Методичні рекомендації "Роль ранкових зустрічей у створенні позитивного настрою та класної спільноти"

Про матеріал
Ранкова зустріч сприяє розвитку навичок говорити, слухати, розвиває словниковий запас, уміння досліджувати, аналізувати й оцінювати матеріал, створенню у класі позитивного настрою, висловлювати власну думку, приймати виклик від інших, використовувати вивчену інформацію. На ранкових зустрічах діти вчаться поважати і допомагати однокласникам. Кожна дитина повинна усвідомлювати свою важливість, відчувати, що її люблять і цінують.
Перегляд файлу

 

Тема

 

 

 

Роль ранкових зустрічей

 у створенні позитивного

настрою та класної

спільноти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вчитель початкових

класів Колій Таїсія Володимирівна

 

 

 

Для дітей дуже важливе психологічне налаштування у освітньому процесі. Вони дуже різні: різний настрій, відчуття, сприймають по-різному оточуюче середовище. Діти, приходячи до 1 класу, бажають поринути у щось нове, цікаве, неймовірно захоплююче. Я намагаюся організувати учнів до навчального процесу, зблизити їх, створити спільноту і налаштувати на отримання нових знань. Діти повинні розпочати ранок із позитивного настрою.  Тому я намагаюся стати для учнів не лише другом, а й рівноправним партнером, з яким можна домовитися, поділитися думками, проблемами, мріями.

   Впровадження нового Державного  Стандарту загальної початкової освіти дає змогу  розкритися не лише нам, вчителям, а також і дітям, як особистостям. Я зрозуміла, що дійсно - «так як вчора вже не буде», тому слід навчати  і навчатися по-новому.

   Працюючи в цьому році з учнями 1 класу, я у своїй роботі щодня практикувала ранкові зустрічі. Проводячи на початку дня ранкову зустріч, я намагалася націлювати дітей на конкретну тему і тим самим перевіряю їхній рівень знань з даної теми.  Саме ранкові зустрічі допомагають згуртувати колектив у класі, сприяють створенню добрих відносин між дітьми і вчителем. Я не намагаюся нав’язати свою точку зору, а навпаки, враховую бажання дітей, їх захоплення.  На початку  було важко проводити ранкову зустріч  невимушеною і перекладати  частину відповідальності на дітей. Вони до кінця не розуміли, що їм пропонують, чи можна їм говорити те, що вони думають. Але згодом діти відчули, що я переймаюся їхніми потребами, кожного вислуховую і допомагаю у вирішенні будь-якого питання. А  головне – діти почали вчитися працювати в групі, приймати колективні рішення.

    Я зрозуміла, що ранкова зустріч  орієнтована на учня. Учні легко зверталися однин до одного по імені, а от  до мене їм було спочатку не зручно звертатися по імені, але саме атмосфера  доброзичливості, згуртованості і дружби допомогла нам досягти теплих  і довірливих стосунків. Поступово діти ставали активними, впевненими в собі, вчилися чути одне одного, що не одразу виходило.

     Я впевнена, що на ранкових зустрічах діти навчилися поважати і  допомагати однокласникам. Кожна дитина повинна усвідомлювати  свою важливість. Відчувати, що її люблять і цінують.

    Діти із задоволенням ведуть щоденник вражень, в якому за допомогою малюнків висловлюють свої думки, бажання, захоплення, мрії. Групові заняття  ефективно сприяють розвитку спілкування, коректному і толерантному відношенню до оточуючих, розвивається словниковий запас.

Ранкова зустріч складається із чотирьох основних компонентів: вітання, обмін інформацією, групове заняття,  щоденні новини.

    Під час вітання діти звертаються одне до одного по імені, стають  у коло, можемо сісти на ковдру чи на стільці, якщо гарна погода то виходимо на вулицю.  Часто користуємося привітанням «Комплімент» - діти по колу говорять одне одному компліменти. Впроваджую у своїй роботі вправу «Не закінчене речення», «Чарівний стілець», «Подаруй усмішку»., «Емоційне налаштування», «Рукостискання». Дуже подобається учням  вправа «Загадкова скринька», яка допомагає дітям розвивати мислення, уяву, фантазію, словниковий запас. Вправу «Крісло автора»  запроваджувала поступово, адже спочатку діти висловлювалися просто окремими словосполученнями, словами чи непов’язаними за змістом реченнями. Але поступово, слухаючи одне одного, вчителя, себе,  діти почали будувати речення, чітко висловлювати свої думки.

Групові заняття допомагають в об’єднанні спільноти. Спільні ігри не повинні передбачати суперництва, а навпаки враховують  індивідуальні здібності та інтереси учнів. Дітям подобаються колективні проекти, гра «Покажи предмет» (або «Опиши предмет» за допомогою міміки, жестів), гра «Склади пазли», «Сліпий художник».  Такі ігри відкривають сильні сторони кожної дитини, розвивають зв’язне мовлення. У нашому класі навчається сором’язливий хлопчик, але він поступово почав розкриватися за допомогою гри «Впізнай себе».

Обмін інформацією допомагає учням розвивати навички говоріння, читання. Діти більше дізнаються одне про одного, діляться своїми бажаннями, важливою інформацією та досвідом. Для того, щоб почуватися впевнено і спокійно діти потребували практики. Я помічала, що вони поступово  ставали активнішими і впевненішими в собі, коли бачили, що їх слухають і поважають.

Щоденні новини допомагають дітям розвивати навчальні навички, сприяють розвитку математичних і мовленнєвих здібностей. Ми кожного дня заповнюємо стенд «Доброго ранку», який містить число, день, місяць, пору року, погоду, тему тижня. Мета щоденних новин полягає у наданні інформації. Часто на цьому етапі ми згадуємо про правила класу, які дописуємо або повторюємо.

Виходячи з вище сказаного я хочу сказати, що ранкові зустрічі займають важливе місце у повсякденному житті класу, вони допомагають позитивно налаштувати дітей на навчання, спілкування у колективі.

Пропоную  вам розробку ранкової зустрічі до тижня «Ігри» на тему «Навіщо потрібні правила гри?».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тиждень «Ігри»

Ранкова зустріч

День 3  Навіщо потрібні правила гри?

1. Вітання.    Діти стають в коло

- Доброго ранку, сонечко ясне.

- Добро ранку, небо прекрасне.

- Доброго ранку, діти веселі.

- Доброго ранку, гості дбайливі.

- Доброго ранку, тобі і мені.

- Доброго ранку, усій дітворі.

Потім гра –забавлянка з пальчиками. (Діти стискують пальчики у кулачок і за віршиком розкривають їх).

Старший встав – не лінувався.

Вказівний за ним піднявся –

Розбудив сусід його,

Той – свого, а той – свого.

Встали вчасно всі брати –

На роботу треба йти. (Наприкінці учні потискують одне одному руки)

ІІ. Обмін інформацією.

Діти звертаються до куточку «Доброго ранку, в якому висвітлюють дату, день, місяць, погоду.

.-Діти, можливо у когось з вас є новини, з якими ви хочете поділитися?  А хто пам’ятає тему тижня? Які ігри ви знаєте?

(Вчитель на проекторі демонструє малюнки ігор. Потім показує коробку, в якій лежать предмети:  м’яч, скакалка, шашки, кубики. Діти називають в які ігри можна пограти за допомогою цих предметів)   - А що треба знати, щоб пограти в будь-яку гру? Ви дізнаєтесь відгадку, якщо правильно виконаєте наступні дії:  (показ на слайді)

 - назвати перший склад у слові прапор;

- назвати другий ку слові новина;

- третій склад у слові ловила.

Вийшло слово пра-ви-ла.  Тема дня «Навіщо потрібні правила гри?»

ІІІ. Бесіда «Навіщо потрібні правила гри?»

Усі ігри мають чітко встановлені правила. Якщо гравець відхиляється від правил, то на нього ображаються інші гравці і вважають його шахраєм. А, ви хотіли б грати з такими дітьми? Чому?

Всі мріють завжди перемагати у грі, але всі виграти не можуть. Тому треба  вміти не лише вигравати, а й програвати: без суперечок, злості і образ.

IV. Групове завдання. Скласти гру з пазлів. Діти об’єднуються у групи за допомогою  різнокольорових  кружечків. Кожна група складає гру і відгадує її.

V.  Складання правил гри «Піжмурки».

Вчитель записує пропозиції правил на аркуші або дошці.

- Діти, а чи корисно грати  в ігри? Чому?

VІ. Гра «Я знаю п’ять …» (ігор, птахів, фруктів, імен, овочів). (Діти м’ячем  стукають і називають).

VІІ. Щоденник вражень.

Тема. В яку гру я б хотів (ла) пограти з друзями?

 

 

docx
Додано
12 жовтня
Переглядів
98
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку