Контрольна робота з теми "Складнопідрядне речення" (тест)

Про матеріал

КР №2. Складнопідрядне речення (тести)

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень дев'ятикласників з розділу «Складнопідрядне речення»; з'ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах.

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Проведення інструктажу щодо виконання контрольної роботи.

1) Ознайомлення дев'ятикласників із критеріями оцінювання тестових завдань.

ІІ. Основний зміст роботи

1. Виконання учнями тестових завдань.

І Варіант

1. До складнопідрядного з підрядним з'ясувальним належить речення.

А Уже сонце хилилося до заходу, як у степу показалася велика чорна плахта .

Б Старий дзвонар одного давнього вечора розповідав, як десь дівчата дзвонами привертали парубочі серця .

В Зібралася ціла флотилія, наче з якого великого переможного походу верталися.

Г Назбирали багато сухого бадилля, щоб було чим цілу ніч палити .

2. До складнопідрядного з підрядним обставинним мети НЕ належить ре­чення.

А Під вогнище ми видовбали в піску яму, щоб не розшарпував вітер вогню.

Б Щоб не сидіти без діла, дід став бджіл розводити та допомагати бабі в городі товктися.

В Отаман дав знак, щоб галера спинилася (А. Чайковський).

Г Здивований, кінь перечекав, не рухаючись з місця, щоб не скаламутити води

3. Укажіть ССР.

А Півень стояв на порозі у хліві, стріпував крильми, наче поривався летіти понад мерехтливим сяйвом снігів. (Є. Гуцало)

Б Вийшов на сизу піщану косу і, струсивши воду, знову заіржав грізно та бойовито, перегукуючись із громами. (В. Дрозд)

В Десь далеко щасливіший од Шептала кінь п'є соняч­ний ранок, і в прозорім кориті дня того ранку лишаєть­ся все менше, на самому денці. (В. Дрозд)

Г Сиджу і слухаю, як народжується вітер. (Гр. Тютюн­ник)

► Прочитати текст і виконати завдання 4-9.

1. Легендарний давньогрецький поет Гомер образно відзначав, що на кри­латих словах летять думки з вуст мовця до слухача. 2. Продовжуючи цю думку, можна сказати, що крилаті слова передаються від покоління до по­коління, від одного народу до інших. 3. З плином часу вони набувають но­вого значення, ніби осучаснюються, продовжуючи при цьому виражати ба­гатогранний людський досвід, відкривати розум і душу минулих поколінь. 4. Сьогодні не можна залишитися байдужим до цього неймовірного фразео­логічного розмаїття, яке неможливо ні виміряти, ні описати. 5. Опанування фонду крилатих слів і вільне його використання — неодмінна риса культурної людини що, даватиме їй перевагу в дискусіях і публічних виступах, у спіл­куванні з іншими. 6. Той, хто вільно послуговується всім багатством фонду крилатих слів, активно їх використовує, завжди справляє враження куль­турної, освіченої, компетентної людини.

4. Підрядна частина стоїть у середині головної складнопідрядного ре­чення.

А Першого. Б Другого.

В Четвертого. Г Шостого.

5. Засіб зв'язку виконує синтаксичну роль додатка в складнопідрядному ре­ченні.

А Другому. Б Четвертому.

В П'ятому. Г Шостому.

6. До складнопідрядного з підрядним з'ясувальним належить речення.

А Перше. Б Четверте.

В П'яте. Г Шосте.

7. До складнопідрядного з підрядним обставинним порівняльним належить речення.

А Перше. Б Друге.

В Третє. Г Четверте.

8. Складнопідрядних речень з підрядними означальними вжито в тексті.

А Два. Б Три.

В Чотири. Г П'ять.

9. Пунктуаційну помилку допущено в складнопідрядному реченні.

А Другому. Б Четвертому.

В П'ятому. Г Шостому.

10. Установіть відповідність:

1 означальне А) Матінка не дурно казали, що світ не без добрих людей.

2 з'ясувальне Б) Було так тихо, що навіть шелест листя здавався великим шумом.

3 наслідку В) Моря перелетиш і не впадеш, допоки буде в серці рідна мова.

4 часу Г) На небі збиралися великі хмари, так що можна сподіватися дощу.

Д) Англія – перша неслов'янська країна, де з'явилися переклади

українських дум.

11. Поставити розділові знаки, скласти схеми, визначити види підрядних речень:

1. На ніч щоб захиститися від вітру треба було забиратися в саму гущавину лісу.

2. Як захоче коза сіна то до воза прийде.

ІІ Варіант

1. До складнопідрядного з підрядним з'ясувальним належить речення.

А Уже сонце хилилося до заходу, як у степу показалася велика чорна плахта .

Б Старий дзвонар одного давнього вечора розповідав, як десь дівчата дзвонами привертали парубочі серця .

В Зібралася ціла флотилія, наче з якого великого переможного походу верталися.

Г Назбирали багато сухого бадилля, щоб було чим цілу ніч палити .

2. До складнопідрядного з підрядним обставинним мети НЕ належить ре­чення.

А Під вогнище ми видовбали в піску яму, щоб не розшарпував вітер вогню.

Б Щоб не сидіти без діла, дід став бджіл розводити та допомагати бабі в городі товктися (О. Аврамчук).

В Отаман дав знак, щоб галера спинилася (А. Чайковський).

Г Здивований, кінь перечекав, не рухаючись з місця, щоб не скаламутити води

3. Складносурядним є речення:

А Поки я йшов по стежці, дрозди-чикотні з діловим азар­том дзьобали ягоди. (Є. Гуцало)

Б Цей ведмідь спить на березі ріки не тільки взимку, а й улітку. (Є. Гуцало)

В Я слухав рідну пісню, рідну мову, а вона лилася, наче струмок. (Ю. Мушкетик)

Г По небу прокотився невидимий грім і впав десь побли­зу, за лісом. (В. Дрозд)

Прочитати текст і виконати завдання 4-9.

1. Ярослав Мудрий був першим князем, який не прагнув походів та завоювань. 2. Він удовольнився тим, що зміцнив кордони своєі держави, захистив її від ворогів. 3. Ярослав здійснив революцію в гуманітарній сфері. 4. Він збудував у Києві й Новгороді соборні храми в ім'я Святої Со­фії, які збереглися до наших днів. 5. Князеві Ярославу приписують також перше зведення писаних давньоруських законів, що не поступається єв­ропейським аналогам тієї епохи. 6. Ярослав був справжнім провідником просвітництва в державі. 7. Бібліотека Ярослава Мудрого, яку досі так і не знайдено, славилася у всій Європі. 8. Варто відзначити, що Ярослав був людиною всебічно освіченою, на відміну від батька. 9. Смерть князя стала тим рубежем за яким, Русь поховала, на думку багатьох учених, свою могутність і добробут. 10. Ми по праву можемо пишатися цим державним діячем, адже його досягнення залишили вікопомний слід в українській іс­торії (За С. Махуном).

4. Підрядна частина стоїть у середині головної складнопідрядного речення.

А Першого. Б Другого.

В Сьомого. Г Десятого.

5. Сполучне слово виконує синтаксичну роль додатка в складнопідрядному реченні.

А Першому. Б Другому.

В Четвертому. Г П'ятому.

6. До складнопідрядного з підрядним з'ясувальним належить речення.

А Четверте. Б П'яте.

В Восьме. Г Десяте.

7. До складнопідрядного з підрядним обставинним причини належить ре­чення.

А Четверте. Б П'яте.

В Восьме. Г Десяте.

8. Складнопідрядних речень з підрядними означальними вжито в тексті.

А Три. Б Чотири.

В П'ять. Г Шість.

9. Пунктуаційну помилку допущено в складнопідрядному реченні.

А Другому. Б Сьомому.

В Дев'ятому. Г Десятому.

10. Установіть відповідність:

1 міри і ступеня А) Ніяка держава не буде сильною, якщо не виконуються її закони.

2 з'ясувальне Б) Ніколи серце не заплаче, бо все обернеться на спів.

3 причини В) Я завтра їду в Україну, яку покинув так давно.

4 умови Г) Поети кажуть, що їм ні про що писати.

Д) Кричить, що аж у вухах лящить.

11. Поставити розділові знаки, скласти схеми, визначити види підрядних речень:

1. Гори в надвечір'ї засвітилися легким ажурним золотом ніби вони були зіткані з багрянистих суцвіть.

2. Між деревами що куталися в туман майнула жіноча постать.

ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1) Опрацювати теоретичний матеріал

2) Виконати вправи

ІV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

— Під час виконання контрольної роботи найскладнішим для мене було...

Перегляд файлу

КР №2. Складнопідрядне речення (тести)

Мета: оцінити рівень навчальних досягнень дев’ятикласників з розділу «Складнопідрядне речення»; з’ясувати можливі недоліки в ході опанування мовною теорією.

Обладнання: тестові завдання у двох варіантах. 

Тип уроку: контроль і корекція знань, умінь та навичок.

ХІД УРОКУ

 

 І. Мотивація навчальної діяльності школярів. Оголошення теми й мети уроку

Проведення інструктажу щодо виконання контрольної роботи.

1) Ознайомлення дев’ятикласників із критеріями оцінювання тестових завдань.

ІІ. Основний зміст роботи

1. Виконання учнями тестових завдань.

І Варіант

1. До складнопідрядного з підрядним з'ясувальним належить речення.

А Уже сонце хилилося до заходу, як у степу показалася велика чорна плахта .

Б   Старий дзвонар одного давнього вечора розповідав, як десь дівчата  дзвонами привертали парубочі серця .

 В  Зібралася ціла флотилія, наче з якого великого переможного походу верталися.

 Г   Назбирали багато сухого бадилля, щоб було чим цілу ніч палити .

2. До складнопідрядного з підрядним обставинним мети НЕ належить ре­чення.

А Під вогнище ми видовбали в піску яму, щоб не розшарпував вітер вогню.

 Б   Щоб не сидіти без діла, дід став бджіл розводити та допомагати бабі в городі товктися.

В  Отаман дав знак, щоб галера спинилася (А. Чайковський).

 Г   Здивований, кінь перечекав, не рухаючись з місця, щоб не скаламутити води

3.      Укажіть ССР.

А Півень стояв на порозі у хліві, стріпував крильми, наче поривався летіти понад мерехтливим сяйвом снігів. (Є. Гуцало)

Б Вийшов на сизу піщану косу і, струсивши воду, знову заіржав грізно та бойовито, перегукуючись із громами. (В. Дрозд)

В Десь далеко щасливіший од Шептала кінь п'є соняч­ний ранок, і в прозорім кориті дня того ранку лишаєть­ся все менше, на самому денці. (В. Дрозд)

Г Сиджу і слухаю, як народжується вітер. (Гр. Тютюн­ник)

► Прочитати текст і виконати завдання 4-9.

1. Легендарний давньогрецький поет Гомер образно відзначав, що на кри­латих словах летять думки з вуст мовця до слухача. 2. Продовжуючи цю думку, можна сказати, що крилаті слова передаються від покоління до по­коління, від одного народу до інших. 3. З плином часу вони набувають но­вого значення, ніби осучаснюються, продовжуючи при цьому виражати ба­гатогранний людський досвід, відкривати розум і душу минулих поколінь. 4. Сьогодні не можна залишитися байдужим до цього неймовірного фразео­логічного розмаїття, яке неможливо ні виміряти, ні описати. 5. Опанування фонду крилатих слів і вільне його використання — неодмінна риса культурної людини що, даватиме їй перевагу в дискусіях і публічних виступах, у спіл­куванні з іншими. 6. Той, хто вільно послуговується всім багатством фонду крилатих слів, активно їх використовує, завжди справляє враження куль­турної, освіченої, компетентної людини.

4. Підрядна частина стоїть у середині головної складнопідрядного ре­чення.

А Першого.                                         Б  Другого.

В  Четвертого.                                     Г   Шостого.

5. Засіб зв'язку виконує синтаксичну роль додатка в складнопідрядному ре­ченні.

А Другому.                                          Б  Четвертому.

В  П'ятому.                                          Г   Шостому.

6. До складнопідрядного з підрядним з'ясувальним належить речення.

 А Перше.                                             Б  Четверте.

В  П'яте.                                               Г   Шосте.

7. До складнопідрядного з підрядним обставинним порівняльним належить речення.

А Перше.                                               Б  Друге.

В  Третє.                                               Г   Четверте.

8. Складнопідрядних речень з підрядними означальними вжито в тексті.

 А Два.                                                   Б  Три.

В  Чотири.                                            Г   П'ять.

9. Пунктуаційну помилку допущено в складнопідрядному реченні.

 А Другому.                                          Б  Четвертому.

В  П'ятому.                                          Г   Шостому.

10. Установіть відповідність:

    1 означальне            А) Матінка не дурно казали, що світ не без добрих людей.

    2 зясувальне            Б) Було так тихо, що навіть шелест листя здавався великим шумом.

    3 наслідку                 В) Моря перелетиш і не впадеш, допоки буде в серці рідна мова.

    4 часу                        Г) На небі збиралися великі хмари, так що можна сподіватися дощу.

                                       Д) Англія – перша неслов’янська країна, де зявилися переклади    

                                            українських дум.

11. Поставити розділові знаки, скласти схеми, визначити види підрядних речень:

1. На ніч щоб захиститися від вітру треба було забиратися в саму гущавину лісу.

 2. Як захоче коза сіна то до воза прийде.

 

ІІ Варіант

1. До складнопідрядного з підрядним з'ясувальним належить речення.

А Уже сонце хилилося до заходу, як у степу показалася велика чорна плахта .

Б   Старий дзвонар одного давнього вечора розповідав, як десь дівчата  дзвонами привертали парубочі серця .

 В  Зібралася ціла флотилія, наче з якого великого переможного походу верталися.

 Г   Назбирали багато сухого бадилля, щоб було чим цілу ніч палити .

2. До складнопідрядного з підрядним обставинним мети НЕ належить ре­чення.

А Під вогнище ми видовбали в піску яму, щоб не розшарпував вітер вогню.

 Б   Щоб не сидіти без діла, дід став бджіл розводити та допомагати бабі в городі товктися (О. Аврамчук).

В  Отаман дав знак, щоб галера спинилася (А. Чайковський).

 Г   Здивований, кінь перечекав, не рухаючись з місця, щоб не скаламутити води

3.  Складносурядним є речення:

А Поки я йшов по стежці, дрозди-чикотні з діловим азар­том дзьобали ягоди. (Є. Гуцало)

Б Цей ведмідь спить на березі ріки не тільки взимку, а й улітку. (Є. Гуцало)

В Я слухав рідну пісню, рідну мову, а вона лилася, наче струмок. (Ю. Мушкетик)

Г По небу прокотився невидимий грім і впав десь побли­зу, за лісом. (В. Дрозд)

 Прочитати текст і виконати завдання 4-9.

1. Ярослав Мудрий був першим князем, який не прагнув походів та завоювань. 2. Він удовольнився тим, що зміцнив кордони своєі держави, захистив її від ворогів. 3. Ярослав здійснив революцію в гуманітарній сфері. 4. Він збудував у Києві й Новгороді соборні храми в ім'я Святої Со­фії, які збереглися до наших днів. 5. Князеві Ярославу приписують також перше зведення писаних давньоруських законів, що не поступається єв­ропейським аналогам тієї епохи. 6. Ярослав був справжнім провідником просвітництва в державі. 7. Бібліотека Ярослава Мудрого, яку досі так і не знайдено, славилася у всій Європі. 8. Варто відзначити, що Ярослав був людиною всебічно освіченою, на відміну від батька. 9. Смерть князя стала тим рубежем за яким, Русь поховала, на думку багатьох учених, свою могутність і добробут. 10. Ми по праву можемо пишатися цим державним діячем, адже його досягнення залишили вікопомний слід в українській іс­торії (За С. Махуном).

4. Підрядна частина стоїть у середині головної складнопідрядного речення.

А Першого.                                            Б Другого.

В  Сьомого.                                           Г   Десятого.

5. Сполучне слово виконує синтаксичну роль додатка в складнопідрядному реченні.

А Першому.                                        Б  Другому.

В  Четвертому.                                    Г   П'ятому.

6. До складнопідрядного з підрядним з'ясувальним належить речення.

А Четверте.                                         Б  П'яте.

В  Восьме.                                            Г  Десяте.

7. До складнопідрядного з підрядним обставинним причини належить ре­чення.

А Четверте.                                         Б  П'яте.

В  Восьме.                                            Г   Десяте.

8. Складнопідрядних речень з підрядними означальними вжито в тексті.

А Три.                                                  Б  Чотири.

В  П'ять.                                               Г   Шість.

9. Пунктуаційну помилку допущено в складнопідрядному реченні.

А Другому.                                          Б  Сьомому.

В  Дев'ятому.                                       Г  Десятому.

10. Установіть відповідність:

    1 міри і ступеня           А) Ніяка держава не буде сильною, якщо не виконуються її закони.

    2 зясувальне                Б) Ніколи серце не заплаче, бо все обернеться на спів.

    3 причини                     В) Я завтра їду в Україну, яку покинув так давно.

    4 умови                         Г) Поети кажуть, що їм ні про що писати.

                                          Д) Кричить, що аж у вухах лящить.

 

11. Поставити розділові знаки, скласти схеми, визначити види підрядних речень:

 1. Гори в надвечір’ї засвітилися легким ажурним золотом  ніби вони були зіткані з багрянистих суцвіть.

 2. Між деревами що куталися в туман майнула жіноча постать.

ІІІ. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

1) Опрацювати теоретичний матеріал

2) Виконати вправи

 ІV. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

 Під час виконання контрольної роботи найскладнішим для мене було...

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
1.0
Оригінальність викладу
1.0
Відповідність темі
1.0
Загальна:
1.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Mas Ter Ok
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
28936
Оцінка розробки
1.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку