Урок музичного мистецтва .5 клас Тема "Професійна музика. Симфонічна музика"

Про матеріал
Урок, проведений у рамках шкільного фестивалю відкритих уроків. Використані деяки прийоми НУШ. до уроку є презентація. Вона буде опублікована пізніше. Розробка буде корисною для вчителів музичного мистецтва.
Перегляд файлу

Відкритий урок музичного мистецтва

5 клас

Тема. Професійна музика.

           Симфонічна музика.

ХТД (Художньо-творча діяльність)

    1. Слухання музики. Г. Свиридов «Вальс»

    2. Робота над виразністю виконання пісні.   Норвезька народна пісня

        «Чарівний смичок»

 

Мета уроку. Продовжити знайомити учнів з видами професійного виконання   музичних творів; закріпити поняття «соло» «ансамбль», «квартет»; розкрити поняття «симфонічна музика», поглибити знання про види оркестрів та склад симфонічного оркестру; ознайомитись із симфонічним твором Г. Свиридова «Вальс»;

розвивати вокальні навички та уміння аналізувати музичний твір;

 виховувати почуття поваги до таланту, відповідальність, естетичний смак.

 Обладнання.     Плакат «Схема симфонічного оркестру», інструмент LEGO, портрет Г. Свиридова, таблички з назвами музичних інструментів, таблички з назвами груп музичних інструментів, завдання для виконання у групах, комп,ютерна презентація, фрагмент відеоурока для 5 класу.

Технічні засоби: комп,ютер, проектор, колонки. Акордеон.

Хід уроку

І Організація класу.

  1. Перевірка готовності до уроку.
  2. Музичне вітання. (В унісон та на 2 голоси).

ІІ Актуалізація опорних знань.

  1.  Вступна бесіда. ( Який зараз урок. Чому ми навчаємось на цьому уроці.)
  2. Мотивація навчальної діяльності. (Навіщо нам вивчати музичне мистецтво.)
  3. Повідомлення теми та задач уроку.
  4. Показ очікувань від уроку за допомогою інструменту LEGO.
  5. Розспівування.
  1. Формування голосних.
  2. Спів гами до мажор з диригуванням у розмірі 2/4.
  3. Гра «Живий інструмент» на звуках «ДО», «МІ», «СОЛЬ». (3 голоси).
  1. Робота над норвезькою народною піснею «Чарівний смичок».
  1. Бесіда.

   - Про який інструмент ми співали на минулому уроці?

- Як називається пісня,яку ми почали розучувати на минулому уроці?

СЛАЙД №2

 (ілюстрація до пісні)

   - Пісня авторська, чи народна?

   - Чи був скрипач із пісні професійним музикантом?

   - Чому тоді його гру збігалося послухати багато людей?

2) Виконання пісні. (Хором. Кожен ряд по 1 куплету. 2 інші ряди виконують вокаліз на звук «А», та імітують гру на скрипці).

  1. Повторення теоретичного матеріалу попереднього уроку.

 

  • Як називається музикант, який 1 виконує твір, чи то вокально, чи то на музичному інструменті? (Соліст).
  • Як називається склад виконавців з кількох осіб? (Ансамбль.)

СЛАЙД №3

 (види ансамблів та їхні назви)

  • Які види квартетів ви знаєте? (Струнний, духовий. Вокальний та інш.)

 

СЛАЙД №4, 5

(види квартетів та їхні назви)

 

- Як називається склад з великої кількості виконавців?

(Оркестр)

 

СЛАЙД №6

 (Оркестр)

ІІІ Вивчення нового матеріалу.

  1. Повідомлення теми уроку.
  • Сьогодні ми продовжимо знайомитись із варіантами виконання професійної музики.

- Як називається склад з великої кількості виконавців?

  1.  Запис дати та теми уроку у зошит.

 

СЛАЙД №7

(Тема уроку)

 

       3.Пояснення терміну «симфонічний». «симфонія».

       4.Робота по підручнику.

  1)Зачитування визначення «Симфонічний оркестр».

  2)Розбір схеми «Види оркестрів».

      Перегляд слайдів.

 

СЛАЙД №8, 9, 10, 11

(Оркестри різних видів)

 

  1. Повторення термінів назв видів оркестрів по слайду.

 

СЛАЙД №12

(Всі види оркестрів)

  1. Перегляд фрагменту відеоуроку «Групи інструментів симфонічного оркестру».

Записати у зошит назви груп музичних інструментів симфонічного оркестру.

Урок №8 крок  3

СЛАЙД №13

 (Симфонічний оркестр)

ІV Закріплення вивченого.

  1. Ознайомлення з розташуванням та назвами інструментів у симфонічному оркестрі

(Плакат).

  1. Співвідношення зображення симфонічного оркестру на плакаті та у підручнику на ст.
  2. Визначення приналежності  музичних інструментів до окремих груп за звуком. (Інструмент LEGO) – Фронтальна робота.
  1. Називаємо групи музичних інструментів у симфонічному оркестрі.

(На дошку вивіщуються назви груп на кольоровому папері).

ДУХОВІ(синій колір)      УДАРНІ(червоний колір)        СТРУННІ(жовтий колір)

                           (Зелений колір)     – інструменти,  що не належать до цих груп.

(Підготувати 4 кольори цеглинок  LEGO)

СЛАЙД №14

(Звучання музичних інструментів)

(Шість звуків включаю по-черзі. Діти сигналізують кольоровими цеглинками LEGO )

               V  Інтелектуальна фізхвилинка.  СЛАЙД №15

                                                            (Симфонічний оркестр)

                  Динамічна гра «Визнач групу свого інструмента».

(Кожен учень отримує табличку з назвою музичного інструмента. Потрібно визначити, до якої групи належить інструмент і підійти до таблички з такою назвою .Кому важко визначити, можна користуватися плакатом, що висить на дошці Таким чином утворюються з групи.)

 

  1. Робота у групах. «Знайдіть зайвий інструмент і поясніть, чому він зайвий».
  2. Презентація відповідей груп з поясненням.

       VІ Слухання музики

  1. Вступна слово про твір і композитора.
  • Сьогодні ми з вами послухаємо, як використовували можливості звучання симфонічного оркестру великі композитори.

 

СЛАЙД №16

(Слухання музики. Г. Свиридов «Вальс»)

  1. Запис назви твору та автора у зошити.

 

 

  1. Інформація про композитора.

 

СЛАЙД №17

 (Портрет Г. Свиридова)

 

  1. Читання коротких відомостей про композитора із підручника.
  2. Слухання «Вальсу» Г. Свиридова.

Запрошуємо всіх до зали філармонії, де звучать симфонічні твори.

Завдання. (Розташуйте перед собою цеглинки LEGO і піднімайте під час слухання цеглинку такого кольору, що відповідає характеру музики в той чи інший момент.)

 

СЛАЙД №18

 («Вальс» Г. Свиридов. Виконує симфонічний оркестр)

 

  1. Аналіз прослуханого твору. Висловіть словами ваші враження з приводу почутого.
  2. Висновок. Такий спектр почуттів міг передати тільки такий досконалий оркестр як симфонічний.

                 VІІ Підсумок уроку.

                       1.Фронтальне опитування.

  • Що сподобалось на уроці?
  • Про що нове дізнались?
  •  

VІІІ Домашнє завдання.

  1. Опрацювати сторінки підручника.
  2. Підготуватись до виконання на оцінку пісні «Чарівний смичок».

 

ІХ Рефлексія.

  1. Висловіть своє враження від уроку за допомогою кольорових цеглинок LEGO.
  2. Запрошення на бал. Звучить «Вальс» Г. Свиридова.

Всі, хто бажає – танцюють під симфонічну музику, під симфонічний оркестр.

СЛАЙД №19

(Бал)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мирнопільська

загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

Конспект уроку

музичного мистецтва

5 клас

Тема. Професійна музика.

          Симфонічна музика.

ХТД (Художньо-творча діяльність)

 Слухання музики. Г. Свиридов «Вальс»

Робота над виразністю виконання пісні.   Норвезька народна пісня

«Чарівний смичок»

 

                                    Вчитель Зубкова Н.Ю.

 

 

 

2019-2020 н.р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

                       

docx
Додано
15 квітня 2021
Переглядів
1387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку