Урок музичного мистецтва 1 клас на тему "Мистецтво і спорт."

Про матеріал
На даному уроці в учнів формуваються ключові, мистецькі предметні та міжпредметні компетентності, необхідні для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті та відбувається всебічний розвиток особистості.
Перегляд файлу

Тема:Мистецтво і спорт.

Музична мова: динаміка, темп, ритм.

Мета:

  • Навчальна:-формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті;
  • Розвивальна : -всебічний художньо-естетичний розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва;
  • Вихвона: -плекання пошани до вітчизняної та зарубіжної мистецької спадщини.

Музичний матеріал:

В.Сильвестров «Марш»

м/ф «Як козаки у футбол грали»

Розучування: В.Дем’янчук «Фізкультхвилинка»

Обладнання: мультимедійна презентація, комп’ютер.

Тип уроку :комбінований.

Хід уроку

І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  1. Музичне вітання.

Продзвенів урок

Розпочався урок

Добрий день!

Добрий день!

!го.PNG

2.Організаційна частина.

3.Актуалізація і мотивація навчальної діяльності.

- А чи пам’ятаєтеви , щовививчали на попередньомууроці?( Ви вивчалимистецтво і здоров’ я).Музикає важливою для нашого орнанізму.

    - Сьогодні ви дізнаєтесь як музика повязана з спортом. Кожен з вас помічав, що під час бігу або коли ми займаємось у спортзалі , всі ми  любимо слухати музику. Всім цікаво чому це так?

-Музика – це найбільший мотиватор, який придає заряд бадьорості і ніби активізує наш мозок до виконання фізичних вправ. Саме музичний ритм допомагає не зупинятися робити фізичні навантаження, поки  ми не дійдемо до фінішу.Під музику можемо мріяти і тому під час бігу, ми уявляємо те, що піднімає нам настрій.

ІІ. Розспівування.

1.Вступне слово.

Перед тим , як ми вивчимо нову поспівку вам пригадати.

  • Які якості музичного звука вам відомі?(Висота, тривалість, тембр, гучність. Тобто звуки бувають різної висоти.Які ви знаєте звуки за висотою? Високі та низькі,іноді ви їх називаєте тонкі і товсті. Тривалість –це момент звучання музичного звуку. Тембр – забарвлення звуку.Гучність, тобто звучання пісні голосно чи тихо).
  • Пригадайте, як позначають довгі та короткі звуки. І – та, П- тіті
  • Якими звуки бувають за висотою?(високі та низькі)
  • 3 якоюгучністюможезвучатимузика?(голосночи тихо).

_Отже, зараз ми будемоспіватипоспівочку про пана., ви уважно слухаєте.

  • Про що йдеться у розспівці?( про пана ,яякий їде на конику сам)
  • А за паном хто?(Хлоп). А хто це? Це хлопець ,але ще іноді у скороченому вигляді називають хлоп).

 Розучуванняслів з відплескуванням

А тепер давайте разом вивчимо слова нашоїпоспівки та відплескаємоїїритмічниймалюнок.

Повторення правил співу.

Прийнялиспівочу поставу, сілирівно, випрямили спину, руки поставили на коліна.

Співаємо протяжно, мелодійно, наспівно, прислухаємося один до одного.

Вивченнямелодіїпоспівки

Вчитель-учень з трактуванням-повторенняслівпоспівки 3-5 разів. (Прислухаємося один до одного, наодномутемпі..)

2.Поспівка на розширеннядіапазону.

- А зараз повторимо другу поспівку «Кую , кую чобіток», якувивжезнаєте

-Послухайтепоспівку.

зр.PNG

-Про щойдеться?

Розучування слів з відплескуванням
- А тепер давайте разом вивчимо слова нашої поспівки та відплескаємо її ритмічний малюнок (вчитель – учні) по 1 рядку.
Повторення правил співу
- Прийняли співочу поставу, випрямили спину, руки поставили на коліна. Співаємо протяжно, мелодійно, наспівно, прислухаємось один до одного.
Вивчення мелодії поспівки
Вчитель – учні з тактуванням та повторення поспівки 3-5 разі

 

ІІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА

1.Слуханнямузики.

1.Загальні відомості про композитора.

«Тільки мелодія робить музику вічною…» - ці слова сказав Валентин Васильович Сильвестров. Валенти́нВаси́льовичСильве́стров (нар. 30 вересня 1937, Київ) — український композитор, народний артист України, лауреат Шевченківської премії. Він займається музикою з 15 років . Музичну освіту здобув у Киїівській консерваторії у класі відомого композитора Бориса Лятошинського. Він входив до творчої групи «Київський авангард», представники якої, відкривають нову сторінку історії української музики, орієнтуючись на нові стильові течії та опановуючи сучасними композиторськими техніками західноєвропейської музики. Музика Валентина Васильовича – це відображення руху, часу , що складається з дрібних деталей, які постійно розвиваються і перетворюють  музику в одное ціле.

- Відомо, щоробити зарядку завждикращепідвеселумузику. Адже вона бадьорить, піднімаєнастрій.

- Музику також використовують на спортивнихзмаганнях. Наприклад, з художньоїгімнастики, синхронного плавання, фігурногокатання.

- Яка музикамаєзвучати на змаганнях і з різнихвидів спорту?

- Розгляньте фото і розкажіть, яку музикувиуявляєте.

- Отже,сьогодні ми з вами поговоримо про марш.

Словникова робота

Марш- цемузичнапєсаенергійного, бадьорого характеру, під яку можнакрокувати. Слово марш у перекладі з французькоїозначає «рух, хода».Вперше марш  виник у військовіймузиці.

-А якийможе бути  марш,хтосьзнає? Марш може бути весільний( на весіллі),святковий( на певнихсвятах) , дитячий( виконуютьдіти), спортивний(під час змагань),траурний( на похоронах). Марш можнавикористовувати за будь- якихжиттєвихобставин.

  1. Обговорення твору.

Зверніть увагу :

  • Вона тиха чи гучна?
  • Що можна робити під цю музику?
  • Виконайтерухи, яківідповідали б її характеру.

 

3.Слухання твору «Марш».

  • Послухайте й визначте характер музики.

      Валентин Сильвестров

«Марш»

4.Аналіз прослуханого твору.

-Отже,дітки , чи сподобався вам музичний твір?

-Які інструменти виконують цю музику?

-Голосно чи тихо звучить мелодія?

Доберіть слова, що відповідають характеру маршу

  • Бадьорий
  • Запальний
  • Спокійний
  • Плавний
  • Енергійний
  • Рухливий
  • Наспівний
  • Бойовий

5.Повторне слухання.

- А зараз знову прозвучить марш, а ми будемо , як солдати на параді, марширувати .Всі разом.

IV.Розучування пісніВ.Дем’янчука «Фізкультхвилинка»(робота над поставою, одночасним початком співу, м'якістю звуковедення).

А) Вступнабесіда.

- Які ви знаєте фізкультхвилинки?

-Давайте ми виконаємо з вами фізкультхвилинку.

-Зараз вивчимо пісню, яка називається Фізкультхвилинка,її автором є В. Дем’ янчук.

зш.PNG

1.Встало вранціяснесонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до ньогопотяглися,

За промінчикивзялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Дружно всі, дружно всі

Потанцюєм по росі.

Раз, два, три нумовсі

Потанцюймо по росі.

 

2.Встаньмо струнко! Руки в боки!

Пострибаєм, як сороки,

Як сороки-юілобоки,

Стрибу-стрибу! Скоки-скоки!

А тепер як жабенята,

Хочем трішки пострибати.

Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!

Щоб спочила голова!

Ква-ква-ква! Ква-ква-ква!

Щоб спочила голова!

 

Б) Художнє виконання.

Уважно слухаємо виконання.

В) Бесіда по змісту.

- Про що йдеться в пісні?

Г)Повторення правил співу.

Придоодногойняли співочу поставу , сіли рівно, випрямили спину, поставили руки на коліна.

Співаємо протяжно,мелодійно, наспівно, прислухаємося один.

Д)розучуванняслів у ритмі з відплескуваннямритмічногомалюнку (в послідовностівчитель-учні)

А зараз ми вивчимо слова в ритмі з відплескуванням 1-го рядка.

-спів 1-го рядка з показом рухумелодії

-вивчимо слова в ритмі 2-го рядка

-спів 2-го рядка з показом рухумелодії

-співпісні 2-3 рази

-співаємочітко, не викрикуємо.

(слідкую за: чіткоюдикцією, артикуляцією, правильнимвідтвореннямритмічногомалюнка).

Е) Читка тексту.

- Всі разом читаємо.

Є)вивченнямелодіїпісні.

(слідкую за: звукоутворенням, дикцією, артикуляцією, фразуванням, диханням, звуковеденням).

З) Виконанняпісні.

Перегляд відеоматеріалу.

Поміркуймо

-Перегляньтефрагмент мультфільму та поміркуйте, щодопомоглокозакамвиграти у змаганнях

Перегляд відеоматеріалу

«Як козаки у футбол грали»

(фрагмент мультфільму)

ІV. Закріплення вивченого матеріалу. Підсумок уроку.

  1. Питання-відповідь

 

  • Щотакемарш?
  • Де можезвучати марш?
  • Назвітьособливостімаршовоїмузики.
  • Яку пісню ми сьогоднівивчали?

2.Музичне прощання

Продзвенівдзвінок,

Закінчивсь урок.

Допобачення!

Допобачення!

download.png

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дромашко Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
3134
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку