Урок "Мова - найважливіший засіб людського спілкування"

Про матеріал
Діти приходять до школи з різною підготовленістю, з різним мисленням, увагою, властивістю пам'яті. Діти із зниженими здібностями до навчання потребують особливої форми навчальної діяльності. Такі діти не можуть виконати прості традиційні завдання. А діти з підвищеними здібностями? Вони також потребують особливої уваги вчителя, аби розвивати свій потенціал. Отож, навіть за повної успішності всіх учнів, потрібен диференційований підхід. Особливе місце повинна зайняти диференціація форми подання завдань на уроках для кожної групи учнів, мета якої – формувати відповідно вищий рівень навчально-пізнавальньої активності. Ця диференціація полягає в ускладненні основного завдання для учнів з високим рівнем активності в навчанні та наданні допомоги для учнів з низьким і середнім рівнями активності. Але не тільки на уроках потрібно застосовувати диференційований підхід до навчання, а й при виконанні домашніх завдань.
Перегляд файлу

 

Любов Путіліна

вчитель-методист Бориспільської

ЗОШ I-III ст. №7

Київської області

 

Різнорівневі домашні завдання з української мови, 3 клас

(За підручником М.Д.Захарійчук, Л.І.Мовчун "Українська мова")

Діти приходять до школи з різною підготовленістю, з різним мисленням, увагою, властивістю пам'яті. Діти із зниженими здібностями до навчання потребують особливої форми навчальної діяльності. Такі діти не можуть виконати прості традиційні завдання. А діти з підвищеними здібностями? Вони також потребують особливої уваги вчителя, аби розвивати свій потенціал. Отож, навіть за повної успішності всіх учнів, потрібен диференційований підхід. Особливе місце повинна зайняти диференціація форми подання завдань на уроках для кожної групи учнів, мета якої – формувати відповідно вищий рівень навчально-пізнавальньої  активності. Ця диференціація полягає в ускладненні основного завдання для учнів з високим рівнем активності в навчанні та наданні допомоги для учнів з низьким і середнім рівнями активності. Але не тільки на уроках потрібно застосовувати диференційований підхід до навчання, а й при виконанні домашніх завдань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мова і мовлення

 

Тема:

Мова – найважливіший засіб людського спілкування

 

1 група

Вправа 4 з підручника

 

2 група

Списати речення. Пояснити як ти розумієш виділені слова? Підкреслити слова в яких букв більше,  ніж звуків.

 

Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова. Ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку  народ вкладає і своє давнє життя, і свої сподівання, розум, досвід, почування.

 

 

Тема:

Рідна і державна мова

 

1 група

Вправа 6. Доповнити речення 5 прикметниками, які є у вірш вправи

2 група

Записати 5 держав світу і мову, якою вони спілкуються.

 

Україна – українська

Білорусія –

Польща –

Румунія –

Китай –

Англія –

 

Тема:

Усне і писемне мовлення. Слова ввічливості.

 

1 група

Прочитай і спиши. Запам’ятай народні погляди на культуру мовлення.

Що маєш казати – наперед обміркуй. Не хочеш почути поганих і дурних слів, не кажи їх сам. Умієш говорити – умій слухати. Дав слово – виконай його.

2 група

Запиши слова ввічливості, які ти вживаєш у своїй мові.

 

Тема:

Текст і його ознаки.

 

1 група

Вправа 16 з підручника.

 

2 група

Придумай заголовок до тексту. Запиши заголовок і текст. Чи всі речення в цьому тексті потрібні?

День був сонячний, теплий. В Оксанки було довге волосся. На небі жодної хмаринки.  Сонце пестило землю лагідним теплом. Легенький вітерець ледь-ледь колихав верхівки дерев

 

Тема:

Змістовий зв'язок між частинами тексту.

 

1 група

Вправа 20 з підручника.

2 група

Склади речення. Добери заголовок. Підкресли слова, які допомагають зв’язати речення в тексті.

Верба, священним, деревом, є.  У, піснях, оспівана, вона, народних, словами, багатьма, ласкавими.  Вербу, тримають, іконою, за освячену. Букети, котиків, з, вербових, є, найкращим, для, подарунком, рідних, знайомих, та.

 

 

Тема:

Текст художній. Текст-опис. Текст науковий.

 

1 група

Вправа 26. Списати науковий текст з даної вправи.

 

2 група

Скласти текст-міркування, дібравши переконливі докази і зробити висновок. Записати текст.

 

Найкращий урок для мене – читання. Чому саме цей урок став цікавим і необхідним? Яка таємниця криється за цим?

 

 

Тема:

План тексту.

 

1 група

Вправа 34. Списати частину тексту, яка розкриває зміст четвертого і п’ятого пункту плану.

 

2 група

Прочитати текст, поділити його на частини і скласти план.

 

 

Вкривається багрянцем клен. Він стоїть на узліссі, ніби сумує, що надійшов жовтень. Часом тихо ронить цей красень свій лист. Золота берізка опустила свої віти і теж журиться.

 

 

Речення

Тема:

Види речень за метою висловлювання та інтонацією.

 

1 група

Вправа 55 з підручника.

 

2 група

Перебудуй розповідні речення у спонукальні

 

Ми любимо свою землю.

Перед вживанням їжі треба мити руки.

За партою слід сидіти рівно.

 

 

Тема:

Члени речення. Головні та другорядні члени речення.

 

1 група

Вправа 67 з підручника. Скласти речення і підкреслити головні члени речення.

2 група

Списати речення, встановивши зв'язок

 

Осінь на барвистому коні їздить.

Жовтень плаче холодними сльозами.

 

 

 

Слово. Значення слова.

Тема:

Пряме й переносне значення слова.

 

1 група

Вправа 80 з підручника.

2 група

Підібрати до слів руки, вода, сонце слова, які вживаються в переносному значенні і скласти з ними речення.

 

 

Тема:

Слова, що мають кілька значень.

 

1 група

Вправа 82 з підручника.

2 група

Скласти речення зі словом земля, яке вживається в значенні "планета", "город".

 

 

Тема:

Слова, що звучать однаково, але мають різне значення.

 

1 група

Вправа 88 з підручника. Підкреслити однозвучні слова.

2 група

Скласти речення із словами таким чином, щоб підкреслені слова вживалися б в іншому значенні.

 

Мила дівчина, зелені сади, розумні, діти.

 

 

Тема:

Синоніми. Роль синонімів у тексті.

 

1 група

Дібрати синоніми до слів вправи 92 з підручника.

2 група

Скласти речення із словами  синонімами "друг, товариш", ", галас, шум, крик", "країна, Батьківщина".  В одному на вибір реченні підкреслити головні члени речення.

 

 

Тема:

Антоніми.

 

1 група

Вправа 96 з підручника.

2 група

До слів зачинити, заплющити, беруть підібрати антоніми і скласти з ними речення.

 

 

Тема:

Фразеологізми.

 

1 група

Вправа 101 з підручника.

2 група

Пояснити, як ти розумієш дані фразеологізми.

Ходити на задніх лапах.

Бити в барабан.

Стелитися під ноги.

Ні риба ні м'ясо.

 

 

 

Будова слова

Тема:

Поняття про закінчення.

 

1 група

Вправа 109 з підручника

2 група

У даних словах змінити закінчення і позначити його.

Вікно, море, Батьківщина, мати. З будь-якими словами на вибір скласти речення.

 

 

Тема:

Основа слова. Частини основи: корінь, префікс, суфікс.

 

1 група

Позначити в словах основу і закінчення: прибережні кущі, дикої качки, нерозлучні друзі.

2 група

Вправа 113 з підручника

 

 

Тема:

Корінь. Спільнокореневі слова.

 

1 група

В словах підкреслити корінь: хата, хатній, хатинка, дерево, дерев'яний, деревце, небо, небесний.

 

2 група

Вправа 118 з підручника

 

 

Тема:

Чергування приголосних [г], [к], [х], із [ж], [ч], [ш] і [з], [ц], [с].

 

1 група

Вправа 126 з підручника.

 

2 група

Змінити слова, щоб відбулося чергування приголосних.

Дорога – дорозі, книга – книзі, муха – мусі, плуг – на плузі.

Скласти з ними речення. В словах позначити корінь.

 

 

Тема:

Чергування голосних [о], [е]  з [ і].

 

1 група

Записати парами і позначити чергування в наступних словах: віз, гусінь, вечори, восени, нести,вози, вечір, осінь, гусені, ніс.

2 група

Вправа 122 з підручника.

 

 

Тема:

Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом.

 

1 група

Вправа 141 з підручника

2 група

Вправа 142 з підручника.  Зробити звуко-буквений аналіз слова їдальня.

 

 

Тема:

Вимова і правопис слів із дзвінкими та глухими приголосними.

 

1 група

Списати і запам’ятати, як пишуться дані слова: просьба- просити, боротьба – боротися, легкого-легко, солодка – солоденька. З двома словами скласти речення.

2група

Вправа 151 з підручника.

 

Тема:

Префікс. Словотворча роль префіксів.

 

1 група

Вправа 176 з підручника.

2 група

Дібрати антоніми до слів, змінивши префікси, позначити префіксіи.

Прилетів, закрив, насипав, зайшов, відсунув.

Скласти 3 речення за вибором.

 

 

Тема:

Префікси і прийменники.

 

1 група

Вправа 180 з підручника.

2 група

Скласти речення з фразеологізмами.

Проїхати зайцем, задерти носа, зарубати на носі.

У даних фразеологізмах позначити префікси.

 

 

Тема:

Правопис префіксів роз-, без-.

 

1 група

Вправа 188 із підручника.

2 група

Виправити помилки в словах, записати їх правильно.

Безкрайнім, беззвучний, роздати, розфарбувати, розв'язати, безшумний, безкрайній, розкреслити.

Розібрати 3 слова за будовою.

 

 

Тема:

Написання префіксів з-, (с)-.

 

1 група

Дані слова розмістити в дві групи: з префіксом з-, с-. виділити дані префікси в словах.

Сказати, зрізати, спитати, змінити, стиснути, сфотографувати, зв’язати, сходити.

2 група

Вправа 96 з підручника.

 

 

Тема:

Апостроф після префіксів.

 

1 група

Встав, де потрібно, апостроф після префіксів.

Під…повзти, від…їхати, за…в'язати, з…ясувати, об…їхати, від…пливти.

2 група

Вправа 200 з підручника

 

 

Тема:

Суфікс. Роль суфіксів

 

1 група

Від поданих слів за допомогою суфіксів утворіть і запишіть нові слова. Суфікси позначити.

Сад, жито, зелень, шкапа.

2 група

Вправа 209 з підручника

 

 

Тема:

Узагальнення вивченого матеріалу про будову слова.

 

1 група

Вправа 229 з підручника

2 група

Добери по два слова до поданих схем

 

   ,  ,   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:

Повторення знань про різні частини мови: іменник, прикметник, дієслово.

 

1 група

Вправа 234

2 група

До поданих іменників добери спільнокореневі слова, які належали б до різних частин мови.

Радість –

Спів –

Малюнок –

Зима –

Крик -

 

 

Тема:

Зв'язок слів у реченні

 

1 група

Встановити зв'язок слів у даному реченні.

На узліссі стоїть квітуча липа.

Липа (що робить?)

Липа (яка)

Стоїть (де?)

2 група

Вправа 246 з підручника.

 

 

Тема:

Іменник, як частина мови.

 

1 група

Прочитати і списати текст. Підкреслити в ньому іменники. 

Іменник – неначе велика - велика ріка, яка гордо несе свої води до моря й океану. А десь далеко і поряд струмують набагато менші річки. Вони прислухаються до гомону-розмови іменникової ріки.

2 група

Вправа 250.

 

 

Тема:

Іменники – власні та загальні.

 

1 група

Вправа 255 з підручника.

2 група

З підручника "Літературне читання для 3 класу" вибрати 10 прізвищ українських письменників.

 

 

Тема:

Велика буква в кличках тварин.

 

1 група

Вправа 258 з підручника.

2 група

Пригадати українську народну казку "Ріпка". Записати  клички тварин із даної казки.

 

 

Тема:

Рід іменників – чоловічий, жіночий і середній.

 

1 група

Вправа 269 з підручника.

2 група

 Підібрати іменники за зразком: ч.р. (він, мій), ж.р (вона, моя), с.р. (воно, моє).

 

 

Тема:

Змінювання іменників за числами однина, множина.

 

1 група

Списати текст, ставлячи іменники, що в дужках у множині.

Наші (предок) будували (замок), щоб боронити рідну землю. На горі вони ставили міцні(будівля), оточуючи їх кам’яним муром. На мурах були сторожеві (вежа).

2 група

Вправа 277 з підручника.

 

 

Тема:

Змінювання іменників за відмінками.

 

1 група

Провідміняти за відмінками слово матуся.

2 група

Вправа 285 з підручника.

 

 

Тема:

Прикметник, як частина мови.

 

1 група

Вправа 296  з підручника.

2 група

Дати відповіді на запитання так, щоб вийшов текст. Придумати заголовок.

1. Куди пішли діти після уроків?

2. За ким вони спостерігали?

3. Що вони принесли з собою?

Слова для довідок: сусідній гай, руда білочка, соснова шишка, колючий їжачок, живий куточок.

 

 

Тема:

Зв'язок прикметників з іменниками.

 

1 група

Вправа 299 з підручника.

2 група

За ознаками предмета вгадай сам предмет. Скласти і записати три речення:

а) висока, густа, зелена, молода, запашна;

б) жовтий, кислий, соковитий, ароматний.

 

 

Тема:

Уживання прикметників у прямому і переносному значеннях.

 

1 група

Вправа 303 з підручника.

2 група

Подані словосполучення введи в речення.

Гострі зуби, гострий біль, гострий зір, гострий соус, гострий на язик.

 

  

Тема:

Прикметники-антоніми, прикметники-синоніми.

 

1 група

Вправа 307 з підручника.

2 група

Дібрати синоніми до поданих прикметників.

Правдивий, лагідний, культурний, коричневий, безмежний.

Довідка: чесний, увічливий, ніжний, справедливий, тихий, чемний , бурий, неосяжний, каштановий, безкраїй.

 

 

Тема:

Уживання прикметників в описах

 

1 група

Вправа 314 з підручника.

2 група

Опиши український рушник, використовуй подані прикметники.

Лляний, тонкий, білий, полотняний український, дорогий, простий, красивий, кольоровий, червоний, чорний, народний, рослинний, орнамент.

 

Тема:

Змінювання прикметників за родами сполученні з іменниками

 

1 група

Вправа 317 з підручника.

2 група

Спиши загадка. До слів – відгадай, добери і запиши декілька прикметників. Визнач їх рід.

І вдень і вночі – у кожусі на печі. (…)

Що росте догори коренем? (…)

Куди повзе  – за собою хату везе. (…)

Як не бий, він не заплаче, тільки сам завзято скаче. (…)

 

 

 

Тема:

Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками.

 

1 група

Запиши подані словосполучення у множині. Виділи закінчення прикметників.

Могутній дуб, синя проліска, житнє поле, сонячний день, біла лілія.

 

2 група

Вправа 331 з підручника.

 

 

Тема:

Дієслово як частина мови.

 

1 група

Вправа 339 з підручника.

2 група

Із слів кожного рядка склади речення а з них текст. Добери заголовок. Підкресли дієслово.

Вирішили, гніздо, тоді вимостили, стовпі, на телеграфному.

В, лелеки, наші, приносять, краї, весну.

Якось, з, повернулися,ніде, а, селитися, вирію.

Красиві, прилітають, ці, кожної, птахи, весни, і, село,наше, в.

Стріхи,зникли,солом'яні.

 

 

Тема:

Зв'язок дієслова з іменником у реченні.

 

1 група

Добери і запиши дієслова, які можуть сполучатися з даними іменниками. Вітер. Дощ. Сніг. Вода.

2 група

Вправа 342 з підручника.

 

 

Тема:

Дієслова - антоніми.

 

1 група

До поданих дієслів добери і запиши антоніми.

Слухати –

Стояти –

Додавати –

Пам’ятати –

Роз'єднати –

Загубити -

2 група

Вправа 346 з підручника.

 

 

Тема:

Дієслова – синоніми.

 

1 група

Вправа 352 з підручника.

2 група

Спиши текст. З поданих у дуках дієслів – синонімів вибери ті, які найбільше підходять за змістом.

Друзі(мандрували, йшли) лісом і збирали гриби. На галявині вони (побачили, помітили) зламану березу. Її тоненькі гілочки (звисали, спадали) додолу. Ніжне зелене листячко почало (в’янути, кволитись). Хлопчики (підняли, підвели) берізку і (прив’язали, прикріпили) до кремезного дуба.

 

 

Тема:

Змінювання дієслів за часами.

 

1 група

Від поданих дієслів утвори і запиши всі часові форми.

Стоять – стояв, стоїть, стоятиме.

Будувати –

Співати –

Любити –

 

2 група

Вправа 356 з підручника.

 

 

Тема:

Написання "не" з дієсловами.

 

1 група

Вправа 374 з підручника.

2 група

Допиши приказки та прислів’я.

З чужого лиха не…

Весна ледачого не…

Під лежачий камінь вода не…

Не в свої сани не…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Література

  1. Захарійчук М.Д.  Українська мова підручник для 3 класу. Загальноосвітн.навч.закл. з навч. укр.мовою – К.:Грамота 2012.
  2. Генсюровська Л.Б., Софіян З.З.  Українська мова. Диференційовані завдання до вправ. 3 кл. – Тернопіль.: Навчальна книга – Богдан, 2014.
  3. Зубков М.Г.  українська мова: Універсальний довідник. – Харків.: Видавничий дім "Школа", 2004.
docx
Додано
19 жовтня 2021
Переглядів
967
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку