Урок "МОВА НАША СОЛОВ’ЇНА"

Про матеріал
Це родинне свято зближує, надихає любов'ю не лише дітей, а й батьків. Вірші, загадки, ігри та пісні виховують майбутніх патріотів, славних синів і доньок неньки України.
Перегляд файлу

МОВА НАША СОЛОВ’ЇНА

Вчитель.  Добрий день, шановна родино! . Думаю, що сьогоднішня зустріч - ще одна схо­динка до нашого зближення, родинного єднання «В сім’ї новій, вольній».

(Виходять хлопчик і дівчинка).

Дівчинка.

Є добрий звичай в Україні,

У святковий день, в щасливий час

 Гостей вітати хлібом-сіллю,

Бажати щастя і добра.

Хлопчик.

Вклоняємо вам, шановні гості.

Даруємо хліб святий та сіль

Від щирої душі людської,

 Від щедрої матінки-землі!

(Дарують хліб та сіль).

Вчитель. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі - в нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, живуть наші батьки - тут корінь роду ук­раїнського. І де б не були, скрізь відчуваємо пок­лик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово. Українська мова - це мова нашого народу.

1 учасник.

Ой, яка чудова українська мова!

 Де це все береться, звідкіля і як?

 Ліс, лісок, лісочок,

Пуща, гай, діброва,

Рідна і кохана українська мова!

2 учасник.

Солов’їну,барвінкову,

Колосисту на віки –

Українську рідну мову

В дар дали мені батьки.

3 учасник.

Мова рідна, слово рідне,

Хто вас забуває.

Той у грудях не серденько,

Тільки камінь має.

4 учасник.

Як ту мову міг забути,

Котрою учила

Нас всіх ненька говорити,

Ненька наша мила.

5 учасник.

Ось тому плекайте, діти.

Рідну нашу мову.

Вчиться складно говорити

 Своїм рідним словом.

Вчитель. Всі ми знаємо багато українських пісень.

Адже, пісня - це душа народу. Давайте заспіваємо українську на­родну пісню «Українці ми маленькі».

(Виконують пісню).

6 учасник.

Ти постаєш в ясній обнові,

Як пісня ринеш, рідне слово.

Ти наше диво калинове,

Кохана материнська мово!

Вчитель. А зараз давайте проведемо ма­ленькі змагання. Хлопчики, зачитайте загадки дівчаткам.

1-й хлопчик.

У нашої бабусі

Сидить звір у кожусі.

Біля пічки гріється,

Без водички миється.

(Котик)

2-й хлопчик.

На городі в нас росте

Сонце ясне золоте,

 Жовте око, жовті вії,

Та чомусь воно не гріє.

(Соняшник)

3-й хлопчик.

Летів птах через дах,

Сів на воротях

У червоних чоботях.

(Лелека)

Вчитель. А зараз дівчатка зачитають загадки хлопчикам.

1-а дівчинка.

Із неба диво золоте

І світить нам, і гріє.

 Ніщо без нього не росте,

 І всяк йому радіє.

(Сонце)

2-а дівчинка.

По дорозі цуцик біг,

Скільки цуцик має ніг?

Почали усі лічити –

Десять вийшло у Микити.

Так чи не так?

(Не так)

3-я дівчинка.

Маленький хлопчик

Виліз на стовпчик,

Одежі не носить,

їсти не просить.

Личенько рябе,

Що воно таке?

 (Наперсток)

Вчитель. Молодці! Загадки ви добре відгадали.

Діти, ваші мами, бабусі, сестрич­ки користуються наперстком коли вишивають. Придивіться уважно, які диво-вишиванки. Це роботи ваших мам, бабусь. Нема в селі жодної оселі, де б не було вишиваного рушника. Це давня традиція: гостям на рушниках підносять хліб-сіль як символ гостинності нашого народу.

(Лунає пісня про рушник).

Хлопчик.

Сійся, родися, жито-пшениця

І всяка пашниця.

Щоб був хліб на столі

І щоб цвіли, як квіти,

Гарні українські діти.

Вчитель. А зараз ми побачимо хто із вас біль­ше знає прислів'їв про українську мову.

1-й учасник. Українська мова - це віконце, че­рез яке людина бачить світ.

2-й учасник. Той лиш пошани достоїн, хто мо­ву шанує свою.

3-й учасник.

Солов'їну, барвінкову,

Колосисту на віки

 Українську рідну мову

В дар дали мені батьки.

4-й учасник. Українська мова прекрасна, багата і мелодійна.

5-й учасник. Жити в Україні і не знати ук­раїнської мови - неповага до людей.

Вчитель. Молодці, діти, справилися.

Жила собі маленька дівчинка, яка дуже сумувала, а коли прийшли до неї подруги, то розвеселили її. Дівчатка, як же ця дівчинка зветься? (Подоляночка).             

(Дівчатка танцюють і співають «Подоля­ночку» ).

Вчитель. Діти, а які скоромовки ви вмієте промовляти?

1-й учасник.

Хитру сороку спіймала морока,

А на сорок сорок сорок морок.

2-й учасник.

У дубочка зелен чуб,

Виросте з дубочка дуб.

Вчитель. Колись діти збиралися і грали в різні ігри. Вони знали багато забавлянок. Може і ви їх знаєте?

1-й учасник.

Ходить квочка коло кілочка,

Водить діток одноліток.

2-й учасник.

Печу, печу хлібчик

Дітям на обідчик.

Більшому - більший.

Меншому - менший,

Шусть у піч.

3-й учасник.

Котилася торба

З високого горба,

А в тій торбі хліб-паляниця

Кому доведеться, той буде жмуриться.

Вчитель. Коли ви були маленькими, бабусі й мами співали вам колискові пісні, розповідали казки. Хто з вас пам'ятає їх?

Вчитель. Діти, гляньте на ці червоні плоди. Що ви про них знаєте? Калина і верба - улюблені символи-рослини. Калину оспівував у своїх віршах Т.Г. Шевченко. А чи знаєте ви пісні або вірші про калину?

(Звучить пісня «Ой є в лісі калина» ).

Вчитель. Діти, любіть свій рідний край, де народилися і живете. Любіть свою рідну мову.

1-й учасник.

Берегти її, плекати

Буду всюди і повсякчас.

Бо ж єдина - так, як мати,

Мова кожного із нас.

2-й учасник.

Бережіть її, малята,

Бо вона віконце миле,

Що колись до нього мати

Піднесла вас, посадила.

Вчитель. Як гарно звучала наша рідна мова у віршах, прислів'ях, які ніжні й гарні слова і ме­лодія у пісні. Багато гарних слів почули ми про на­шу рідну українську мову. Хочемо, щоб ви полюби­ли її і ніколи не цуралися.

Бо ніхто не має права забувати

Своєї мови рідної ніде,

Як ті пісні, які співала мати,

як своє дитинство золоте.

 (Звучить пісня).

 

 

docx
Додано
30 вересня 2019
Переглядів
155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку