття.

- У нас є перше правило – говорити по черзі. Проте я думаю, потрібно ще підібрати деякі правила щодо нашої співпраці під час сьогоднішнього заняття. Давайте спробуємо відшукати їх на промінцях. Із них ми складемо сонечко, яке освітить нам правильний шлях до скарбу. Виберіть промінці із потрібними правилами. ( На партах знаходяться промінці з різними правилами, які розрізані. Діти вибирають ті, які підходять до заняття: не перебивати товариша, не боятись висловлювати свої думки, вислуховувати товариша до кінця, брати активну участь у розмові, бути доброзичливим, поважати думку товариша, говорити коротко. Діти називають по черзі правила, вчитель прикріплює до дошки промінці у вигляді сонечка.)

 - Погляньте, яке яскраве гарне сонечко вийшло. Якщо ви будете дотримуватися цих правил, що є на його промінчиках, то наше заняття обов’язково буде хорошим і сонячним

3. Очікування. Мета. Визначити сподівання й очікування від тренінгу.

- Що ж, з таким яскравим сонечком можна і помандрувати. Вирушимо від «Берега надій». Візьміть кораблики і запишіть на них те, чого надієтесь навчитись, дізнатись на сьогоднішньому занятті, або який би ви скарб хотіли отримати від Дружка. (Діти записують на корабликах свої надії: Знайти друзів. Дізнатися, який справжній друг? Які є правила товаришування? Отримати скарб. Що таке дружба? Як перевірити справжню дружбу? Кого можна назвати справжнім другом? Більше дізнатись про дружбу. Зрозуміти, яким має бути друг? Чому в однієї людини багато друзів, а в іншої ні? Дізнатись про правила товаришування. На дошці висить малюнок-плакат. Діти виходять і зачитують, перед тим,як повісити на плакаті.)

4. «Калейдоскоп запитань»

Ну, що ж, ось і перше завдання від Дружка.

- Що не можна купити за гроші? (Відповіді дітей)

- Чиє у тебе друзі?

- Кого ти вважаєш своїм найкращим другом?

- Кращий друг – це той, хто … .

- Я переживаю, коли мій друг… .

- Я радію, коли мій друг … .

- Мені приємно, коли мій друг … .

- Мені не приємно, коли мій друг … .

- Мені хотілося, щоб мій друг … .

- Коли я виросту, я хочу, щоб мій друг … .

- Коли я виросту, я не хочу, щоб мій друг … .

5. Гра « Розсипанка »

Мета: Визначити що значить дружити.

Наступне завдання від Дружка: треба пояснити, що означає слово  «дружити»

- Щоб дізнатись, що означає слово «ДРУЖИТИ» ми пограємо у гру «Розсипанка». (Кожній групі пропонується з розрізаних літер скласти слова)

ДРУЖИТИ – це …

Піклуватися, співчувати, допомагати, провідувати, прощати, турбуватися, гратися, ділитися, підтримувати, радіти, не битися, не обманювати, підбадьорювати, радити.

( Кожна група дітей складає своє слово, потім називає його)

- Так, діти. Друг завжди вислухає, допоможе виконати роботу, скаже про те, чого ми самі за собою не помічаємо, поділиться своїм досвідом.

Треба відповідально ставитися до дружби. Необхідно пам’ятати про своїх товаришів, іноді брати ініціативу у свої руки. Не треба чекати, поки приятель зателефонує першим, зроби першим це сам, поділись секретом або напиши коротеньку записку.

Запам’ятайте: нічим не підтримана дружба живе рівно стільки, скільки кімнатна рослина без води. Щоб дружба міцніла, її необхідно підтримувати.

Запроси першим свого приятеля до себе, усміхнись, помахай рукою, привітай із днем народження, займи йому місце у шкільній їдальні,поділись новиною. Але не будь нав’язливим.

6. Вправа «Бінго»

Мета: Визначити такі риси характеру, які хотіли б бачити у друга.

 Чи добре мати друзів? Чому? Чи з усіма ви хотіли б дружити?

- Якого друга ви хотіли б мати?

- Давайте спробуємо його створити? (Кожній групі дається аркуш паперу. Необхідно скласти аркуш вертикально навпіл, а потім без ножиців «вирізати» фігурку «Бінго» - силует людини. Потім написати на різних частинах фігурки ті риси, які ви хотіли б бачити у своєму другові.) Після того діти називають по черзі записані риси і вивішують чоловічків навколо напису  «Справжній друг» Погляньте, який круг справжніх товаришів вийшов у нас. - А яких друзів потрібно остерігатися? (Хитрунів, брехух, задавак, задирак, забіяк)

- Так, а хто такий друг?

- Друг – це той, хто тебе любить таким, яким ти є. Це може бути хлопчик чи дівчинка. Інколи ти не знаєш, хто твої друзі. Вони поруч з тобою, але ти проходиш повз них, і не помічаєш, що вони люблять тебе кожен по – своєму. І тобі сумно, що в тебе немає друзів. Зупинися тоді. Не бігай, не метушись, а йди поволі й пильнуй, щоб угледіти друга, який усміхається до тебе.

- Діти, світом править дружба, а дружити допомагає правильне виховання.

7. Руханка

А тепер нам треба трішки відпочити, стаємо всі в коло

«Ми йдемо шукати друга! (впевнений хід по колу).

Не боїмося нікого! (заперечу вальні рухи руками).

Ой, а це що? Це болото! Чав! Чав! Чав! (хід, високо піднімаючи коліна).

Ой, а це що? Це море! Буль! Буль! Буль! (імітація плавання)

Ой, а це що? Це поле! ТУП! ТУП! ТУП! (гучне тупотіння)

Ой, а це що? Такий великий, такий пухнастий, такий м’якенький (показують , який) Ой, так це ж лев! (показують, як злякалися, далі рухи повторюються)

Побігли додому!

Через, поля! ТУП! ТУП! ТУП!

Через моря! Буль! Буль! Буль!

Через болото! Чав! Чав! Чав!

Побігли додому! Двері зачинили! Які ми молодці! Які ми хоробрі (показують мімікою). Похвалимо себе (погладжують себе по голові). А де ж друг? Та ось він! (діти обіймають сусіда»

8. Вправа «Гарячий стілець»

Мета: Швидко оцінити ситуацію, знайти вихід із неї.

Наш гість, Дружок, пропонує вам ще одне завдання

- Уявіть, що ви сидите на гарячому стільці. Швиденько спробуйте дати відповідь.

- Як ти поведешся, коли...... приятель двічі підвів тебе?.

.. друг робить тобі зауваження?

... товариш просить сказати неправду?

... коли товариш просить дати списати домашнє завдання?

... коли товариш просить допомоги, а ти зайнятий?

9. Вправа «Мирилка»

Мета: Пригадати вірші-мирилки, які допомагають відновити дружбу, помиритися з товаришем, вчити планувати свої дії.

- А чи буває, що часом друзі сваряться, ображаються, коли програють у грі, змаганні? А як цьому завадити?

А якщо ж сварка все ж таки відбулася, що будемо робити?

(Діти згадують мирилки. Хтось один із групи «мириться» із кимось з іншої групи.) Мир – миром, пироги з сиром,Вареники в маслі, ми дружечки красні:Не сварімося – помирімося. Мир-миром, пироги з сиром,Вареники в маслі, ми друзі найкращі. Не сварімося, помирімося.

Мирилка летіла, на плече сіла,Сказала тихенько: «Мирімось швиденько» Досить дутись та сердитись. Ну давай скоріш миритись! Геть образа, відійди, Жде нас дружба назавжди. Мирись, мирись, мирись і більше не сварись.

10. Читання віршів про дружбу

- А чи знаєте ви, вірші про дружбу? Давайте розкажемо їх Дружкові та нашим гостям. Читання віршів.

А вірний друг — це та людина,

Яка не кине у біді.

І як прийде лиха година,

Пізнаєш друга ти тоді.

Він захистить і допоможе,

Й не вимагатиме подяк.

І сонце вигляне погоже,

І сонечку зрадіє всяк.

А душу затишок обійме,

Бо поруч тебе — вірний друг.

Схопиш ти його в обійми,

І стане світлим все навкруг.

11. Гра «Так» чи «Ні»

 - Тепер ми дізнались про ваших друзів. А ще Дружок  пропонує зіграти у  гру «Так», чи «Ні».

Коли вам краще жити, Коли сміються діти? (так)

А чи тоді, як всі кричать і їм не можна ради дать? (ні)

Бабусі допоміг хлопчина, Він, діти, добра є дитина? (так)

Тепер скажіть усі мені, У сварці добре жити? (ні)

А як немає забіяк, Тоді усім прекрасно? (так)

А як серця у всіх ясні, То вам погано, діти? (ні)

Співає хлопчик гарно так!  А вам подобається? (так)

А як обличчя всі пісні, Похмурі, злі, вам добре? (ні)

Реве і трощить все чудак, Це теж погано, діти? (так)

Тоді іще скажіть мені, Як діти б’ються, добре? (ні)

Звичайно краще в мирі жити  І з усіма дітьми дружити,

Щоб всі веселими були, У мирі й злагоді жили.

- Я думаю, що тепер кожен знає, який він справжній друг. Тож давайте жити дружно, як казав герой мультика - кіт Леопольд. Адже з друзями набагато краще.

- Ви показали на сьогоднішньому занятті, що вмієте дружити, тож Дружок з радістю віддає вам свій скарб. Давайте подивимось, що там у цій чарівній скрині?(Діти відкривають «скриню», в якій лежить велике серце із надписом «Дружба – найбільший скарб»

- Чи погоджуєтеся ви з цим? Ми знайшли хороший скарб. Я думаю, що кожен з вас зрозумів це.

V. Рефлексія.

- Підходить до завершення наше заняття. Чи досягли ви того, чого очікували? Давайте поглянемо. ( зачитуються очікування від уроку та діти висловлюють думки чи збулися вони.)

- Дорогі діти! Будьте чемними, дружними, поважайте один одного, виручайте з біди. Щоб усім жилося весело й цікаво. Дотримуйтесь прислів’я: «Один за всіх, і всі за одного» . І знайте, що: «Дружба – найбільший скарб»

- Діти, Ніколо Макіавеллі сказав: «Хороші друзі дістаються тому, хто сам уміє бути хорошим другом.»  

- А тепер усі разом зробимо висновок з усього сказаного і складемо вірш

про дружбу. Останнє слово кожного другого рядочка ви будете

добирати самі в риму.


Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися... (дружити).

А не кидатись словами,

Щоб не стати ... (ворогами).

І запам’ятай собі —

З другом легше у... (журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він ... (допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх —

Радість ділиться на... (всіх).

Друг нас може захистити

Може з класом ... (помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас... (повчати).

А як сварять всі навкруг —

Йде на захист справжній... (друг).

І ніколи не забудь!

Й ти для друга — вірним... (будь)!

Й ще одне запам’ятай:

Друзів ти... (не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба — це велика... (сила)!


І на завершення Дружок  пропонує  переглянути відео «Дружба»

На цьому наше заняття завершено. Дякую за участь

 

Література

1. Поліщук Н.М. основи здоров’я: Підручник для загальноосвітніх

навчальних закладів.-К.:Генеза, 2006

2. Словарь психолога – практика /Сост.С. Ю. Головин.-2-е изд., перераб. И

доп.-Мн.: Харвест, 2005.

3. Уроки з психології/Упорядник О. Главник.-К.:Шкільний світ, 2002.

4. Бібік Н.П., Бойченко Т.Є., Коваль Н.С., Манюк О.І. «Основи здоров'я»,

підручники для 3кл., 4 кл. .

5. Володарська М.О.. Усі уроки з курсу «Основи здоров'я»1 – 4 класи.__

6. Інтернет ресурси:

 Тренінгові заняття «Справжній друг. Який він?» Пасічник Л.І.

Урок – тренінг з курсу « ХОУП» «Ти і твої друзі. Ставлення до самого себе і до оточуючих».

Тренінг «Як знайти друга»

7. Відео кліп  за мультфільмом «Друзья навсегда» О.Молчанової  /mol4alena/www.Klipariki.net

 

 

1

 

Завантаження...
docx
Додано
11 квітня 2018
Переглядів
10884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку