Урок музичного мистецтва. 5 клас."Балетне мистецтво".

Про матеріал

Розробка розрахована на розширення, поглиблення знань і розумінь учнів про балетне мистецтво. Виховання поваги та інтересу до цього складного синтезу мистецтв.

Перегляд файлу

 Тема урок: Балетне мистецтво

С. Прокоф’єв - фрагменти  з  балету  «Попелюшка»: « Аморозо»,  «Па-де-шаль» -  слухання;

 В. Дроботенко «Колискова майбуття»  - розучування;

Укр. нар. пісня « Засвіт  встали  козаченьки» - виконання.

Мета:  поглиблювати  знання  учнів  про  різновиди    музичних  жанрів,  про  балет;    навчати  знаходити  спільне  та  відмінне  в   театральній  музиці;

розвивати  вокально-хорові  навички;  виховувати  повагу  до  серйозних  видів  мистецтва    та    шанобливе  ставлення  до  творчості  композиторів.

Обладнання:  портрет  С. Прокоф’єва,  слайд – презентація,  диск  із  записами  уривків  із  відомих  балетів,  підручник, баян, комп’ютер.

Музичний  матеріал: В. Дроботенко «Колискова майбуття»,  укр. нар. пісня  «Засвіт   встали  козаченьки»,  С. Прокоф’єв – фрагменти  з  балету  «Попелюшка».

 Ключові поняття: музично-театральне мистецтво,  балетне мистецтво, хореографія, класична музика.

Тип  уроку:   комбінований;  за  продуктивною  технологією.

Хід  уроку:

І.  Пропедевтична  практика.                                                                                     (3 хв.)

(актуалізація опорних знань і умінь учнів)                                      

 Тестові  завдання: (робота на картках)

І рівень.

  1.  Велика  музично-театральна  вистава,  в  якій  поєднуються  різні  види  мистецтва:

А)  пісня;

Б)  увертюра;

В)  опера.

  1. М. Лисенко  народився на:

А)   Київщині;

Б)   Полтавщині;

В)   Чернігівщині.

 

ІІ рівень.

  1. Лібрето  -  це:

А)   роман;

Б)    літературний  текс  опери;

В)    жанр    музики.

2.  « Тарас  Бульба»  - це :

А)   опера  М. Лисенко;

Б)    твір  М. Гоголя;

В)    картина  І. Дерегуса.    

ІІІ рівень.

  1. На чому  побудована  класична музика?

А)  на  основі фольклору;

Б)   на  народних традиціях;

В)   на фантазіях композиторів.

      2.   Чи  можна вважати  народну музику класичною?

            А)  так;                                                                                                                                    

            Б)   ні;

            В)  (записати  свій варіант).

ІІ .   Мотивація навчальної  та пізнавальної  діяльності учнів.                    ( 3 хв.)

D:\школа\конкурси\вчитель  року\старе\словник\Scanned at 19.10.2011 15-15.bmp       Музика  і  слово …  Вони  звично  і  природно  поєднуються  у  пісні,  романсі,  опері…   але  є  музичні  жанри,  в  яких  література   присутня   безсловесно,  ніби  таємнича  невидимка.  Чарівне  мистецтво  музики  і  танцю  -   це  балет. 

  • Що  ви  знаєте  про  балет?

(відповіді  учнів: там  танцюють  балерини,  на  них  легкий  одяг, балет  завжди  ставиться  в  театрі,  в  балеті  звучить  чудова  музика …)

ІІІ .  Презентація нових знань та умінь.                                                                   (15 хв.)

         Слово  «балет»  походить  від  італійського  «танець».  Батьківщина  балету  -  Італія.  Та перші  балетні  спектаклі  почали  ставить  у  Франції.  Головне  в  балеті  -  поєднання  музики  та  хореографії (танцю).

        В  основі  кожного  балету    покладено  літературний  сюжет,  найчастіше  - казковий.  Музика  розповідає   прекрасні   історії  про  чарівних  принцес  та принців,  про  мужніх  і  героїчних  людей,  про  дружбу,  відданість  і  любов. Та  в балетній постановці немає  жодного  слова, лише музика і  танець …

D:\школа\конкурси\вчитель  року\старе\словник\Scanned at 19.10.2011 15-16.bmp(  мою  розповідь  супроводжує  презентація).

         Ці величні музичні твори  писали  багато  композиторів,  та  саме  російські  балети  полонили  світ:  «Лебедине  озеро» та  «Лускунчик»  Петра Чайковського,                         «Попелюшка»  Сергія Прокоф’єва -  знають  далеко  за  кордоном.  Ці  балети  залишаються  популярними  і  в  наш  час. 

        Ми  вже  говорили  про  авторів  музики,  та  мало  хто  знає,  що  ім’ям  Сергія   Прокоф’єва   названо  аеропорт  у   Донецьку.  Хоча   його  вважають  російським  композитором,  та  родом  він  з  України.

Слухання  та  аналіз  музичного  твору:

С. Прокоф’єв - фрагменти  з  балету  « Попелюшка»  -   слухання.

Запитання  до  слухання:

  •  Який   літературний  твір ліг в основу балету?
  •  Якою  змалював  композитор  Попелюшку?
  •  Чи  потрібний  текст  в  балеті?

Приблизні  відповіді  учнів:

  • Балетна постановка  побудована на основі казки «Попелюшка».
  • Вона  змальована  ніжною,  гнучкою,  старанною.
  • Літературні  образи  доповнює  музика  балету.

Вокально-хорова  робота:

     Роз співка.

  • Вправа  на  розвиток  протяжності  дихання  та  кантилени (  а….,  о….);
  • Спів  каноном.
  • Вправи на вироблення чистоти  інтонування та  дикцію.

ІV .   Практика  на  прикладах.                                                                                  (5 хв.)

              «Засвіт  встали  козаченьки»  - робота  над  піснею,  виконання:

  •  виконання  1к.  пісні  «  Засвіт  встали  козаченьки»;
  •  розбір  тексту  наступних  куплетів,   розстановка  цезур,  визначення  інтонаційно  важких  місць.

                      Робота  над  виконанням  наступних  куплетів  пісні:

  •  спів   ланцюжком,   фразами,  куплетами;
  •  працюємо  над  чистотою  інтонування,  над  дикцією,  над  двоголоссям  у  3 – 4  фразі.
  • виконання  перед  класом  за  бажанням  учнів.

V.   Керована  практика.                                                                                           (5 хв.)

 В. Дроботенко «Колискова майбуття» - розучування.

 -   показ  пісні;

 -   користуючись  підручником  працюємо  над  текстом,  позначаємо  цезури,   аналізуємо  мелодію;

 -   працюємо  над  нотним  текстом,  над  тривалостями, ритмічним рисунком складних місць у пісні;

 -   співаємо  1 к.  пісні  парами,  групами;

 -   виконуємо  в  характері.

 VІ.   Незалежна  практика.                                                                                      (10 хв.)

Робота  з  карточками.  (відповіді   записують  в  зошит).

  •  Про  який  жанр  музики  говорили  сьогодні  на  уроці?
  • Хто  писав  всесвітньовідомі  балети?
  • Що  цікавого  дізнались  сьогодні?

VІІ.    Домашня  практика.                                                                                        (4 хв.)

І рівень.  Знати слова пісні, співати її.

ІІ рівень.  Слухати класичну музику, аналізувати її.

ІІІ рівень.

Працюючи  в  зошиті  заповнити  таблицю:

Музичний  твір

Автор  твору

Характер  музики

Виконавець

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Товкач Наталія
Додано
14 серпня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку