Займенник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Про матеріал

Презентація до уроку "Займенник"

Містить цікаві інтерактивні методи, підходить для роботи з інтерактивними дошками.

Містить різнорівневі завдання для учнів. доступно і цікаво за допомогою даної презентації можно пояснити учням тему "Займенник; загальні відомості, морфологічні ознаки, синтаксична роль"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Девіз уроку Я, ти, він, вона – разом ми одна сім`я. Будем всі ми працювати, знання нові здобувати.

Номер слайду 2

ТЕМА УРОКУзайменник загальне значення, морфологічні ознаки синтаксична роль.

Номер слайду 3

МЕТА УРОКУ- поглибити знання про займенник як частину мови, його значення, морфологічні ознаки й синтаксичну роль;- мати загальне поняття про розряди займенників;- формувати вміння знаходити займенники в тексті, визначати їх розряд, синтаксичну роль; - виховувати в собі любов до української мови, почуття патріотизму.

Номер слайду 4

РОБОТА З ТАБЛИЦЕЮ{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Частина мови. Значення. Питання{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Іменник. Предмет. Хто? Що?{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Прикметник. Ознаку предмета. Який? Чий?{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Числівник. Кількість Скільки? Котрий?ЗАЙМЕННИКвказує але не називає їх Займенник – це самостійна частина мови, яка вказує на предмет, ознаку іншого предмета, на кількість предметів при лічбі, але не називає їх.

Номер слайду 5

Лінгвістичне дослідження. Розгляньте речення, знайдіть підмети. Марина щоранку прокидалася перша. Я щоранку прокидалася перша. Розгляньте речення, знайдіть означення. Зелений автомобіль промчав вулицями міста. Якийсь автомобіль промчав вулицями міста. Розгляньте речення, знайдіть в першому підмет, а в другому обставину. Один у полі не воїн Скільки цей рисак править? – запитав дядько Трохим (М. Стельмах)

Номер слайду 6

Площа Особових займенників. - Я, ми, - ти, ви, - він, вона, воно, вони

Номер слайду 7

Проспект Означальних займенників. Весь, всякий, кожний, сам, самий, інший, жодний

Номер слайду 8

Вказівні займенники. Той, цей, такий, стільки

Номер слайду 9

Вулиця Присвійних займенників Мій, твій, наш, ваш, свій, їхній

Номер слайду 10

Провулок Неозначених займенників. Будь-хто, хто-небудь, абихто, хтось, казна-який, бозна-чий

Номер слайду 11

Вулиця Відносних займенників. Хто, що, який, чий, котрий, скільки

Номер слайду 12

Вулиця питальних займенників. Хто?, що?, який?, чий?, котрий?, скільки?

Номер слайду 13

Заперечні займенники. Ніхто, ніщо, ніякий, нічий, нікотрий, ніскільки

Номер слайду 14

Самотня хатинка зворотного займенника. Себе

Номер слайду 15

підкресліть займенники, зверху напишіть розряд. Шануй і поважай матір і батька. Вони дали тобі життя. Ти будеш дорослою людиною, але для матері і батька до останнього їхнього подиху залишишся дитям. Своєю працею і піклуванням вони несуть радість у твою колиску. Не забувай, що батьки також мають право на радість. Шануй і поважай бабусю й дідуся... дорожи честю сім'ї, оберігай її, як святиню. Де б ти не був, ніколи не забувай про свою рідну домівку. Завжди пам'ятай про неї!!!

Номер слайду 16

Творче моделювання. Мудрим ніхто не народився, …що дає користь. Людина прагне до того, …свого майстра. Людей питай, … зате плоди її солодкі. Кожне діло любить … а навчився. Гірка наука, … сама себе хвалить. Гречана каша … а свій розум май.

Номер слайду 17

Робота в парі З одним із займенників складіть речення казкового змісту. А всі інші спробують відгадати казку та сказати про кого або про що йдеться мова. (Нариклад: «Він живе на даху, дуже любить солодощі»).

Номер слайду 18

Мозковий штурм. Які два займенники псують дороги? Що треба зробити з руками, щоб утворилися три особові займенники? Додавши до займенника І особи одну букву, перетворіть його на антонім до слова « війна». Я – спереду, я – вкінці, а посередині назва породи коня ( маленького). Разом буде назва країни. Хто швидше назве займенники з двома буквами е ?Хто швидше здогадається , у яких займенниках є буквосполучення ьо, йо?

Номер слайду 19

Творча робота в групах. Розгляньте ілюстрацію. Складіть і запишіть 3 – 5 речень, використовуючи займенники. Спробуйте описати настрій, який викликає у вас ця картина.   

Номер слайду 20

Незакінчені речення. Сьогодні на уроці я дізналась/дізнався…Труднощі в мене виникли під час…Найцікавіше для мене було…

Номер слайду 21

Домашнє завдання. П. 38, впр.362 (письмово)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Терпак Ольга Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Михайленко Ірина Михайлівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
5458
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку