урок музичного мистецтва 3 клас НУШ з теми Секрети жанрів і форм. Тричастинна форма музики

Про матеріал
Тема: Секрети жанрів і форм. Тричастинна форма музики Мета: 1) розглянути будову тричастинних музичних творів, слідкувати за зміною настроїв (характеру) музики, формувати культуру слухача; 2) розвивати навички вміння аналізувати музичні твори, визначати будову твору, розвивати навички хорового співу; 3) виховувати емоційність виконання, ціннісне ставлення до музичних творів видатних класиків
Перегляд файлу

                                           Урок 19

Тема: Секрети жанрів і форм. Тричастинна форма музики

 

Мета: 1) розглянути будову тричастинних музичних творів, слідкувати за зміною настроїв (характеру) музики, формувати культуру слухача;

 

2) розвивати навички вміння аналізувати музичні твори, визначати будову твору, розвивати навички хорового співу;

 

3) виховувати емоційність виконання, ціннісне ставлення до музичних творів видатних класиків

 

Тип уроку: комбінований

Форма організації пізнавальної діяльності: колективна робота

Обладнання: портрети композиторів М.Лисенка, Е.Гріга, ноутбук, фортепіано

 

Методи навчання: репродуктивно-ілюстративний, інтонаційно-стильове пізнання музики, комплексний вплив мистецтв, метод емоційної драматургії

 

Очікуваний результат: розвиток пізнавального інтересу учнів, розвиток навичок хорового співу, визначення будови музичного твору

 

Хід уроку:

  1. Організаційний етап

Вступне опитування.

-Яка головна риса одночастинного твору? Які по відношенню одна до одної частини двочастинного музичного твору? Що таке контраст?

 

2. Мотиваційний етап

    Форма музичного твору залежить від кількості контрастів. Одночастинні твори – прості, в них майже непомітний розвиток, характер незмінний. Більш різнопланові – двочастинні твори, в них є і розвиток, і контраст.

Як розміщені за будовою тричастинні твори?

 

3. Етап підготовки до засвоєння нових знань

 Виразне значення тричастинної форми полягає в тому, що повторення 1 частини у 3-ій затверджує головну думку твору.

   Створюючи музику в тричастинній формі, композитор двічі застосовує контраст. Зазвичай  3-тя повторює 1-шу. Друга написана в іншому характері

Прослідкуємо за цим на прикладах.

4. Етап засвоєння нових знань.

Сприймання музики

  Один з творів батька української класичної музики Миколи Лисенка має назву «Експромт», що означає «швидко створений», імпровізований.

https://www.youtube.com/watch?v=TRr84MsGlEU

-Який характер твору? В якому темпі прозвучав? Чи змінювався твір? Скільки контрастів можна нарахувати? Підберіть ознаки для характеристики музики:

Низхідна, висхідна, стрибкоподібна, повільна, швидка, нерівномірна, гучна, тиха, мажорна, мінорна

Прослухаємо твір Е.Гріга «Танець Анітри»

 Мандруючи пустелею, герой (Пер Гюнт) потрапляє до жителів місцевості арабів. Східна красуня Анітра розважає його колоритним танцем.

https://www.youtube.com/watch?v=iTxYxupxeAM

 Який характер музики? Які інструменти виконують твір?

Доберіть визначення для характеристики: мрійлива, легка, лірична, драматична, чітка,  співуча

 

 

 

 

 

       

           1 частина                            2 частина                                          3 частина

4. Етап вокально-хорової роботи:

 фр.нар.пісня «Пастух» (виконання каноном)

Г.Савко «Нехочуха» https://www.youtube.com/watch?v=fBmBBnoAjGg

 

5. Етап закріплення засвоєних знань

Виконати відповідності:

Фр.пісня «Пастух                                      2-ч

Г.Савко «Нехочуха»                                 3-ч

Р.Шуман «Веселий селянин»            куплетна

М.Лисенко Експромт                               1-ч

 

6. Підсумково-рефлексійний етап

Форма відповідає змісту музики, створеної автором. Кожен композитор виконує роль архітектора, який будує свою музику з мотивів, фраз. Важливо під час сприймання музики відчувати контрасти, які є у творі. Коли уважно слухати твір, нескладно визначити його форму

 

docx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
1972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку