Тема. Моя Україна – єдина країна
Конспект Першого уроку для учнів 1 класів
Підготувала вчитель Колій Таїсія Володимирівна
Тема. Моя Україна – єдина країна
Мета. Створити святковий мікроклімат в класі, формувати поняття учнів про Батьківщину як спільний дім українського народу, розширювати знання про рідний край; сприяти партнерським відношенням між батьками, дітьми і вчителем, залучати батьків до співпраці. Розвивати соціальну та громадянську компетентність, почуття людяності, патріотизму. Виховувати любов до батьків, людей, України.
Обладнання. Карта України, Державний Герб, Прапор, Гімн України, презентація, віночок із різнокольорових паперових квітів, фігурки українця та україночки, хмаринки, сонечко.
Хід уроку
І. Привітання
Ранок розпочавсь цікаво,
Світить сонечко ласкаво,
В календарик заглядає
І від посмішки аж сяє.
Знає сонце гомінливе –
День сьогодні особливий!
- Чим сьогоднішній день особливий? (Відповіді дітей)
Особливий тим, що до нас завітали ваші батьки. Привітаємо їх.
ІІ. Вітаймося. Ранкове коло.
- Діти і батьки, візьміть на партах квіточки і станьмо в коло. Будьте готовими назватися голосно і чітко. Розпочну я. Я - креативна вчителька Тая. А тепер познайомимося з вами.
- Вийдіть до мене ті, у кого червона квіточка, назвіться, і «вплетіть» квіточку у наш віночок. ( Діти і батьки по черзі прикріплюють квіти на дошку, оформленому у вигляді віночка).
- Тепер вийдіть з жовтою, рожевою, білі, сині…
- Подивіться, який вийшов у нас чудовий віночок!
ІІІ. Народження нової родини.
- Погляньте на цей чарівний віночок. Чим квіточки схожі? Чим різняться? І дорослі, і діти зовсім як наші квіти. Подивіться один на одного, посміхніться. Чим ми схожі? Чим відрізняємось?
- Ми всі різні - маємо різний колір очей, волосся, різний зріст, голос. Але тепер у нас багато спільного. Нас об’єднала наша школа, наш клас, ми разом навчаємося, співаємо, танцюємо, розважаємося. Тепер ми одна родина, один колектив. Цей віночок буде символізувати нашу міцну дружбу. Від сьогодні він буде з нами, щоб нагадувати про те, що наша дружба міцна й непорушна, всі ми житимемо у мирі й злагоді. А тепер повторюйте за мною:
- Я – частинка класу.
- Я обіцяю дружити з усіма!
- Я обіцяю ділитись всім.
- Я обіцяю не сваритись і нікого не ображати.
IV. Допоможи сонечку.
- Погляньте на дошку. Ви бачите сонечко, але його закрили хмарки, на яких записані завдання, які ми маємо виконати, щоб звільнити сонечко. Ну що ви готові до змагання? Тож вперед!
1. Перша хмаринка принесла нам загадки.
Гарна й неповторна, мила …(Україна). Слайд 1.
І.Синє небо, жовте жито -
цю святиню знають діти. (Прапор.) Слайд 2.
2.По радіо звучить щоденно
патріотична пісня,
що возвеличує Вкраїну
і прославля навічно. (Гімн.)
3.Символ нашої держави -це тризуб жовто-яскравий. (Герб.) Слайд 3.
- Крім державних символів я хочу вас познайомити вас із народними символами України. Назвіть, які народні символи ви бачите? Слайд 4
2. Друга хмаринка принесла нам пазли.
Робота в групах. Пари утворюють за кольором лего. (Прапор, герб, хата, рушник)
3. Третя харинка – столиця України.
-Знаєте, що кожна країна має найголовніше місто - столицю.
Воно відоме в світі,
Каштани в ньому квітнуть,
Будинки туг високі,
Дніпро тече широкий.
Ворота золоті
Стоять, мов чародії.
Віддавна - це столиця.
Столиця білолиця.
Ну, хто з вас здогадається,
Як місто називається ? Хто знає, яке місто є столицею України?
(Прикріплює слово «Київ») Слайд 5
4. Четверта хмаринка «Повторення правил для учнів»
- Я бачу, що Ви гарно працювали і думаю, що вже зрозуміли яких правил треба дотримуватись. Тож пограємо у гру «Так чи ні» Якщо так – плескайте в долоні, а якщо ні – «гудіть».
Треба гарно вам читати?
Треба менших ображати?
На перерві пострибати?
І всі парти пописати?
Друга треба виручати?
Треба слухати матусю?
Накричати на бабусю?
У школі вибити шибки?
Запізнюватись на уроки?
Брудне взуття носити?
І книги додолу кидати?
Завжди старших поважати?
І малюків не ображати?
Рідний край завжди любити?
І добром лиш дорожити?
- Молодці!
5. П’ята хмаринка. «Закінчи речення».
Наша Батьківщина - ... .
Столиця України - ... .
Київ розкинувся на берегах ... .
Державні символи України - ... .
Я знаю такі народні символи....
Я живу у селі ... .
V. Підведення підсумків.
Зараз нашій країні як ніколи потрібно бути єдиною та згуртованою. На цілісність нашої держави посягнули вороги і багато наших земляків на сьогодні мобілізовано до лавзбройних сил України. Вони з честю воюють з ворогами, захищають кордони нашої держави.
Донедавна нам не вірилося, що серед нашого покоління є такі герої, як наші волелюбні предки, готові заради рідної землі, рідного народу покласти своє життя. А зараз ми всі стали свідками подвигу Героїв Небесної сотні, українських воїнів, які загинули від ворожих куль за Україну у наш час. І всіх нас переповнює гордість за рідну землю, яка породила справжніх патріотів! Тож ми впевнено стверджуємо, що наша молодь - достойне майбутнє нашої держави. Нам є чим гордитися і ким пишатися, бо «Народ мій є! Народ мій завжди буде!
Вчитель. Щоб цвіла Україна наша,
Ви даєте обіцянку нині
Вчитись так, щоб набуті знання
Знадобились нашій Батьківщині.
VІ. Заключне слово вчителя.
А якого кольору ваші сердечка? (синьо-жовті) Що для нас означають ці кольори?
Дійсно, ці кольори є символічними для України. І мені б дуже хотілося, щоб від сьогодні ваші сердечка запалали вогнем безмежної української любові. Любові, взаємоповаги та взаєморозуміння один до одного, до своїх батьків, родичів, до всіх людей. Нехай всій Україні світить яскраве сонечко і посміхаються веселі хмаринки. Слайд 6.
Вчитель.
Шануйте себе і свою родину.
Знайте, що «Наш клас - родина дружна і єдина,
Цікава, неповторна, гомінка,
Ми - часточка маленька України,
Ми річечка, а Україна - це ріка.
Нехай же наша дружна сім'я
На повний голос скаже:
«Так, це я - громадянин великої країни,
ім'я якої - славна Україна!»