Відкрита виховна година "Невиплакані сльози України"

Про матеріал
Мета: Освітня: • формувати у учнів ціннісних орієнтацій до держави; • сприяти поверненню історичної пам'яті про голодомор 1932 - 1933 років; • формувати в студентів повагу до подій тих часів, виховувати почуття співпереживання, поваги до минулого України. Методична: • вдосконалити методику проведення виховних заходів у контексті національно-патріотичного виховання і розвитку особистості, що володіє основами знань про голодомор. Виховна: • виховувати у учнів почуття патріотизму, любові до рідного краю;
Перегляд файлу

Комунальний заклад охорони здоров’я

«Харківський обласний медичний коледж

 

Матеріали

Відкритої виховної години з теми:

 

 

 

«Невиплакані сльози України»

 

 

 

 

Спеціальність: 223 «Сестринська справа»

Курс 4

Група М - 46

Класний керівник: Кузьменко Ірина Ігорівна

 

 

 

 

Обговорено і затверджено

на засіданні циклової комісії

класних керівників

Протокол № ____ від ________2019 р.

 

 

 

Харків - 2019 р.

Методична розробка відкритої виховної години «Невиплакані сльози України».

 

Підготувала: Кузьменко І.І - класний керівник групи М - 46, викладач фізичного виховання, викладач вищої категорії.

 

Викладено методику проведення виховного заходу з національно- патріотичного виховання з використанням інтерактивних методів навчання.

 

 

Для класних керівників груп, голів циклових комісій КЗОЗ «ХОМК»

 

 

Рецензенти:

Масляна Н.М. - заступник директора з гуманітарної освіти та виховання, викладач вищої категорії, викладач - методист.

 

 

Розглянуто та затверджено на засіданні ЦК класних керівників.

(протокол № ____ від _______р.)

 

 

 

 

 

 

 

Дата проведення заходу: 19 листопада 2019 р.

Місце проведення: 4 кабінет (Амосова 3-а)

Відповідальна група: М – 46

Присутні на заході групи: М-40, М-41.

Мета:

Освітня:

формувати у студентів ціннісних орієнтацій до держави;

сприяти поверненню історичної пам'яті про голодомор 1932 - 1933 років;

формувати в студентів повагу до подій тих часів, виховувати почуття співпереживання, поваги до минулого України.

 

Методична:

вдосконалити методику проведення виховних заходів у контексті національно-патріотичного виховання і розвитку особистості, що володіє основами знань про голодомор.

 

Виховна:

виховувати у студентів почуття патріотизму, любові до рідного краю;

виховувати у студентів необхідності бути корисними своїй державі.

 

Обладнання: виставка малюнків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План заходу

І. Організаційна частина.

Привітання зі студентами.

ІІ. Мотивація.

https://millionstatusov.ru/pic/statpic/all6/5c57749032092.jpg

 

ІІІ. Основна частина.

3.1. Оголошення теми виховного заходу: «Невиплакані сльози України».

3.2 . вступне слово класного керівника групи М - 46 Кузьменко І.І. про актуальність даної теми.

3.3. Виступи студентів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Література:

1. Голокост і сучасність [Текст] : науковий часопис. № 1. Студії в Україні і світі / редкол.: Ж. Ковба, Р. Ленчовський, Ю. М. Меламед та ін. – [Київ] : Український центр вивчення історії Голокосту, 2005. – 127 с.

2. Бердз, Дж. Голокост у Рівному: масове вбивство в Сосонках, листопад 1941 р. [Текст] / Дж. Бердз. – [Рівне] : Волинські обереги, 2017. – 157 с. : іл.

3. Гон, М. Геноциди першої половини ХХ ст.: причини злочинів проти людства [Текст] : [Голокост, вбивство циган та інші геноциди в часи Другої світової війни] / М. Гон// Історія в школах України, 2008. – 9. – С. 54-56.

4. Горбенко, І. В. Відображення трагедії Голокосту в поезії Пауля Целана "Фуга смерті" [Текст] / І. В. Горбенко, Л. А. Гонтаренко// Зарубіжна література в школі, 2007. – 23. – С. 36-40.

5. Денисова, Т. Всесвітні трагедії від Джонатана Сафрана Фоера [Текст] / Т. Денисова// Слово і час, 2009. – 1. – С. 28-37.

6. Десятов, Д. Л. Тема Голокосту в навчальному курсу історії [Текст] /Д. Л. Десятов// Історія та правознавство, 2008. – 30. – С. 4-6.

7. Кришмарел, В. Методичні рекомендації до вивчення питань Голокосту на уроках історії у загальноосвітніх навчальних закладах [Текст] / В.Кришмарел, Д. Севастьянова// Історія і суспільствознавство в школах України: теорія та методика навчання, 2017. – 9/10. – С. 32-36.

8. Литвин, В. Голокост і Бабин Яр: уроки, наукові студії і феномени історичної пам'яті [Текст] / В. Литвин// Голос України, 2016. – 191, 7 жовтня. – С. 4.

9. Подольський, А. Українське суспільствво і пам'ять про Голокост: наукові та освітні аспекти [Текст] / А. Подольський// Історія в сучасній школі, 2012. – 3. – С. 10-11.

10. Сидорук, А. Американець, який став українцем [Текст]: Мейс Джеймс - дослідник Холокосту і Голодомору на Україні під час сталінської політики /А. Сидорук// Україна молода, 2005. – 210. – С. 4.

 

 

Це Голокост – всього одне лиш слово,

Та його сенс – пекучий болі жар,

Вбивали всіх!..

старого і малого,

мало хто життя порятував.

 

Вступне слово класного керівника Кузьменко Ірини Ігорівни.

Голод. Це страшне слово повертає нас у далекі 1932 – 1933 роки. Український народ у смутку і скорботі доземно схиляє голови, вшановуючи пам’ять мільйонів його жертв, засуджуючи творців цієї чорної сторінки в історії України.

Народ України пам’ятає сторінки свого життя, але з часом відійдуть у небуття свідки тих трагічних подій Великого Голодомору. А тому варто робити все, щоб їх нащадки, особливо молодь, знали про ті лихоліття, свято берегли їх у своїй пам’яті в ім’я того, щоб таке страшне минуле ніколи не повторилось.

27 січня за рішенням ООН відзначається як Міжнародний день Голокосту - день пам'яті про чорну сторінку в історії людства і в історії єврейського народу, понад третину якого було знищено в роки Другої світової війни. «Голокост, що призвів до винищування однієї третини євреїв і незліченних жертв з числа представників інших меншин, буде завжди служити всім народам застереженням про небезпеки, що таять у собі ненависть, фанатизм, расизм і упередженість…»

Резолюція Генеральної Асамблеї ООН

 

 

 

 

https://za.in.ua/wp-content/uploads/2018/11/1-73.jpg

 

Ведуча: Іващенко Софія.

Пригадай, Україно, ХХ століття своє…

Дві трійки фатальні, як символ ненависті й горя.

Цей рік тридцять третій ще й досі у серці пече

Якимсь несказанним і вічно страждаючим болем

Голокост у перекладі з давньогрецької – «всеспалення» – позначає політику переслідування і знищення людей єврейської національності нацистським режимом. Починаючи з середини ХХ ст. слово «Голокост» стало загальновживаним по відношенню до хвилі терору проти єврейського населення, розпочатого Гітлером, та винищення нацистами під час Другої Світової війни євреїв та інших народів Європи. У 1933 - 1945 роках війська фашистської Німеччини знищили близько 6 млн. людей тільки за приналежність до єврейської нації. Така цифра зафіксована у вироках Нюрнберзького трибуналу. Однак точних цифр немає, й навряд чи вони коли-небудь з'являться, адже до кінця Другої світової війни нацисти знищували табори смерті та поховання. До того ж часто єврейські громади знищувалися цілком, і не залишалося рідних, близьких, друзів, які могли б розповісти про їхню смерть.

Студентка Матвієнко Яна.

http://2.bp.blogspot.com/-xvrEhEWszrM/UP35hzUhzBI/AAAAAAAAGOU/GfVVuy6g6Pg/s1600/32084816.jpgГолодна смерть, напевно, найстрашніша.

Вона повільна, довга і тяжка,

Жахлива і пекельна, найлютіша,

Бо зводить з розуму й така тривка...

А це ж було... І ніде правди діти…

Голодомор в Україні 1921-1923 рр.  масовий голод у південних областях України, спричинений вивезенням радянською владою хліба з України, на тлі посухи та неврожаю на півдні України. Голод 20-х років висвітлювались в радянських засобах масової інформації та історичній літературі на відміну від ще страшнішого Голодомору 1932 - 1933років, який став національною трагедією українського народу. Голодомор в Україні був добре продуманий, про це свідчить політичне рішення не визнавати голоду і не допустити на Україну хлібну допомогу із Заходу.

Студентка Позняк Ганна.

Вмирали сім’ї, вимирали села...

Бо все забрали, що народ зростив.

Статистика доволі невесела...

http://1.bp.blogspot.com/-iKzRR2bC9s0/UP35gDEgpLI/AAAAAAAAGOM/yq1IQfhpvM8/s1600/257px-Holodomor_icon.svg.pngСтрашні Голодомори в Україні, які були організовані більшовицькою владою в 20-30-х роках, виявилися не останнім випробуванням на виживання для нашого народу. Черговою спробою винищення українців був голод 1946-1947 років. 1946 рік був неврожайним, давалася взнаки і повоєнна розруха, але того збіжжя, що вродило на українських ланах, вистачало, аби не допустити нового Голодомору.  Однак, відбулася чергова людоморська війна проти таких працьовитих, мирних і цілком безневинних громадян. Це був голод - штучно організований, масовий геноцид, свідомо спрямований на остаточне винищення українського народу. Вкрай знесилене, морально роздавлене селянство підкорилося й надалі беззастережно виконувало будь-які забаганки влади. Він практично знищив старе українське село з його багатими народними традиціями. Замість нього з’явилося колгоспне село, яке  не протистояло радянській владі.

Голодомор в Україні 1932-33 років: причини, наслідки, реакція міжнародної спільноти 1/1

Студент Тец Григорій.

Дорослі мерли, старики і діти  

Це геноцид кривавої руки.

Щоб наш народ нескорений здолати,

Що прагнув волі і в борні стояв.

Його рішили в чорнозем загнати,

Щоб голову вже більше не підняв.

І сьогодні важко пригадувати, але не можливо забути ту, страшну трагедію, яка розігралася на благословенній землі квітучого українського краю.

Студентка Цуренко Лоліта.

Голодомор... страшне це слово

В свідомість вкарбувалося навік.

Так дай же Боже, щоб такого

Не знав ніколи чоловік!

1. Пам'ять — нескінченна книга, в якій записано все: і життя людини, і життя країни. Багато сторінок вписано криваво-чорним кольором. Читаєш і подумки здригаєшся від жаху. Особливо вражають сторінки, де викарбовано слова про голод. «Немає страшнішої смерті, ніж повільна смерть від голоду». А так вмирала майже вся Україна.

http://kherson-news.info/wp-content/uploads/2017/11/7ab6f52b5d4a9565f6f7d003d7b913f2.jpg

СтуденткаГоряча Марина.

2. Моторошний парадокс: вмирали на всеплодючих чорноземах, на безмежних полях і ланах, всіяних житом і пшеницею, на дбайливо доглянутих городах з рясним врожаєм. Чому вмирали? Бо в людей забрали все. Все, до останнього колоска, до останньої зернини.

Студентка Олихневич Аліна.

3. Це було не стихійне лихо, а зумисне підготовлений голодомор 1932—1933 років. Сталін, говорячи про підсумки першої п'ятирічки, заявив: «Ми, безперечно, досягли того, що матеріальне становище робітників і селян поліпшується з року в рік. У цьому можуть сумніватися хіба що тільки запеклі вороги радянської влади». А після такої заяви ніхто не міг висловити іншу точку зору.

 

 

Студентка Болтнєва Анастасія.

4. А насправді — все забрала влада в селян, всі фонди: продовольчий, фуражний, насіннєвий, Це був розбій, свідомо спрямований на фізичне винищення селян, українців. Масове голодування почалося ще у грудні 1931 року, тривало до вересня 1933 року. 22 місяця народ страждав, мучився, вмирав. Число жертв — 8 млн. чоловік. Це 1/5 всього населення України.

https://1.bp.blogspot.com/-wi9e7iDi5M4/VHQ1669oiyI/AAAAAAAAFH4/xtCClYLudWY/s1600/%D0%A1%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%BA.PNG

Студентка Леонідова Ельга.

5. Не нагодує Мат и-Україна,

Не приголубить діточок своїх...

Яка ж бо перед Богом в нас провина?

Який ми сотворили гріх?

Чи той, що в нас поруйнували храми? —

Прийшли в наш край перевертні і хами

Чинить страшну наругу над людьми.

За жінок, чоловіків, дітей;

За малих, дорослих І старих,

Не співала півча похоронна,

Не лунали дзвони за впокій...

Ні труни, ні хрестів, і ні тризни.

Прямо в яму, навіки віків.

Чорна сповідь моєї Вітчизни,

І її затамований гнів.

Пам'ять, ніколи не забуду нічого ті, хто пережив страшні дні голоду.

https://i.mycdn.me/image?id=861165732444&t=0&plc=WEB&tkn=*4ReyikfyNKZPnO7OAPTSinlznRM

Студентка Котляр Ксенія.

6. Купрієнко Микола Васильович, с. Верескуни, Чернігівської області: «Зайшов у наше село хлопець 14 -15 років, дуже слабкий. Ноги попухли, під шкурою одні кістки стирчать. А вошей у нього на тілі, що аж сорочка хвилями по ньому ходить. Впав він біля управи, кинули хлопця на віз та й повезли на цвинтар. А в хлопця очі відкриті і плачуть. Його мерщій в яму перекинули й давай закопувати, У хлопця вистачило сили руками землю з лиця відкинути тричі, а далі... Отак живцем дитину закопали!!!»

 

 

Студентка Суворова Ксенія.

7. Було це на Сумщині: «До хати зайшло двоє. Винесли маму, дівчаток, повернулися і за Катериною. Вона хотіла голосно крикнути: «Я ще жива!», але лише ворухнула губами. Дядьки помітили це:

— Дивись, ще жива...

— Все одно помре, давай заберемо, щоб знову не їздити на цей куток. Тут уже нема нікого. Так і поховали усю сім'ю».

https://fs03.metod-kopilka.ru/images/doc/43/37932/img9.jpg

Студентка Антонова Юлія .

8. Село Рудне, Київська область. «Померли у Миколайчукових дід з бабою. Від голоду вони опухли і здавалися величезними. Синок вже не ходив, не говорив. А дівчинка від голоду пальчики свої почала обгризати. Побачила мати. Збожеволіла. Напоїла дітей зіллям й сама випила. До ранку повмирали всі».

СтуденткаТєлєгіна Анна.

9. На Вінниччині: «Восени. Померли мати з батьком, бо все дітям віддавали. Залишилось дві сестрички. Старша Надійка, побачила, що менша вже й ходити від голоду не може. Взяла її на руки. Понесла до поля. Ходила довго. Знайшла 3 колоска. Побачив це голова сільради. Довго бив Надійку ногами. Кров пішла з горла. Вбили дитину за 3 колоски. А менша так і померла на полі».

Студентка Іващенко Софія.

10. На десятиліття можна засекретити архіви. Можна  приховати в глибинах спецсховищ  викривальні  документи. Можна замести сліди злочину. Можна раз, і вдруге, і втретє переписувати історію на догоду диктаторів чи ідеології. Та з пам'яттю народу нічого не вдієш, вона зберігатиме правду. Правду про ті страшні роки, про ті страшні події.

Це наша історія, і ми повинні знати і пам'ятати її.

Відкривайтесь, небеса! Зійдіть на землю Всі українські села, хутори, Повстаньте над планетою, невинні душі, Збудуйте пам 'яті негаснучий собор!

Голодомор 1932-1933 років в Україні назавжди залишиться в нашій пам’яті, як одна з найстрашніших сторінок минулого, тому що пам’ять – це нескінченна книга, в якій записано все життя: і життя людини, і життя країни.

http://onvk.kh.ua/file/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%80.jpg

 

 

 

 

Іващенко Софія.

Найжахливіші факти про голодомор в Україні.

Кількість загиблих

https://prm.ua/wp-content/uploads/2018/01/golodomor-v-ukraine-2016-fakty-o-tragedii_rect_dbb8716e9495f679999beeef7c2bdabc.jpegТут відразу потрібно сказати про те, що точну кількість жертв голодомору в Україні назвати не можна. Всі документи або знищено, або ж сфальсифіковано. В роботах істориків різні цифри: від 4 до 8 мільйонів. До речі, в таких випадках зазвичай враховують тих, хто міг народитися в цій час. У такому випадку кількість жертв голодомору в Україні досягає 12 мільйонів. Це в кілька разів більше ніж за час Другої світової.

Найбільше українців загинули у сучасних Харківській, Київській, Полтавській, Сумській, Черкаській, Дніпропетровській, Житомирській, Вінницькій, Чернігівській, Одеській областях та в Молдові, яка тоді перебувала у складі УРСР.

Динамика отношения к Голодомору Близько 81 відсотка загиблих від голоду в Україні були українцями, 4,5 відсотки - росіянами, 1,4 відсотка - євреями та 1,1 відсоток - поляками. Серед жертв було також багато білорусів, болгар та угорців.

Штучний голодомор

Голодомор в Україні 1932-33 років був штучним. Тоді виконавці відбирали в селян худобу, урожай і все, чим можна було харчуватися. Дороги у великі міста просто перекривали, а тих, хто намагався прорватися, розстрілювали на місці.

Вік загиблих.

Якщо всього за рік загинуло близько 8 мільйонів чоловік, то наступні факти просто жахають. Половина жертв була у віці від 6 місяців до 17 років.

Винуватці голодомору в Україні.

У січні 2010 року Апеляційний суд Києва визнав сімох радянських керівників винуватцями організації геноциду українців. Серед них - генсек ЦК ВКП(б) Сталін, голова Раднаркому СРСР Молотов, секретарі ЦК ВКП(б) Каганович і Постишев, генсек ЦК Компартії України Косіор, його другий секретар Хатаєвич і голова Раднаркому УРСР Чубар.

 

Кінцеве слово класного керівника Кузьменко Ірини Ігорівни.

А ті, хто вижив, будуть пам’ятати,

Як голодом морили чесний люд.

Бо ж пам’ять у народу не забрати...

Й не знищити, не змити, наче бруд.

Вона передалась нам генетично,

Й живе у нас завжди з маленьких літ.

І буде жити в Україні вічно,

То ж хай про це почує цілий світ!

Голодомор став найбільшою трагедією за всю історію українського народу. За масштабом, жорстокістю, цинізмом і організованістю з боку влади та наслідками для майбутніх поколінь він не має аналогів в історії людства. Демографічна катастрофа посіяла в душах мільйонів людей фізіологічне почуття страху, необоротно вплинула на генофонд нації. (Згідно з Указом Президента України, починаючи з 2000 р. у четверту суботу листопада в нашій державі щорічно відзначається День пам'яті жертв Голодомору і політичних репресій.)

Життя продовжується. Країна наша квітне. Народжується нове покоління  майбутнє нашої держави. Тож, нехай у кожному місті й селі, в кожній оселі, в кожній родині схилять голову перед пам’яттю невинно-убієнних голодом - геноцидом, поставлять свічку перед образом Божим і помоляться за їхні душі.

Та життя перемогло, забуяло цвітом,

І живуть, смертям на зло, України діти.

А катів поглине час, прокляття довічне,

Ми не вмерли! Ми - Живі !

Ми - на віки-вічні !

https://telegraf.com.ua/files/2012/11/web.jpg

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гончар Катерина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 січня 2020
Переглядів
6034
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку