Ранкова зустріч " Наші оченята - це віконечко у світ прекрасного"

Про матеріал
Матеріал містить розробку ранкової зустрічі у першому класі на тему : " Наші оченята - це віконечко у світ прекрасного"
Перегляд файлу

Тема: Наші оченята – це віконечко у світ прекрасного

Ранкова зустріч

Тема: продовжувати формувати у дітей валеологічний світогляд; вчити свідомо ставитися до свого здоров’я. Дати їм корисні поради щодо збереження і зміцнення свого здоров’я; розкрити значення зору для сприймання навколишнього світу. Сприяти всебічному розвиткові дітей.

І. Привітання

Доброго ранку, небо блакитне.

Доброго ранку, сонечко світле.

Доброго ранку, квітка розквітла.

Доброго ранку, діти привітні.

ІІ. Квітковий календар

Маю квіточку чудову, різнокольорову.

Разом з нею поведемо цікаву розмову.

Кожна пелюстка, як стрічка, на віночку сяє,

Кожна призначення має.

( Вчитель, перебираючи пелюстки, називає кольори, а діти їхнє призначення).

Коричнева – символ дарунків землі.

Малинова – побажання всім здоров’я.

Червона – символ любові і знак застороги.

Жовта – колосочок жита, усмішка сонця.

Рожева – врожай і достаток.

Фіалкова – довір’я , світанок.

Зелена – надія, життя.

Синя – небо й вода.

Чорна і біла – пам'ять, печаль.

Цього ніколи не забувай.

Ось одну із пелюсток відкриваю,

Що на ній написано – прочитаю.

ІІІ. Слово вчителя

Вчитель на пелюсточці читає загадку:

На ніч два віконця

Самі закриваються,

А зі сходом сонця –

Самі відкриваються.

  •           Що це за віконця?

Правильно. Оченята наші – це віконця у світ.

  •           Скільки їх? Де вони розташовані?

Давайте підійдемо до дзеркала і подивимося на свої оченята.

Гра “ Подивися у вічі ” .

Діти визначають один в одного колір очей.

  •           А що ми бачимо, коли дивимося у ці віконечка?
  •           А зараз я попрошу вас вмоститися зручно на стільчиках і послухати оповідання Василя Сухомлинського “ Як Сергійко навчився жаліти ”

Маленький хлопчик Сергійко гуляв біля ставка. Він побачив дівчинку, що сиділа на березі. Коли Сергійко підійшов до неї, вона сказала:

  •           Не заважай мені слухати, як хлюпають хвилі.

Сергійко здивувався. Він кинув у ставок камінець. Дівчинка запитала:

  •           Що ти кинув у воду?

Сергійко ще більше здивувався.

  •           Невже ти не бачиш? Я кинув камінець.

Дівчинка сказала:

  •           Я нічого не бачу. Бо я сліпа.

Сергійко від подиву  широко розплющив очі й довго дивився на дівчинку. Так, дивуючись, він і додому прийшов. Він не міг уявити: як це воно, коли людина нічого не бачить?

Настала ніч. Сергійко ліг спати. Він заснув з почуттям подиву. Серед ночі Сергійко прокинувся. Його розбудив шум за вікном. Шумів вітер, у шибки стукав дощ. А в хаті було темно, Сергійкові стало страшно. Йому пригадалася сліпа дівчинка. Тепер хлопчик уже не дивувався. Його серце стиснув жаль. Як же вона, бідолашна, живе в отакій темряві?!

Сергійкові хотілося, щоб скоріше настав день. Він піде до сліпої дівчинки. Не дивуватиметься більше. Він пожаліє її.

 

Щоб переконатися, яке значення мають наші оченята, ми пограємо в гру. Всі станьмо, утворімо півколо. Зараз ми виконаємо вправи, а Юля закриє очі і буде називати, що саме ми робимо.

Сірий котик міцно спав,

Навіть пісню не співав.

Та нарешті він проснувся,

І довкола озирнувся.

Став смачненько умиватись.

Порозчісував він вуса,

Довгі – довгі, русі – русі,

Кігті нагострив і зуби.

У комірці зараз буде

Хитрих мишок полювати

І добро оберігати.

Й ми, як котик, відпочили,

Відновили свої сили.

  •           Чому Юля не змогла назвати, які вправи ми виконували?

Тепер ви зрозуміли, що очі  -  наші помічники. Їх треба берегти. Природа потурбувалася, що очі були у безпеці. Потече з чола піт – його заступить густий заслін брів. Вітер понесе у обличчя пилюку – її затримають вії. А коли якісь пилинки і потраплять у око, їх одразу змиють сльози і повіки, які кліпають без упину. Кліпати дуже корисно. Це допомагає омивати очі, очищати їх від пилу і різних бактерій.

Ситуації.

  1. Чи можна витирати очі брудними руками?
  2. Чи можна гратися гострими предметами: голкою, ножицями, шилом, ножем, виделкою, каменем, склом?

І۷. Практична робота

( Діти стають в коло)

Вправа 1. Витягніть перед собою руку і виставте один пальчик. Водіть пальчиком по колу перед очима і стежте за ним уважно. Спочатку в один бік, а потім – у другий.

Вправа 2. Подивіться вгору, а потім опустіть очі додолу ( 5 – 6 разів)

Вправа 3. Піднесіть до очей руку з розчепіреними пальцями, поставте перед очима і заглядайте між пальцями, ніби крізь паркан.

Вправа 4. Швидко покліпайте очима.

Яке диво наші очі! Вони радіють і сумують, дивляться і придивляються, плачуть і сміються… А що ви можете робити своїми очима?

( Заплющувати, розплющувати, моргати, бачити все…)

Скажіть, чи можна за допомогою волосся або вух визначити настрій людини? А за допомогою очей?

Очі можуть бути сумними, щасливими, зляканими.

Так і в народі кажуть:

  •           Очам страшно, а руки роблять.
  •           Не бачила оком, то не кажи язиком.

Про очі є загадки:

Живе мій братик за горою,

Не може зустрітися зі мною.

 

Два сусіди – непосиди, вдень на роботі, вночі на відпочинку.

۷. Висновки

 

doc
Додано
12 жовтня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку