Урок (модуль Баскетбол)

Про матеріал
План-конспект уроку із спортивних ігор (баскетбол), 9 клас. Тема: закріпити техніку штрафного кидка вивченим способом. Мета: Формування життєвої компетентності до здорового способу життя та активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури; розвивати функціональні можливості дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей. Завдання: Удосконалити техніку кидка м’яча однією рукою зверху після подвійного кроку; повторити техніку асинхронної передачі м’яча в двійках; закріпити техніку штрафного кидка вивченим способом; розвивати рухові навички під час виконання вправ з баскетбольним м’ячем; сприяти розвитку швидкості, спритності, координації рухів під час гри у баскетбол.
Перегляд файлу

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

 

МОДУЛЬ: Баскетбол

 

 

вчитель фізичної культури

Батуріна Олена Георгіївна

Ліцей № 85 міста Києва

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Київ

План-конспект уроку  для учнів 9-х класів

 

Модуль: Баскетбол

 

Мета: Формування життєвої компетентності до здорового способу життя та активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури; розвивати функціональні можливості дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей. 

Завдання: 

1.     Удосконалити техніку кидка м’яча однією рукою зверху після подвійного кроку.

2.     Повторити техніку асинхронної передачі м’яча в двійках.

3.     Закріпити техніку штрафного кидка вивченим способом.

4.     Розвивати рухові навички під час виконання вправ з баскетбольним м’ячем.

5.     Сприяти розвитку швидкості, спритності, координації рухів під час гри у баскетбол.

Інвентар: м’ячі баскетбольні, фішки, свисток, карточки, гімнастичні обручі, футболки.

 

Місце проведення: спортивний зал школи 

 

п/п

Зміст уроку

Дозуван ня

Організаційно-методичні вказівки

 

Підготовча частина (10-15 хв.)

 

1.

Організований вхід до спортивного залу.

Шикування в одну шеренгу. Привітання.

Завдання уроку.

1-2 хв.

Фронтальній метод.

В одну шеренгу. Перевірити наявність та охайність спортивної форми.

2.

Вимірювання ЧСС

6 с.

Візуальний контроль учнів. Перевірити готовність стану організму до уроку.

3.

Нагадую, що станом на 1991 рік в Україні було 29 тисяч баскетбольних

2 хв.

Розповідь з історії сучасного баскетболу.

 

 

майданчиків. Наймісткішою ареною для баскетбольних матчів є Палац спорту у Києві, який може прийняти близько 6800 глядачів.  1995 році збірна України зайняла І місце на Чемпіонаті Європи з баскетболу. А в 1996 році на

Олімпійських іграх в Атланті (США), зайняла ІV місце. Найбільш вдало в першості України та в міжнародних змаганнях з баскетболу виступають жіночі команди «Козачка» (Запоріжжя),

Київське «Динамо» та чоловічі БК

«Київ», «Азовмаш» (Маріуполь), «Будівельник» (Київ). У 2000-х роках було збудовано криті арени в Харкові (палац «Локомотив»), Маріуполі («Азовмаш»). Під час російського вторгнення була зруйнована арена «Азовмаш» у Маріуполі.  2020 року Олександр Волков був включений до Зали слави ФІБА.

Щоб досягти таких висот потрібно багато тренуватись…

Отже розпочнемо урок!

 

 

4.

Правила техніки безпеки під час занять баскетболом

 

1-2 хв.

Звернути увагу на важливість дотримання правил техніки безпеки під час гри в баскетбол. 

5.

Організуючі вправи на місці

30 с.

Повороти «праворуч», «ліворуч», «кругом». Звернути увагу на чітке виконання поворотів.

6.

Комплекс вправ для формування правильної постави, профілактика плоскостопості. Ходьба:

  Звичайна;

  На носках;

  На п’ятах;

  На зовнішній частині ступні; 

  На внутрішній частині ступні; 

  З відведенням рук назад-вгору на кожен крок

1 хв.

Вправи виконувати в колону по одному, при виконані вправи з м’ячем дистанція 3 м один від одного, стежити за положенням правильної постави. М’яч за голову М’яч вперед

М’яч перед собою.

7.

Спеціальні бігові вправи баскетболіста: Звичайний біг;

  Приставним кроком (правим, лівим боком);

  Приставним кроком (правим, лівим боком);

  З високим підніманням стегна;

 

  З розворотом на 360*;

  Спиною вперед; 

3 хв.

В колону по одному, поєднуючи біг з веденням м’яча, дотримуватися дистанції. Дихання ритмічне. Темп повільний.

З веденням м’яча

М’яч перед собою торкатися колінами.

Через ліве, праве плече, м’яч перед собою.

 

 

  Спиною вперед; 

  Ходьба з відновленням дихання  

 

З веденням м’яча.

Темп повільний. М’яч в гору – вдих, м’яч вниз – видих.

8

Комплекс ЗРВ вправ з м’ячем в русі.

Ходьба:

  З перекиданням м’яча з руки в руку;

  З підкиданням м’яча вгору перед собою з одночасним сплеском у долоні;

  З переведенням м’яча навколо тулуба;

  У нахилі на кожний крок;

  У нахилі з переведенням м’яча між ногами на кожний крок;

  Випадами з одночасними поворотами тулуба;

 

  У повному присіді;

  Стрибки у повному присіді;

  Ходьба з відновленням дихання  

3 хв.

Вправи виконуються в колону по одному, дистанція два кроки.

 Руки не згинати в ліктьових суглобах.

 Стежити за положенням правильної постави. Ноги в колінах не згинати. Підкидати м’яч не дуже високо. 

М’ячем торкатися підлоги. Не випускати м’яч з рук, ноги в колінах трохи зігнуті.

Спину тримати рівно.

Спина пряма, руки вперед.

М’яч за голову.

М’яч перед собою.

Темп повільний. М’яч вгору – вдих, м’яч вниз – видих.

9

Перешикування з колони по одному у колони по чотири

30 с.

Дистанція між шеренгами і колонами 3 м.

10

Комплекс загальнорозвиваючих вправ з м’ячем на місці:

1.      В. п. – стійка, ноги нарізно, м’яч внизу. 1 –2 - нахил голови вперед, назад, 3 – 4 – праворуч, ліворуч.

2.      В. п. – стійка, ноги нарізно, м’яч внизу. Те саме. 1 – 4 – колові оберти праворуч, 5 – 8 – ліворуч.

3.      В. п. – стійка, ноги нарізно, м’яч вперед. 1 – 2 – пружинний поворот тулуба праворуч, 3 – 4 – ліворуч.

4.      В. п. – м’яч внизу. 1 – права зігнута на носок, м’яч вперед, 2 – ліва зігнута на носок, м’яч вгору, 3 – права зігнута на носок, м’яч вперед, 4 – ліва зігнута на носок, м’яч вниз.

5.      В. п. – м’яч внизу. Те саме. 1 – випад вперед правою ногою, м’яч за голову нахил прогнувшись, 2 – в. п., 3 – випад вперед лівою ногою, м’яч за голову, нахил прогнувшись, 4 – в. п.

6.      В. п. – м’яч внизу. Те саме. 1 – руки вгору, нахил прогнувшись, 2

– нахил вперед, м’ячем торкнутися підлоги, 3 – упор присівши, руки вперед, 4 – в. п.

 

 

4 – 6 р.

 

 

4 р.

 

 

 4 – 6 р.

 

 

 

6 – 8 р.

 

 

 

 

 

6 – 8 р.

 

 

 

 

4 – 6 р.

 

 

 

 

 

 

Тримати тулуб рівно

 

 

Темп повільний

 

 

Руки прямі

 

 

 

 

 

 

 

 

Ставити стопу повністю.  З максимальною амплітудою

 

 

 

 

Коліна тримати рівно. М’ячем торкнутися підлоги

 

 

 

 

 

7.      В. п. – м’яч за голову, лікті в сторони. 1 – 2 – нахил тулуба праворуч, 3 – 4 – ліворуч.

8.      В. п. – широка стійка, ноги нарізно, м’яч на підлозі в правій руці. 1 – 2 – поворот тулуба ліворуч, перекотити м’яч в ліву, 3 – 4 – ліворуч, перекотити в праву.

9.      В. п. – о. с., м’яч в руках. 1 – м’яч попереду на підлозі, 2 – м’яч між ногами, 3 – м’яч завести за ноги, 4 – в. п.

10.  Покласти м’яч на підлогу. Колові оберти кістьми рук та  гомілковостопним суглобом 1 – 4 назовні правою, лівою, 5 – 8 – всередину.

11.  В. п. – м’яч внизу. 1 – Стрибки ноги нарізно, м’яч вгору, 2 – В. п.

12.  В. п. – м’яч внизу. Стрибки з поворотом тулуба. 1 – 4 – стрибаючи, м’яч в сторону, протилежну повороту.

13.  Ходьба на місці. 1 – 2 – м’яч повільно підняти вгору – вдих, 3 – 4 – опустити – видих.

6 – 8 р.

 

 

6 – 8 р.

 

 

 

 

4 – 6 р.

 

 

 

4 – 6 р.

 

 

 

 

6 – 8 р.

 

4 – 6 р.

 

 

 

4 р.

Лікті не зводити вперед

 

 

Коліна тримати рівно. Поворот з максимальною амплітудою

 

 

Коліна тримати рівно.

Як можна далі завести м’яч за  ноги

 

З максимальною амплітудою

 

 

 

 

 

 

Ноги трохи зігнуті

 

 

 

Темп повільний

11

Вимірювання ЧСС

6 с.

Візуальний контроль учнів.

12

Вправа на розвиток сили м’язів спини, тулуба, пресу, рук – «планка»

30-40 с.

Тримати тулуб рівно. Дихання ритмічне.  

Основна частина (20-25 хв.)

1

Прискорення за м’ячем.

1.        В. п. – стоячи обличчям вперед

 

 

 

 

2.        В. п. – стоячи спиною вперед

 

По черзі за сигналом вчителя, необхідно наздогнати м’яч і зупинити його рукою. Якщо не вийшло зупинити рукою м’яч котиться до стіни. Взяти м’яч в руки, повернутись назад.

Виконати поворот, а далі, як в вправі № 1.

2

Вправи по станціях:

 

Груповий метод.

2.1

1 – Кидок м’яча однією рукою після подвійного кроку

 

6 – 8 р.

Виконувати поставлені вчителем завдання: попадання м’ячем у визначену частину щита.

2.2

2 – Асинхронна передача м’яча в двійках 

6-10 р.

Права сторона  - двома руками із-за голови, ліва – двома руками від грудей з ударом об підлогу. Передавати точно на партнера. Дотримуватись техніки безпеки.  

2.3

3 – Штрафний кидок раніше вивченим способом

6 – 8 р.

У колону по одному із лінії штрафного кидка.

Узгоджувати роботу рук і ніг. Зосереджувати увагу на ближній дузі кільця.

2.4

4 – Теоретичні знання.

1 Скільки часу відводять на атаку? 2 Гра завершилась з рахунком 48:48. Яке рішення має прийняти суддя?

3 На якій відстані від проекції кільця знаходиться лінія 3-очкових кидків? 4 Скільки часу гравці нападу дозволено перебувати у штрафній зоні суперника? 5 Якій кількості гравців дозволено перебувати одночасно на майданчику? 6 Скільки часу дається гравцеві з м’ячем для переведення його з тилової до зони нападу?

3-5 хв.

Відповіді:

1                    – 24 с

2                    – призначити додатковий час

3                    – 6,25 м

 

4                    – не більше ніж 3 с

 

5                    – 5 гравців

 

6                    – 8 с

3

 Рухлива гра «Влучний баскетболіст»

 

 

 

 

10 хв.

За сигналом вчителя, учні виконують ведення м’яча бігом за лінією 3-очкових кидків. За другим сигналом зупинитись, виконуючи кидки м’яча в кошик. Якщо учень влучив у кошик,  необхідно швидко підібрати м’яч і стати в обруч. 6 гімнастичних обручів знаходяться на центральній лінії майданчика. Після кожного етапу 1 обруч прибирається. Гра закінчується коли залишиться 1 «влучний баскетболіст».

4

Вимірювання ЧСС

6 с.

Перевірити реакцію організму на навантаження.

Заключна частина (3-5 хв.)

1

Ходьба в обхід по залу. Вправи на відновлення дихання.

20 с.

Темп повільний.

2

Перешикування в одну шеренгу

30 с.

Визначити найкращих учнів.

3

Узагальнення знань, отриманих на уроці

1 хв. 

 

4

Підведення підсумків уроку 

1 хв. 

 

5

Вимірювання ЧСС

6 с.

Звернути увагу на дітей з підвищеним пульсом. (вище за 100 уд/хв).

6

Домашнє завдання

30

Повторити вправу планка у колі сім’ї. 

7

Організований вихід із залу

30 с.

У колоні по одному.

 

pdf
Додав(-ла)
Батурина Олена
Додано
7 січня
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку