ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ
МОДУЛЬ: Баскетбол
вчитель фізичної культури
Батуріна Олена Георгіївна
Ліцей № 85 міста Києва
м. Київ
План-конспект уроку для учнів 9-х класів
Модуль: Баскетбол
Мета: Формування життєвої компетентності до здорового способу життя та активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури; розвивати функціональні можливості дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей.
Завдання:
1. Удосконалити техніку кидка м’яча однією рукою зверху після подвійного кроку.
2. Повторити техніку асинхронної передачі м’яча в двійках.
3. Закріпити техніку штрафного кидка вивченим способом.
4. Розвивати рухові навички під час виконання вправ з баскетбольним м’ячем.
5. Сприяти розвитку швидкості, спритності, координації рухів під час гри у баскетбол.
Інвентар: м’ячі баскетбольні, фішки, свисток, карточки, гімнастичні обручі, футболки.
Місце проведення: спортивний зал школи
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозуван ня |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина (10-15 хв.) |
|
|
1. |
Організований вхід до спортивного залу. Шикування в одну шеренгу. Привітання. Завдання уроку. |
1-2 хв. |
Фронтальній метод. В одну шеренгу. Перевірити наявність та охайність спортивної форми. |
2. |
Вимірювання ЧСС |
6 с. |
Візуальний контроль учнів. Перевірити готовність стану організму до уроку. |
3. |
Нагадую, що станом на 1991 рік в Україні було 29 тисяч баскетбольних |
2 хв. |
Розповідь з історії сучасного баскетболу. |
|
майданчиків. Наймісткішою ареною для баскетбольних матчів є Палац спорту у Києві, який може прийняти близько 6800 глядачів. 1995 році збірна України зайняла І місце на Чемпіонаті Європи з баскетболу. А в 1996 році на Олімпійських іграх в Атланті (США), зайняла ІV місце. Найбільш вдало в першості України та в міжнародних змаганнях з баскетболу виступають жіночі команди «Козачка» (Запоріжжя), Київське «Динамо» та чоловічі БК «Київ», «Азовмаш» (Маріуполь), «Будівельник» (Київ). У 2000-х роках було збудовано криті арени в Харкові (палац «Локомотив»), Маріуполі («Азовмаш»). Під час російського вторгнення була зруйнована арена «Азовмаш» у Маріуполі. 2020 року Олександр Волков був включений до Зали слави ФІБА. Щоб досягти таких висот потрібно багато тренуватись… Отже розпочнемо урок! |
|
|
4. |
Правила техніки безпеки під час занять баскетболом
|
1-2 хв. |
Звернути увагу на важливість дотримання правил техніки безпеки під час гри в баскетбол. |
5. |
Організуючі вправи на місці |
30 с. |
Повороти «праворуч», «ліворуч», «кругом». Звернути увагу на чітке виконання поворотів. |
6. |
Комплекс вправ для формування правильної постави, профілактика плоскостопості. Ходьба: ❖ Звичайна; ❖ На носках; ❖ На п’ятах; ❖ На зовнішній частині ступні; ❖ На внутрішній частині ступні; ❖ З відведенням рук назад-вгору на кожен крок |
1 хв. |
Вправи виконувати в колону по одному, при виконані вправи з м’ячем дистанція 3 м один від одного, стежити за положенням правильної постави. М’яч за голову М’яч вперед М’яч перед собою. |
7. |
Спеціальні бігові вправи баскетболіста: ❖ Звичайний біг; ❖ Приставним кроком (правим, лівим боком); ❖ Приставним кроком (правим, лівим боком); ❖ З високим підніманням стегна;
❖ З розворотом на 360*; ❖ Спиною вперед; |
3 хв. |
В колону по одному, поєднуючи біг з веденням м’яча, дотримуватися дистанції. Дихання ритмічне. Темп повільний. З веденням м’яча М’яч перед собою торкатися колінами. Через ліве, праве плече, м’яч перед собою. |
|
❖ Спиною вперед; ❖ Ходьба з відновленням дихання |
|
З веденням м’яча. Темп повільний. М’яч в гору – вдих, м’яч вниз – видих. |
8 |
Комплекс ЗРВ вправ з м’ячем в русі. Ходьба: ❖ З перекиданням м’яча з руки в руку; ❖ З підкиданням м’яча вгору перед собою з одночасним сплеском у долоні; ❖ З переведенням м’яча навколо тулуба; ❖ У нахилі на кожний крок; ❖ У нахилі з переведенням м’яча між ногами на кожний крок; ❖ Випадами з одночасними поворотами тулуба;
❖ У повному присіді; ❖ Стрибки у повному присіді; ❖ Ходьба з відновленням дихання |
3 хв. |
Вправи виконуються в колону по одному, дистанція два кроки. Руки не згинати в ліктьових суглобах. Стежити за положенням правильної постави. Ноги в колінах не згинати. Підкидати м’яч не дуже високо. М’ячем торкатися підлоги. Не випускати м’яч з рук, ноги в колінах трохи зігнуті. Спину тримати рівно. Спина пряма, руки вперед. М’яч за голову. М’яч перед собою. Темп повільний. М’яч вгору – вдих, м’яч вниз – видих. |
9 |
Перешикування з колони по одному у колони по чотири |
30 с. |
Дистанція між шеренгами і колонами 3 м. |
10 |
Комплекс загальнорозвиваючих вправ з м’ячем на місці: 1. В. п. – стійка, ноги нарізно, м’яч внизу. 1 –2 - нахил голови вперед, назад, 3 – 4 – праворуч, ліворуч. 2. В. п. – стійка, ноги нарізно, м’яч внизу. Те саме. 1 – 4 – колові оберти праворуч, 5 – 8 – ліворуч. 3. В. п. – стійка, ноги нарізно, м’яч вперед. 1 – 2 – пружинний поворот тулуба праворуч, 3 – 4 – ліворуч. 4. В. п. – м’яч внизу. 1 – права зігнута на носок, м’яч вперед, 2 – ліва зігнута на носок, м’яч вгору, 3 – права зігнута на носок, м’яч вперед, 4 – ліва зігнута на носок, м’яч вниз. 5. В. п. – м’яч внизу. Те саме. 1 – випад вперед правою ногою, м’яч за голову нахил прогнувшись, 2 – в. п., 3 – випад вперед лівою ногою, м’яч за голову, нахил прогнувшись, 4 – в. п. 6. В. п. – м’яч внизу. Те саме. 1 – руки вгору, нахил прогнувшись, 2 – нахил вперед, м’ячем торкнутися підлоги, 3 – упор присівши, руки вперед, 4 – в. п. |
4 – 6 р.
4 р.
4 – 6 р.
6 – 8 р.
6 – 8 р.
4 – 6 р.
|
Тримати тулуб рівно
Темп повільний
Руки прямі
Ставити стопу повністю. З максимальною амплітудою
Коліна тримати рівно. М’ячем торкнутися підлоги
|
|
7. В. п. – м’яч за голову, лікті в сторони. 1 – 2 – нахил тулуба праворуч, 3 – 4 – ліворуч. 8. В. п. – широка стійка, ноги нарізно, м’яч на підлозі в правій руці. 1 – 2 – поворот тулуба ліворуч, перекотити м’яч в ліву, 3 – 4 – ліворуч, перекотити в праву. 9. В. п. – о. с., м’яч в руках. 1 – м’яч попереду на підлозі, 2 – м’яч між ногами, 3 – м’яч завести за ноги, 4 – в. п. 10. Покласти м’яч на підлогу. Колові оберти кістьми рук та гомілковостопним суглобом 1 – 4 назовні правою, лівою, 5 – 8 – всередину. 11. В. п. – м’яч внизу. 1 – Стрибки ноги нарізно, м’яч вгору, 2 – В. п. 12. В. п. – м’яч внизу. Стрибки з поворотом тулуба. 1 – 4 – стрибаючи, м’яч в сторону, протилежну повороту. 13. Ходьба на місці. 1 – 2 – м’яч повільно підняти вгору – вдих, 3 – 4 – опустити – видих. |
6 – 8 р.
6 – 8 р.
4 – 6 р.
4 – 6 р.
6 – 8 р.
4 – 6 р.
4 р. |
Лікті не зводити вперед
Коліна тримати рівно. Поворот з максимальною амплітудою
Коліна тримати рівно. Як можна далі завести м’яч за ноги
З максимальною амплітудою
Ноги трохи зігнуті
Темп повільний |
11 |
Вимірювання ЧСС |
6 с. |
Візуальний контроль учнів. |
12 |
Вправа на розвиток сили м’язів спини, тулуба, пресу, рук – «планка» |
30-40 с. |
Тримати тулуб рівно. Дихання ритмічне. |
Основна частина (20-25 хв.) |
|||
1 |
Прискорення за м’ячем. 1. В. п. – стоячи обличчям вперед
2. В. п. – стоячи спиною вперед |
|
По черзі за сигналом вчителя, необхідно наздогнати м’яч і зупинити його рукою. Якщо не вийшло зупинити рукою м’яч котиться до стіни. Взяти м’яч в руки, повернутись назад. Виконати поворот, а далі, як в вправі № 1. |
2 |
Вправи по станціях: |
|
Груповий метод. |
2.1 |
1 – Кидок м’яча однією рукою після подвійного кроку |
6 – 8 р. |
Виконувати поставлені вчителем завдання: попадання м’ячем у визначену частину щита. |
2.2 |
2 – Асинхронна передача м’яча в двійках |
6-10 р. |
Права сторона - двома руками із-за голови, ліва – двома руками від грудей з ударом об підлогу. Передавати точно на партнера. Дотримуватись техніки безпеки. |
2.3 |
3 – Штрафний кидок раніше вивченим способом |
6 – 8 р. |
У колону по одному із лінії штрафного кидка. Узгоджувати роботу рук і ніг. Зосереджувати увагу на ближній дузі кільця. |
2.4 |
4 – Теоретичні знання. 1 Скільки часу відводять на атаку? 2 Гра завершилась з рахунком 48:48. Яке рішення має прийняти суддя? 3 На якій відстані від проекції кільця знаходиться лінія 3-очкових кидків? 4 Скільки часу гравці нападу дозволено перебувати у штрафній зоні суперника? 5 Якій кількості гравців дозволено перебувати одночасно на майданчику? 6 Скільки часу дається гравцеві з м’ячем для переведення його з тилової до зони нападу? |
3-5 хв. |
Відповіді: 1 – 24 с 2 – призначити додатковий час 3 – 6,25 м
4 – не більше ніж 3 с
5 – 5 гравців
6 – 8 с |
3 |
Рухлива гра «Влучний баскетболіст»
|
10 хв. |
За сигналом вчителя, учні виконують ведення м’яча бігом за лінією 3-очкових кидків. За другим сигналом зупинитись, виконуючи кидки м’яча в кошик. Якщо учень влучив у кошик, необхідно швидко підібрати м’яч і стати в обруч. 6 гімнастичних обручів знаходяться на центральній лінії майданчика. Після кожного етапу 1 обруч прибирається. Гра закінчується коли залишиться 1 «влучний баскетболіст». |
4 |
Вимірювання ЧСС |
6 с. |
Перевірити реакцію організму на навантаження. |
Заключна частина (3-5 хв.) |
|||
1 |
Ходьба в обхід по залу. Вправи на відновлення дихання. |
20 с. |
Темп повільний. |
2 |
Перешикування в одну шеренгу |
30 с. |
Визначити найкращих учнів. |
3 |
Узагальнення знань, отриманих на уроці |
1 хв. |
|
4 |
Підведення підсумків уроку |
1 хв. |
|
5 |
Вимірювання ЧСС |
6 с. |
Звернути увагу на дітей з підвищеним пульсом. (вище за 100 уд/хв). |
6 |
Домашнє завдання |
30 |
Повторити вправу планка у колі сім’ї. |
7 |
Організований вихід із залу |
30 с. |
У колоні по одному. |