Урок мужності « Ми разом- ми непереможні»

Про матеріал
Мета уроку: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, продовжити ознайомлення з державними символами, розвивати пізнавальний інтерес; формувати громадянські якості учнів на прикладах мужності і звитяги, виявлених нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави; виховувати любов до рідного краю, його традицій, історії.
Перегляд файлу

Щорсівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Генічеської районної ради

Херсонської області

 

 

Урок мужності

« Ми разом- ми непереможні»

 

                                                                                                   Підготувала Горова Н.В.,

                                                                                                   вчитель російської мови

                                                                                                       Щорсівської ЗОШ

                                                                                                       І-ІІІ  ступенів

                                                                                                         Генічеської районної ради

                                                                                              Херсонської області

                                                                                                         2019 рік

 

Мета уроку: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, продовжити ознайомлення з державними символами, розвивати пізнавальний інтерес; формувати громадянські якості учнів на прикладах мужності і звитяги, виявлених  нинішніми захисниками Батьківщини, на героїці  сучасної боротьби за незалежність і цілісність держави; виховувати любов до рідного краю, його традицій, історії.

Наочне оформлення: плакат «Державні символи України», карта України, плакат «Для Вас, герої», паперові квіти (30 шт.), вишитий рушник, букет квітів.

Музичне оформлення:пісня «Розкажу про Україну»: слова Олександра Вратарьова, музика Олександра Злотника.

Обладнання: ваза для квітів, магнітофон.

Реквізит та аксесуари: свічка, сірники.

Хід уроку

І.Вступ

1. Бесіда «Моя батьківщина - Україна»

Вчитель:Прочитайте вірш – загадку.

Увсiх людей одна святиня,

Куди не глянь, де не спитай,

Рiднiшаїм своя пустиня,

Анiжземний в чужинi рай.

Їм красить все їхрiдний край.

Нема без коренярослини,

А нас, людей, без Батькiвщини.  

М. Чернявський

— Про яку святиню говориться у вiршi?  Про Україну

— Як можнаназватицейвiрш? Акровірш

— Чим цiкавiакровiршi? Коли скластипершiбукви кожного рядка, утворюється слово.

— Яке слово утворилося? Україна

—Що є найдорожчим, найсвітлішим для кожної людини? Батьківщина

—З чого починається Батьківщина? Відповіді учнів

2. Гра «Асоціативний кущ»

 До слова Батьківщина доберіть слова, які спадають вам на думку, коли ви йо- го чуєте.

мова               поля                    калина                Херсон

школа                                                                                 батьки

рідна

земля                                БАТЬКІВЩИНА                        Дніпро

вчителька                                                                                   міста

Київщина                           села                       ліси                      Київ

  1. Відгадування загадок

Під рідним небом жайворон співа,

Я б радий знати тих пісень слова.

Я слухав, чув: співала та пташина

Одне святеє слово — Україна.

На ріднім полі шепчуть колоски…

Я б рада знати тихіїх думки.

Я слухав, чув, як кожна колосина

Шептала рідне слово — Україна.

О Боже, дай повіклюбити край,

Де квітка, пташка і зелений гай,

Де кожна вірна тій землі дитина

Живе єдиним словом — Україна.

В красі нетлінній, чарівній

Вона відкрила очі сині.

Лани й ліси вклонились їй —

Воскре слій мрії, Україні.

М. Петров

  1. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель: Прочитайте тему нашого уроку «Ми разом – ми непереможні! »

Сьогодні ми будемо говорити не тільки про Україну, а і про єдність її народу.

ІІ. Основна частина

1.Розповідь вчителя про Україну.

Україна – це наша держава. Ми – українці, ви її маленькі сини і дочки. Україна     – це теплота осель, наша сім’я, це наша рідна українська мова. Україна – цебагата природа, високі гори, зелені ліси, бурхливі води.                                 Ми українці, і живемо на квітучій вільній Україні, яка є для кожного з нас Батьківщиною. А Вітчизна, як і мати, в кожного – єдина. Тому ми зобов’язані її любити, берегти, охороняти.

Рідний край. Дорога серцю земля батьків і прадідів наших. Оспівані в піснях неозорі степи, зеленіліси і долини, високіблакитні небеса. Україна – це наша земля, наш рідний край, наша країна з славною історією, мудрими людьми, чарівними піснями, що дивують світ, з багатими народними традиціями, мальовничими картинами природи. Вона в усьому, що нас оточує:   у замріяному шелесті листя, чарівній таємничості нічного зоряного неба, діамантовому блиску росяної краплинки на тендітній квітковій пелюсточці, у кожній стежинці, якою ми поспішаємо до школи. Все це рідне і близьке для кожного українця.

2.Повiдомлення учнiв

Учень1: Територія, яку заселяють українцi, є таким великим, що аби перетнути його пішки з заходу на схiд, треба йти 90 днів, долаючи щодня 30 км.

Учень 2:За площею (603, 7 тис. кв. км) серед європейських держав Україна поступається лише Росії.

Учень 3: Довжина  державного кордону України становить 7 590 км, з них на морськi кордони припадає 1 959 км.

Учень4: Україна – це держава. Вона має свою Конституцiю – Основний Закон, тобто правила, за якими живуть українці. Її   прийнято Верховною Радою України 28 червня 1991 року.

Учень5: 24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежностi України.Україна є суверенною i незалежною, демократичною, правовою державою. В цьом уроці ми святкували 23 річницю незалежної української держави.

3.Вікторина « Моя Україна».

Запитання до вікторини:

  1. Назвіть  автора слів і музики Державного ГімнуУкраїни.
  2. Що означають кольори в українському прапорі?
  3. Столиця України.
  4. Найбільша ріка України.
  5. Які моря омивають кордони нашої держави?
  6. Назвіть гори на територіїУкраїни.
  7. Хто Президент України?
  8.  Людина, яка належить до певної держави, визнає її закони, перебуває пiд її захистом.
  9. Найголовнiша пiсня країни.
  10. Назвiть найвищу гору Карпат?
  11. Основний закон України.
  12. Державна моваУкраїни.
  13.  Кого називають Кобзарем України?
  14.  Яке свято відзначають українці 28 червня?
  1. Народна скарбничка.

Завдання:Учні в парах складають прислів’я і розкривають їх зміст.

Матеріали:

  1. Людина без Вiтчизни, ... як соловей без пiснi.
  2. Всюди добре, ... а вдома найкраще.
  3.  Кожному мила, ... рідна сторона.
  4. За рiдний край, ... життя  вiддай!
  5. Без верби і калини … немає України.

 

5. Державнi  символи  України.

Вчитель: Кожна  країна    обов’язково повинна мати   свої три символи. Що ж означає слово символ? Символ – це    умовне    позначення    когось предмета, поняття чи явища.

Україна також має свої символи. А які державні символи України?

Робота за плакатом «Державні символи України»

Державний Прапор України затверджено Постановою Верховної Ради України від 28 січня 1992 р. У серпні 2004 року Президент України підписав указ про встановлення Дня державного прапора України, який святкується щорічно 23 серпня.

  1. Робота з  картою України.

Вчитель: Діти,подивіться на карту України. Які міста України визнаєте? А в якому місті народилися ви? Що означає кожна з частин карти України? А чи знає хтось скільки областей є у складінашої держави?                                            І ще у складі нашої держави є Автономна Республіка Крим.                            Отже, 24 області та Автономна  Республіка Крим утворюють єдину незалежну  країну – Україну! 

  На жаль, так сталося в Україні, що ми змушені захищати єдність нашої держави, її кордони та незалежність. Усі ми повинніпам’ятати, що ми громадяни державиУкраїни, ми повинні вчитися любити свою землю, свій народ, культуру, як любили її ті люди, хто загинув за нашу незалежність на Майдані та у військовихдіях, названих АТО.

  1. Хвилина мовчання

Важкі часи настали для нашої держави. Нас хочуть розділити, але ми – українці – сильна нація, і Україна – єдина країна. Кожен з нас має любити свій народ, його культуру і традиції, як це робили ті, хто загинув за нашу незалежність на Майдані та на полі бою.

Вшануємо  пам’ять загиблих героїв хвилино юмовчання.

Горить  свічка    пам’яті…

 

  1.                   Слово учням

 Я — українець! Тут моє коріння.

 У цім краю мені судилось жить.

 До всіх звертаюсь: «Слава Україні!»

 «Героям слава!» — відповідь звучить.

 

 Героям слава! Хто в борні за волю

 Для щастя людства голову поклав.

 Він міг би мати зовсім іншу долю,

 Та за свободу він життя віддав.

 

 Він патріот, герой і та людина,

 В чиєму серці не згаса любов.

 Понад усе — народ і Україна,

 І це основа з-поміж всіх основ.

 

 А ми нащадки, ми достойні діти!

 Героїв-пращурів у наших жилах кров.

 Ми Україну вміємо любити,

 До всього рідного у нас палка любов!

 

 І це стає вже правилом від нині.

 Ми Україні будемо служить!

 До всіх звертаюсь: «Слава Україні!»

 «Героям слава!» — відповідь звучить!

 

 Хоч всі ми різні, інші в нас родини,

 І пращури в нас різними були.

 Та всі ми діти — діти України!

 І треба, щоб у дружбі прожили.

 

 Бо Україна для усіх нас мати,

 Свою любов нам щедро віддає.

 Тому її не можна роз’єднати,

 Вона — єдина! Вся! Уся, як є!

 

 Вона одна-єдина, неподільна!

 І Схід, і Захід, і Одеса, й Крим.

 Для громадян її — вона є спільна,

 Тому у мирі й злагоді живім!

 

 В нас Батьківщина світла і чудова,

 А, щоб всі люди мудрими були,

 Для нас усіх одна державна мова,

 Щоб ми у розумінні прожили.

 

 Живімо дружно у своїй родині.

 Народ ми український тут, таки.

 Тож будьмо мудрі. Слава Україні!

 Героям слава! Слава навіки!

9. Лист солдату від маленького хлопчика

Вчитель: Сьогодні кожен хоче підтримати героїв. Ми  з вами долучилися до акції «Діти Київщини-воїнам АТО» та проведення  ярмарки солодощів «Підтримай  українське  військо», яка проходила в нашій школі. Отримані гроші перерахували  на підтримку військовослужбовців АТО, малювали та передавали  бійцям  малюнки з побажаннями. Сьогодні я хочу зачитати вам героїчний лист українському  солдатові  від маленького хлопчика.

Вчитель зачитує лист

Любий солдате! В мене немає тата, мій дідусь    інвалід і окрім тебе нас з мамою нема кому захистити. Дякую   тобі за те, що я можу  гратися на майданчику,  їсти морозиво, дивитись мультики! Ми з мамою ніколи не забудемо того, що  ви зараз робите!

Коли я виросту, я хочу бути таким же сильним як ви! Бо я дуже люблю Україну і буду її  захищати! І свою маму! І бабусю з дідусем! І тебе! Дякую  тобі за те, що  ти зараз борешся за моє  майбутнє! Обіцяю – я не підведу!  Слава Україні!

Іван Михайлов 8 років, місто Бровари.

Вчитель:  Війна об’єднає  всіх українців. Сьогодні  слід відзначити не лише  українських військових та добровольців, їх вірність Присязі українському народові, готовність віддати своє життя за мир і спокій в Україні, а також героїзм простих українців, які з перших днів антитерористичної операції допомагають забезпечувати війська захисним спорядженням, ліками, продовольством та, не зважаючи на ризик, вивозять із захоплених міст і сіл мирних громадян. Варто згадати і про українців, які приймають у себе родини, що вимушені  покинути свої рідні домівки.

 Інтерактивнавправа «Для Вас, герої…»

Вчитель:  Дуже хочеться  щоб в нашій  країні  панував мир.   Його сьогодні виборюють    наші герої.  Кожен сьогодні хоче підтримати  їх.  У вас є можливість звернутися  до наших    захисників і подарувати їм маленьку паперову квіточку.

Діти пишуть свої побажання на паперових квітах і  утворюють віночок побажань

  1.     Інтерактивна вправа «Ми разом – ми непереможні!»

Вчитель:Нехай наші побажання допоможуть вистояти нашим військовослужбовцям.  Давайте  зараз  утворимо  коло і міцно візьмемось за руки, на знак єдності і підтримки всіх, хто бореться за Україну, вболіває за її долю, підтримує її цілісність і щасливе майбутнє.

Діти утворюють коло, тримаючись за руки. Повторюють хором: «Ми разом –ми непереможні!»

ІІІ. Заключна частина

  1. Прослуховування  музичного твору«Розкажу про Україну»
  2. Заключне слово вчителя

Вчитель: Любов до мами і до тата, любов до рідних , любов до Батьківщини – це  найсвітліші  і найвищі   почуття. Коли така   любов є в серці, тоді   людина добра, щедра, відважна. Ви – майбутнє  України. Тож  своїми   знаннями, працею  підносьте культуру нашоїдержави.

Сьогодні ми доклали   часточку до того, щоб   зберегти мир і єдність  нашої  держави.  Ми усі   надіємось, що   найзаповітніша   мрія   всіх   українців, жити   під  мирним небом, здійсниться.

Ми єдина Україна! Незважаючи на усі  негаразди, що зараз відбуваються, кордони України не будуть  порушені, а північ і південь, захід і схід  завжди  будуть  однією  країною – незалежноюУкраїною і життя на всій Україні знову буде таким, як співалось у прослуханій пісні!

 Шануйте  себе і свою родину.

 Знайте, що

«Наш клас – родина дружна і єдина,

Цікава, неповторна, гомінка,

Ми – часточка маленька України,

Ми річечка, а Україна – це ріка.

Нехай же наша дружна сім’я

На повний голос скаже:

«Так, це я - громадянин великої країни,

 ім’я якої – славна Україна!»

 

Завантаження...
doc
Додано
17 січня 2020
Переглядів
1484
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку