Запропоновані завдання мовної теми дають можливість вчителю визначити рівень успішності учнів з теми "Текст. Речення". Тексти укладено відповідно критеріям щодо письмових перевірних робіт з української мови у 4 класі. Контрольну роботу розроблено для виконання 2 варіантами.
Перевірка знань з мовної теми
Текст. Речення
І варіант
1.Познач рядок із правильним закінченням поданого речення.
Текстом називають… .
А) групу слів, словосполучень, речень;
Б) зв'язані за змістом речення;
В) окремі слова, окремі речення.
2. Вибери рядок із правильним закінченням речення.
Текст, у якому про щось розповідається про щось або про когось, є …
А) розповіддю;
Б) описом;
В) міркуванням.
3.Правильно закінчи подане речення.
Підмет і присудок – це …
А) головні члени речення;
Б) однорідні члени речення;
В) другорядні члени речення;
4.Вибери рядок із правильним закінченням поданого речення.
За метою висловлювання речення бувають …
А) пості і складні;
Б) окличні і неокличні;
В) розповідні, питальні, спонукальні.
5.Прочитай текст. Випиши опис собаки.
Пес був із породи сторожових собак. Звали його Дінго. Собака був рудої масті. У нього була густа шерсть, довгий, куций, як у лева, хвіст. Це був чудовий , дужий звір, спиртний і мускулистий.
6. Спиши текст, поділяючи його на речення. Розстав розділові знаки. Добери заголовок.
Чи був ти колись у степу на початку літа який він гарний і квітучий цієї пори цвітуть усіма кольорами різні трави і квіти срібними хвилями переливаються зарості ковили і типчаку у різнотрав'ї гніздяться птахи.
7. Спиши речення. Підкресли підмет і присудок. Установи зв'язок між словами.
Над полем лунала весела пісня жайворонка.
8. Запиши відповіді на запитання, використовуючи, однорідні члени речення.
Які звірі живуть у лісі?
Які предмети вивчають учні у школі?
Перевірка знань з мовної теми
Текст. Речення
ІІ варіант
1.Познач рядок із правильним закінченням поданого речення.
Текст складається з … .
А) абзацу і плану, висновку;
Б) зачину, основної частини, кінцівки;
В) окремих слів, окремих речень.
2. Вибери рядок із правильним закінченням речення.
Тема тексту – це …
А) те , про що (кого) повідомляється в ньому ;
Б) розповідь або запитання
В) ствердження якось думки.
3.Правильно закінчи подане речення.
Речення – це …
А) слово або група слів, які виражають закінчену думку;
Б) група слів або словосполучень;
В) набір слів, які не зв'язані між собою за змістом;
4.Вибери рядок із правильним закінченням поданого речення.
За інтонацією речення бувають …
А) прості і складені;
Б) окличні і неокличні;
В) розповідні , питальні і спонукальні.
5.Прочитай текст. Випиши опис квітки.
Під густими кронами дерев. Серед буйної трави розцвіли лісові конвалії. Вони наповнили повітря ніжним п'янким ароматом. Великі темно-зелені листки , як долоньки, тримали стрілку білих квіточок. Ці квіти схожі на сріблясті дзвоники, запашні і ніжні. Конвалія має лікувальні властивості. Вона занесена до Червоної книги України.
6. Спиши текст, поділяючи його на речення. Розстав розділові знаки. Добери заголовок.
Була тепла ясна осінь повітря було прозоре раптом почувся тужливий крик що це ключ журавлів летів високо в небі він відлітав у теплий далекий вирій прощавайте , журавлі, повертайтеся навесні.
7. Спиши речення. Підкресли підмет і присудок. Установи зв'язок між словами.
Сухе листя дощем спадало з дерев.
8. Запиши відповіді на запитання, використовуючи, однорідні члени речення.
Які птахи відлітають у вирій?
Що збирають у садах восени?